دوجهیوندای

درگ سدان‌های اسپرت با شخصیت‌های متفاوت، چارجر RT در برابر النترا N

این روزها سدان‌ها در حال کم و کمتر شدن هستند اما هنوز هم می‌توان در بازار نمونه‌های جذابی را پیدا کرد. حال کانال یوتیوب Sam CarLegion دو نمونهٔ کاملاً متفاوت از این خودروها را برای برگزاری مسابقهٔ درگ در برابر هم قرار داده است. این خودروها هیوندای الانترا N و دوج چارجر RT هستند که زیر کاپوت باهم کاملاً تفاوت دارند اما این تفاوت روی ۴۰۰ متر چگونه خود را نشان می‌دهد؟

هیوندای از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که ۲۸۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو که از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود باید این سدان خانوادگی ۱.۵ تنی را به حرکت درآورد. از سوی دیگر، چارجر به یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 تنفس طبیعی عظیم با ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۵ نیوتن متر گشتاور مجهز است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. هرچند دوج قدرت بسیار بیشتری نسبت به رقیب کره‌ای دارد اما با وزن ۱۹۵۰ کیلوگرم، بسیار هم سنگین‌تر است.

در اولین درگ، الانترا N با مشکل کشش مواجه می‌شود و هرزگردی چرخ‌های جلو شروع کُندی را برای آن به دنبال دارد. به همین دلیل، سدان کره‌ای تا پایان مسیر نمی‌تواند به رقیب آمریکایی برسد. درگ دوم اما به لطف شروع بهتر الانترا بسیار نزدیک‌تر است و هرچند هنوز هم در ابتدا کندتر از چارجر عمل می‌کند اما حالا هرزگردی کمتری دارد و می‌تواند تا انتهای ۴۰۰ متر خود را به دوج برساند تا جایی که دو خودرو تقریباً هم‌زمان از خط پایان رد می‌شوند.

در مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت اما هیوندای عملکرد شگفت‌انگیزی از خود نشان می‌دهد و می‌تواند رقیب قدرتمند آمریکایی مغلوب کند. البته رولینگ دوم از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت به نفع دوج تمام می‌شود اما اختلاف چندان زیاد نیست و هیوندای تنها حدود نصف طول یک خودرو از چارجر عقب‌تر است. هیوندای الانترا N و دوج چارجر دیتونا هردو سدان اسپرت هستند اما شخصیت آن‌ها تفاوت‌های بسیار بزرگی باهم دارد. بااین‌حال، این تفاوت‌ها در مسابقهٔ درگ چندان به چشم نمی‌آیند. دوج صدای فوق‌العاده‌ای دارد و از قدرت بسیار بیشتری بهره می‌برد اما هیوندای هم با وزن کمتر و موتور چهار سیلندر ضعیف‌تر هرگز خودروی تنبلی نیست.

مقایسه مشخصات فنی

 

دوج چارجر RT

هیوندای الانترا N

پیشرانه ۵.۷ لیتری V8 ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۷۵ اسب بخار ۲۸۶ اسب بخار
گشتاور ۵۳۵ نیوتن متر ۳۹۲ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب جلو
وزن ۱۹۵۰ کیلوگرم ۱۵۰۰ کیلوگرم
قیمت ۳۷,۹۹۰ دلار ۳۴,۷۴۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. phonix

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1797 ديدگاه)

    پدال هم دیده بحث سر سری ان هیوندا داغه هعی هر روز یه ودیو میزاره

    موافقم 26
    مخالفم 1
  2. Reza Waffen SS

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    چارجر RT بخاطر شخصیت و پرستیژ مردونگیش

    موافقم 50
    مخالفم 1
    1. حق گوی باطل

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1036 ديدگاه)

      من میتونم به پای دوج پیر بشم

      موافقم 36
      مخالفم 2
      1. Elemento

        ۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        متاسفانه نسل های بعدیشون برقی خواهند بود :((((
        هم این و هم چلنجر

        موافقم 10
        مخالفم 1
    2. مجتبی .

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      اینکه سنشون قد نمیده اشکالی نداره ولی وقتی حتی یک سرچ ساده راجع به پیشینه وعملکرد وسابقه یک شرکت انجام نمیدن معلوم میشه هدفشون ماشین وتکنولوژی نیست فقط یک محفل میخوان برا حرفای رایگان.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. M

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (122 ديدگاه)

      چلنجر هم حریف الانترا نمیشه چارجر که بچه بازیه

      موافقم 4
      مخالفم 66
      1. JDM lover

        ۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (886 ديدگاه)

        حتی همون انجین همی دوج به صد تا النترا می ارزه

        موافقم 44
        مخالفم 0
      2. سوشیانت

        ۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1781 ديدگاه)

        کسی که میگه ماشین ۴ سیلندر از ۸ سیلندر بهتره یعنی هیچی از ماشین سرش نمیشه

        موافقم 31
        مخالفم 3
        1. M

          ۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (160 ديدگاه)

          سرش میشه ولی شونه هاش گیر میکنه!

          موافقم 7
          مخالفم 1
      3. morez

        ۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        همین که میگی بچه بازیه
        نسل اول دوج چارجر 1966
        تاریخ تاسیس کمپانی هیوندا 1967

        موافقم 25
        مخالفم 1
  3. amir

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    دوج❤

    موافقم 34
    مخالفم 0
  4. آرین

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    فکر نمیکردم الانترا اینجوری کشش داشته باشه. واقعا غافلگیر کننده‌ست!
    با اینکه اگر تو کشوری غیر از ایالات متحده بود اختلاف قیمت‌شون خیلی زیاد می‌شد، ولی یک ماشی سنتی مثل چارجر رو ترجیح میدم.
    به نظرم ماشین‌های کره‌ای به درجه‌ای از کیفیت و طراحی رسیدند که موقع مقایسه با یک ماشین ژاپنی یا اروپایی بدجور به فکر فرو ببردت.

    موافقم 14
    مخالفم 19
  5. R

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    این همون شارژر خودمون نیست بهش میگین چارجر؟

    موافقم 4
    مخالفم 27
    1. Reza Waffen SS

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (5323 ديدگاه)

      نه (َش) هست نه (چ) ، چیزی بین ( چ و ک ) هستش

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. R

        ۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1019 ديدگاه)

        پس چرا به شارژر گوشی نمیگن چارجر وقتی نوشتش همونه؟

        موافقم 11
        مخالفم 0
        1. مازیار

          ۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (2361 ديدگاه)

          همونه آقا
          شارژر چارجر کچارجر چکارجر همه یکیه

          موافقم 8
          مخالفم 0
        2. Reza Waffen SS

          ۲ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (5323 ديدگاه)

          چرا تو خارج بهش میگن چارجر

          موافقم 8
          مخالفم 0
    2. Ali

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      هیوندا برنده هست،یه‌ ماشین ۴سیلندر رو انداختن پای ماشین ۸سیلند با اختلاف ۱۰۰اسب بخار و ۴۰۰صد کیلو اختلاف وزن،با کمی محاسبه میفمید قدرت هیوندا نسبت به حجم موتور ببیشتره همینطور شتاب و قدرت

      موافقم 4
      مخالفم 17
      1. Payfast

        ۲ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (807 ديدگاه)

        ربطی به موتور نداره همین که یه تنفس طبیعی رو با توربو شارژر مقایسه میکنید سطح فشارتون رو نشون میده

        موافقم 25
        مخالفم 1
    3. SRT

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (605 ديدگاه)

      همونه دیگه چ فرقی داره.

      موافقم 5
      مخالفم 0
  6. مجتبی .

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    اینکه سنشون قد نمیده اشکالی نداره ولی وقتی حتی یک سرچ ساده راجع به پیشینه وعملکرد وسابقه یک شرکت انجام نمیدن معلوم میشه هدفشون ماشین وتکنولوژی نیست فقط یک محفل میخوان برا حرفای رایگان.

    موافقم 22
    مخالفم 3
  7. بیژن

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    چارجر پارک کرده کنار خیابون رو به النترایی که داره تخته گاز میره ترجیح می دم.

    موافقم 27
    مخالفم 6
  8. احمدرضا

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (726 ديدگاه)

    رخ چارجر میرزه به هیوندا
    مخصوصا رنگ مشکیش

    موافقم 27
    مخالفم 3
  9. کیان

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1412 ديدگاه)

    فیلها هم پرواز میکنن، مگسها هم نقاشی میکشن، هیوندای هم با کابل …
    کاشکی به جای این همه پیج زرد و درگهای بی خاصیت ساختگی یه فکری میکردن اتش سوزیهاشون تمام بشه !!!
    آخه م این م ک چارجر 6 لیتری 8 سیلندر داره قبل استارت زمین و جر میده قبل لانچ، تکون خوردنش معلومه بعدش این میشه اختلاف این دو تا ماشین ؟!
    پدال لطفا با انتخاب مطلبای اینجوری به شعور مخاطبتون توهین نکنید !!!

    موافقم 23
    مخالفم 6
    1. datsun

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (3431 ديدگاه)

      هدف این درگها تبلیغاته

      موافقم 13
      مخالفم 0
  10. JDM lover

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    اصلا النترا در حد و اندازه ای نیست که بخواد با نام بزرگ چارجر مقایسه بشه
    سدان چهار سیلندر فقط موقعی میتونه جذاب باشه که یه موتور تیون پذیر ژاپنی مثل 4G63T روش باشه با گیربکس دستی و دفر عقب یا دو دف
    مثل لنسر اوولوشن نسل ۷و ۸ و۹ و…

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. Mustang shelby gt 350

      ۲ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (116 ديدگاه)

      آخ لنسر😐😢

      موافقم 5
      مخالفم 1
  11. علی

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (817 ديدگاه)

    از پدال خواهش میکنم مقایسه های درست بذاره ، آخه دوچ با هیوندای!!!! مثل اینه که بنز را با تیبا مقایسه کنین!!!

    موافقم 13
    مخالفم 1
  12. Alan.r

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1085 ديدگاه)

    سگ چارجر می‌ارزه‌ به کل کارخونه هیوندا
    موتور قوی صدای عالی دیفرانسیل عقب ظاهر مخوف

    موافقم 16
    مخالفم 1
  13. Mustang shelby gt 350

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (116 ديدگاه)

    چارجر کلا از بس خفنه و کاریزماتیک که هیوندا جلوش هیچه، یه جوری نوشتید رغیب آمریکایی رو مغلوب کرد که یاد بزرگوار جواد خیابانی افتادم🤣🤣

    موافقم 10
    مخالفم 0
  14. Elemento

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کاش همین الانترا رو میشد اینجا سوار شد خیلی خوشم میاد ازش

    موافقم 4
    مخالفم 2
  15. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    از وقتی ماشین برقی داج رونمایی شد داج دیگه شده یک فیلم با پایانی تلخ

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا