در این مقاله هزینه و اجرت تعمیرات خودروهای رنو در ایران شامل تندر ۹۰ دندهای و اتوماتیک، ساندرو دندهای و اتوماتیک و مگان دندهای و اتوماتیک را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.
آنچه در این مطلب میخوانید:
رنو از دیرباز در کشور ما حضور دارد و محصولاتش همواره به استهلاک کم شناخته شدهاند. از تندر ۹۰ گرفته تا ساندرو و مگان، اکثر خودروهای این برند فرانسوی هزینه نگهداری پایینتری در مقایسه با هموطن خود یعنی پژو داشتهاند و با استقبال خریداران نیز روبرو بودهاند. البته قیمت قطعات یدکی این خودروها در کشور ما بالاتر از سایر خودروهاست و شاید مالکان در درازمدت با چنین مشکلی دستوپنجه نرم کنند. همچنین عدم تولید تندر ۹۰، ساندرو و مگان باعث شده است برخی قطعات به سختی پیدا شوند و به همین خاطر خریداران مدلهای کارکرده و دستدوم میبایست نسبت به چنین موضوعی دقت لازم را داشته باشند. در ادامه هزینه و اجرت تعمیرات خودروهای رنو در سال ۱۴۰۲ را بر اساس نرخهای رسمی اعلامی از سوی اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تقدیم شما میکنیم.
ردیف | شرح خدمات | تندر ۹۰ | تندر ۹۰ اتوماتیک | ساندرو دندهای | ساندرو اتوماتیک | مگان دندهای | مگان اتوماتیک |
۱ | تعمیر کامل موتور | ۴۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۴۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۴۴,۸۰۰,۰۰۰ | ۵۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۵۷,۶۰۰,۰۰۰ |
۲ | تعمیر نیم موتور (سر سیلندر و کارتل) | ۳۵,۲۰۰,۰۰۰ | ۳۵,۲۰۰,۰۰۰ | ۳۵,۲۰۰,۰۰۰ | ۳۰,۴۰۰,۰۰۰ | ۴۱,۶۰۰,۰۰۰ | ۴۱,۶۰۰,۰۰۰ |
۳ | پیاده و سوار کردن موتور جهت شاسی کشی | ۲۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۲۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۵,۶۰۰,۰۰۰ |
۴ | تعمیر کامل سر سیلندر | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۶۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۸۰۰,۰۰۰ | ۲۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۵ | تعویض اورینگ منیفولد هوا یا واشر | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ |
۶ | تعویض واشر منیفولد دود | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ |
۷ | تعویض واشر گلویی اگزوز | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۸ | باز و بسته کردن کارتل و تعویض اویل پمپ | ۱۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۹,۲۵۰,۰۰۰ | ۹,۲۵۰,۰۰۰ | ۹,۲۵۰,۰۰۰ |
۹ | تعویض فشنگی روغن | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ |
۱۰ | تعویض واتر پمپ و باز و بستن تسمه تایم | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۷,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۱ | تعویض تسمه تایمینگ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ |
۱۲ | تعویض تسمه دینام | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۳ | تعویض تسمه کولر | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۴ | باز و بستن تسمه دینام و فولی سر میل لنگ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ |
۱۵ | تعویض تسمه سفت کن و غلتک ها | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۱۶ | تعویض کاتالیست | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ |
۱۷ | باز و بست کوئل جهت تعویض شمع | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ |
۱۸ | باز و بست متعلقات جهت تعویض انژکتور | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ |
۱۹ | تعویض هوزینگ ترموستات | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۲۰ | تعویض ترموستات | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۲۱ | تعویض رادیاتور آب با باز و بست سپر جلو | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰
| ۵,۵۰۰,۰۰۰ |
۲۲ | تعویض منبع انبساط | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۲۳ | هواگیری و ریختن ضدیخ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۲۴ | تعویض شلنگ از منبع به سه راهی | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۲۵ | تعویض شلنگ از رادیاتور به منبع انبساط | ۸۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۲۶ | تعویض شیلنگ بالای رادیاتور | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۷ | تعویض شیلنگ پایین رادیاتور | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۲۸ | تعویض شیلنگ بخاری کوتاه | ۸۵۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۲۹ | تعویض شینگ بخاری بلند | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۳۰ | تعویض فشنگی آب با هواگیری | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ |
۳۱ | تعویض دسته موتور راست | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۳۲ | تعویض دسته موتور بالا چپ (زیر باتری) | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۳۳ | تعویض دسته موتور شاتونی و پاببن درجا | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ |
۳۴ | تعویض باک بنزین | توافقی | توافقی | توافقی | توافقی | توافقی | توافقی |
۳۵ | تعویض پمپ بنزین برقی | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۳۶ | تعویض فیلتر بنزین | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ | ۷۰۰,۰۰۰ |
۳۷ | تعویض لوله رفت بنزین | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۳۸ | تعویض شلنگ برگشت بنزین | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ |
۳۹ | تعویض منبع کنیستر | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
۴۰ | تعمیر کامل گیربکس | ۲۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۲۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۲۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۲۸,۸۰۰,۰۰۰ | ۲۵,۲۰۰,۰۰ | ۲۸,۸۰۰,۰۰۰ |
۴۱ | تعویض کیت کلاچ | ۹,۳۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۷,۷۰۰,۰۰۰ | ۹,۳۰۰,۰۰۰ | ۱۰,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۴۲ | تعویض سیم کلاچ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۴۳ | تعویض قیفی گیربکس | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | ۱۲,۳۵۰,۰۰۰ | ۰ |
۴۴ | تعویض لیور دنده | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۴۵ | تعویض دنده کیلومتر داخل گیربکس | ۱۹,۶۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۱۲,۳۵۰,۰۰۰ | ۲۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲۳,۸۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۴۶ | تعویض سنسور کیلومتر | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۴۷ | تعمیر پمپ کلاچ بالا | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ |
۴۸ | باز و بست گیربکس جهت تعویض کاسه نمد ته میل لنگ | ۱۰,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۸,۵۵۰,۰۰۰ | ۷,۲۰۰,۰۰۰ | ۸,۳۰۰,۰۰۰ | ۹,۹۰۰,۰۰۰ |
۴۹ | باز و بستن پلوس راست و تعویض کاسه نمد پلوس | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ |
۵۰ | باز و بستن پلوس چپ و تعویض کاسه نمد پلوس | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۴,۵۰۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ |
۵۱ | تعویض سرپلوس یا گردگیر پلوس | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ |
۵۲ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس راست | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ |
۵۳ | تعویض مشعلی یا گردگیر پلوس چپ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ | ۳,۷۵۰,۰۰۰ |
۵۴ | تعویض رام زیر موتور | ۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۵ | تعویض کمک های جلو هر عدد | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۶ | باز و بستن طبق هر دو طرف | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۳,۳۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۵۷ | تعویض موج گیر جلو هر طرف | ۸۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ |
۵۸ | تعویض قرقری فرمان هر طرف | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۱,۷۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ | ۲,۳۰۰,۰۰۰ |
۵۹ | تعویض سیبک فرمان هر طرف | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۹۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۶۰ | تعویض سیبک زیر کمک هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ | ۰ |
۶۱ | تعویض لاستیک های چاکدار موج گیر با بوش میل تعادل | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۲ | تعویض بلبرینگ چرخ جلو و باز و بستن سگدست هر طرف | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۳ | تعویض کامل اکسل (ABS) | ۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۸,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۴ | میزان فرمان دستی | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ |
۶۵ | میزان فرمان با دستگاه | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۰۰,۰۰۰ |
۶۶ | تعویض کمک عقب هر طرف | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۷ | تعویض بلبرینگ چرخ عقب هر طرف | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۸ | تعویض محور بلبرینگ چرخ عقب | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۶۹ | باز و بستن جعبه فرمان و تعمیر کامل جعبه فرمان | ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۰ | تعویض پمپ هیدرولیک | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۷۱ | تعمیر پمپ هیدرولیک | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۵,۹۰۰,۰۰۰ | ۶,۲۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۷۲ | تعویض منبع هیدرولیک | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۷۳ | تعویض شلنگ فشار قوی هیدرولیک | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ | ۴,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۴ | تعویض شلنگ فشار ضعیف هیدرولیک | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۵ | تعویض شلنگ هیدرولیک از منبع به جعبه فرمان | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ | ۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۷۶ | تعویض پایه دینام | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۷۷ | تعویض گردگیر فرمان چپ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۸ | تعویض گردگیر فرمان راست | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۱,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۷۹ | تنظیم غربیلک فرمان | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ | ۱,۲۰۰,۰۰۰ |
۸۰ | تعمیر کامل جلوبندی بدون کمک | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۵,۵۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ | ۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۱ | تعویض چهارشاخه فرمان | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ | ۶,۶۰۰,۰۰۰ |
۸۲ | باز و بستن تلسکوپی فرمان | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۴,۲۰۰,۰۰۰ | ۷,۵۰۰,۰۰۰ | ۷,۵۰۰,۰۰۰ |
۸۳ | تعویض فشنگی هیدرولیک | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۸۴ | تعویض بوستر و باز و بستن پدال و تلسکوپی | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۴,۳۵۰,۰۰۰ | ۴,۶۵۰,۰۰۰ | ۸,۵۵۰,۰۰۰ | ۸,۵۵۰,۰۰۰ |
۸۵ | تعویض موتور ABS و کالیبراسیون | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۷,۴۵۰,۰۰۰ | ۹,۰۰۰,۰۰۰ | ۹,۰۰۰,۰۰۰ |
۸۶ | تعویض سنسور ABS چرخ جلو | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ |
۸۷ | تعویض پمپ ترمز با هواگیری | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۲,۸۰۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ |
۸۸ | تعویض کالیپر چرخ جلو | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۱,۶۵۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ | ۲,۱۰۰,۰۰۰ |
۸۹ | تعویض دیسک چرخ جلو هر طرف | ۱,۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۹۵۰,۰۰۰ | ۱,۹۵۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۹۰ | تعویض شلنگ ترمز جلو هر طرف | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ |
۹۱ | تعویض لنت جلو دو طرف | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۰۰,۰۰۰ |
۹۲ | بازدید لنت چهار چرخ و رگلاژ ترمز دستی | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ |
۹۳ | تعویض سنسور ABS چرخ عقب هر طرف | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ |
۹۴ | تعویض کاسه چرخ عقب هر طرف | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ | ۰ |
۹۵ | تعویض دیسک چرخ عقب هر طرف | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ | ۲,۲۵۰,۰۰۰ |
۹۶ | تعویض سیلندر ترمز چرخ عقب هر طرف | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۱,۳۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ | ۲,۵۵۰,۰۰۰ |
۹۷ | تعویض شلنگ ترمز عقب هر طرف | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰ | ۱,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ |
۹۸ | تعویض لنت عقب دیسکی دو طرف | ۰ | ۰ | ۰ | ۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ |
۹۹ | تعویض لنت عقب کاسه ای دو طرف | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۲,۰۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۱۰۰ | تعویض سیم ترمز دستی راست | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ |
۱۰۱ | تعویض سیم ترمز دستی چپ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۱,۵۵۰,۰۰۰ | ۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ | ۳,۹۵۰,۰۰۰ |
۱۰۲ | تعویض سیم ترمز دستی بلند | ۰ | ۰ | ۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۰ | ۰ |
۱۰۳ | تعویض تفنگی ترمز دستی | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ | ۲,۴۰۰,۰۰۰ |
مالکان در صورت هرگونه شکایت درباره هزینه اجرت و تعمیرات خودروهای رنو میتوانند با شماره تلفن ۱۲۴ سازمان بازرگانی استان تهران، شمارههای ۸۵۵۴۳۲۰۰ و ۸۵۵۴۳۲۰۱ اتاق اصناف تهران و ۷۷۵۳۱۷۲۳ اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو تهران تماس حاصل نمایند.
مشخصات فنی خودروهای رنو
در جدول زیر مشخصات فنی تندر ۹۰، ساندرو و مگان ذکر شده است:
تندر ۹۰ | ساندرو دندهای | ساندرو اتوماتیک | مگان | |
طول (میلیمتر) | ۴۲۴۷ | ۴۰۲۰ | ۴۰۲۰ | ۴۴۹۸ |
عرض – بدون در نظر گرفتن آینهها (میلیمتر) | ۱۷۴۰ | ۱۷۴۶ | ۱۷۴۶ | ۱۷۷۷ |
ارتفاع (میلیمتر) | ۱۵۳۴ | ۱۵۳۴ | ۱۵۳۴ | ۱۴۶۰ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۱۰۰ | ۱۱۰۵ | ۱۱۴۶ | ۱۳۸۵ |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۶.۸۲ | ۶.۷ | ۸.۳ | ۷.۸ |
ظرفیت باک (لیتر) | ۵۰ | ۵۰ | ۵۰ | ۶۰ |
نوع گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی | ۴ سرعته اتوماتیک | ۴ سرعته اتوماتیک |
نوع موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ |
حجم موتور (سیسی) | ۱۵۹۸ | ۱۵۹۸ | ۱۵۹۸ | ۱۹۹۸ |
حداکثر قدرت (اسب بخار) | ۱۰۵ | ۱۰۵ | ۱۰۵ | ۱۳۲ |
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) | ۱۷۵ | ۱۷۵ | ۱۷۰ | ۱۹۵ |
سیستم فرمان | هیدرولیک | هیدرولیک | هیدرولیک | الکتریکی |
قیمت خودروهای رنو
همانطور که گفته شد تولید تمامی مدلهای تندر ۹۰، ساندرو و مگان متوقف شده است و بنابراین نمیتوان نسخههای صفرکیلومتر آنها را از کارخانه خریداری کرد اما نمونههای کارکرده و دستدوم آنها در بازار بسته به مدل، کارکرد و تمیزی بین ۳۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان خریدوفروش میشوند.
مزایا و معایب خودروهای رنو
محصولات این خودروساز فرانسوی در کشور ما به استهلاک کم و کیفیت بالا نسبت به سایر خودروهای موجود شناخته میشوند. از جمله مزایای تندر ۹۰ میتوان به فضای کابین و بار زیاد، کیفیت پیشرانه و گیربکس بالا، هزینههای نگهداری پایین و ایمنی مناسب در مقایسه با خودروهای قدیمی بازار اشاره کرد. از طرف دیگر تندر ۹۰ طراحی کاملاً ساده و معمولی داشته و در مقایسه با رقبا نیز از تجهیزات کم رنج می برد. همچنین با توجه به جدول بالا می توان گفت هزینه و اجرت تعمیرات خودروهای رنو نیز جزو نقاط ضعف این محصولات هستند. موارد یاد شده کموبیش درباره دو محصول دیگر رنو یعنی ساندرو و مگان نیز صدق میکنند اما در زمان خرید باید دقت داشت که چند سالی از قطع تولید این خودروها میگذرد و بنابراین احتمال دارد برای پیدا کردن برخی قطعات با مشکلاتی روبرو شوید.
RIO
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ال ۹۰ دیگه بیفته تو خرج باید فرش زیر پاتم بفروشی واسش
amir
۲۳ شهریور ۱۴۰۲تو کافه خودرو یکی هست دهنمون صاف کرده همش میگه ال ممد لرزش نداره خخخخ
بردیا
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ماشین خوب با خرج بالا
خراب نمیشه ولی اگه بشه خلاصه اتفاق خوبی نمیفته !
مهدی
۲۴ شهریور ۱۴۰۲اگر منظور شما از ماشین خوب یه چهارچرخه است که تنها آپشنش یه کولره که اونم از مدل ۸۸ به اینورش تعریفی نداره خب بنظر من گاری بهتره. چون هم کروکه و هم بنزین نمیخواد.خخخ.
محسن
۲۳ شهریور ۱۴۰۲تقریبا تنها ایرادش همین نبود بعضی از قطعات و گرون بودن لوازمشه . یه سرخوردن ماشینمو برخوردش با جدول ( بدون نیاز به صافکاری ) نزدیک ۸۰ تومن شده که ۷۵ تومنش فقط لوازم بود !! دسته موتور , پایه هیدرولیک , محفظه هواکش , کنیستر و چارتا کوفت و زهرمار دیگه !!!!
Reza
۲۳ شهریور ۱۴۰۲چون ماشین خوبی است ولی وقتی بیفته تو خرج خانه خراب کن است وچون طرفدار زیادی دارد قیمت آن ۵۰ برابر شده ولوازم یدکی هم چون نام برند ال نود روش است صد برابر گران میفروشند واکثر قطعات آن با خودرو دیگه فرقی ندارند وچون برای ال نود میخری گرانتر میدن . الله برکت الله