سیتروئن

سیتروئن ایرکراس کانسپت، آینده‌ای دلپذیر

سیتروئن اولین تصاویر از مدل جدید ایرکراس خود را منتشر کرد. یک خودروی کراس اوور کانسپت که نگاهی شگفت‌آور به این کلاس از خودروها دارد.

Citroen Aircross Concept
Citroen Aircross Concept
ایرکراس به طور قابل‌ملاحظه ای از سیتروئن کاکتوس C4 بزرگ‌تر است. طول این خودرو، ۴.۵۸، عرض آن ۲.۱ و ارتفاعش ۱.۸ متی می‌باشد و روی چرخ‌های بزرگ آلیاژی ۲۲ اینچی به حرکت در می‌آید. فرم جلوپنجره و چراغ‌های تمام LED در تکامل همان طراحی می‌باشند. ضربه‌گیرهای مخصوص هوایی نیز در کاکتوس به ساختار لانه‌زنبوری ریخته‌گری شده آلومینیومی که در یک پوشش لاستیکی سخت احاطه شده‌اند، تغییر کرده‌اند. سیتروئن همچنین فریم‌های کرومی با نام air sign برای دور پنجره عقب و ورودی‌های هوای جلو با نام پرده هوا را معرفی کرده که باعث بهبود آئرودینامیک خودرو می‌شوند.

Citroen Aircross Concept
Citroen Aircross Concept
Citroen Aircross Concept
Citroen Aircross Concept
Citroen Aircross Concept
Citroen Aircross Concept
سیتروئن وعده عملکردی عالی را برای این خودروی هیبریدی داده است. پیشرانه ایرکراس کانسپت، شامل یک موتور بنزینی ۱.۶ لیتری توربو با قدرت ۲۱۸ اسب بخار و یک موتور الکتریکی ۹۵ اسبی می‌شود. موتور بنزینی روی محور جلو و موتور برقی، روی محور عقب اعمال نیرو می‌کنند. با کمک باتری‌ها و موتور الکتریکی، می‌توان ۵۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به سوخت، طی کرد.

خروجی این پیشرانه در حالت ترکیبی به ۳۱۳ اسب بخار خواهد رسید و جالب‌تر اینکه شتاب صفر تا صد در تنها ۴.۵ ثانیه عملی خواهد شد. این در حالی است که مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر فقط ۱.۷ لیتر و میزان گازهای آلاینده تولیدی آن در هر کیلومتر تنها ۳۹ گرم CO2 اعلام شده است.

Citroen Aircross Concept
Citroen Aircross Concept
Citroen Aircross Concept
Citroen Aircross Concept
تصاویر داخل کابین هم نوآوری‌هایی چون پوشش‌های ویژه فیبری، دو نمایشگر ۱۲ اینچی با کیفیت بالا که می‌توان آنها را به هم نزدیک یا دور کرد، میکروفون و بلندگوی جداگانه برای هر صندلی برای تشویق مسافران به صحبت با یکدیگر، دسترسی به صندلی‌های عقب از طریق درب‌های عقب برعکس و حذف ستون وسط را نشان می‌دهند. طراحی داخلی بسیار ساده و در عین حال مدرن است و رنگ‌آمیزی و ترکیب دلپذیری دارد.

رونمایی رسمی این خودرو دو هفته دیگر در نمایشگاه شانگهای صورت می‌پذیرد.

جواد عقیلی

داستان از اونجا شروع شد که پدال گاز رو فشار دادم.

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. حسام

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه خوشگله،هههههه با بوی بنزین هم حرکت میکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. armin

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    کره انصافا خیلی از این فرانسویا جلوتره … آخه هدفشون از طراحی این چیه… بی دلیل نیس که ۲۵ ساله از آمریکا انداختنشون بیرون … ظاهر که جذاب نیس خرابم بشه خودشونم نمیتونن درستش کنن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. ارمااان

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      عمو سیتروئن کی مال کره شده که ما خبر نداشتیم؟؟؟؟ فرانسهok

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. Carroll Shelby

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (86 ديدگاه)

      دقیقا…..کلا ماشین فرانسه رو اصلا قبول ندارم اصلا زیبایی ندارن

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. حامد قدسی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (262 ديدگاه)

    ,واقعا رنگ بندی داخلش و طراحی اش خیلی دلنشین شده
    ظاهرش هم قشنگه
    اما به نظر من بهترین ایداه شون تو اون مانیتوری بود که جابجا می شه!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. احسان(احسان سابق)

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (2874 ديدگاه)

    طراحی جلوش خیلی شلوغ و خسته کنندس.داخلش هم خوب نیست.بیشتر به لگو شبیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. ALL CARS

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (467 ديدگاه)

    طراحی هایی ازاین قبیل که معمولا بهشون میگیم طراحی خودروهای آینده خیلی راااحت بدل نمیشینن اما تاچند سال اینده که اکثر خودرو سازها طرح هایی از خودرو هاشون با همین نوع آینده نگرایانه بنمایش بزارن : اونوقت میشه بهتر فهمیدشون و باهاشون کنار اومد، چون تو این مدت طرح ها رفته رفته پخته تر میشن و با بازخوردی که از نظر طراحان و منتقدینو موسسات مربوط به خودرو عموم مردم میگیرن بهتر میتونن طرح هایی همه پسند تر و کاملتر ارائه بدن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (6528 ديدگاه)

    درود .
    من که خیلی ازش خوشم اومد . طراحیش مثل لگو میمونه . خوشم میاد ازینجور طرح ها .

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. ali

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (26 ديدگاه)

    عزیزان این نوع ماشین ها کانسپت هست ! بعضی ها میام چنان به به و چه چه میکنن..! .اصل اینه که بتونن این طرح کانسپت رو به واقعیت تبدیل کنن که کاره خیلییی سختی هست و ۹۹% نشدنی.وگرنه خودرو کانسپت خیلی شرکت ها زیباست…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. حامد قدسی

      ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (262 ديدگاه)

      دوست عزیز خودرو های مفهومی ساخته می شوند (فقط یه طرح الکی نیستند که من و شما هم بتونیم بگیم داریم! ) بعد به نمایش در میایند. درسته که یک نمونه بیشتر ندارند و کلی هم روشون هزینه میشه اما آینده ی اون شرکت رو نشون می دهند و از ابتکارات انجام شده تو اونها برای مدل های بعدی استفاده میشه به علاوه خیلی از خودروهای امروزی بسیار شبیه کانثپت هاشون هستند.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  8. ارش

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (122 ديدگاه)

    بابا بی انصافی نکنید خیلی قشنگه.به جان سیبیل داداشا راس مگما

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. s.class

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    طراحیش خیلی قشنگه مخصوصا چرخای بزرگش خیلی بهش میاد و با ابهتش کرده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. سعید

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    خیلی قشنگه،من که خیلی ازش خوشم اومده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. mehdi

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    شرکت فرانسوی در حد متوسطه…تا حالا خودروهای فرانسوی جزوه ده خودروری برتر دنیا در رده های کلاس مختلف نبود کلا محصولاتشون بد نبوده اما خوبم نبود.تا حالا محصولات فرانسوی تو هر کلاس مختلف خودرو به عنوان یک الگو نبود..به این دلیل شرکت پژو ی خاین ورشکسته شد…فکر کرد پاشو بکش بیرون از بازار خودروی ایران دیگه خیلی شاخه..بابا تا کشید بیرون از بازار ایران ورشکسته شد.تنها افتخار شرکت های فرانسوی خودروی سال اروپا شدنه همین….الان یک رنو هست که ورشکسته نشده اونم به خاطر همکاریش با نیسان بوده…کلا ایران باید از آلمان ژاپن یا ایتالیا برای بازار ایران استفاده کند.و یادمون باشه که سرمایه گذاری باید توسط خود این کمپانی ها باشه که سری پا پیش نکشن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. milad

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    ماشین اروپایی یه چیز دیگس…عموی من یه مگان ۱۶۰۰دستی داشت فروخت یه هیوندای النترا ۲۰۱۵فول گرفته..الان میخواد بفروشه از دوباره مگان بگیره…اروپا یه چیز دیگس..

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  13. Azerila

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (17 ديدگاه)

    وب سایت محترم پدال و بطور خاص آقای امین:
    ضمن تشکر از ترجمه و زحمت تهیه مطلب در این سایت ازتون یه در خواست کوچک داشتم و اینکه انقدر مطالب رو بصورت تک بعدی از یک منبع در داخل سایت ودقیقا با همان استایل پست نکنید. البته این یه پیشنهاد از یک مخاطب ۴ ساله ی سایت هست که پدال واسم جز سایت هایی هست که با باز کردن بروزر کروم حتما باز میشهروزی یکبار و چیزی میسس نمیشه قاعدتا.
    بعنوان نمونه الان چند وقته که پدال منبع خبرای سایت رو دقیقا از اپه ” نت کار شو.کام” حالا از نسخه آندروید یا آی اواس می زارید تو سایت و این بنظرم برای سایتی مثله پدال زیاد خوب نیست و باید منابع کاملا گسترده و متنوع باشند تا بتونید که خیلی از مخاطبای عزیز بیشتری جذب بشن و گرنه قصد توهین ندارم ولی این کار باعث میشه که مثلا کاربرای دو سال پیش با الان خیلی فرق کنه و سطح کیفی سایت بالا نره و بلکه هی بیاد از صفر شروع کنه که باعث میشه که حضورکاربرای قدیمی کم کم کمرنگ بشن و نیان به سایت سر بزنن یا اینکه مشارکتی نکنن.
    بهرحال از سایت اطلاع رسانتون تشکر و امید که روز به روز بهتر شود هم ظاهر ی و هم باطنی و فقط هدف پست کردن مطلبی نباشه و تو بحثه کیفی بیشتر کار شه…
    :)

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  14. مسعود

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    در مورد دوستانی که میگن این طرح کانسپته و به تولید انبوه نمیرسه:

    توجه داشته باشید که سیتروئن سابقه درخشانی درتولید خودروهای کانسپت به تولید انبوه با حداقل حجم تغییرات رو داره.

    برای نمونه می تونید به طرح کانسپت سیتروئن c5 که سال ۲۰۰۸ ارائه شد و نمونه تولید انبوه اون مراجعه کنید
    یا سیتروئن c4 کاکتوس ….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا