دوج

دوج چارجر 1968 هلفانت با قدرت 1000 اسب بخاری حراج می‌شود

رالف گیلز مالک یکی از جذاب‌ترین دوج چارجرهای تاریخ است اما خودروی او تنها چارجر هلفانت موجود در بازار نیست. در واقع قرار شده یکی از پرقدرت‌ترین چارجرهای ۱۹۶۸ با پیشرانه هلفانت حراج شود. اگرچه این خودرو به اندازه چهار چرخ گیلز جذاب نیست اما با نام مستعار دامبو شناخته می‌شود و پیشرانه ۸ سیلندر ۷ لیتری سوپرشارژردار آن قدرت ۱۰۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۲۸۷ نیوتون متری تولید می‌کند. این نیروگاه پرقدرت با یک گیربکس ۶ سرعته دستی مگنوم T56 همکاری خواهد کرد و نیرو را به چرخ های عقب خواهد فرستاد.

در لیست مشخصات خودرو به پرفورمنس آن اشاره‌ای نشده اما گفته می‌شود این دوج چارجر ۱۹۶۸ هلفانت از سیستم تعلیق مگنوم فورس، فنرهای سفارشی و… سود می‌برد. از دیگر موارد می‌توان به رینگ‌های روش فورث و ترمزهای ویلوود اشاره کرد. این چارجر پرقدرت از رنگ جذاب خاکستری با گرافیک هلفانت سود می‌برد. همچنین چراغ‌های LED، سیستم اگزوز TTi و دستگیره‌های درب ساخت شرکت رینگ برادرز را می‌توان جزو دیگر ویژگی‌های شاخص آن دانست.

وقتی وارد کابین شوید صندلی‌های خاکستری و کنسول مرکزی منحصربه‌فرد با نشان برجسته هلفانت جلب‌توجه خواهد کرد. به گزارش پدال و به نقل از carscoops، این دوج چارجر ۱۹۶۸ هلفانت همچنین از غربیلک فرمان سه پره، دکمه‌های ویژه روی داشبورد و لوگوهای موپار روی پانل درب‌ها سود می‌برد. تخمینی درباره قیمت فروش این خودرو زده نشده اما پیشرانه هلفانت قیمت استاندارد ۲۹۹۹۵ دلاری داشت و تنها ۱۰۰ دستگاه از آن تولید شد. این پیشرانه‌ها هر از گاهی حراج می‌شوند و می‌توانند تا چندین برابر قیمت اولیه خود به فروش بروند. باید منتظر ماند و دید این هیولای پرقدرت با چه قیمتی زیر چکش حراج خواهد رفت. نظر شما دراین‌باره چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
carscoops

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. MASOUD 0099

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (416 ديدگاه)

    جون عجب چیزیه

    موافقم 45
    مخالفم 2
    1. استلا

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (70 ديدگاه)

      فقط واسه خودنمایی خوبه ، وگرنه ، چرا باید یک نفر اینو بخواد ، قدیمی ، بدون آپشن ، خشک ، ناراحت ، حتما با هزار اسب هم صفر تا صدش ۶ ، ۷ ثانیه است .

      موافقم 9
      مخالفم 56
  2. مهدی

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    کجایی ببینی دنیای خودرو چی شده پدربزرگ

    موافقم 59
    مخالفم 2
    1. ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      اگر بفهمه نوه هاش دارن الکتریکی میشن واشر میزنه😔

      موافقم 65
      مخالفم 0
  3. ۹۱۱

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (564 ديدگاه)

    جدا کجایی.
    آخه موتور و نگاه، گنگ و نگاه.

    موافقم 32
    مخالفم 0
  4. امیرحسین

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    چارجر فابریکش قشنگه قالپاق داره

    موافقم 32
    مخالفم 2
    1. ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      هلفانت رینگ فابریکش رو بخوام وصف کنم مثل بعضی پیکان های قدیمی که قالپاق چهار پر نقره ای بود و بقیش مشکی بود
      ولی لاستیک پهن برای ۱۰۰۰ اسب مشکلی ایجاد نمیکنه

      موافقم 23
      مخالفم 2
      1. SLR _ 722

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (231 ديدگاه)

        البته اون پیکان هایی که می فرمایید رینگ بود فکر کنم
        روی جوانان هم اغلب نصب میشد . اون رینگ ها یک اسم خاص هم داره که الان خاطرم نیست
        این رینگ ها زیر جوانان با سر دنده گل عجب عالمی بود واسه خودش

        موافقم 24
        مخالفم 0
  5. یوسف

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (923 ديدگاه)

    طلای ناب….. که میگن اینه

    موافقم 25
    مخالفم 1
  6. Royal Driver UK 70

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    👍

    موافقم 15
    مخالفم 1
  7. SLR _ 722

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    برای من بهترین ماسل کار همین چارجر هست ( البته اون مدل که چراغ های عقب کشیده داره رو بیشتر دوست دارم ، نمی‌دونم اونا RT هست یا مدل سالش فرق داره ) . اگه سوپرشارژر هم از کاپوت بیرون باشه دیگه پکیجش تکمیل میشه ( ولی از این رینگ ها خوشم نمیاد بنظرم طرح کلاسیک با قطر کم و فاق بلندتر لاستیک قشنگ تر هست ) . خیلی حیف شد که چارجر مثل چلنجر با سبک سنتی خودش ادامه پیدا نکرد

    موافقم 17
    مخالفم 1
  8. Alan.r

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1085 ديدگاه)

    یاد سریع و خشن افتادم

    موافقم 21
    مخالفم 0
  9. ferimia

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (95 ديدگاه)

    #گنگ

    موافقم 16
    مخالفم 0
  10. احمدرضا

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (726 ديدگاه)

    این ابهت با این موتور بینظیر
    اونوقت با این رینگا آخه ؟!

    موافقم 12
    مخالفم 0
  11. Farzad

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (159 ديدگاه)

    سلطان خودشه خودش آمریکایی ناب

    موافقم 8
    مخالفم 0
  12. احمد

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ابهتش رو که جای تعظیم داره
    ولی خداییش رنگ انگار زیر رنگ صافکاریه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. Hitman

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (387 ديدگاه)

    کاش از اونایی که روی کاپوت نصب میشد (اسمش یادم نمیاد) بود خیلی خفن تر میشد

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Alan.r

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1085 ديدگاه)

      سوپر شارژر 😒😒

      موافقم 5
      مخالفم 0
  14. AMIN (M.A.S)

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (810 ديدگاه)

    همه چیش فوق العادس به جز رینگا
    اخه رینگای کراگار خودشون بخشی از هویت چارجرن

    ولی به نظرم عوض کردن هویت ماشین یه جوریه
    ترکیب چارجر با موتور هلفنت فوق العادستا
    اما امان از همی 426…
    چارجر بی بادی و نسخه هاش شاهنشاه ماشینای اسپرت غرب اقیانوس اطلسن

    موافقم 4
    مخالفم 0
  15. Afg

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (497 ديدگاه)

    برد دلمو

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا