فراری

رونمایی از فراری لافراری لاپرتای واپسین

فراری برنامه‌هایی برای ساخت ۴۹۹ دستگاه از مدل لافراری کوپه داشت اما تصمیم خود را عوض کرد و خواست یک دستگاه دیگر برای کمک به زلزله‌زدگان سال ۲۰۱۶ ایتالیا بسازد. این خودرو با بهای قابل‌توجه ۷ میلیون دلاری فروخته شد که ۵ برابر بیشتر بهای درخواستی برای این سوپرکار در آمریکا بود.


حالا فراری همین کار را برای لافراری آپرتا انجام داده و تصمیم گرفته یک دستگاه دیگر از این ابر خودروی هیبریدی و کانورتیبل بسازد. بدین ترتیب مجموع تیراژ این خودرو به ۲۱۰ دستگاه می‌رسد. درست همانند قبل، فراری با حراجی RM Sotheby همکاری کرده تا عواید فروش از این خودرو به خیریه “حفظ کودکان” تعلق یابد.

این حراجی چند روز دیگر شروع و در پیست فیورانوی فراری برگزار خواهد شد. RM Sotheby قول داده این رویداد بزرگ‌ترین حراجی تاریخ اسب رقصان مارانللو خواهد بود.


خودروی مورد بحث نه تنها آخرین دستگاه از لافراری آپرتا بوده بلکه به لطف طراحی خارجی بی‌همتای خود از ۲۰۹ دستگاه دیگر متمایز می‌شود. این خودرو دارای رنگ روسو متالیک با دو نوار مسابقه‌ای بیانکوی متالیک است که در بخش‌های جلو و عقب می‌توان آن‌ها را دید. فراری تصمیم گرفته در کابین خودرو از پوشش آلکانترای مشکی با فیبر کربن مشکی براق و دوخت‌های قرمز روی صندلی‌ها استفاده کند.


این حراجی هنوز قیمت تخمینی خود را اعلام نکرده اما اگر ببینیم آپرتای واپسین با قیمتی بیشتر از مدل کوپه فروخته شود تعجبی نخواهیم کرد زیرا این خودرو بسیار انحصاری‌تر از برادر سقف ثابت خود است. تنها این نیست بلکه حراجی مذکور یک فرصت غیرمنتظره برای پولدارهایی است که بتوانند سریع‌ترین کانورتیبل تاریخ فراری را به دست آورند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ف‌‌‌رش‌اد

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    هیچ بعید نیست که بتونه رکورد قیمت لامبورگینی وننو رو بشکونه و با قیمت هشت رقمی به فروش برسه.

    1. peyman

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2085 ديدگاه)

      دیگه اوج هنر فراری هست??

    2. Ferrari SFXSuperFast

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (263 ديدگاه)

      درهای لافرراری کوپه خیلی فوق العاده باز میشن
      ولی تو یه کلیپ درای لافرراری آپرتا رو دیدم
      مو به تنم سیخ شد
      حتما برید ببینید

  2. Ahmad

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    من اگه یه بیلیونر بودم برای خریدش لحظه درنگ نمیکردم.
    پس خوبه که نیستم.

  3. Ferrari

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1946 ديدگاه)

    الان یه دانشمند که از فراری متنفر هم هست حمله ور میشه و میگه فراری هیچی نداره و طرفداران متعصبش الکی ازش طرفداری میکنن بیچاره مکلارن که طرفداراش تو ایران خیلی کم هستن

    1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (2847 ديدگاه)

      دوست من من ادعای دانشمندی یا از این دست ندارم.
      حداقلش اینه که مثل شما اطلاعات غلط به کسی نمیدم.
      شما میگید مک لارن برای ساخت خودروش از فراری الهام گرفته بود.
      این یک دروغه محضه.
      برای ساخت مک لارن اف1 از دو تا اولتمیا جی تی آر. Mk3 استفاده شد فقط به خاطر اینکه اون زمان مک لارن هیچ پلتفرمی نداشت.
      و بیشتر هم برای نسخه ی اولیه بود و یک سری آزمایشات.
      خودوری اولی اولتیما یا شاسی اول برای تست گیربکس بود و شاسی دوم برای تست موتور 12 سیلندر ب ام و.
      فقط تست های اولیه همین.
      ……………..
      و اما mp4 اونجا هم از دوتا فراری 360 و اولتیما gtr استفاده شد.
      از اولتیما بیشتر به خاطر تست سیستم تعلیق موتور و گیربکس و…. استفاده شد.
      و از فراری 360 هم بیشتر به خاطر طراحی و توسعه سیستم اگزوز!!!!!!!?
      پس اینقدر فلسفه بافی نکنید که مک لارن از فراری الگو گرفته.
      ………….
      اگه به الگو گرفتن باشه اولتیما نقش پر رنگ تری نصبت به فراری داشته.
      اگه شما به ((سیستم اگزوز)) میگی الگو من دیگه حرفی ندارم.

      1. Ferrari

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (1946 ديدگاه)

        دوست عزیز من اطلاعات غلط ندادم سال 2007 بخاطر جاسوسی مکلارن از فراری تو مسابقات فرمول یک دشمنی دو کمپانی شدیدتر شد چرا مکلارن تو همچین شرایطی و با اینکه میدونن نمیتونن از دست جاسوسان صنعتی در امان باشن حاضر میشن برن 2 دستگاه f360 اونم فقط برای طراحی و توسعه ی سیستم اگزوز تهیه کنن ؟؟این مسخرست و مسخره تر از اون این ادعاست که فقط برای طراحی و توسعه سیستم اگزوز فراری تهیه کردن اونم مدلی که به شهری ترین سوپر اسپرت فراری معروفه
        مکلارن از f360 بهره ی زیادی برده فقط غرور ران دنیس اجازه نمیده اعتراف کنه از اتومبیل ساخت دشمنش برای تحقیق و ساخت اولین اتومبیل تولید انبوهش استفاده کرده. برای طراحی و توسعه ی اگزوز میتونستن استون مارتین یا لامبورگینی یا پورشه ، کوروت و….تهیه کنن چرا فراری؟؟

        1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2847 ديدگاه)

          دوست من اگه ران دنیس نمی خواست شما اصلا این خبر رو هم متوجه نمیشدین.
          واقعیت چیزایی که گفته شده.
          حالا شما نمی خوای باور کنی مشکله خودتونه.
          یادتون باشه که خودتون این بحث تقلید مک لارن از فراری رو پیش کشیدین.
          مک لارن کاملا رو راسته.
          همونطور که میگه من اولین انجینم((m838t)) رو با کمک ریکاردو و ایلمور طراحی توسعه دادم.
          و میگه که تو بقیه ی مدل های بهبود یافته ی این انجین ریکاردو به من کمک کرده،نشون میده که از گفتن واقعیت ها ترس نداره.
          ……………
          فراری هر وقت یک انجین 710 اسب بخاری یا به قل دوستان 800 اسب بخاری تونست طراحی بکنه که 249 گرم آلایندگی داشته باشه و مصرف سوخت 12.8 لیتری اونوقت ادعای بهترین ها رو بکنه.
          ……………
          اون کمکی که مک لارن و ویلیامز به خیلیا کردن فراری هیچوقت نکرده.
          آخه برای توسعه مریخ نورد بیگل2 اومدن با مک لارن همکاری کردن،اونوقت شما میگی تقلید از فراری!!!
          هر وقت ثابت شد که تقلید درست و حسابی بوده و نه ((اگزوز)) اون وقت هرچی شما بگی درسته.

        2. Ferrari

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (1946 ديدگاه)

          دوست عزیز بهتره با کلمات بازی نکنی شما بیا ثابت کن چرا مکلارن برای توسعه و طراحی اگزوز از فراری 360 استفاده کرده؟ کجا ران دنیس گفته ما رفتیم فراری گرفتیم؟این بخشی از متنه
          در سال ۲۰۰۷، رسانه‌ها هیچ ایده‌ای نداشتند که خودروی بعدی مک لارن چه ظاهری خواهد داشت، یا از چه موتوری در زیر کاپوت خود استفاده خواهد کرد. و در حالی که خبرنگاران اشاره کرده بودند که یک فراری ۳۶۰ مشکوک را در اطراف ووکینگ دیده‌اند، هیچ کس عکسی نداشت که ثابت کند مهندسان ران دنیس در حال ساخت یک خودروی رقیب فراری، با کمک نسخهٔ اولیه‌ای می‌باشند که از قطعات فراری استفاده کرده است. ولی با در نظر گرفتن این نکته که SLR موتور جلو نمی‌توانست گزینه‌ای مناسب برای این امر باشد، خرید دو فراری ۳۶۰ و یک اولتیما قدم منطقی رو به جلو بود. این یعنی هیچ مقامی از مکلارن نگفتن با فراری ها چکارکردن قطعا تمام قسمت های فراری رو مورد برسی قرار دادن شکی در این وجود نداره
          فراری به کسی خدمات مهندسی اراءه نمیده چون نیازی به سرمایه و شراکت با کمپانیه دیگه نداره دوست من زمانی که شایعه شده بود مکلارن قراره موتور فرمول یک بسازه زک براون این شایعه رو رد کرداعلام کرده مکلارن یک پیمانکاره نه یک موتور ساز شماکه همش میگفتی مکلارن توانایی ساخت موتور فرمول یک رو داره ولی سرمایه نداره خب هوندا سرمایه داره اما توانایی ساخت موتور فرمول یک رو نداره این مکلارن توانا چرا نتونست از سرمایه ی هوندا استفاده کنه و به هوندا برای ساخت موتور قوی کمک کنه؟درحالی که با کمک به هوندا خود مکلارن بهره میبرد و دانش خودش رو به بوته ی ازمایش میذاشت بهتره قبول کنید مکلارن توانایی ساخت موتور فرمول یک رو نداره الکی بهونه نیار سرمایشو نداره ویلیامز هم هیچوقت به اندازه فراری مشغله نداره وقتشون ازادتره بخشی از درامدشو از فروش تکنولوژی هایی که تواین همه سال بدست اورده تامین میکنه این نشونه ی برتری نیست رفیق لازم نیست مکلارن برای ساخت مریخنورد همکاری کنه بیاد یه موتور فرمول یک بسازه تا مجبور نشه به رنو التماس کنه
          5ماهه 720 به بازار اومده شما مدام میگی مکلارن فلانه صبر کن یکم فراری رقیب این اتومبیل رو روانه خواهد کرد و بدجور حال مکلارن رو میگیره مثل همیشه همین الانم 812 به راحتی میتونه حال 720 رو بگیره جوگیر نشو

        3. بهزاد

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (2532 ديدگاه)

          جناب پهلوان مک لارن گرامی با احترام به دیدگاه شما در مورد تولید گازهای آلاینده فراری که کمی از آمارهای سایر شرکت ها بالاتره این نکته را اشاره کنم به خاطر نوع طراحی موتور که برای فراری گرفتن صدای خاص بسیار اهمیت داره و لینک هایی در این مورد هست و میتونید سرچ کنید کمی از حد استاندارد بیشتره و چون تولیدات این شرکت بیش از 10 هزار نیست فعلا شامل محدودیت های آلایندگی و قوانین مربوطه نمیشه.
          در مورد سایر موارد مثل بهترین بودن و… هم جایگاه این شرکت ها در حال حاضر تثبیت شدست و بدون تردید فراری ، پورشه ، مکلارن ، لامبورگینی و … سرآمد دنیای موتور اسپرت هستند و مسلما زبده ترین مهندسین خودرویی در این شرکت ها مشغول فعالیتند و به موفقیت های زیادی رسیده اند.

    2. BMW

      ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (656 ديدگاه)

      اینقدر دوستمون پهلوانو اعصابشو خورد نکنین یه جمله ای قبلا گفت که منو محو کرد معنی اون جملم این بود هرکسی طرفدار و متعصب به یه چیزیه و اونو بهتر از همه میدونه مثلا من پاگانیرو تو سوپر اسپورتا از همه بیشتر دوست و قبول دارم ولی خیلی ها با من هم عقیده نیستن یا مثلا شما فراریو دوست داری اگه بگن ۹۱۸ از لافراری بهتره قبول نداری(البته علت دشمنی بیشتر کاربرا با خودروسازهای انگلیسی نیست بخاطر سیاست این کشور در قبال ایران در طول تاریخِ)
      علت این کامنتم اینه چند روزیه که همه باهاش جنگ می کنن و ممکنه یه شرایط روانی بد براش ایجاد بشه(تجربه دارم)……بزارید کامنتشو بزاره با دیسلایک هم میشه مخالفت رو رسوند ? خودم این کارو دارم انجام میدم آره منم قبلا بد بودم ?
      شاید فقط جواب کامنتهایی که نا امیدی ازش میباره رو نتونم نَدم!! چون نا امیدی اصلا وجود نداره.خود ما انسانها این کلمه و این باور رو به وجود آوردیم!(اینم تجربه دارم اونم شدیدش)!

      1. پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
        سوابق: (2847 ديدگاه)

        داداش ممنون که درک میکنی.
        یه عمریه دوستان دارن فراری و لامبو رو تو بوق میکنن ما صدامون در نیومده.
        حالا ما چند بار گفتیم مک لارن بهترینه دوستان بهشون برخورده.
        …………..
        اون شرایط روانی بد رو که میگید من تجربه کردم اونم تو سنین خیلی پایین.
        دیگه چهارتا کامنت و درگیری کاربرا با من فقط ممکنه باعث سر درد من بشه همین.
        وگرنه این مشکلات من در سایت در مقابل مشکلات گذشته اصلا یک هزارم هم به حساب نمیاد.
        به هر حال ممنون که درک میکنید.
        در ضمن دوستان من اجازه ی انتقاد و حتی توهین رو هم به مک لارن و خودروسازی انگلیس دادم.
        پس راحت باشین….

        1. BMW

          ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
          سوابق: (656 ديدگاه)

          خُب جلوی همون سردردم گرفته بشه خوبه ?
          البته من منظورم از شرایط بد روانی همون لحظه ای که اعصاب آدم بهم میرزه هست.

  4. جلالى

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (90 ديدگاه)

    عجب فرارى هستش
    خىلى خوبه دمش گرم

  5. الف.ی

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    طراحی خیلی خوشگلی داره
    اون دو تا خط وسط زیباتر از نسخه معمولی کردتش

  6. mohammad_FM 480

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا زیباست و گیرا مخصوصا داخلش
    دم فراری گرم…

  7. Ali keyhani

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    با احترام به سوپر اسپرت های دیگه به نظرم در حال حاضر لافراری آپرتا بهترین سوپر اسپرت جهانه،شاید سریع تر از بوگاتی و آگرا نباشه ولی این ماشین رو از اونا بیشتر قبول دارم چون اوج طراحی و تکنولوژی فراریه،فراری سریع ترین خودرو رو فعلا نداره البته اینم بعید نیست که با تولید f80 بدست بیاره ولی بهترین سوپر اسپرت حال حاضر دنیا داره البته از نظر من،اگه پولشو داشتم حتما برای خریدش رقابت میکردم حتی اگه بالای 10 میلیون دلار واسم آب بخوره.

  8. Ferrari

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1946 ديدگاه)

    چون پولش قراره صرف خیریه بشه امیدوارم با قیمت زیاد به فروش بره

  9. علی آقا

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (579 ديدگاه)

    آقا 10 میلیون دلار فروش رفت!!!

  10. Ali keyhani

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (657 ديدگاه)

    علی آقا کجا خوندی اینو میشه لینکشو بزاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا