امانوئل مکرون، رئیسجمهور فرانسه، حالا با دیاس N°۸، تردد میکند. این اولین خودروی رسمی الکتریکی یک رئیسجمهور در جهان محسوب میشود.
رئیسجمهور فرانسه، امانوئل مکرون، بهتازگی خودروی لوکس خود را از یک شاسیبلند به دیاس N°۸ تغییر داده است؛ خودرویی که ترکیبی جذاب از طراحی سدان، فستبک و کراساوور کوپه را به نمایش میگذارد. این مدل ضدگلوله با سقف نرم جمعشونده ویژه رژهها، چراغهای چشمکزن و آژیر، بهصورت اختصاصی برای رئیسجمهور طراحی شده و در مراسمی ویژه در کاخ الیزه پاریس رونمایی شده است. مکرون با این خودرو، به اولین رئیسجمهور جهان تبدیل شده که از یک خودروی الکتریکی بهعنوان خودروی رسمی کشور استفاده میکند.
دیاس N°۸ که اواخر سال گذشته معرفی شد، برای تبدیل شدن به خودروی ریاستجمهوری دستخوش تغییرات گستردهای شده و در هشتادمین سالگرد روز پیروزی اروپا (۸ مه ۱۹۴۵، روز پایان جنگ جهانی دوم) به مکرون تحویل داده شد. دیاس N°۸ با رنگ آبی یاقوتی و تزئینات مشکی، ظاهری باشکوه دارد. جلوپنجره ویژه دیاس با نورپردازی آبی، سفید و قرمز که نمایانگر پرچم فرانسه است، جلوهای میهنپرستانه به خودرو بخشیده و نگهدارندههای پرچم روی سپر جلو نصب شدهاند. نشانهای آبی، سفید و قرمز نیز در سراسر بدنه خودرو به چشم میخورند.
طراحی این خودرو برای رژهها بهینه شده، بهطوریکه رئیسجمهور میتواند با پایین آوردن سقف جمعشونده، بهراحتی با مردم ارتباط برقرار کند. کابین دیاس N°۸ با آلکانترای آبی رؤیایی و چرم ناپا با طراحی بند ساعت، دوخت مرواریدی و رو دریهای چیندار، فضایی لوکس و بینظیر ارائه میدهد. تزئینات داخلی توسط تیمی ۱۲ نفره به رهبری «لیسون دو کن»، هنرمند دکوراتور معروف ساخته شده است. سیستم صوتی فوکال، صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر ۱۶ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با منوی سفارشی، از دیگر ویژگیهای کابین هستند. کنترلهای مخفی زیر کنسول مرکزی شناور نیز احتمالاً برای مدیریت امکانات ویژه مانند چراغهای چشمکزن و آژیر تعبیه شدهاند.
بر اساس اطلاعات دیاس، این خودروی ریاست جمهوری الکتریکی احتمالاً بر پایه نسخه دوربرد دیاس N°۸ محرک جلو ساخته شده که به باتری ۹۷.۲ کیلووات ساعتی مجهز است. این باتری در نسخه استاندارد، برد ۷۵۰ کیلومتری را فراهم میکند و موتور الکتریکی آن ۲۴۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. بااینحال، وزن اضافی ناشی از ضدگلوله بودن ممکن است این اعداد را تحت تأثیر قرار دهد. مشتریان از سپتامبر ۲۰۲۵ میتوانند نسخهای مشابه خودروی مکرون را سفارش دهند هرچند که ضدگلوله نخواهد بود.
مکرون هفتمین رئیسجمهور فرانسه است که از خودروهای دیاس استفاده میکند، سنتی که از زمان ژنرال شارل دوگل در سال ۱۹۵۸ آغاز شد. مکرون در مراسم تحلیف خود در سال ۲۰۱۷، با دیاس ۷ کراسبک، نسخهای کشیده از کراساوور ۳۰۰ اسب بخاری پلاگینهیبریدی با رنگ آبی یاقوتی، در خیابان شانزلیزه رژه رفت.
ممد ژانگولر
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴لاکردار عین جتهای میراژ سبک و تند و تیز به نظر میرسه . رئیس جمهور به اون عظمت سوار ماشینی میشه که مردمش از این بهترشو دارن .اینجاست که شاعر میگه دنیا دوروزه تا میتوانی دل به دست بیاور
! i M α η δ υ α R
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴به عنوان یه طرفدار صنعت خودروی فرانسه ، واقعا متاسفم که می بینم فرانسوی های نابغه و خلاق و هنرمند و خوش ذوق ، این قدر فاحش ، از قافله دنیای خودرو عقب افتادن و حالا به سختی ، فقط سرپا موندن و دیگه پیشرفت کردنشون ، شده پیشکش …
بغیر از تک و توک مدل های موفق و پرفروش پژو و سیتروئن در اروپا و برخی بازارهای غیراروپایی ، در کل ، این کشور دیگه تقریبا ، حرف زیادی برای گفتن نداره …
حتی اگه بخوان با تزریق پول و خرید سهام و تکنولوژی ، حفظ ظاهر هم بکنند ، بازهم ، دی اس به حق ، سمبل و نماد شکست این روزهای تاریک صنعت خودروی فرانسه است …
روزهایی بسیار تلخ …
𝐀𝐥𝐢
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴مگه اینکه فقط خریدارش رئیس جمهور فرانسه باشه😂😂
Mohammad
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴چقدر شیرینی تو طلا ، یکم از ما دور شو دوست ندارم قند خون بگیرم
yektachafi
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴کار خوبیه برای حمایت از برند داخلیشون
ولی سیاست مدارای ما جرعت سوار شدن به ماشینای داخلیمون رو ندارن اصلا
Mohammad
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴بحث جرأت نیست ، نمیخوان آشغال سوار بشن ، آشغال برای مردم ( بهترینش برای دولت ) خودشون کمترین ماشینی که سوار میشن تیگو ۸ پرو مکس هست
Cadillac-V
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۴دی اس یه برند لوکسه و در این سگمنت رقبای خیلی خیلی سخت تر و معروف تری داره که احتمال موفق شدنش خیلی کمه، رقبای لوکسی مثل مرسدس بنز، کادیلاک، آئودی، جگوار، آلفارومئو و…
بنظرم فرانسه در دسته خودرو های اقتصادی جایگاهشو حفظ کنه بهتره، بهتره که رنو و سیتروئن و پژو با فولکس واگن و ژاپنیا رقابت کنند باتوجه به فروش بالاشون تو بازار اروپا اونجا موفق ترند
همایون
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴به نظرم دیاس به جای اینکه واسه آئودی و بیامو و بنز شاخ و شونه بکشه بهتره تمام تلاششو بزاره واسه رسیدن به جنسیس که البته اونم کار راحتی نیست با توجه به وضعیت الانش حالا بماند که تازه چندماه دیگه میخواد پرچمدارشو با معماری ۴۰۰ولتی بفرسته به بازار و ادعا داره میخواد جایگاهی همانند رولزرویس و بنتلی به دست بیاره!!!
در مورد این خودرو هم یه خودرو زرهی با وزن سنگین و ۲۴۵ اسب قدرت یکم شاید بهتر بود واسه رییس جمهور دستودل بازی میکردن و یه پکیج باطری بزرگتر از سرزمین اژدهای زرد قرض میگرفتن براش تا هم برد کافی داشته باشه هم نسخه دودف قدرتمندتر براش محیا بشه این خودش یه آبروریزیه که پک باطریش نمیتونه برد کافی برای ماشین رییس جمهور داشته باشه مجبور شدن نسخه تک موتوره رو انتخاب کنن
shetab-car
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴فکر کردم ماشین چینیه یکم نوآوری داشته باشید تو طراحی این چیه آخه
کیانوش
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴اونوقت این سقف نرمش چجوری قراره جلوی گلوله رو بگیره ؟