شیائومی چین جزئیات تکنولوژیهای شاسی هوشمند خود با چهار موتور برقی و قدرت ۲۰۵۴ اسب بخار را اعلام کرد.
این تکنولوژیها شامل چهار بخش کلیدی سیستم تعلیق کاملاً فعال، چهار موتور برقی، سیستم ترمز مکانیکی الکتریکی ۴۸ ولتی و سیستم فرمان ۴۸ ولتی است. این شرکت با انتشار ویدئویی تواناییهای شاسی جدید خود را روی محصولش به نمایش گذاشته و از جمله این موارد میتوان به حالت شبیه رقص خودرو، گردش درجا و… اشاره کرد که همگی این ویژگیها روی قابلیت مانور و کنترل پیشرفته تأکید دارند.
شیائومی سه سال زمان را صرف تحقیق و توسعه درباره این شاسی هوشمند کرده است و از الگوریتمهای کنترل پیشرفته به همراه سختافزارهای مدرن استفاده میشود. این سختافزارها شامل جدیدترین نسخه از سیستم DP + ET10 بوش هستند که باعث ایجاد توازن بین تکنولوژیهای هوشمند و عملکرد رانندگی بهینه خواهند شد. هدف این برند ارائه محصولاتی پرفورمنس و هوشمند برای طیف وسیعتری از مشتریان است.
سیستم تعلیق فعال شیائومی پایداری فوقالعادهای را برای خودروی ۲.۲ تنی SU7 مکس فراهم میکند. این سیستم تعلیق دارای نیروی رو به بالای ۴۴,۴۰۰ نیوتونی است و توانایی بالا بردن دو دستگاه SU7 مکس را دارد. یکی دیگر از ویژگیهای شاسی جدید شیائومی قوای محرکه جدیدی است که از چهار موتور برقی تشکیل میشود و مجموع خروجی آنها به ۲۰۵۴ اسب بخار میرسد. تکنولوژی شاسی شیائومی به منظور بهبود راحتی و کنترل خودرو از سیستم تعلیق فعال بهره برده و هر چرخ دارای موتوری با قدرت ۶ اسب بخار است که باعث تنظیم مداوم دامپرها به منظور کاهش تکانهای بدنه در زمان گردش، شتاب و ترمز گیری میشود.
این سیستم از ساختار ۴۸ ولتی برای پشتیبانی از کنترل خطی ترمز و فرمان سود برده و بجای اتصالات هیدرولیکی و مکانیکی سنتی از کنترلهای مبتنی بر نرمافزار استفاده شده است. این نوع طراحی به شیائومی اجازه میدهد از نسبتهای فرمان و نیروی ترمز تطبیقی بهره ببرد که تنظیمات آنها بر اساس شرایط رانندگی صورت میگیرد تا دقت و عملکرد آنها بهینه شود. شرکت موردبحث عملکرد سیستم تعلیق خود را برای تطبیق با شرایط متنوع به نمایش گذاشته است. این تکنولوژی جدید همچنین از طریق کاهش دمای ترمز و افزایش توان پیمایش روی راندمان کلی خودرو نیز تأثیر مثبت دارد. شیائومی شاسی هوشمند خود را با اکوسیستم خود ادغام کرده تا خودروها توانایی اتصال به دستگاههای هوشمند خانگی را داشته باشند. با پیشرفت مداوم سیستمهای رانندگی، کابین خودروی هوشمند و معماریهای الکترونیکی، شیائومی میخواهد نوآوریهای جدیدی را وارد صنعت خودروسازی کند.
Hairy wrinkled saggy balls
۲۵ آبان ۱۴۰۳کاش اینقدری که رو تحقیق و توسعش (شایدم با چاشنی کپی) سرمایه گذاری میکردن رو طراحیش هم میکردن که کمتر شبیه یه سری از ماشینا از هر 3 نما بشه
سامان
۲۵ آبان ۱۴۰۳ظاهره واقعا مهمه اما نه به اندازه این همه فناوری باحال.
کدوم برند می تونه جلوی اینا قد علم کنه؟
واقعا شوکه شدم.
دارن مرز فناوری رو جابجا می کنن
سوشیانت
۲۵ آبان ۱۴۰۳کدوم برند می تونه جلوی اینا قد علم کنه؟
همه برند های معتبر از این چینی ها که حتی بلد نیستن یه ماشین درون سوز درست حسابی بسازن بهترن
👊
۲۵ آبان ۱۴۰۳مدیر عامل فورد گفته همین چین ( که به قول تو درون سوز درست حسابی هم نداره ) یه تهدید واقعی حساب میاد و حتی گفته اونها از ما جلوتر هستند
راستی خود جیم فارلی چند ماهه با شیاومی SU7 میاد و میره :)
https://www.pedal.ir/ford/ford-calls-chinese-automaker-existential-threat/
سوشیانت
۲۵ آبان ۱۴۰۳خب که چی؟ جلو تر بودن به خیلی چیز ها بستگی داره چینی ها فقط از لحاظ قیمت برتری دارن
Sina_carshow
۲۵ آبان ۱۴۰۳آخه قیمت پایین تر هستش و بهتر هستش شما الان ثابت کن مثلا پورشه تایکان ماشین بهتریه با دو و نیم برابر قیمت بیشتر
یا بهم توضیح بده محصولات به قول خودت اصیل چه چیزی اضافه تر بهت میدن نسبت به این ماشین یا هیبریدی های بی وای دی و جیلی؟
new comer
۲۵ آبان ۱۴۰۳دوست عزیز
چیزی که مدیر عامل فورد گفته پیرامون خودروهای برقی گفته !!! لطفا کامل یه حرف را گوش و بعد نشر بدید
ضمن اینکه در بازارهای امریکای شمالی فعلا برقی ها حتی همون تسلا هم حالشون خوب نیست و افت فروش دارن
استقبال از برقی کم شده و از تب و هیجان کار کم شده فعلا
new comer
۲۶ آبان ۱۴۰۳الان به کدوم حرف من دیسلایک دادید؟!!!
خب برین سرچ کنین خودتون ببینین
سوشیانت
۲۶ آبان ۱۴۰۳فکر کنم قبلا با شما صحبت کردم و گفتم که به غیر از این کلاس تو تمامی کلاس ها چینی ها بازنده هستن شما هم اومدید قابلیت های چند تا ماشین چینی رو با هم ترکیب کردید بجای اینکه بیاید بر اساس نوع کلاس مقایسه کنید!
بهروز
۲۷ آبان ۱۴۰۳بله چینیا توانایی ساخت موتور درونسوز ندارن اما با استراتژی عالی بجای ورود به دنیای درونسوزها که غربیها ۱۸۰ سال توش تجربه دارن رفتن سمت الکتریکی ها که یه صنعت ۲۰ ساله هستش (میدونم عمر اولین خودروی برقی بالای ۱۲۰ ساله هستش اما توسعهاش رها شده بود).
دقیقاً مث صنعت گوشی که با ورود چینیها عرصه برا نوکیا، سامسونگ، اپل، الجی، سونی و اچتیسی تنگ شد!
سوشیانت
۲۷ آبان ۱۴۰۳قبول دارم که چین فعلا تو کلاس سدان های پرفورمنس برقی حرف اول رو میزنه ولی تو کلاس کراس اوور ها پرفورمنس برقی سه ردیفه از تسلا و در کلاس ابر خودرو های برقی هم از زینگر و ریماک و… عقب تره پس فعلا در مجموع تو برقی ها هنوز مونده به بقیه برند ها برسه
hosen
۲۵ آبان ۱۴۰۳ظاهرش چشه مگه؟
اتفاقا ظاهر خیلی معقولی هم داره
Arshia m3csl
۲۶ آبان ۱۴۰۳شما شیائومی بزار پروفایل اینقدر عاشق ماشین چینی هستی از نظر شما ماشین های چینی از فراری بهترن شما اگه جلوت شیائومی و f40 بزارن وقتی انتخابت شیائومی هست پروفایل فراری رو وردار قطعا چینی بازی از فراری و مکلارن و پورشه چیزی حالیت نیست
AliMOPAR
۲۵ آبان ۱۴۰۳کپی؟ چی میگی مرد مومن
Sina_carshow
۲۵ آبان ۱۴۰۳خسته نشدید از این همه هیت؟ داری به وضوح میبینی از پورشه تایکان دوبرابر قیمت خودش بهتره هم تو پیست هم تو درگ
اونوقت ناراحتین چرا بخش برقی پورشه وضعیت بحرانی داره
همینه دیگه رقابت این پورشه هم کم کاری میکنه چون واقعیت اینه گذاشتن کیلویی اسب بخاری تو خودرو های برقی آسونتر و کم هزینه تره ولی خوب دلش میخواد سود بیشتر بگیره اونم ماشینی که نسخه پایش حتی کروز کنترل هوشمند هم نداره بابتش به پول ما اشتباه نکنم ۱۶۰ میلیون تومن میگیره
Mr.porshe
۲۵ آبان ۱۴۰۳یخورده شبیه تلفیق پانامرا و مک لارن 720 میمونه
Mr.porshe
۲۵ آبان ۱۴۰۳یخورده شبیه تلفیق پانامرا و مک لارن می مونه
Siyavash
۲۵ آبان ۱۴۰۳جلوش مکلارن.. عقب سوناتا.نمایه بغل تا حدودی پورشه پانامرا..مساوی شیاومی
JaMsHiD-B
۲۵ آبان ۱۴۰۳حتما دنای خودمون خوبه که جلوش توی نسخه پلاس از لنسر اوولوشن کپی رفتن و عقبشم از سی کلاس
اونم با صد اسب چلاق
این شیائومی بیست تا دنا رو میذاره تو جیبش راه میره بعدا چطور شما داری ازش ایراد میگیری
Siyavash
۲۵ آبان ۱۴۰۳حالت خوبه؟ اصلا متوجه حرف من شدی…
JaMsHiD-B
۲۵ آبان ۱۴۰۳کلی گفتم برای کسایی که هنوز میگن آشغال و بدرد نخوره مخاطب شما نیستی
این کامنتو دیدم گفتم یه تلنگر باشه برای کسایی که فکر میکنن آمریکا میتونه جلودار چین بشه و چین نمیتونه جهان رو فتح کنه
Eldorado
۲۵ آبان ۱۴۰۳همه اومدن میگن از کجا شبیه چه ماشینیه
خب ما خودمونم چشم داریم و میفهمیم شبیه چیه
اگه کامنت مفید و سازنده ای ندارید چرا الکی شلوغ میکنی اینجارو
دریغ از یک نفر که اطلاعات درست حسابی یا یه نظر مفید راجع به تکنولوژی ، همین شرکت شیائومی ، قدرت ۲ هزار اسبی ، اقتصاد چین ، مدیریت کمپانی و غیره بده
s
۲۵ آبان ۱۴۰۳بیخود نمیگن مردم عقلشون به چشمشونه
سهیل
۲۵ آبان ۱۴۰۳خوبی شیائومی اینه که بهترین تکنولوژی ها رو از شرکت های مختلف گردآوری میکنه. چه گوشی چه خودرو. ممکنه خیلی از این تکنولوژی ها مال استارت اپ های چینی باشه. اینطوری میتونه در کوتاه ترین زمان پیچیده ترین و کامل ترین محصول رو بسازه. و در نهایت این پکیج کامل رو با قیمت کاملا رقابتی عرضه کنه. در نتیجه میشه یه بازی برد برد برای همه.
از وجود کمپانی هایی مثل شیائومی خوشحالم.
مهردادکمال
۲۵ آبان ۱۴۰۳مگه میخواد پرواز کنه این قدر اسب بخار داره!
MohammadAMiN
۲۶ آبان ۱۴۰۳دوتا بال کم داره فقط
رامتین
۲۵ آبان ۱۴۰۳اتفاقا طراحی جلو و عقب کاملا هماهنگه. من حس میکنم بشدت خودروسازان بزرگ دنیا در آینده نزدیک شکست سختی از چین در خودروهای برقی میخورند. چون تکنولوژی برقی را شرکتهای چینی و اروپایی و امریکایی با هم شروع کردند، بنابراین اینطور نیست چینی ها عقبتر باشند. تنها راه چاره اینه اتحادیه اروپا دوباره تولید خودروهای درون سوز را آزاد کنند. چون تکنولوژی و دانش خودروهای درون سوز چینی با اروپایی قابل مقایسه نیست. البته من بشدت از این اتفاق خوشحال میشم که برگردیم به خودروهای gasoline یا hybrid.
Sina_carshow
۲۵ آبان ۱۴۰۳مشکل اینجاس چینی ها سریع خودشون رو تطبیق میدن مثلا همین آواتار ۱۱ نسخه هیبریدی با ۱۵۰۰ کیلومتر رنج داده بیرون چون دیدن برقی ها افت کردن درواقع چون پلت فرم هاشون برقی هستش محدودیت داره موتور فقط نقش ژنراتور رو بازی میکنه که باتریا رو شارژ کنه
جیلی و بی وای دی هم همینطور دارن همین کار رو میکنن
بی وای دی هم تو تمام محصولات امسالش استثنا دو سه تا محصول حق انتخاب هیبرید هم میده به مشتری
امیر پرتو
۲۶ آبان ۱۴۰۳البته اینجور تکنولوژی که پیشرانه درون سوز به عنوان ژنراتور باشه فکر کنم بیشتر پلاگین هیبریده
🥇M🏆 Bavaria///👑
۲۵ آبان ۱۴۰۳سیتروئن زانتیای مدرن؟!! 😂😂
Muty
۲۵ آبان ۱۴۰۳اصلا تو بگو ۳۰۰۰ تا اسب بخار !!!
صفر تا صد زیر ۱ ثانیه
خب که چی ؟…
همه چی سرعت و اسب بخار نیست که
B
۲۶ آبان ۱۴۰۳بله آپشن و قیمت و برد و سرعت شارژ هم هست که اونجام اصلا دست و پا بسته نیست تعلیقم که وقتی رکورد پیست میزنه یعنی عالی کار میکنه حالا خیلی نقاط و ضعف و قوت وجود داره که ما نمیبینیم و خیلیاشون در آمار و ارقام نمیگنجه
نویدی
۲۵ آبان ۱۴۰۳شیائومی بعد از این همه سال هنوز نتونسته یه گوشی موبایل بدون باگ و بدون ایراد بسازه،خدا به داد خودروهاش برسه.
یه زمانی زر ماکارون هم میخواست خودرو مونتاژ کنه🤣🤣
M power
۲۶ آبان ۱۴۰۳اصلا کسی در مورد سرعت حرف نزد.بحث در مورد تکنولوژیه مدرنه که فعلن چه بخاهیم و چه نخاهیم دست چینیاست.
در مورد ظاهر ماشین هم بگم اگه کپی هم کرده باشن خداوکیلی دمشون گرم حداقل درست کپی کردن ن مثله ما….
معین قریشی
۲۶ آبان ۱۴۰۳واقعا زده رو دست ایلان ماسک ولی برقیه دیگه به دل نمیشینه
amirboss
۲۶ آبان ۱۴۰۳اینکه چین به این سرعت داره پیشرفت میکنه و واقعا شده یکی از تهدیدات بزرگ بازار خودرو،به دلیل نیروی کار عظیم و استراتژی خوب شرکت های چینی هست.
استلانتیس مدیریت میکنه چین هم مدیریت میکنه.
البته این همه تکنولوژی که برای این خودرو به کار گرفته شده جدا از کاربری زیاد،پیچیدگی برقی و فنی زیادی هم داره که منجر به استهلاک بیشتر تو دراز مدت هم میشه.
به هرحال من اول از همه طرفدار تکنولوژی و نوآوری هستم حالا میخاد یه شرکت چینی باشه یا فلان شرکت با سابقه 100ساله.
Arshia m3csl
۲۶ آبان ۱۴۰۳ماشین جذابیه و اسپرت و قویه ولی اگه باعث ورشکستگی پورشه یا ائودی یا مرسدس بنز باشه کاملا باهاش مخالفم خودرو ساز های اسطوره ای نباشن چینی ها باشن اون روز مرگ خودرو سازیه
شکیبا
۲۶ آبان ۱۴۰۳اتفاقأ پسرعموم که دکترای اقتصاد داره چند وقت پیش ایران بود میگفت چینی ها دارن دامپینگ میکنن یعنی اجناس رو به ضرر به بازار تزریق میکنن که شرکت های نامدار در اون زمینه رو ورشکست کنن بعد که رقبا رو زمین گیر کردن شروع به تسخیر بازار مورد نظر و جبران خسارت میکنن دامپینگ در صورت اثبات جرم به حساب میاد و شامل تحریم و جریمه های بین المللی میشه ولی تو یه کشوری مثل ایران توسط مسوولان اصلا احساس نمیشه که بخاد جرم انگاری بشه
شکیبا
۲۶ آبان ۱۴۰۳اتفاقأ پسرعموم که دکترای اقتصاد داره چند وقت پیش ایران بود میگفت چینی ها دارن دامپینگ میکنن یعنی اجناس رو به ضرر به بازار تزریق میکنن که شرکت های نامدار در اون زمینه رو ورشکست کنن بعد که رقبا رو زمین گیر کردن شروع به تسخیر بازار مورد نظر و جبران خسارت میکنن دامپینگ در صورت اثبات جرم به حساب میاد و شامل تحریم و جریمه های بین المللی میشه ولی تو یه کشوری مثل ایران توسط مسوولان اصلا احساس نمیشه که بخاد جرم انگاری بشه
Taha Ayoobi
۲۶ آبان ۱۴۰۳اگه قرار باشه شبیه ماشین دیگه باشه عقبش خود لینکلن MKZ عه.
HK000
۳ آذر ۱۴۰۳بیشتر عقبش شبیه استون مارتین ونتیج هس.