کرایسلر

حراج اولین پلیموت همی کودا ماسل کار ارزشمند با قیمت 2.2 میلیون دلار!

اولین پلیموت کودا مجهز به موتور ۷ لیتری که در آگوست سال ۱۹۶۹ ساخته شده با قیمت ۲.۲ میلیون دلار برای فروش گذاشته شده است.

هرچند پلیموت کودا بیشتر با پیشرانه‌های قدرتمند همی شناخته می‌شود اما پلیموت تا سال ۱۹۷۰ این موتور را برای نسخهٔ جاده‌ای کودا ارائه نکرده بود. خودرویی که در تصاویر می‌بینید اولین کودای تولیدی است که به پیشرانهٔ افسانه‌ای همی ۴۲۶ اینچ مکعبی یا ۷ لیتری V8 مجهز شده و حالا برای فروش گذاشته است. البته برخلاف اکثر ماسل کارهای کلاسیک آمریکایی که قیمت خیلی بالایی ندارند، این همی کودای مدل ۱۹۷۰ هرگز ارزان نیست و با قیمت خیره‌کنندهٔ ۲.۲ میلیون دلاری برای فروش ارائه شده است.

این خودرو که در بیرون به رنگ سفید آلپین است، نه‌تنها اولین کودای تولیدی با موتور ۴۲۶ محسوب می‌شود بلکه سومین دستگاه از نسل دوم کودا با موتور هشت سیلندر هم هست. این موتور ۷ لیتری ۴۲۵ اسب بخار قدرت دارد که حتی امروز هم رقم قابل‌توجهی است. به گفتهٔ فروشنده، این خودرو در ۱ آگوست سال ۱۹۶۹ به‌عنوان نمونهٔ پیش‌تولید ساخته شده است. این همی کودای منحصربه‌فرد کابین مشکی‌رنگی دارد که دسته‌دندهٔ چهار سرعتهٔ نمادین پیستول گریپ در آن جلب‌توجه می‌کند.

این همی کودا پس از چند سال حضور در جاده‌ها و پیمودن تنها ۲۸ هزار کیلومتر، در سال ۱۹۸۳ توسط مالک کنونی خریداری شد. ظاهراً وی از اهمیت این ماشین آگاه بوده زیرا از آن زمان تاکنون این خودرو در موزه‌ای در ایندیانا نگهداری شده است. هرچند همی کودای داستان ما یک بار با رنگ اصلی کارخانه‌ای رنگ‌آمیزی شده اما بازسازی نشده و برخی نشانه‌های فرسودگی مثل سنگ خوردگی رنگ بدنه و ترک‌خوردگی چرم داخلی در آن دیده می‌شود.

بااین‌حال، این همی کودای مدل ۱۹۷۰ یک افسانهٔ واقعی در دنیای ماسل کارها و قطعه‌ای از تاریخ است. این خودرو در همان سالی که پسرعمویش، دوج چلنجر از خط تولید کنار خواهد رفت، به خریدار جدیدی تحویل داده خواهد شد. کارکرد پایین و ویژگی منحصربه‌فرد این همی کودا بدون شک به کلکسیونرها دلیل خوبی برای کم کردن بیش از ۲ میلیون دلار از حساب بانکی خود می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Amiro

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (357 ديدگاه)

    2.2 پول یه p1
    مک‌لارن سنا
    ویرون
    یدونه svjو ۴۸۸
    پول یه ۹۱۸ خیلی کم کارکرد تمیز
    و…..
    اونی که ۲.۲پول اینو میده همه اینایی که گفتمو توی کم کلکسیونش داره که اینو هم با این قیمت میخره

    موافقم 44
    مخالفم 1
    1. viper2

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      فقط اون چراغای نارنجی مستطیلیش…

      موافقم 22
      مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4876 ديدگاه)

    ماشینای قدیمی مثل این به تعداد خیلی کم و انگشت شمار و حتی بعضی وقتا بصورت تک وجود دارن و اگه پارامترای لازم رو واسه قرار گرفتن تو کلکسیون داشته باشن قیمتشون خیلی بیشترم میشه و حتی شرایط زمان و فرسودگی قیمتشون رو تعیین نمیکنه و به صورت سلیقه ای و با نظر شخصی کلکسیونرا قیمتشون تعیین میشه

    موافقم 22
    مخالفم 0
  3. new reventon

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (394 ديدگاه)

    1969 420 اسب قدرت
    بنزو بی امو اون زمان به سختی 200 اسب میکشیدن
    جاپونیا که زیر 100 تا
    چه عشقی میکنن مردم آمریکا

    موافقم 31
    مخالفم 11
    1. MC20

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1600 ديدگاه)

      {{{ new reventon :
      بنزو بی امو اون زمان به سختی ۲۰۰ اسب میکشیدن
      جاپونیا که زیر ۱۰۰ تا
      چه عشقی میکنن مردم آمریکا }}} ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….During the years of Free Formula racing cars, Alfieri Maserati built the V4 in 1929. The engine comprised two 8 cylinder 26B engine blocks with crankshaft in a 25° V-shape mounted on acommon crankcase. This engine with two carburettors and two Roots superchargers generated an output up to 305 hp.

      The V4 designation accounted for V engine and 4 Litres (3.961 cc) total capacity. One power unit ran clockwise so that the exhaust pipes could be affixed on bothy sides. In 1929 Baconin Boracchini drove the 16 cylinder V4 along an ordinary road near Cremona to set up a speed record over 10 km at 246 kph (153 mph) . دوست عزیز لطفا اروپاییها رو دست کم نگیر …

      موافقم 15
      مخالفم 12
      1. ARMAN سابق

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (453 ديدگاه)

        خب راست گفته برادر من
        اون موقع اروپاییا اصلا بالای ۲۵۰ اسب نمیزدن.

        موافقم 15
        مخالفم 8
        1. آرش

          ۲۵ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (17 ديدگاه)

          تعصب های ایرانی جماعت! حالا اروپایی ها میزدن یا نه چه اهمیتی واسه ما داره که گارد میگیریم در موردش؟ اگه این حجم از انرژی ای که توو کلکل های بیخودی میزاریم رو توی هرکاری میزاشتیم قطعا بجای پراید یه ماشین بهتر سوار میشدیم

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. مهردادکمال

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1821 ديدگاه)

      تو پیست به یک بی ام.و ۲۰۰۲ توربو بی شک میبازه

      موافقم 12
      مخالفم 11
    3. Alan.r

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1090 ديدگاه)

      Mercedes Benz 300SL UHLENHAUT 1955
      با چهارده سال اختلاف ۳۰۲ اسب بخار قدرت داشت
      حالا W125 وT80و …… بماند
      #قبل از کامنت زدن کمی فکر کنیم

      موافقم 19
      مخالفم 5
      1. ARMAN سابق

        ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (453 ديدگاه)

        هنوزم قدرتش به ماسلا نرسیده بود
        بعد قیمت چند صد برابری و تولید انگشت شمار رو هم در نظر بگیرید.

        موافقم 4
        مخالفم 13
  4. امیر

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    زیبایی و ابهت مطلق!

    موافقم 12
    مخالفم 1
  5. Type R

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به به . پلیموث همی کودا و رودرانر و سوپر بِرد از به یاد ماندنی ترین ماشینای آمریکایی ❤️❤️

    موافقم 14
    مخالفم 1
  6. ❤BMW❤

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    چقد خوشگله

    موافقم 15
    مخالفم 2
  7. موتور rb26dett موتور 2jzgte jdm forever

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (635 ديدگاه)

    فقط king kong cuda

    موافقم 8
    مخالفم 5
  8. 911

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    دوستان این امتحان ها ما رو ول نمیکنه…
    چند روزه پدال نیومدم یه خبری یا یه چیزی ببینم..
    بالاخره موفق شدم بیام.
    درسته اولین نسخشه، اما ۲.۲ میلیون خیلی زیاده.
    تازه تو متن هم نوشته در بعضی جا ها ش سنگ خوردگی رنگ وجود داره. چرمشم که ترک خورده.
    اگه با یه موتور ۱۰۰۰ اسبی و چرم تمساح هم مجهز بود و بروز شده بود، یه چیزی، حداقل ۱.۱ میلیون دلار.
    البته کسی هم نمیاد این ماشین ها رو اینطوری خراب کنه. اگه این کارا هم کرده بود، من اگه پول داشتم، بهش ۱۰۰ هزار دلار هم بهش نمی دادم.
    اگه عشق آمریکایی ها و ماسل ها هستید، برید سراغ یه دیمن، gt500kr، کاماروzl1،چون رانندگی با ماشین های قدیمی، خیلی سخته و همچنین تعمیر و نگهداری پر خرج. اگرم اسپورت می خواید، برید سراغ وایپر، کوروت، ۹۱۱، هوراکان، ۴۸۸….
    همه این ماشین های رو که گفتم با آپشن و با لا ترین مدلشون، اگر صفر بگیری، هنوز هم به ۲.۲میلیون نمیرسه. درسته که ماشین خوب و افسانه‌ای هست برای ماشین بازا، اما این قیمت براش بیش از حد زیاده.

    موافقم 6
    مخالفم 19
    1. Si

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (527 ديدگاه)

      داش اولا کسی که پول اینو داده تمام ماشین هایی که گفتی رو داره و مطمئنا چندین ماشین میلیون دلاری دیگه
      و اینکه گفتی اگه میخواید برید هوراکان یا 458…. بگیرید
      کسی که پول اینارو داشته باشه نمیاد سایت پدال
      کسی که پول اینو. داده به حرف دیگران گوش نمیده چون براش مهم نی

      موافقم 17
      مخالفم 3
  9. Hadi

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (580 ديدگاه)

    خیلی زیباست…

    موافقم 6
    مخالفم 0
  10. محمد احمدی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وقتی یدونه ازش وجود داره و دیگه هم به وجود نمیاد یعنی خاصه و قیمتم نمیشه روش گزاشت
    شما تا دلتون بخواد کوروت و 911 میتونید بخرید کمپانی هم میسازه ولی نمیتونید برید تو سال 1969 و یدونه از اینا بخرید.
    تو ایرانم کادیلاک الدورادو هس با قیمت 10 میلیارد در صورتی که میتونید یه لندکروز بگیرید که آپشنای خیلی بیشتری داره ولی اونی که کلکسیون داره نمیاد لندکروز بخره میره الدورادو رو میخره و با دیدنش لذت میبره
    خلاصه که قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا