فراری

دلربایی فراری ۸۱۲ کامپتیت زیونه با رنگ آبی خاص

ظاهرا فراری نمی‌تواند خودروی بد بسازد؛ بررسی فراری ۸۱۲ کامپتیت‌زیونه نیز گواه بر همین مسئله بود؛ چراکه این خودرو به‌حتم یکی از جذاب‌ترین، وحشی‌ترین و بهترین خودروهای این خودروساز در رده سوپرخودروها است. اگر درست رانندگی شود، احتمالا یکی از سریع‌ترین‌ها نیز خواهد بود.

مشخصا بیشتر خریداران فراری همانند طرفداران این برند به عبارت «فراری باید قرمز باشد» اعتقاد خاصی دارند؛ پس خودروهایشان را در انواع قرمزهای گوناگون ارائه شده توسط این خودروساز خریداری می‌کنند؛ به همین دلیل است که ما امروزه رنگ سرخ را هم‌معنای فراری می‌دانیم. در سوی دیگر، برخی افراد می‌گویند که خریداران به این دلیل از این رنگ استقبال کرده‌اند که فروش آن راحت‌تر خواهد بود. این دسته از افراد به سرخ‌بودن فراری اعتقاد خاصی ندارند و درنتیجه، شاهد حضور فراری‌های آبی، زرد، قرمز و… در خیابان‌ها هستیم (البته خیابان‌های بلادهای دوردست).

یک نمونه خاص از این خودروی متمرکز بر پیست به رنگی موسوم به «آبی لمان» (Blu Le Mans) مزین شده و همان‌گونه که از تصاویر مشخص است، بسیار هم شکیل، زیبا و دلربا است. مالک این ۸۱۲، خودروی خود را با خط‌های مسابقه‌ای زرد غنی (که روی کاپوت، سقف و صندوق کشیده‌شده‌اند) سفارش داده است. در کنار بهره‌وری از رنگ‌های جذاب، شاهد خودنمایی بخش‌های متعدد این ۸۱۲ کامپتیت‌زیونه با فیبرکربن هستیم؛ بخش‌های چون مجراهای هوای جلو، گلگیر جانبی و دیفیوزر عقب. ظاهرا مالک از تایرهای پیرلی با طرحبندی مسابقه‌ای هم استفاده کرده است که روح رقابت‌طلبی را به این خودروی زیبا افزوده است.

تصاویر این فراری ۸۱۲ کامپتیت‌زیونه خاص اخیرا در جلوی یک نمایندگی فراری در مونتی‌کارلو منتشر شده است که می‌توانید آن‌ها را از اینجا مشاهده کنید. همان‌گونه که در تصاویر مشخص هستند، بخش‌های داخلی این خودرو نیز با استفاده از آلکانترای سیاه و فیبرکربن برروی فرمان تزئین شده‌اند. برای تطبیق کابین با رنگ‌آمیزی بیرونی خودرو هم شاهد حضور المان‌های زردرنگ در جای‌جای کابین چون صندلی‌ها، دورگیری نمایشگر و داشبورد هستیم.

فراری ۸۱۲ کامپتیت‌زیونه از یک موتور ۶.۵ لیتری تنفس‌طبیعی V12 بهره می‌برد که ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۶۹۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. دور موتور این خودروی وحشی نیز تا ۹۵۰۰rpm بالا می‌رود. شتاب این خودرو دیفرانسیل عقب برابر ۲.۸ ثانیه اعلام شده است و می‌تواند به سرعت ۳۳۸ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ دانشجوی کارشناسی مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Clean energy (صیانت!)

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1010 ديدگاه)

    آخ قلبم
    چرا این انقد خوبه…

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۳
  2. امین

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (429 ديدگاه)

    میمیرن دو تا توربو بندازن روش؟

    موافقم ۵
    مخالفم ۳۵
    1. Humer

      ۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (171 ديدگاه)

      برای صدای بهتر
      قرار نمی دهند

      موافقم ۲۳
      مخالفم ۵
  3. [email protected]@DRZ911

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    اوی مای گاد او مای گاد …
    ولی خدایی نمی دونم چرا به ۸۱۲ معمولی هم آبی این شکلی بیشتر میاد تا قرمز خود فراری .
    اما مثلا f12 قرمز خیلی بیشتر بهش میومد تا آبی .
    ولی در کل خیلی از رنگ های برازنده اسب رقصان هستن .

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۳
  4. GMA

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    دیوانه کنندست❤️❤️❤️

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۳
  5. [email protected]!n

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2120 ديدگاه)

    حرفی که اول مقاله car scoops اضافه کرده واقعا تو کل این صنعت وجود نداره. بهتره الکی قدیسه تو ذهنمون نسازیم، تمام کمپانی ها ماشین افتضاح داشتن و فراری هم از این قاعده مستثنی نیست.

    فراری موندیال، GT4 365 یا ۳۴۸، دینو ۲۰۸ و… مثال های بزرگی از نقض این حرفه. اما مثل اکثر کمپانی های بزرگ این محصولات انقدری نیستن که وجهه برندو خدشه دار کنن.

    فارغ از این بحث این ۸۱۲ یه اثر هنریه، البته بنظرم با رنگ rosso corsa معروف و اسپیدلاین سفید یه چیزه دیگه میشه.

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱۲
    1. محمد امین

      ۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1890 ديدگاه)

      با حرفتون موافقم، ولی ۳۴۸ مشکلی نداره ها…!

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
      1. [email protected]!n

        ۹ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2120 ديدگاه)

        ماشینی بود که حتی رئیس اونوقت فراری هم خودش گفت این ماشین رو دوست نداره.

        البته مشکلات فرمون و ناپایداری در سرعت های بالا هم ضربه های سنگینی بهش زد و این مشکلات برای یه فراری غیر قابل قبوله و این مشکلات زمانی بیشتر به چشم اومد که هوندا NSX بزرگ همه رو انگشت به دهن کرده بود.

        موافقم ۱
        مخالفم ۱۰
  6. 2311

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (445 ديدگاه)

    این ماشین خارق العاده ست، شاید بشه گفت حد نهایی سوپرجی تی ها، با اونتادور و آ م گ جی تی رقابت جذابی دارند
    جز به جز این ماشین ماورای تصوره در صدرشون هم انجین F140 که اینجا ۹۵۰۰ بار در دقیقه دور میگیره و ۸۱۹ اسب بخار ارائه میده هرچی بگیم کمه

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۶
    1. سعeد

      ۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (42 ديدگاه)

      بله ولی تسلا مدل S پلد چی شتاب ۱.۹ قیمت ۱۳۰k تازه سدان خانوادگی فمیلی فرندلیه شما با خانواده برو باهاش نون بگیر بیا سر راه چند تا فراری ۸۱۲ کامپتتنتیتزیوونه و نقطه کن تو آینه ))))))))))))))))=

      موافقم ۵
      مخالفم ۶۸
      1. Clean energy (صیانت!)

        ۸ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1010 ديدگاه)

        بعد رسیدیم به پیچ یه جوری تسلا میره تو دیوار خودت میری یه اف ۱۵۰ تو خونت میاری بیرون بکسلش میکنی وبهش شیر فهم میکنی تو مال این بازیا نیستی😂😂😂😂

        موافقم ۳۷
        مخالفم ۱
      2. zeg02

        ۹ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (10 ديدگاه)

        ایول به تسلا

        موافقم ۱
        مخالفم ۲۹
      3. 2311

        ۹ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (445 ديدگاه)

        بله دوست آمریکن فن، پلد شتاب خوبی داره و مناسب دیلی درایوه
        و این سناریو تخیلی تون خیلی به واقعی نزدیک نمیشه، چون بیشتر اوقات ماشینایی مثل ۸۱۲ توی خیابون های شهر های عادی و .. حضور ندارن، بیشتر وقتا تو موناکو تردد میکنن اگر نمیدونید بدونید که خیابون های موناکو مناسب درگ ریس نیست و حالت پیست رو القا میکنه به حدی که اونجا گرند پری فرمول ۱ برگزار میشه، در چنین شرایطی ماشین ۴ در دو تنی مزیت کمتری نسبت به سوپرکار فراری داره.

        موافقم ۱۷
        مخالفم ۱
  7. Jdm باز

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (855 ديدگاه)

    تو مدل ( بهتره بگیم شاهکار) های فراری
    بعد از لافراری
    من عاشق ۸۱۲ هستم ( و البته sf90 )
    همه چیزش بی نظیره
    طراحی چشم نواز
    قدرت وحشتناک
    موتور تنفس طبیعی
    دیفرانسیل عقب
    واقعا بی نظیره

    تو عکس اول‌ هم که اون sf90 با رنگ زرد خودنمایی میکنه

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱
    1. رضی

      ۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (12 ديدگاه)

      جا داشت به این ویژگی هایی که گفتید صدای این غول رو هم اضافه میکردید،صدایی بهه شدت جذاب و نزدیک به ماشین های فرمول ۱.

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۲
  8. ایلیا

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سلام من خودم طرفدار فراری ام ولی یه چیزی بگم چرا دیگه فیلم دوبله شده نمیزارید؟

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  9. زیزیگولو

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3042 ديدگاه)

    یه ماشین ۱۲ سیلندر با چهره ی حجومی در کنار جذابیت طراحی مدرن و یه رنگ خاص و توان دست یابی به سرعت ۰ تا ۱۰۰ زیر ۳ ثانیه …….. یعنی کسی که اینو داشته باشه دیگه از دنیا چی میخاد؟؟؟

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۲
  10. مهراد

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (572 ديدگاه)

    فراری با ساخت این ماشین حجت رو در حق پیشرانه دوازده سیلندر تنفس طبیعی تموم کرد ، این دیگه غول مرحله آخره و بازی در اینجا به پایان میرسه

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۲
    1. GMA

      ۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1447 ديدگاه)

      آخرتV12تنفس طبیعی آستون مارتین والکری هست

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۷
  11. Farzad

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2496 ديدگاه)

    خسته نباشید خدمت جناب صفر پور بسیار عالی ، اما کامپتیت زیونه که نوشتید اشتباه است ، اصل اسم این ماشین ؛ Competizione هست که یک لغت ایتالیایی هست به معنی رقابت ، که پیش تر هم بهش اشاره کرده بودم . ( تلفظ صحیح ؛ کُمپِتیزیونه )
    همین اشتباه درباره اَبَر خودروی جدید فراری که هنوز معرفی نشده وجود داره یعنی ؛ Purosangue
    که هر سایتی نگاه کنی یه جور نوشته ، این هم باز یه لغت ایتالیایی هست به معنی ، اصیل .
    که تلفظ اصیل ایتالیاییش میشه ؛ پوروسانگوئه که برای راحتی همون پورسانگوئه هم میشه گفت .
    و اگر به جای رنگ سرخ و قرمز فراری و … همیشه از روسو کورسا استفاده کنیم بسیار بهتر و فنی تر هست .

    موافقم ۲۹
    مخالفم ۱
  12. Al pachino

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (28 ديدگاه)

    به نظر من هیچ چیزی مثل یک فراری با روح آدم بازی نمیکنه 👌

    موافقم ۲۵
    مخالفم ۰
  13. GMA

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    سعeد
    با این سمی که پراکندی حتی ارزش ریپلی کردن نداری

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  14. محمد امین

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1890 ديدگاه)

    فوق‌العاده زیباست… چه لذتی داره با موتور ۶.۵ لیتر v12 و ۸۳۰ اسب بخار قدرت که فقط از موتور تنفس طبیعی میاد و دور موتور ۹۵۰۰ برای این پیشرانه ی عظیم ..
    خوش به حال صاحبش

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
  15. 卐 SIAWASH ᛋᛋ

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    آبروی صنایع خودرو ایتالیا،واقعا بی نظیر

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۳
  16. Mf1

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (137 ديدگاه)

    این رنگ عالیه خیلی بهتر از قرمز فراری

    موافقم ۶
    مخالفم ۴
  17. Scuderia Ferrari

    ۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3590 ديدگاه)

    اخبار جدید اسب سرکش مارانلو
    ● پایان تولید F8 تریبوتو !!!!
    ● سقف تولید ۷۰۰۰ دستگاهی اولین FUV فراری
    ● توسعه V12 جدید برای جانشین ۸۱۲ سوپرفست

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۰
  18. A.M.D

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1966 ديدگاه)

    بلاد دوردست 🙂

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  19. Amir.ali

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (21 ديدگاه)

    ولی نیوتن متر رو اشتباه نوشتید ۶۹۲ ن ۹۶۲
    فراری که یک سبک اختراع است، فراری ناتوان است در ساختن خودرویی که بد باشد

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  20. mazyar488

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوست عزیز اینایی که شما نوشتی یکم زیاده رویه همون موندیال هم شما یه تحقیق درباره نسخه t موندیال کنی میبینی که اتفاقا چقدر ماشین خوبی بوده و همه این انتقادات علیهش حرف مفتی بیش نیست دینو ها هم در سبک خودشون (v6) خوب بودن…..

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا