سایر خودروهای اروپایی

معرفی گوردون موری T.33 اسپایدر؛ جدیدترین سوپراسپرت بریتانیا

یک سال پس از رونمایی GMA T.33 کوپه، امروز مدل اسپایدر به شاهکارهای گوردون موری اضافه شد. این سوپراسپرت انگلیسی، سقف‌های فیبرکربن با قابلیت جداسازی دارد.

برند خودروسازی گوردون موری، با دو محصول اصلی فعالیت می‌کند. اولین مدل مستقل ساخته شده توسط گوردون موری اتوموتیو، با کد T50 در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد. این سوپراسپرت فرمان وسط، با آستانه قیمت ۳ میلیون دلار، تیراژ تولید محدود به ۱۰۰ دستگاه داشت. با گسترش فعالیت GMA در مکانی به وسعت ۵۴ هکتار، خودروهای جدید به  فهرست محصولات، اضافه می‌شوند. هم‌زمان با آغاز سال ۲۰۲۲، فرایند تولید T50 و تحویل آن به مشتری، توسط مهندسان و تنکسین‌های  شرکت گوردون موری شروع شد. وزن T50 تنها ۹۸۶ کیلوگرم است و یک پیشرانه ۱۲ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۶۵۴ اسب بخار و گشتاور ۴۶۷ نیوتون متر دارد.

دیگر محصول گوردون موری اتوموتیو با کد T33 بهمن ماه ۱۴۰۰ معرفی شد. این مدل، پیشرانه V12 کازورث مشابه T.50 دارد اما قدرت ۶۰۷ اسب بخار و گشتاور ۴۵۱ نیوتن‌متر تولید می‌کند. همچنین T.33 خودرویی دو صندلی با فرمان کنار کابین (مثل خودروهای معمولی) است که گیربکس دستی ۶سرعته دارد. قیمت T.33 با تیراژ محدود به ۱۰۰ دستگاه، ۱/۷ میلیون دلار تعیین شده است.

مدل اسپایدر T.33 که ساعاتی پیش رونمایی شد؛ پنل‌های فیبرکربن قابل جداسازی برای سقف دارد. این ادوات می‌توانند در رنگ‌های متنوع سفارش داده شوند. جالب‌تر اینکه جایگاه ویژه برای حمل سقف، داخل صندوق جلو وجود دارد.

گوردون موری T33 اسپایدر

طراحی بدنه‌ی T.33  کوپه و اسپایدر، کاملا یکسان نیست. با هدف تامین ایمنی و بهبود شرایط فنی، ستون جلو برای مدل اسپایدر، تقویت شده و کمی پهنای بیشتر دارد. همچنین در قسمت پشت کابین نیز، تغییراتی اعمال شده است تا بدنه خودرو، تحمل شرایط واژگونی را داشته باشد. همچنین راننده می‌تواند شیشه عقب را پایین دهد و عبور هوا از پشت کابین را احساس کند.

کابین گوردون موری T33

در کابین، تفاتی بین T.33  سقف فلزی و کروک دیده نمی‌شود. پشت فرمان، نشاندهنده دور موتور با ساختار آنالوگ و عدد ۱۱ هزار برای نهایت rpm مجاز وجود دارد. دو مانیتور دیجیتال برای کنترل سیستم سرگرمی، مسیریابی و پیش‌بینی آب و هوا، در طرفین صفحه عقربه‌ای هستند. فرمان و صندلی‌ها از فیبرکربن ساخته شده و مجهز به چرم آلکانتارا هستند.

در عقب و نزدیک پیشرانه، دو محفظه‌ی ۹۰ لیتری برای حمل بار وجود دارد. همراه با فضای موجود در صندوق جلو، جمعا ۲۹۵ لیتر برای جاسازی وسایل مختلف، قابل استفاده خواهد بود. طبیعتا اگر  نیاز به حمل ادوات سقف با ماشین باشد، صندوق جلو قابل استفاده نیست.

گوردون موری T33 نمای پشت

وزن خالص T.33 اسپایدر فقط ۱۸ کیلوگرم بیشتر از مدل کوپه است. با این شرایط، T.33 جدید ۱۱۱۸ کیلوگرم وزن خواهد داشت. سوپراسپرت T.33 اسپایدر رینگ‌های سبک‌وزن آلومینیوم ۱۹ و ۲۰ اینچ با طراحی ویژه و تایرهای میشلن پایلوت اسپرت ۴S دارد. همچنین ترمزهای ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب، نصب خواهند شد.

قیمت نهایی T.33 اسپایدر هنوز مشخص نیست اما باتوجه به هزینه خرید ۱/۷ میلیون دلار برای مدل کوپه، احتمالا قیمت ۲ میلیون دلار برای T.33 اسپایدر پرداخت خواهد شد. تیراژ تولید این خودرو، ۱۰۰ دستگاه خواهد بود تا مجموعا ۲۰۰ نمونه T.33 عرضه شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2476 ديدگاه)

    وقت بخیر جناب اشتری
    قدرت موتور T50 ، ۶۵۴ اسب بخار هست احتمالا با T33 که قدرت کمتری داره اشتباه شده

    موافقم 29
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      بله درست فرمودین
      تصحیح شد

      موافقم 28
      مخالفم 2
      1. GMA

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (742 ديدگاه)

        سلام جناب اشتری
        اول تشکر میکنم بابت پوشش این خبر
        دوم اینکه پیشرانه این خودرو V12 هست. گویا اشتباه نوشتید V6
        « دیگر محصول گوردون موری اتوموتیو با کد T33 بهمن ماه ۱۴۰۰ معرفی شد. این مدل، پیشرانه V6 کازورث مشابه T.50 دارد اما قدرت ۶۰۷ اسب بخار و گشتاور ۴۵۱ نیوتن‌متر تولید می‌کند.»

        موافقم 6
        مخالفم 0
  2. مجتبی .

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    واقعا شاهکاره. تشکر جناب اشتری بابت زحماتتون

    موافقم 20
    مخالفم 4
  3. A.Az

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (142 ديدگاه)

    یه سوال
    با ۱.۷ میلیون دلار پاگانی میخرین یا این ماشینو؟

    موافقم 26
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      17 تا پورشه 911 می خرم

      موافقم 77
      مخالفم 6
      1. Reza Waffen SS

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        درووووود به شرفت 👍

        از هر نسخش یدونه میخرم

        موافقم 8
        مخالفم 0
      2. Reza Waffen SS

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        دروووووووود به شرفتون 👍

        از هر نسخش یدونه میخرم باهاشون بهشتمو میسازم 💖

        موافقم 37
        مخالفم 4
      3. رامین

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (256 ديدگاه)

        😅😅👌👌

        موافقم 11
        مخالفم 1
    2. Hamilton1970

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (528 ديدگاه)

      یه پورشه ۹۱۱ با یه خونه که گاراژ داشته باشه روش کار کنم:)

      موافقم 19
      مخالفم 2
    3. R

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1025 ديدگاه)

      پاگانی هوایرا bc با چهار اگزوز آتشین که مثل دوتا تفنگ دولول بعد هر برداشتن پدال گاز شلیک میکنن

      موافقم 15
      مخالفم 1
    4. Nima

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (77 ديدگاه)

      من سه تا اونتادور svjمیگیرم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  4. احمد

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    مه قیافه داره نه قدرت خیلی زیاد ونه امکانات
    واقعا 2میلیون زیاده براش خیلی ام زیاده

    موافقم 29
    مخالفم 26
    1. مازیار

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2476 ديدگاه)

      قدرت خیلی زیاد …
      صد دستگاه مدل کوپه ششصد اسبی به قیمت ۱/۷ میلیون دلار ظرف چند روز پیش خرید شد درحالی که نمونه هایی سرشناس با دو برابر قدرت و نصف قیمت کم نیستن
      پس حتما پای فاکتورهای دیگه ای در بین هست

      موافقم 22
      مخالفم 3
      1. silent

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        موضوع این نیست،اینگونه مدل ها شبیه تابلو نقاشی هستند و بدرد مصرف نمیخوره بلکه برای سرمایه گذاری البته برای قشر فوق ثروتمند هست.

        موافقم 4
        مخالفم 6
        1. مازیار

          ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (2476 ديدگاه)

          موافقم بیشتر بدرد سرمایه گذاری میخوره و البته اینگونه نمونه ها کم نیستن
          اما وقتی معروف ترین و خوشنام ترین فرد فعال حال حاضر دنیای موتوراسپرت بیاد ماشین ایده آل خودشو بسازه با درخشان ترین موتور فعلی دنیا اونم با وزنی کمتر از یک تن، اونوقت تو جمع کلکسیونی ها هم از بقیه جدا میشه
          ضمن اینکه به لحاظ عملکرد هم قطعا حرفهای زیادی خواهد داشت

          موافقم 10
          مخالفم 2
  5. مجتبی .

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    قرار نیستهمه چیرو به چشم خریداری ببینیم من خیلی ازش خوشم اومد ولی درآمد بیست سال گذشته خودمو بزارم هم نمیتونم بخرمش. وحتی همون ۹۱۱ هم برا هممون قفله. پس فقط از هنرومهندسی لذت میبرم همین. البته هرگز ناامید نیستم وآرزو دارم باشجاعت جوونا وحمایت بزرگترا شرایط عوض بشه.

    موافقم 30
    مخالفم 3
    1. Hamilton1970

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (528 ديدگاه)

      درود به شرفت

      موافقم 15
      مخالفم 1
  6. حسین دهمرد

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    این چرا اون فن پشت رو نداره؟

    موافقم 4
    مخالفم 9
  7. ARIAN

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    ماشین خوبیه و مهندسیش خیلی رده بالاس مخصوصا انجینش. منتها دو میلیون دلار واسش خیلی خیلی زیاده چون نه ظاهر خیلی زیبایی داره نه قدرت آنچنانی گشتاورش هم که ول معطله. با این پول میشه بوگاتی ویرون دسته دوم خرید که اصلا تو یه لیگ دیگس

    موافقم 7
    مخالفم 14
  8. امین

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (438 ديدگاه)

    آقای اشتری ، نسبت وزن t50 بهتر هست یا مک لارن f1؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
  9. مهردادکمال

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1820 ديدگاه)

    الکی گرونه

    موافقم 15
    مخالفم 15
  10. R@min

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1671 ديدگاه)

    چی میشه گفت در وصف این شاهکارهای موری اونم وقتی دست کازورث مقدس روش کشیده شده.

    حرف راجبشون زیاده که قطعا در فرصت مناسب بهش می پردازیم البته تیم پدال هم راجب جزئیات فنیش چند تا مقاله بزاره خیلی بهترم میشه.

    موافقم 16
    مخالفم 5
    1. مازیار

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2476 ديدگاه)

      منتظریم
      از هردوتون

      موافقم 7
      مخالفم 2
  11. Mf1

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    تعجبه دوستان میگن جنسیس خوشکله طراحی خوبی داره
    ولی نوبت به این ماشین میرسه نه بد نیست طراحیش !کسی که پول داشته باشه فکر نکنم قیمت براش مهم باشه

    موافقم 1
    مخالفم 5
  12. محمد

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    خیلی منتظر معرفی این ماشین بودم ، با تشکر از زحمات آقای اشتری عزیز برای ساخت دوباره ویدئو های جذابشون

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      سلامت باشید
      این ویدئو بهمن ماه سال ۱۴۰۰ صداگذاری شد و جدید نیست

      موافقم 6
      مخالفم 0
      1. ماکسیمیلیان

        ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (646 ديدگاه)

        عمر شوریده در شوره‌زار به بطالت گذشت
        شوق شیرین ما را در تُنگ تَنگ گرفتار ساختند…

        موافقم 1
        مخالفم 0
  13. پوریا چالش

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (253 ديدگاه)

    واقعا رینگاش و نمایی بالاش منو دیوانه کرد 😄

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. پوریا چالش

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (253 ديدگاه)

    واقعا رینگاش و نمایی بالاش منو دیوانه کرد

    موافقم 2
    مخالفم 1
  15. پوریا چالش

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (253 ديدگاه)

    رینگاش و نمایی بالاش منو دیوانه کرد

    موافقم 0
    مخالفم 1
  16. Yasin

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (243 ديدگاه)

    به دلم ننشست

    موافقم 3
    مخالفم 6
  17. تحت پیگرد

    ۱۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (352 ديدگاه)

    طراحی صفر فنی در حد ماشین 200 هزار دلاری قیمت دو میلیون دلار🤦‍♂️

    موافقم 1
    مخالفم 9
  18. ماکسیمیلیان

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (646 ديدگاه)

    بار الهی! بار الهی! هوش از سرم پراند!

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. BPN

    ۱۷ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    جواهر ناب،یه ماشین چقدر میتونه خوب باشه آخه؟V12 با دنده دستی با این وزن پایین و طراحی شده توسط یه اسطوره.مگه میشه عاشق این ماشین نشد؟

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا