دوج

ادامه تولید وانت رم 1500 کلاسیک با طراحی 16 ساله!

چهارمین نسل رم ۱۵۰۰ کلاسیک با محصولی که ۱۶ سال پیش معرفی شده،  ادامه خواهد داشت.

تصور کنید در سال ۲۰۰۸ هستیم، اوضاع صنعت خودرو و بازارهای مالی اصلاً خوب نیست. قیمت سوخت در حال افزایش است و خریداران به سمت خودروهای کوچک و اقتصادی رفته‌اند. نمایشگاه خودروی دیترویت هنوز در ماه ژانویه برگزار می‌شود و دوج هم با وانت جدید رم ۱۵۰۰ در این رویداد حضور دارد. حالا با گذشت ۱۶ سال از آن زمان، این وانت آمریکایی همچنان در حال تولید است!

بله چهارمین نسل دوج رم که در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۸ معرفی شده بود هنوز قابل سفارش است. بر اساس اخباری که سخنگوی رم تائید کرده، وانت ۱۵۰۰ کلاسیک به عنوان مدل سال ۲۰۲۴ در دسترس خواهد بود. البته فعلاً این خودرو در وب‌سایت رم ظاهر نشده اما قطعاً انتظار تغییرات چشمگیری را نسبت به سال‌های قبل نداریم. در حال حاضر جزئیات مدل ۲۰۲۴ این وانت پیکاپ منتشر نشده اما رم ۱۵۰۰ کلاسیک مدل ۲۰۲۳ فقط در دو تیپ کاری تریدزمن و وارلاک عرضه شد. مدل تریدزمن از طراحی سنتی تک کابین با فضای بار بیشتر سود می‌برد درحالی‌که مدل وارلاک به‌صورت دو کابین قابل انتخاب بوده است. اگرچه برخی آپشن ها برای خریداران فراهم شده اما با توجه به پلتفرم ۱۶ ساله رم نمی‌توان انتظار تغییرات چشمگیری را داشت.

هر دو تریم یاد شده از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری استفاده می‌کنند هرچند می‌توان پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری هِمی را نیز سفارش داد. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هم نیرو را راهی چرخ‌ها می‌کند. اگرچه ساختار رم ۱۵۰۰ به دوران جورج بوش بازمی‌گردد اما در داشبورد یک نمایشگر ۷ اینچی و دکمه‌های فیزیکی زیاد به چشم می‌خورند.

عدم تغییرات زیاد همچنین به معنی عدم افزایش قیمت قابل‌توجه این وانت پیکاپ خواهد بود هرچند ادامه تولید این خودرو هنوز هم عجیب به نظر می‌رسد. قیمت مدل ۲۰۲۳ رم ۱۵۰۰ کلاسیک از حدود ۳۴ هزار دلار شروع می‌شود که حدود ۶ هزار دلار کمتر از ارزان‌ترین نسخه رم ۱۵۰۰ مدل ۲۰۲۴ است. همچنین این خودرو ۴ هزار دلار ارزان‌تر از نسخه‌های پایه F-150 و سیلورادو خواهد بود. به این ترتیب رم ۱۵۰۰ کلاسیک گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که خواهان یک وانت فول سایز با قیمت کمتر هستند. نکته مهم اینکه در زمان معرفی ۱۵۰۰ کلاسیک هیچ‌کسی انتظار تولید طولانی‌مدت این وانت را نداشت. با تغییرات رم در سال ۲۰۲۵ احتمال دارد امسال آخرین سال عرضه این محصول قدیمی باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    اینم مثه سری 71 شد

    موافقم 42
    مخالفم 0
  2. ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3317 ديدگاه)

    چقدرم ماشین خوشگلیه و هنوز ظاهر بروز داره

    موافقم 39
    مخالفم 4
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (999 ديدگاه)

    هنوزم جذابه و با ابهته

    موافقم 16
    مخالفم 1
  4. yaghoub

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (297 ديدگاه)

    هنوزم جذابیت های خودش رو داره .

    موافقم 15
    مخالفم 1
  5. Behi

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (146 ديدگاه)

    این چرا یهو اینجوری شد😂
    ملتم چه هیتی میدن بهش

    موافقم 3
    مخالفم 0
  6. مهدی

    ۲۱ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    این خارجی ها از چی ها گله میکننن !!!!!
    ماشین به این خوبی و ابهتش میگن قدیمی
    اینا نیسان آبی ما رو ببین چی میگن
    ۵۰ساله داره تولید میشه🤣🤣🤣🤣🤣

    موافقم 3
    مخالفم 0
  7. ALI.S

    ۲۲ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (218 ديدگاه)

    ولی ما در تولید با طراحی قدیمی رکورد بیشتری داریم😁😁

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا