پورشه

پورشه 911GT3 R مخصوص پیست و رقابت در لمان

جدیدترین خودروی مخصوص مسابقات پورشه، نسخه‌ای ارتقایافته از ۹۱۱GT3 است. طراحی و پیش‌تولید این خودرو از سال ۲۰۱۹ آغاز براساس نسل ۹۹۲ آغاز شد تا بهترین پورشه ۹۱۱ از نظر فرمان‌پذیری و توانایی‌های رانندگی در پیست ساخته شود.
شرکت سازنده علاوه‌بر بهبود فنی ۹۱۱GT3، توجه ویژه‌ای به هزینه‌ی تعمیر و نگه‌داری خودرو داشته است تا استفاده از آن برای تیم‌ها و مالکان شخصی، مقرون به صرفه‌تر شود. برای رسیدن به این هدف، تغییرات گسترده در سیستم تعلیق و فنربندی نیز اعمال شده است.

پورشه 911gt3
کمک‌فنرهای ساخت KW پنج حالت تنظیم مختلف دارند. تعلیق دبل ویش‌بون در جلو و مولتی لینک در عقب، انتهای بدنه را کمی بالاتر برده است تا هدایت هوا از زیر خودرو به سمن دیفیوزرهای پشت خودرو بهبود یابد. این شرایط، نقش مهم در افزایش آیرودینامیک و کاهش ضریب درگ ۹۱۱GT3 R دارد.
دیگر تفاوت جالب ۹۱۱GT3 R با نسخه‌ی استاندارد ۹۱۱GT3، افزایش فاصله محورها به میزان ۴۸ میلی‌متر است. مدل مخصوص پیست با فاصله محوری ۲۵۰۷ میلی‌متر تولید خواهد شد تا نیروی عمود بر سطح افزایش یابد. همچنین، موتور تنفس طبیعی ۶ سیلندر تخت با حجم ۴/۲ لیتر جای‌گزین پیشرانه‌ی ۴ لیتر خواهد شد. زاویه نصب موتور جدید نیز ۵/۵ درجه بیشتر شده است تا فضای لازم برای نصب دیفیوزرهای زیر بدنه فراهم شود.

پورشه 911gt3 کابین
هنوز اطلاعات دقیق از قدرت و گشتاور تولیدی در ۹۱۱GT3 R منتشر نشده اما استفاده از گیربکس ۶ سرعته سکوئنشال مشابه ۹۱۱ GT3 Cup با پدال تعویض پشت فرمان، تایید شده است. در کابین ۹۱۱GT3 R صندلی‌ها نسبت به مدل استاندارد ۹۱۱GT3 به مرکز ثقل خودرو نزدیک‌تر خواهند بود. این شرایط، به طراحان پورشه کمک کرده است تا قوانین ایمنی جدید فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی (FIA) برای نصب حفاظ و تجهیزات ایمنی داخل اتاق را رعایت کنند.

پورشه 911gt3 نمای پشت

پورشه ۹۱۱GT3 R از سال آینده در مسابقات GT3 مثل لمان ۲۴ ساعته شرکت می‌کند و مشابه فراری ۲۹۶GT3، اولین حضور خود را از رقابت ۲۴ ساعته در دیتونا امریکا آغاز خواهد کرد. آستانه قیمت فروش ۹۱۱GT3 R در امریکا ۵۶۷ هزار دلار تعیین شده است. این مدل صرفا از طریق دپارتمان موتوراسپرت پورشه در امریکای شمالی تولید و فروخته خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. ماشین باز

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    پورشه جذاب بود الان جذاب تر هم شده 😍😍

    موافقم 19
    مخالفم 1
  2. Porsche 911

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    شاهد رقابت جذابی باید باشیم
    یکی از بهترین ماشینای کلاس GT هست
    نسخه RSR هم تفاوت زیادی با این نسخه نداره
    امیدواریم که این فصل جذابی باشه و رقابت پورشه و فراری و رقبا ریبا تر هم بکنه مسابقات رو

    موافقم 15
    مخالفم 0
  3. مازیار

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2503 ديدگاه)

    حتی دیدنش هم هیجان آوره

    موافقم 8
    مخالفم 0
  4. mehran911

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2028 ديدگاه)

    درود
    بلاخره بعد از ماه ها تست نسخه R بر پایه 992 معرفی شد
    تک تک فاکتورها برای بهبود پرفورمنس باز طراحی شدن که اتفاق خوبیست
    جذابیت رقابت های استقامتی در دو فصل آینده به اوج خودش خواهد رسید هر چند این فصل هم برای من جذابه
    البته GT3rs هم کمتر از بیست روز آینده معرفی خواهد شد
    .
    ever ahead

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. Porsche 911

      ۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      دقیقا آقا مهران
      امیدوارم و مطمئن هستم پورشه باز هم بهترین رو باز هم بهبود میبخشه
      به گفته خیلی از کارشناسان 911GT3 عالی بوده و همیشه وقتی فکر میکردن این ماشین حد نهایی هست باز هم پورشه غافلگیرشون میکرده و قطعا GT3RS جدید از این قائده مستثنی نیست
      اگر کلیپ های جاسوسی از این خودرو رو در پیست دیده باشید متوجه میشید که چقدر این خودرو روی پیست مسلط هست و مشخصه که چقدر عالی هست
      و چقدر هم خوش صدا…
      در کنار
      آقا مهران لطفا بیشتر تشریف بیارید داخل سایت
      خیلی دوست دارم با شما در ارتباط باشم و نکات بیشتری رو از شما یاد بگیرم

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. mehran911

        ۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2028 ديدگاه)

        درود
        ممنون دوست عزیزم لطف داری حتما اگر فرصت کنم بیشتر سر میزنم

        کاملا موافقم GT3 فوق العاده مورد تحسین قرار گرفت و حقیقتا سنگ محک کلاس اسپورت های پیست محور بود
        تایم عجیب غریب GT3 در نوربرگرینگ به نظرم خیلی جای حرف داشت با توجه به نسبت قدرت به وزن این ماشین تایمی که زد شاهکار بود با همه نمونه های زیر 7 دقیقه که مقایسه میکنی حقیقتا این تایم بینظیر هستش
        نسخه RS این مدل با در نظر گرفتن فاکتور قدرت به وزن تایمی خواهد زد که به زودی برای بقیه قابل دسترس نخواهد بود به شخصه خیلی خیلی به RS امیدوارم

        موافقم 9
        مخالفم 1
    2. R@min

      ۸ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1676 ديدگاه)

      سلام مهران جان

      مدل RS جدید دیگه با اون کیت خیلی سخته بهش بگیم محصول جاده ای و با این چیزی که دیدیم قاعدتا نسخه GT2RS کیت سنگین تری داره. یه جورایی انگار نسخه های دانگرید RSR میدن بیرون.

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. mehran911

        ۸ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2028 ديدگاه)

        سلام رامین جان
        قبول دارم GTهای این نسل نسبت به نسل های قبلی تمرکز بیشتری روی پیست دارن البته تا حدودی طبیعی هم هست به هر حال همین نسخه ی R و در آینده RSR ارتقا یافته ی GT3rs هستن
        در مورد GT2 اینطور نیست ببینید شاید با نگاه کردن به تایم بهتری که GT2 ثبت میکنه اینطور به نظر برسه که در بین نسخه های GT با تمرکز بیشتری روی پیست توسعه داده میشه اما در کل اینطور نیست در کل تایم بهترش ریشه در قدرت بیشترش داره در بین تمام مدل های 911 ، مدل GT3rs پیست محور تر هستش
        موضوع اینه که سالهاست Preuninger و تیمش بر این باور هستند که 500 اسب برای لذت بردن کافیست که البته اینو بارها تکرار کرده به همین دلیل GT3 و rs همواره حدود 500 قدرت داشتن و عمده تلاشها برای بهبود تعلیق و آیرودینامیک صورت گرفته
        این نسل GT3rs هم در بهترین حالت 540 اسب قدرت خواهد داشت که قدرتی است که قبل از 2019 روی همین موتور بهش دست پیدا کرده بودند هر چند خودم احتمال میدم از این کمتر باشه

        موافقم 3
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۸ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1676 ديدگاه)

          بحث قدرت که جداست و خب یه موضوع طبیعی هست اما من منظورم طراحی بدنه بود و با یه نگاه به GT3RS نسل 992 نسبت به 991 چقدر بادی کیت مسابقه ای تر شده.

          در کل بنظرم نسخه RS واقعا اضافه کاری هست (می دونم بحث حیثیتی هست برای اثبات توانایی هر نسل) و نسخه GT3 واقعا تمام نیاز یه عشق ماشین رو فراهم می کنه با یه قیمت مناسب.

          موافقم 2
          مخالفم 2
  5. Reza Waffen SS

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    نگاه استیل گنگو 🔥🔥🔥

    موافقم 5
    مخالفم 1
  6. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    به به
    ناموسا به به
    مهندسی هم توی این و هم توی فراری موج میزنه
    مشخصه جوری میچسبه به پیست هیچی نمیتونه جداش کنه
    ماشالا به این دو ابرقدرت خودروسازی

    موافقم 4
    مخالفم 2
  7. Si

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    فقط منم یا شما هم دیوونه این شاهکار پورشه شدین

    موافقم 4
    مخالفم 2
  8. پیام

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (283 ديدگاه)

    نسل جدید GT3 RS و GT2 RS چه شود

    موافقم 2
    مخالفم 2
  9. JDM lover

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    چه رقابت جذابی در راهه
    من خیلی به پورشه امیدوارم ، کارش درسته

    موافقم 2
    مخالفم 2
  10. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۸ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    خیلی به دلم نشسته

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا