سایر خودروهای اروپایی

خودروی جدید گوردون موری پروژه ۳ به موتور V12 مجهز می‌شود

ظاهر تصمیم برآن شده که خودروی بعدی گوردون موری نیز با یک موتور V12 عرضه شود. رئیس جدید «گروه گوردون موری»، «فیلیپ لی»، در مصاحبه‌ای با مجله تاپ‌گیر گفته که این تازه شروع ماجرا به شمار می‌رود؛ پس احتمالا گوردون موری در تلاش است تا نام خود را به‌عنوان آخرین سنگر خودروهای احتراق‌داخلی ثبت کند. لی درباره خودروی بعدی این شرکت می‌گوید:

ما هم‌اکنون درحال کار روی پروژه ۳ هستیم و تازه آن را شروع کرده‌ایم. از یک موتور V12 استفاده خواهیم کرد و همین روند را ادامه خواهیم داد.

GMA T33

این خودروساز تاکید دارد که محصول بعدی این شرکت همانند T33 در سطح جهانی و به دوصورت راست و چپ فرمان به فروش خواهد رفت.

تمام خودروهای آینده جهانی خواهند بود.

گوردون موری برای ساخت پروژه ۳ از همان نمونه ۳.۹ لیتری تنفس‌طبیعی V12 کازورث استفاده خواهد کرد که توان تولید قدرتی برابر ۶۵۴ اسب بخار را دارد. این موتور در سوپرخودروی دیگر این شرکت، T33 نیز مورد استفاده قرار گرفت اما سازنده برای حفظ توالی محصولات خود قدرت آن را به ۶۰۷ اسب بخار کاهش داد.

لی با اشاره به اینکه مجموعه GMA از تولید این سوپرخودروها چیزهای زیادی را یاد گرفته است به دوربرداشتن T50 و T33 به‌ترتیب تا ۱۲,۱۰۰rpm و ۱۱,۱۰۰rpm اشاره کرد؛ چراکه این دو مدل جزو برترین سوپرخودروهای جهان با دور موتور بالا محسوب می‌شوند.

نکته شگفت‌انگیزی که شاید آن را متوجه نشده باشید این است که گوردون موری برای ساخت خودروهایش تا اواسط سال ۲۰۲۳ برنامه دارد. ما هیچ کمبودی در حوزه ایده نداریم پس می‌دانیم که کجا می‌خواهیم باشیم و قصد انجام چه کاری را داریم.

لی مدعی شده که مشتریان این برند علاقه زیادی به پروژه ۳ نشان داده‌اند. از آنجا که گوردون موری خودروهایش را به‌صورت تولیدمحدود می‌سازد، افراد زیادی فرصت مالکیت آن‌ها را نخواهند داشت. روی‌هم‌رفته تنها ۱۲۵ دستگاه T50 و T50 S و ۱۰۰ دستگاه T33 تولید خواهند شد که تمام نمونه‌های آن‌ها نیز فروخته شده‌اند. لی درباره تولید محدود این شرکت می‌گوید:

ما هیچگاه هیچ مدلی را بیشتر از ۱۰۰ دستگاه تولید نخواهیم کرد و سر حرفمان نیز باقی خواهیم ماند؛ بنابراین اگر هم‌اکنون مالک یکی از این سوپرخودروها هستید می‌توانیم به شما اطمینان دهیم که تنها ۹۹ دستگاه دیگر از آن در جهان وجود دارد. خبری از نسخه‌های گوناگون یک مدل با طاق متفاوت و… نیست.

GMA T50S

گوردون موری تلاش دارد تا تولید ۱۰۰ نمونه از هر مدل را به‌عنوان بخشی از سیاست و هویت خود مطرح کند. لی می‌گوید که هدف این کار بازگرداندن سود به سهام‌داران نیست بلکه تمرکز ما روی تولید، شهرت و برندمان است؛ بنابراین آنچنان روی جزئیات توجه خواهیم داشت که شاید مشتریانمان به آن توجه نکنند.

من پیش‌زمینه مالی زیادی دارم و می‌توانستم بخش‌های زیادی از این خودرو (T33) را برای پایین نگه‌داشتن هزینه‌ها حدف کنم اما آن‌ها برای برند مهم هستند. این جزئیات برای محصول مهم هستند و درصورت حدف می‌توانند روی برند تاثیر بگذارند.

شاید مشتریانمان هرگز ندانند که تک‌تک پیچ‌ومهره‌های به‌کاررفته در خودروهایشان از تیتانیوم ساخته شده است. ما هم می‌توانستیم در طول زمان از این فرصت و نمونه‌های مشابه آن که از اگاهی مشتری دور است، استفاده کنیم اما این کار را نمی‌کنیم. ما روی جزئیات تمرکز خواهیم داشت.

فعلا اما تنها جزئیاتی که درباره سوپرخودروی بعدی GMA مشخص است، استفاده آن از یک موتور V12 محسوب می‌شود. نظر شما درباره سیاست‌های فروش و تولید گوردون موری چیست؟ آیا این برند می‌تواند سنگری سزاوار برای آخرین خودروهای بنزینی باشد؟!

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1411 ديدگاه)

    گوردون موری در تلاش است تا نام خود را به‌عنوان آخرین سنگر خودروهای احتراق‌داخلی ثبت کند.

    برای یک خداحافظی زیبا، چه چیزی بهتر از این؟

    موافقم ۳۹
    مخالفم ۰
  2. Reza Waffen SS

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (4350 ديدگاه)

    درود به شرفت

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۰
  3. JDM lover

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    دمت گرم گوردون موری
    از اخرین باز مانده ها ✊💙

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۰
  4. OM.01

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    (شاید مشتریانمان هرگز ندانند که تک‌تک پیچ‌ومهره‌های به‌کاررفته در خودروهایشان از تیتانیوم ساخته شده است. ما هم می‌توانستیم در طول زمان از این فرصت و نمونه‌های مشابه آن که از اگاهی مشتری دور است، استفاده کنیم اما این کار را نمی‌کنیم. ما روی جزئیات تمرکز خواهیم داشت)

    از این جمله خیلی خوشم اومد.👌

    (ما هیچگاه هیچ مدلی را بیشتر از ۱۰۰ دستگاه تولید نخواهیم کرد و صرف حرفمان نیز باقی خواهیم ماند)

    گوردون موری قراره ۲ مدل شاسی بلند تولید کنه. اونا هم تولید محدود خواهند بود؟یا نه فقط سوپراسپرت هاش تولید محدود خواهد بود؟

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  5. Elemento

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (11589 ديدگاه)

    خدا رو شکر که وی ۱۲ هست هنوز.
    چند سال دیگه وی ۱۲ مثل الماس نایاب خواهد شد فقط میمونن ماشینای تولید محدود که این پیشرانه رو دارن

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
  6. Payfast

    ۸ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (503 ديدگاه)

    همون t50 هم کپی پیست بیش نبود از f1

    موافقم ۱
    مخالفم ۱۱
    1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

      ۹ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (508 ديدگاه)

      خوب باید هم باشه جانشین f1

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
    2. محسن

      ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ببخشیدا طراح هردو ماشین یکیه :/ خوده گوردون موریه!

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  7. mr-naftalin-az-roghan-abad-70

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (403 ديدگاه)

    آفرین! ایول بهتون

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا