سایر خودروهای اروپایی

لیجیر JS P4 سوپراسپرت فیبرکربن موتور میانی با پیشرانه فورد

لیجیر JS P4 یک خودروی مسابقه‌ای با ظاهری شبیه سفینه‌های فضایی از برخی زوایاست و حالا به دنبال مالک جدیدی می‌گردد. این خودرو مجوز تردد در معابر عمومی را ندارد اما می‌تواند محصولی عالی برای افرادی باشد که هر از گاهی روانه پیست می‌شوند تا حس راندن یک خودروی مسابقه‌ای تمام‌عیار را تجربه کنند. زیرساخت JS P4 مونوکوک فیبر کربنی بوده درحالی‌که نیروبخش آن پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۷ لیتری متعلق به فورد است که در عقب نصب می‌شود و قدرت ۳۳۰ اسب بخاری تولید می‌کند. این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته همکاری می‌کند و دیفرانسیل لغزش محدود تورسن نیز در رساندن نیرو به چرخ های عقب کمک‌حال مجموعه است.

از آنجایی که با یک خودروی مسابقه‌ای کامل روبرو هستیم بنابراین مواردی همچون باک سوخت ۱۰۰ لیتری با لایه‌های فوم، کلاچ خاص و سیستم جلوگیری از خاموش شدن خودرو در میانه مسابقات دیده می‌شوند. JS P4 همچنین از آینه‌های برقی و سیستم خنک کاری کاکپیت سود می‌برد. به این موارد باید سیستم تهویه مطبوع، جک‌های بادی، سیستم سوخت‌گیری ATL، ترمزهای شش پیستونه برمبو و شیشه جلوی گرم شونده را اضافه کنیم.

خودروی موردبحث با قوانین و مقررات مسابقات استقامت گروه E فیا همخوانی دارد و شرکت فروشنده می‌گوید این نمونه قبلاً در دستان زاک براون مدیر ارشد مک لارن بوده است. JS P4 تنها ۱۸ ساعت کارکرد دارد و رینگ‌های ۱۸ اینچی آن با لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت GT همراه شده‌اند. بدنه خودرو کاملاً با پانل‌های فیبر کربنی مات پوشانده شده که احتمالاً دلیلش حالت نمایشی آن و عدم مسابقه دادن بوده است. هر فردی که خواهان خرید این محصول مسابقه‌ای باشد قطعاً باید محافظ رنگ بدنه را نیز تهیه کند تا برخی بخش‌های بدنه از آسیب مصون بمانند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Radmehr

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (343 ديدگاه)

    باحاله ولی یجوریه

    موافقم ۵
    مخالفم ۲
  2. Matin2

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (197 ديدگاه)

    دلم برا این ماشینا میسوزه این همه امکانات خوب برای سرعت گرفتن و موتور قوی و.. اخر سر هم یک میلیونر مخرتش میندازه گوشه گاراژ😑

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  3. iranarmy25789

    ۷ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سلام، با این قیافه و هیکل ترسناک ۳۳۰ اسب بخار قدرت، کم نیستش این قدرت، حااا نمیخوام بگم ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشت بهتر بود، ولی ۳۳۰ هم میگم با این هیکلو قیافه جور در نمیاد، ولی قدرت۵۰۰تا۵۵۰ اسب بخار داشت بهتر بود،اونوقت میشد گفت مخصوص مسابقه در پیست، البته خب همه قدرت یه خودرو تو اسب بخار خلاصه نمیشه، بستگی به گیربکس، توربوشارژ، سیستم تعلیق،هندلینگ خودرو،….. داره،شایدم واقعا همین ۳۳۰ اسب بخار براش کافی باشه،

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا