دوج

رم از هیولای سفارشی TRX سَندبلست ادیشن رونمایی کرد

تابستان سال جاری جذاب‌تر از همیشه خواهد بود زیرا رم خودروی سفارشی ۱۵۰۰ TRX سندبلست ادیشن را معرفی می‌کند. این خودرو بر اساس سریع‌ترین و قوی‌ترین وانت تولید انبوه دنیا شکل می‌گیرد و از ظاهر منحصربه‌فرد موهاوه با گرافیک TRX و رینگ‌های ۱۸ اینچی و لاستیک‌های ۳۵ اینچی گوودیر سود می‌برد. وانت موردبحث همچنین به ویژگی‌هایی همچون محفظه بار با پوشش محافظتی و پله ورودی به داخل آن مجهز شده است.

با ورود به داخل کابین صندلی‌های چرم مشکی با دوخت روشن و نشان TRX روی پشت‌سری‌ها پدیدار خواهند شد. غربیلک فرمان D شکل، تریم فیبر کربن و نشان منحصربه‌فرد کنسول مرکزی نیز جزو دیگر ویژگی‌های قابل‌ذکر هستند. از آنجایی که وانت سفارشی رم بر اساس گروه تجهیزات سطح دو TRX تولید می‌شود بنابراین خریداران شاهد غربیلک فرمان گرم شونده، صندلی‌های تهویه دار و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۹ بلندگو خواهند بود. آینه دید عقب دیجیتال، هدآپ دیسپلی و شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند نیز جزو دیگر تجهیزات TRX سندبلست هستند. این هیولا از کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و سیستم ترمز اضطراری استفاده می‌کند. به این لیست باید دید محیطی با پایش نقاط کور و تشخیص مسیر عقب را اضافه کرد.

اگرچه تغییرات رخ داده در TRX سندبلست محدود هستند اما جذاب‌ترین ویژگی این خودرو نیروگاه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار است که قدرت ۷۰۲ اسب بخاری و گشتاور ۸۸۰ نیوتون متری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک همکاری دارد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای، زمان طی مسافت ۴۰۰ متر در ۱۲.۹ ثانیه و با سرعت ۱۷۴ کیلومتر در ساعت و سقف سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعتی نیز جزو ویژگی‌های عملکردی TRX به شمار می‌روند. رم ۱۵۰۰ TRX سندبلست ادیشن ۲۰۲۲ از چند هفته آینده با قیمت پایه ۹۸۲۸۵ دلاری روانه بازار خواهد شد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. F

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    الان فرقش با نسخه عادی چی هست؟

    موافقم ۹
    مخالفم ۴
    1. viper2

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (741 ديدگاه)

      رسما از لحاظ موتوری هیچ فرقی نمیکنه با نسخه عادی . فقط کابینش رو ارتقا دادن با اپشن های اضافی . تازه نسخه عادی شتابش ۳.۷ هست این چون یکمی اپشن و چرم و اینا ریختن توش شتابش شده ۴.۵ . یعنی کمترم شده .

      موافقم ۲
      مخالفم ۲
      1. AMIN (M.A.S)

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (692 ديدگاه)

        ۴.۵ شتاب اعلامیه
        برای نسخه عادیم اعلام شده اصلا واسه سندبلست عدد جدیدی اعلام نکردن (همونه)
        ۳.۷ رو کارانددرایور (فک کنم با احتساب رول اوت)بدست اورده بود ولی بدون رول اوتم تو محدوده۳.۹ثانیه صفر تاصد میزنه

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
        1. viper2

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (741 ديدگاه)

          احسنت به شما . ممنون که اصلاح کردید .

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
  2. امیرشایان فرازی

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (174 ديدگاه)

    دیگه چی میخوای بجز سلطان تیرکس

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲
  3. MOTORE PUSHROD

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    جایی که تیرکس با نوک پا گاز میره با رپتور باس فول تراتل کنی آخرشم یاتاقان میزنه با اکوبوست ناز نازیش هیچی رم نمیشه هیچی جای موتوره پوشراد تو وانت رو نمیگیره

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱۷
    1. HamiD

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2334 ديدگاه)

      اوکب
      سطح …

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
    2. viper2

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (741 ديدگاه)

      با جمله اخرت موافقم
      توی ماشین باری موتور پوشراد جواب کاره . چه دیزل چه بنزین‌
      به ساختار موتور هست که هزینش کمتره استهلاکش کمتره و دوامش هم توی شرایط سخت بیشتره

      جالبه بدونید جمس یه مدل سال ۱۹۵۵ داشته که موتورش ۱۲ سیلندر به حجم ۱۱ هزار سی سی داشته که جمس ضمانت کرده که تا ۳۲۰ هزار کیلومتر بدون سرویس و تعمیر راه میره . حالا فرض کنید اگه درست استفاده کنید چقدر دوام داره . کلا موتور پوشراد به دلیل فاصله میل لنگ تا میل سوپاپ کم حیلی دوامش بیشتره تازه موتور ساز حرفه ای مثل زنده یاد اسموکی یونیک بزرگوار که برای نسکار و درگ موتور تیون میکردن ، هیچ وقت از زنجیر تایم استفاده نمیکنن چون این موتورا میخون سریع به دور ۱۲ هزار برسن و خب توی اون شتاب قطعا زنجیر پاره میشه و اگرم نشه و یه دندونه جابجا بشه تایمینگ موتور کاملا به هم میریزه و رسما تو مسابقه نتیجه ای نمیگیرید . برای این مشکل دو راه حل هست که یکی از اونا فقط تو موتور پوشراد جواب میده . اینکه بیان به جای زنجیر تایم از دو چرخدنده به ضرایب ۲ به ۱ استفاده کنن که رسما هزینه کمی داره و دوام بسیییار بسیار بالا . یه راه حل دیگه هم داره که برای ماشینای جاده ای خیلی خوبه . مثلا فراری اومده چی کار کرده . اومده یه موتور الکتریکی گذاشته میل لنگش به میل سوپاپ وصل کرده بعد تو شتاب گیری اگه یهو تایمینگ موتور خواست به هم بریزه در جا اون موتور کار میکنه و تایمینگ رو تنظیم میکنه یا مثلا کونیگزگ که اومده بود کلا میل سوپاپ رو برداشته بود ولی اینا خیلی هزینه بالایی داره و برای یه موتور مثل فراری خوبه که قیمتش بالاست ‌و همون موتور پوشراد با چرخدنده بهتر هست به نظر من .
      یا مثلا یکی از مزایای دیگه پوشراد . پوشراد یه میل سوپاپ داره ولی اونا توی موتور هشت سیلندر ۴ تا داره که این خودش هم تعمیرات رو سخت تر میکنه هم دوام رو کاهش میده هم وزن رو افزایش میده و وقتی قطعات متحرک موتور زیاد بشه گرما هم زیاد میشه . و مثلا یه خوبی دیگه ای که پوشراد داره اینکه جای کمتری میگیره چون که میل سوپاپش نمیاد تا بالای موتور و خب توی پوشراد زنجیر تایم توی خود بدنه موتور جا میگیره ولی تو dohc باید قشنگ زنجیر بیاد بالا . این خودش خوب نیست چون برای ماشین افرود میخواد پرش کنه و اینا ممکنه زنجیر مشکلی براش پیش بیاد هر چند خودش خیلی خیلی خیلی محکمه . و اینکه به همین دلیل که زنجیر میاد بالا خیلی جای بیشتری میگیره اینو میتونید توی انجین ۳۵۰ گودرنچ شورلت که روی سلاطین بیوک کامارو بلیزر کاپریس سییرا کاستوم و .‌… ببینید. این ها بعضی از مزیت های پوشراد هست که گفتم . هر چند برای ماشین اسپرت که گرون باشه همون dohc بهتر هست چون اون میتونه چهار سوپاپ داشته باشه و اینکه خیلی هم نمیخواد دوام انچنانی داشته باشه .

      اما با جمله اولت موافق نیستم درسته موتور trx خیلی قلدر تره ولی تا وقتی که سوار نشدیم نمیتونیم نظر بدیم خوب قطعا رپتور هم ماشین خیلی خوبی هست که اینقدر فروشش خوبه و اینکه محبوب هم هست . ولی خب احتمال زیاد تیرکس بهتر هست

      و من یه چیزی به دوستان بگم
      شما سرچ کنید
      the most reliable v8 engine
      میبینید که سه تای اول پوشراد هست و فکر کنم بیشترش هم پوشراد هست . حدودا ۶ تا فکر کنم پوشراد باشه
      که اولین و با دوام ترین موتورش ۳۵۰ گودرنچ هست که هنننووورزز که هنوزه رکورد مقاومتش شکسته نشده . ۲ ساعت بدون و اب و روغن فول تراتل دور ۶۵۰۰ .
      حالا یه چیز جالب تر بگم
      ببینید دوستان توی قایق ها گیربکس نداریم فقط یه شیفتر . ولی تو ماشین چجوریه ؟ گیربکس داریم میری رو دور ۵ هزار میری دنده بعد . پس قایق باید خیلی دوام موتورش بیشتر باشه . چون اگر قایق بخواد سرعت بگیره قطعا تنها راهش افزایش دور موتور هست . خیلی وقتا شرایط طوریه که باید موتور چند دقیقه توی دور ۷۰۰۰ وار کنه . خب دو شرکت gm marine و volvo اومدن چی کار کردن . اومون روی موتور قایقشون ضمانت نامه دادن . حالا من مال gm رو میگم . اومده گفته اقا ۷۰ دقیقه معادل ۱ ساعت و ده دقیقه . موتور ۳۵۰ شورلت توی دور ۷۰۰۰ کار کنه موتور نه تنها خراب نمیشه بلکه هیچ گونه اسیبی نمیبینه . یعنی حتی یه اسبم کمتر نمیشه . همین توی موتور ۲۵۰ شورلت که روی نوا هم بود صدق میکنه . بعد حالا فکر میکنید مثلا قدرت موتور قایقه کمتره؟ یا مثلا ضریب تراکمش رو کمتر کردن؟ نه !!!!
      تازه موتور شورلت ۳۵۰ روی قایق با اون ضمانت نامه بیش از ۲۹۰ اسب داره این یهنی high performance small block chevy
      یا مثلا موتور شورلت نوا . ۲۵۰ . شما نگاه کن رو ماشین ضریب تراکمش ۸ به ۱ هست . ۱۱۵ اسب بخار . خب حالا تو قایق . تو قایق دوامش خب خیلی بیشتره . بعد تازه با اینکه دوامش بیشتره ضریب تراکمش هم بیشتره . موتور ۲۵۰ شورلت توی قایق با اون دوام . ۱۹۰ اسب داره . این میدونید یعنی چی ؟؟؟ . این یعنی موفقیت رو افرود!!!!
      یعنی اگر موتور ۳۵۰ مارین رو برداری بذاری رو بلیزرت . رفتی تو طبیعت توی باطلاق گیر کردی . بنزینم خیلی زیاد داری . با خیال راحت . جنرال موتورز ضمانتت کرده که اقا ۷۰ دقیقه فول تراتل کار کن هیچیش نمیشه . خب تو ۱۰ دقیقه اصلا ۳۰ دقیقه بدون هیچ نگرانی ای سعی و تلاش میکنی تا از باطلاق در بیای چون میدونی هیچیش نمیشه . شما ببین چقدر دوام داره این موتورای پوشراد . موتور پوشراد واقعا با دوام ترین انجینه . بعد جالبه بعضیا به همین ماشینایی که این موتورا روش بوده میگن لگن

      موافقم ۶
      مخالفم ۱۰
      1. من⁦^_^⁩

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (202 ديدگاه)

        کامله
        در حدی که نمیشه خوندش😂

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
        1. viper2

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (741 ديدگاه)

          چاکرتم . دیگه اون لحظه وقتم ازاد بود گفتم قشنگ همون اطلاعات اماتوری ای که از پوشراد دارم بنویسم . 😂😂

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
      2. Shahrukh

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (79 ديدگاه)

        حقیقتا برا منی که عشق امریکایی تو تک تک سلولامه ، خوندن کامنت هات ، دست کمی از لذت تماشای ال کلاسیکویی که رئال سه چهار گل جلوعه، نداره ! حلالت باشه امریکن باز مشتی

        موافقم ۶
        مخالفم ۳
        1. viper2

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (741 ديدگاه)

          چاکرتم داداش . لطف داری . دم شما گرم که اینقدر به من لطف دارید .

          موافقم ۱
          مخالفم ۲
      3. مازیار

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1139 ديدگاه)

        تو باتلاق گیر کردی بنزین هم زیاد داری
        ۳۰ دقیقه تخت گاز یا بقول خودتون فول تراتل باشی تا از باتلاق بیرون بیای؟!
        مجسم کنید صحنه رو😀
        و این یعنی موفقیت در آف رود؟؟

        دوست عزیز هیچ آفرودری تو هیچ مسیر آفرودی ۳ دقیقه هم تخت گاز نمی ره _ شاید رمل و تپه های شنی _ یعنی شرایطی پیش نمیاد که بره اصلا آف رود با تخت گاز منافات داره آفرود یعنی نیم کلاچ و بازی با فرمون و تعلیق و نهایت نهایتش ده پونزده ثانیه تخت گاز اونم شرایط استثنایی و اگرم به باتلاق کشیده بشه بیرون اومدن با وسایل و ماشینهای کمکی
        شما چی رو به چی وصل میکنی؟

        موافقم ۴
        مخالفم ۲
        1. viper2

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (741 ديدگاه)

          درسته . شما تو این زمینه حرفه ای هستید و من فکر کردم توی باتلاق فول تراتل گاز میدن . ممنون از اطلاع رسانی شما .

          موافقم ۱
          مخالفم ۱
        2. مازیار

          ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1139 ديدگاه)

          نه من حرفه ای نیستم حتی تابحال
          حرفه ای هم ندیدم اما لازم نیست
          شما تصور کن ماشینی که تو باتلاق چهارچرخ گاز بده همونجا کامل دفن میشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۲
    3. Porsche 911

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (739 ديدگاه)

      جنگ داخلی هم دارن اینا😐😂👍

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  4. JDM lover

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (282 ديدگاه)

    ابهت رو ببین فقط

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  5. R@m!n

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2246 ديدگاه)

    خیر سرشون لااقل دو اینچ تعلیقو لیفت می کردن. ۱۰۰ هزار تا به چی بدی ؟؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا