سایر خودروهای اروپایی

اولین رانندگی با گوردون موری T50 در جاده‌های عمومی

هرچند گوردون موری T50 خودرویی نیست که پس از خرید توسط مالکین زیاد با آن رانندگی شود اما این هایپرکار بریتانیایی هنوز هم باید در خیابان‌های عمومی خودروی راحتی باشد. به همین دلیل، رانندهٔ آزمایشی تیم توسعهٔ T50 «داریو فرانچیتی» یک T50 پروتوتایپ را قرض گرفته تا با آن در خیابان‌های ایتالیا رانندگی کند و ببیند این ماشین در خارج از پیست چگونه خواهد بود. نتیجهٔ این کار بسیار خوب است. فرانچیتی که یکی از اعضای تالار مشاهیر اتومبیل‌رانی آمریکا است، در این ویدئو در ناردوی ایتالیا یعنی نزدیک پیست دایره‌ای معروف فولکس‌واگن دیده می‌شود.

وی T50 را برای یک رانندگی کوتاه قرض گرفته اما خیلی دوست دارد که مدت بیشتری پشت فرمان این ماشین بنشیند زیرا می‌گوید:

ما اینجا در جنوب ایتالیا هستیم و با خودم فکر می‌کنم که آیا گوردون موری به من اجازه می‌دهد خودرو را به شلفورد بریتانیا بازگردانم زیرا فکر می‌کنم این یک سفر جاده‌ای حماسی باشد. البته با توجه به اینکه هنوز فرایند توسعه به پایان نرسیده، هنوز کاملاً از خودرو راضی نیستم.

فرانچیتی علاوه بر اینکه یکی از اعضای تیم توسعهٔ T50 است، یکی از طرفداران سرشناس این خودرو هم به‌حساب می‌آید و پیش از این در ویدئوی دیگری که توسط شرکت گوردون موری اتوموتیو منتشر شده بود با یک نمونهٔ آزمایشی آن رانندگی کرد. وی در آن زمان گفت:

این بهترین پیشرانه‌ای است که تاکنون با آن رانندگی کرده‌ام. این حتی در ابتدایی‌ترین شرایط خود هم بهترین است.

در این ویدئوی جدید نیز پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V12 کاسورث به‌طور باورنکردنی دور می‌گیرد. این موتور که می‌تواند به دور ۱۲ هزار rpm برسد، ۶۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند هرچند که آزمایشات نشان داده‌اند که توان تولید قدرتی در حدود ۶۷۰ اسب بخار را هم دارد. از T50 تنها صد دستگاه به همراه ۲۵ دستگاه نسخهٔ مخصوص پیست T50S نیکی لائودا ساخته خواهد شد و این ویدئو نشان می‌دهد که خریداران باید بسیار هیجان‌زده باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. OM.01

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (404 ديدگاه)

    وزن پراید،قدرت فراری روما، گیربکس دنده ای، موتور تنفس طبیعیV12، نسبت قدرت به وزن نزدیک به بوگاتی شیرون. قابلیت حمل 3 نفر. فن عقب نوآورانه. قابلیت شخصی سازی بینهایت! (تاپ گیر قدیم ویدئو شخصی سازی شو گذاشته بود)

    واقعا شاهکاره.

    موافقم 72
    مخالفم 5
    1. Reza Waffen SS

      ۶ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      اتفاقاً همون فن عقب کاملا . . . . . به طراحیش

      موافقم 44
      مخالفم 33
      1. OM.01

        ۶ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (404 ديدگاه)

        @Reza Waffen SS
        (اتفاقاً همون فن عقب کاملا . . . . . به طراحیش)

        طراحی سلیقه ای هست دوست من🙂

        موافقم 39
        مخالفم 14
  2. جناب ایکس

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1467 ديدگاه)

    فوق العاده

    موافقم 25
    مخالفم 3
  3. Reza Waffen SS

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    پرفورمنس خوبی بجا می‌زاره به لطف یه رژیم سخت، طراحیش رو مخه ولی صداش محشره

    موافقم 26
    مخالفم 5
    1. Elemento

      ۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      طراحی جلوش هم خوبه ها ولی اون پنکه ی عقبی نمای خلفی ش رو خیلی زشت کرده

      موافقم 15
      مخالفم 5
  4. Yasin

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    جذاب نیست بنظرم
    خصوصا طراحیش

    موافقم 19
    مخالفم 20
  5. مازیار

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (2505 ديدگاه)

    من هنوز در عجب اون پاسخگویی 0/3 ثانیه از دور درجا تا 12100 هستم

    موافقم 33
    مخالفم 0
  6. Taha Malek

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (914 ديدگاه)

    واقعا خیلی خیلی جذاب این ماشین
    و تجربه رانندگیش شدیدا خاصه و و فوق العاده جذاب
    شخصیت این ماشین همینطور مشخصاتش بر اساس mclaren f1 , Brabham BT46B
    هست که طراح جفتش گوردن موریه این ماشین هم قطعا یه اسطورس .همچی داره
    وزن کم صدای فوق العاده کرکتر خیلی خاص پرفورمنس خیلی خوب و …
    منکه عاشقشم

    موافقم 15
    مخالفم 0
  7. Si

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    شاهکار با این معنا پیدا میکنه

    موافقم 7
    مخالفم 0
  8. JDM lover

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    واقعا فوق العاده است
    خوش بحال خریداراش

    موافقم 11
    مخالفم 0
  9. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    چه رقابت هیجان انگیزی بین این و والکری ، وان بشه خیلی منتظر نسخه نهایی این و بنزم

    موافقم 3
    مخالفم 0
  10. GMA

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (743 ديدگاه)

    شاهکار مطلق،بنظرم اونقدر پتانسیل داره که بهترین سوپرکار حال حاضر باشه،گوردون موری واقعا نابغست

    موافقم 16
    مخالفم 2
  11. تحت پیگرد

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (352 ديدگاه)

    فقط اون فن کامپیوتر رو باید از پشتش حذف کنه چیه آخه اون🤮

    موافقم 7
    مخالفم 11
  12. Payfast

    ۶ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (807 ديدگاه)

    زشت به روایت تصویر

    موافقم 8
    مخالفم 12
  13. Elemento

    ۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    چنین موزیک بلندی رو باید روی ویدئوی معرفی گوشی موبایل یا لپتاپ یا لباس زیر گذاشت آخه کدوم آدم کم خردی روی ویدئوی ماشین که نصف تبلیغش به خاطر موتور کازورث و صدای موتور و دور بالاش هست؛ چنین صدای پس زمینه اون هم با این شدت زیاد میذاره که سازنده ی این ویدئو گذاشته
    تمام فیلم رو اسکرول کردم عقب جلو 20 ثانیه نتونستم درست حسابی با صدای موتور حس بگیرم
    عضو انجمن اتومبیل رانان هستی یا هر چی؛ این کاره نیستی داداش! یه کلیپ بلد نیستی درست کنی

    موافقم 10
    مخالفم 0
  14. SRT

    ۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (607 ديدگاه)

    وای من تا حالا به طراحی این ماشین دقت نکرده بودم
    اون فن اونجا چیکار میکنه؟/:

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. GMA

      ۷ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (743 ديدگاه)

      این فن اثر زمینی قابلیت تولید داون فورس بسیار زیادی داره،حتی در حالت ایستاده هم میتونه داون فورس تولید کنه!

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. Reza Waffen SS

        ۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        اگه مفهوم داون فورس رو میفهمیدین هیچوقت همچین چیزی نمیگفتین

        موافقم 4
        مخالفم 9
        1. GMA

          ۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (743 ديدگاه)

          دوست عزیز غیر ممکن بنظر میرسه، ولی واقعیت داره،باور کنید!

          موافقم 4
          مخالفم 2
      2. امین

        ۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (495 ديدگاه)

        برای کاهش درگ هست عزیز پر کردن خلا پشت ماشین که درگ تولید میکنه داون فورس نمیدونی یعنی چی

        موافقم 1
        مخالفم 2
      3. Reza Waffen SS

        ۷ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (5340 ديدگاه)

        اره داون فورس چه ربطی داره به فن عقب آخه ؟؟؟
        میدونی دان فورس یعنی چی ؟؟؟

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. GMA

          ۷ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (743 ديدگاه)

          https://www.google.com/url?q=https://www.pedal.ir/european/%25D9%2585%25D8%25B9%25D8%25B1%25D9%2581%25DB%258C-%25DA%25AF%25D9%2588%25D8%25B1%25D8%25AF%25D9%2588%25D9%2586-%25D9%2585%25D9%2588%25D8%25B1%25D8%25A7%25DB%258C-t-50/&sa=U&ved=2ahUKEwiH45Ortuz5AhUJrKQKHc7HCycQFnoECAYQAg&usg=AOvVaw0CKVbS9R6er5R-TIVR2HN6
          در بخشی از متن نوشته:
          «پنکه یا دمنده ۴۰۰ میلی‌متری عقب خودرو جزو جالب‌ترین ویژگی‌های T.50 محسوب می‌شود. این پروانه بزرگ ما را به یاد خودروهای بتمن می‌اندازد. این پروانه تا ۷ هزار دور در دقیقه دوران کرده و از یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی تغذیه می‌شود. نتیجه عملکرد این دمنده هوا کاهش ۱۲.۵ درصدی ضریب درگ است که باعث می‌شود تا خروجی پیشرانه را تا حدود ۴۹ اسب بخار افزایش دهد. این پروانه با اسپویلر و دیفیوزر عقب فعال همکاری کرده تا در حالت عادی تا ۵۰ درصد و در حالت ترمز تا ۱۰۰ درصد بر نیروی داون فورس اضافه کند.»
          علاوه بر اینکه در کاهش ضریب درگ موثر هست،داون فورس بسیار زیادی تولید میکنه،اینم مدرکش

          موافقم 7
          مخالفم 0
  15. Hamed

    ۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (212 ديدگاه)

    هربار یه مطلبی از این ماشین میبینم میگم یعنی واقعا هنوزم هستن کسایی که تو این دوره زمونه تسلاها و جاروبرقی ها و خودرانها همچین ماشینی تولید کنن؟
    دست مریزاد
    بعید میدونم کسایی که سرشون خیلی تو حساب کتابو عدد رقمو رکورده خیلی درکی ازش داشته باشن

    موافقم 7
    مخالفم 0
  16. مهردادکمال

    ۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    چراغ جلو و طراحی عقبشو دوست ندارم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  17. Swedish Arrogant Tiger

    ۷ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    اون از دیروز که زیر پست وان شنیدیم اون فن ماشین رو شلیک میکنه این از الان که میگید تو حالت درجا داون فورس تولید میکنه! کاش خود موری بیاد شخصا براتون توضیح بده تا انقدر افسانه سرایی نکنید راجع به اون فن.
    در کل ماشین جالبیه از نظر فنی، گرچه طراحی سلیقه ایه اما ظاهرش به‌ یه هایپر کار 2-3 میلیون دلاری نمیخوره و جای کار خیلی بیشتری داشت.

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا