نسخه فیات پاندا ۴×۴ تنها خودروی چهار چرخ متحرک رده A فیات است که به زودی در نمایشگاه پاریس رونمایی خواهد شد. این خودرو در واقع نسل سوم خودروی چهار چرخ متحرک فیات محسوب می شود که علاوه بر طراحی کارآمدش قابلیت های خارج از جادهٔ خوبی نیز دارد.
این خودروی پنج درب ۳۶۸ سانتی متر طول، ۱۶۷ سانتی متر عرض و ۱۶۰ سانتی متر ارتفاع دارد و فاصلهٔ بین دو محور نیز ۲۳۰ سانتی متر است. طراحان این خودرو بیشتر بر روی یک طراحی کاربردی تمرکز کرده اند که با اضافه کردن جزییاتی به این خودرو یک suv کوچک در عین حال پیچیده خلق شده است. فیات ۴×۴ جدید طراحی باوقار خود را مدیون خطوط هندسی سپرهای جلو و عقب است. گرچه شباهت با فیات ۵۰۰ ممکن است سلیقه های زیادی را راضی نکند. همچنین فیات برای این خودرو دو رنگ جدید و جذاب دیگر در نظر گرفته است که خریداران میتوانند سفارش دهند این دو رنگ عبارتند از نارنجی Sicilia و سبز Toscana متالیک.
داخل کابین نیز با سبک جدیدی طراحی شده است و نوآوری های زیادی در آن بکار رفته است که شامل یک بخش به رنگ سبز که کنترلهای کنسول و محفظه نگاه دارنده را در بر گرفته است، روکش های صندلی ها به همراه طرح ویژهای که از سه رنگ سبز، پژ و نارنجی به همراه قسمتهایی از جنس چرم ساخته شده است و تو دری های از جنس چرم صندلیها و کنسول برآمده برای دسترسی بهتر راننده به دنده.
یکی از نکات مهم و برجسته راجع این خودرو گشتاور به ازای نیاز است که در این خودرو نصب شده است که شامل دو دیفرانسیل و یک واحد پردازنده است. به طور خاص هر چهار چرخ موظف به دریافت نیروی محرکه هستند که توسط یک مرکز الکترونیکی کنترل میشود. این مرکز کنترل کننده با دریافت سیگنالهای خودرو به توزیع همزمان کشش بین محورهای جلو و عقب میپردازد تا با توجه به شرایط جاده بهترین نیرو انتخاب کند. این سیستم رانندگی را بسیار آسان و راحت میکند مثلاً زمانی که شما در شرایط حادی رانندگی بکنید این سیستم تمام کارها را بر عهده میگیرد تا بهترین نیرو را به چهار چرخ منتقل کند بدون هیچ دخالتی از سوی راننده. از دیگر تکنولوژیهایی که در این خودرو به کار رفته است میتوان به سیستم کنترل پایداری ESC و سیستم قفل الکترونیکی دیفرانسیل ELD اشاره کرد که برای کمک بیشتر در رانندگی در شرایط سخت است.
اما پیشرانه این خودرو، این خودرو دارای دو نمونه موتور است که نمونه اول یک موتور بنزینی توربو است که قادر به تولید ۸۵ اسب بخار میباشد. حجم این موتور تنها ۸۷۵cc است و از نوع TwinAir است که ۴۰ درصد گشتاور بهتری نسبت به موتور ۱.۲ لیتری نسل پیش خود دارد. نمونه دوم یک موتور دیزلی است که قادر به تولید ۷۵ اسب بخار است حجم این موتور ۱.۳ لیتر است و از نوع MultiJet است و حدود ۳۰ درصد از مدل پیشین خود گشتاور بهتری تولید می کند، که خریداران میتوانند هر کدام را سفارش دهند. هر دو نمونه از گیربکس شش سرعته استفاده خواهند کرد. اما سیستم تعلیق این خودرو به گونهای است تمام خصوصیات یک خودروی تک دیفرانسیل را به ارمغان میآورد مانند راحتی سرنشینان، هندلینگ، پایداری و ایمنی. همچنین ویژگیهای بهتری را برای خودرو در هر نوع شرایطی فراهم میکند. این سیستم تعلیق برای چرخهای جلو از نوع مک فرسون مستقل است که در هماهنگی کامل با نمونه پیچشی برای چرخ های عقب در آمده تا سواری بهتر و کم صداتری را فراهم کند.
اما امکانات و تجهیزات، تجهیزات فیات پاندا جدید کمی فراتر از انتظارات است که مهمترین آنان ها دو سیستم ذکر شده است یعنی ESC و ELD از دیگر امکانات این خودرو میتوان به سیستم تهویه مطبوع دستی، رادیو cd و mp3، رینگ های ۱۵ اینچی آلیاژی، لاستیک های R15 M S 175/65، آیینه الکترونیکی، قفل مرکزی و پشت سری های فعال اشاره کرد. اما تنها این امکانات نیست، فیات امکانات بیشتر و بهتری را نیز در نظر گرفته است که خریداران میتوانند به دلخواه سفارش دهند.
این خودرو در نوامبر سال ۲۰۱۲ در سراسر اروپا به فروش میرسد و هنوز قیمت گذاری نشده است. فیات پاندا تقریباً از سال ۱۹۸۳ تولید می شود و الآن سال ۲۰۱۲ است یعنی خودرویی تاریخی محسوب می شود که برای فتح بازارهای جهانی آماده شده است.
alireza021
۱۳ شهریور ۱۳۹۱با هر نگاه به این خودروها افسوس می خورم.
Ali/n
۱۳ شهریور ۱۳۹۱بعد ما میگیم پراید ضعیفه.والا!
reza
۱۳ شهریور ۱۳۹۱عزیزم ضعیف نیست که توماشین های awd بیشتر به دنبال گشتاورن تا اسب بخار!
Mustang Shelby
۱۳ شهریور ۱۳۹۱اونا فیات پاندا میدن تو بازارشون ما اشغالای چینی وارد بازارمون میکنیم.
اینا دیگه ملت ایران خیلی چیز فرز کردن ولی بچه ها خدا وکیلی رنگ خوش رنگی داره قیافشم که دیگه 20 20
رنگش فکنم سبز لجنی باشه یا همون سبز ارتشی.
محمدعلی
۱۳ شهریور ۱۳۹۱این ماشین پرایده اروپاس چقدر هم امکانات داره
پرایده ماهم آپشن داره :
Cng
شیشه بالابر
قفل مرکزی
لاستیک
بیمه
صندلی
ترمز قابلمه ای یا همون لقمه ای مال دوچرخه
…
تئ عکس دوم پشت سری هاشو نگاه بندازین
ما تو 206 اولین کاری که کردن اونا رو حذف کردن یعنی اگه تصادف بشه درجا گردن سرنشین ها میشکنه
اینست تکنولوژی ایرانی
تازه تو این تعطیلی خیلی جالبه ماشین های ایرانی حدود 1000 نفر کشته دادن به خاطر ایمنی پایین
مهدی hnd
۱۳ شهریور ۱۳۹۱من همیشه نسبت به قدرت کم وهمچنین حجم موتورهای کم این خودروساز ایتالیایی احساسی خوبی ندارم ودلیل تمایز این خودروساز از لحاظ حجم موتور با دیگر خودروساز ها را نمیدانم
فرید
۱۳ شهریور ۱۳۹۱دوست دارم بدونم این شاسی بلند کوجک بیاد ایران دلال ها چند قیمت روش می گذارند؟
reza
۱۴ شهریور ۱۳۹۱80 کارخانه 12400000000000 ملیون بازار آزاد!
majid raha
۱۴ شهریور ۱۳۹۱هر شاسی بلند یه چیزی میخواد به نام ابهت !
که این پاندا نداره
رضا
۱۴ شهریور ۱۳۹۱سلام. دوستان توجه کنید که:
ما توی همین سایت با جمعی از دوستان یه کمپین اعتراضی را در حال پایه گذاری هستیم!
راستش به بحث های زیادی که انجام شد و همه دوستان هم با وضع موجودی که خودروسازان به ارمغان آوردن و حامی اصلی اون هم متاسفانه دولت بوده و هست ما تصمیم گرفتیم که از یه جایی شروع کنیم و اعتراضمونا به صورت همگانی به گوش یا نظر تولید کنندهای خودرو برسونیم. به همین منظور ما همگی تصمیم گرفتیم که به سایت ایرانخودرو بریم و با ارسال کامنت اعتراضی خشم خودمونا از اینکه اصلا مدیریتی به قیمت ها ندارن بلکه از روند افزایش قیمت ها حمایت هم میکنن اعتراض کنیم. از این که ما مجبوریم محصولات بی کیفیت و قدیمی و اطلس عیوب اونا را خریداری کنیم ناراحت و به مضیقه اومدیم و خواهان این هستیم که یا این صنعت را تعطیل کنن و یا خودروی خوب با قیمت (واقعی) به ما تحویل بدن. اونا یادشون رفته که فقط خدمت گذار ما مردم هستند و هر کاری که دوست دارن میکنن! متاسفانه بدون در نظر گرفتن لیاقت و مدرک تحصیلی مرتبط به همچین سمتهایی رسیدن و فقط فکر (جیب شخصیشون)هستن و این برای ما مردم کاملا محرزه.
پس دوستان امیدوارم مشابه این کامنت را جاهای دیگه قرار بدن و یه جوری یه حرکت همه گیری پدید بیاد. دوستان عزیز لطفا همکاری کنید. چون یه دست صدا نداره. شاید همچین حرکت بتونه یه موج اعتراضی پدید بیاره و کامنت دونی این بی لیاقت ها پر بشه از اعتراضات مردم. من هم مثل شما. یه معترض و جزئی از کل! فقط امیدوارم دوستان همیاری کنن.
/ یه کامنت اعتراضی = یه نه پر رنگ به خودروی بی کیفیت ایرانی/
یادتون نره ما لایق بهترین ها هستیم….
رضا
۱۴ شهریور ۱۳۹۱سلام. دوستان توجه کنید که:
ما توی همین سایت با جمعی از دوستان یه کمپین اعتراضی را در حال پایه گذاری هستیم!
راستش به بحث های زیادی که انجام شد و همه دوستان هم با وضع موجودی که خودروسازان به ارمغان آوردن و حامی اصلی اون هم متاسفانه دولت بوده و هست ما تصمیم گرفتیم که از یه جایی شروع کنیم و اعتراضمونا به صورت همگانی به گوش یا نظر تولید کنندهای خودرو برسونیم. به همین منظور ما همگی تصمیم گرفتیم که به سایت ایرانخودرو بریم و با ارسال کامنت اعتراضی خشم خودمونا از اینکه اصلا مدیریتی به قیمت ها ندارن بلکه از روند افزایش قیمت ها حمایت هم میکنن اعتراض کنیم. از این که ما مجبوریم محصولات بی کیفیت و قدیمی و اطلس عیوب اونا را خریداری کنیم ناراحت و به مضیقه اومدیم و خواهان این هستیم که یا این صنعت را تعطیل کنن و یا خودروی خوب با قیمت (واقعی) به ما تحویل بدن. اونا یادشون رفته که فقط خدمت گذار ما مردم هستند و هر کاری که دوست دارن میکنن! متاسفانه بدون در نظر گرفتن لیاقت و مدرک تحصیلی مرتبط به همچین سمتهایی رسیدن و فقط فکر (جیب شخصیشون)هستن و این برای ما مردم کاملا محرزه.
پس دوستان امیدوارم مشابه این کامنت را جاهای دیگه قرار بدن و یه جوری یه حرکت همه گیری پدید بیاد. دوستان عزیز لطفا همکاری کنید. چون یه دست صدا نداره. شاید همچین حرکت بتونه یه موج اعتراضی پدید بیاره و کامنت دونی این بی لیاقت ها پر بشه از اعتراضات مردم. من هم مثل شما. یه معترض و جزئی از کل! فقط امیدوارم دوستان همیاری کنن.
/ یه کامنت اعتراضی = یه نه پر رنگ به خودروی بی کیفیت ایرانی/
یادتون نره ما لایق بهترین ها هستیم…
SAEED
۱۶ آبان ۱۳۹۱یه خودروی کاملا عقلانی برای خرید
به نسبت پولی که میدهید همان مقدار کاردهی دارد
محمد
۲۰ بهمن ۱۳۹۲از نزدیک زیبتر به نظر میاد…..