فراری

تیونینگ فوق‌العاده فراری 488 پیستا توسط نوویتک

فراری ۴۸۸ پیستا جزو معدود خودروهایی است که به سختی می‌توان آن را روانه‌ی گاراژهای تیونینگ کرد چراکه اساساً نیازی به ارتقای فنی نداشته و از طرف دیگر هم در شرایط استوک نیز ارزش‌های خود را به خوبی نشان می‌دهد.


در کل هرچه که باشد این خودرو از قوی‌ترین پیشرانه‌ی ۸ سیلندر تاریخ فراری سود می‌برد. البته در نظر داشته باشید که همه مثل ما فکر نمی‌کنند و نوویتک هم این دسته از افراد را هدف گرفته و پکیج اسپورت جدیدش را برای مالکان این سوپرکار ایتالیایی معرفی کرده است. همان‌گونه که نام این پکیج نشان می‌دهد ما بیشتر با بهبودهای فنی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۹ لیتری توئین توربوی فراری طرف هستیم.

نوویتک با تنظیم ECU و استفاده از سیستم اگزوز پرفورمنس ساخته شده از فولاد ضدزنگ توانسته قدرت پیشرانه را به ۸۰۲ اسب بخار و گشتاور را به ۸۹۸ نیوتون متر برساند که افزایش قدرت ۸۲ اسبی و گشتاور ۱۲۸ نیوتون متری را نشان می‌دهد.


به عنوان نتیجه، این فراری ۴۸۸ پیستا قادر است در عرض ۲.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و حداکثر سرعت ۳۴۵ کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. پس شتاب این خودرو نیم ثانیه و حداکثر سرعت نیز ۵ کیلومتر در ساعت بهبود یافته است. البته آمار و ارقام بازگو کننده‌ی تمام داستان نیستند چراکه نوویتک ادعا می‌کند این خودرو پاسخ گاز بهتر و قدرت گیراتری در جاده دارد.


علاوه بر بهبود پرفورمنس، این تیونر آلمانی قطعات بدنه‌ی ساخته شده از کربن را نیز عرضه می‌کند که شامل اسپویلر جلو، پانل‌های جانبی، آینه‌های بغل، اسپویلر لبه‌ای عقب و بخش کربنی اطراف چراغ‌های عقب می‌باشد. اکثر این قطعات با تمرکز روی آئرودینامیک ساخته شده‌اند و در تونل باد تست شده‌اند.

از دیگر تغییرات ظاهری می‌توان به نشان دهنده‌های تیره‌تر، چراغ‌ترمز سوم مشکی و رینگ‌های سفارشی NF10 اشاره کرد که با همکاری ووسن تولید شده‌اند. این رینگ‌ها خاص ۴۸۸ پیستا بوده و ابعاد آن‌ها در جلو و عقب به ترتیب ۲۱ و ۲۲ اینچ می‌باشد. نوویتک همچنین دستی بر سر و روی سیستم تعلیق خودرو کشیده و با استفاده از سیستم هیدرولیکی توانسته ارتفاع خودرو را حدود ۳۵ میلی‌متر کمتر کند. سیستم لیفت جلو نیز می‌تواند ارتفاع دماغه را تا ۴۰ میلی‌متر بالا ببرد.


نهایتاً مشتری می‌تواند چندین تریم مخصوص و پوشش چرم و آلکانترا را برای کابین خودروی خود سفارش دهد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. ایمان

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    یکی از بهترین تیون های نوویتک برای فراری ??
    زیبایی خودشو حفظ کرده + عملکرد فنی هم ارتقا پیدا کرده

  2. مهراد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (866 ديدگاه)

    اومده که رکوردای پیست رو پَر پَر کنه ?

    هرچند خوشبختانه یا متاسفانه (نمی‌دونم کدوم واقعا) خودروهای تیونینگ شده اصلا اندازه نمونه های کارخونه ای توجه و کِرِدیت نمیگیرند . برای مثال هیچ وقت زمان به خودروی تیونینگ تو نوربرگرینگ ملاک قرار نمیگیره

  3. مهراد

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (866 ديدگاه)

    یه سوال
    چرا فراری اینقدر خوبه ؟؟
    قدرت و محبوبیت و شخصیت بالای فراری رو ناشی از چی میدونید ؟؟
    خوشحال میشم نظرتونو بدونم

    1. Ahmad

      ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1171 ديدگاه)

      داشتن عقبه فوق العاده تو موتور اسپرت هم تو فرمول یک هم مسابقات استقامتی فکر کنم تو این زمینه بهترین باشه طراحی های زیبا و موتور که هر ساله جوایز زیادی دریافت میکنن. داشتن گرانترین کلاسیک های دنیا یعنی گرانقیمت ترین خودروهای جهان و…

      1. مهراد

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (866 ديدگاه)

        بله منم همین دلایل تو ذهنمه ، علاوه بر این همون‌طور که بدرستی اشاره کردید فراری تو موتور اسپورت عقبه ای به قدمت عمر کمپانیش داره که همین خیلی کاریزما ایجاد کرده براش

  4. doubt

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (258 ديدگاه)

    “به عنوان نتیجه، این فراری 488 پیستا قادر است در عرض 2.7 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده”
    ” پس شتاب این خودرو نیم ثانیه و حداکثر سرعت نیز 5 کیلومتر در ساعت بهبود یافته است.”
    فکر نمیکنم شتاب پیستا 3.2 باشه!!!!!

  5. Khosrow

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2292 ديدگاه)

    طرفداران C8 ؟ / چندروز پیش نبود اونو به این ترجیح میدادن؟ / ها شب جمعه ست ..

    1. مسعود

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (73 ديدگاه)

      طرفدار c8 یا ۴۸۸ تو ایران هیچ معنی نمیده، چون حتی نمیتونی تو خیابونا ببینیشون چه برسه برونی.
      از رو چهار تا عکس و مشخصات فنی رو کاغذ که نمیشه درباره ماشین نظر داد. تا از نزدیک حسش نکنی نمیفهمی چرا فراری فراری هست و کروت کروت .
      بقیشم فقط ژست ماشین باز بودن و اطلاعات ماشین داشتنه .

      1. مهراد

        ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
        سوابق: (866 ديدگاه)

        او آقا مسعود شرمنده در حضور بزرگانی مثل شما و آقا خسرو ما عامه هم میایم نظر می‌دیم
        هر چی باشه شما مجری تاپ گیر هستی و همه ی ماشینارو دقیق تست میکنی و بعد منت می‌ذاری سر ما و میای نظر میدی

    2. مهراد

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (866 ديدگاه)

      شما جوری نظر میدی که انگار پدر محترمتون کل صنعت خودروسازی اروپا رو انداخته پشت قبالتون و هرکسی دیگه ای این صنعت رو دوست داره یعنی ارث خونوادگی شمارو دوس داره …
      من طرفدار تمام ماشینای خوبم ، از قبل و الان و در آینده . نظر شمام مال خودتون محترمه
      نکته : من هنوز یه خودرو جدید و صفر کیلومتر رو به نمونه قدیمی و دست چندم ترجیح میدم
      والسلام

  6. مانی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    کاش فراری خودش اینو با این مشخصات تولید کرده بود به عنوان
    ماشین استاندارد رکورد نرنبرگ رینگ رو جوری میزد که……مممم…..همونجوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا