فورد

سدان جمع‌وجور فورد فیگو برای هندوستان

فورد از نسل جدید خودروی بسیار کوچک و جمع و جور فیگو در سگمنت A و به‌صورت سدان ویژه بازار هندوستان پرده‌برداری کرد.

Ford Figo Sedan
Ford Figo Sedan
این سدان کوچک با طولی کمتر از ۴ متر، طراحی نسبتاً دلپذیری هم دارد. چراغ‌های کشیده، جلوپنجره بزرگ با نوارهای کرومی افقی که یادآور خودروهای مدل بالای فورد و همچنین انواع آستون مارتین هستند، برجستگی درب‌ها و خطوط روی کاپوت و صندوق عقب کوتاه با هماهنگی خوبی در کنار هم قرار گرفته‌اند. متأسفانه اندازه بسیار کوچک چرخ‌ها به نمای جانبی این خودرو آسیب زده است. در هر صورت در مقایسه با رقبای داخلی نظیر سوزوکی سوئیفت باید این خودرو را یک برنده قلمداد نمود.

Ford Figo Sedan
Ford Figo Sedan
فیگوی جدید در واقع نسخه صندوقدار فورد کا Ka محسوب می‌شود. فضای داخل کابین با تکنولوژی‌های جدید همراه شده است. سیستم سرگرمی و ناوبری ماهواره ای و پخش‌کننده MP3 و شارژر تلفن همراه از ویژگی‌های امکانات فیگوی جدید می‌باشند. طراحی داخلی نیز مدرن و نسبتاً جذاب است. فرمان سه پره اسپرت و فرم اسپرت داشبورد و کنسول و رنگ‌بندی داخلی، فراتر از انتظاری است که از چنین خودروی کوچک و ارزان قیمتی داریم.

Ford Figo Sedan
Ford Figo Sedan
از دیدگاه ایمنی این خودرو با ایربگ های راننده و سرنشین ارائه می‌شود و برای اولین بار در این کلاس، می‌توان ان را با شش کیسه هوا شامل کیسه هوای جانبی و پرده ای نیز سفارش داد.

Ford Figo Sedan Interior
Ford Figo Sedan Interior
گزینه‌های پیشرانه برای این خودرو شامل یک موتور ۱.۵ لیتری توربودیزل TDCi و یک موتور ۱.۲ لیتری بنزینی TiVCT می‌باشند. هنوز از مشخصات و عملکرد فنی این مدل، اطلاعاتی منتشر نشده است اما بیش از عملکرد دینامیکی، باید انتظار ویژگی‌های مقرون به صرفه و اقتصادی را از آن داشته باشیم.

Ford Figo Sedan Interior
Ford Figo Sedan Interior
فورد برای تولید خودروهای جدید در تأسیسات هندوستان بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است. بدین ترتیب، تولید سالانه فورد هندوستان به دو برابر افزایش یافته و شامل ۶۱۰ هزار پیشرانه و ۴۴۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه می‌شود. در این میان ۲۵۰۰ کارمند به‌صورت مستقیم و بیش از ۷۵۰۰ نفر نیز در زنجیره تأمین قطعات به خدمت گرفته می‌شوند. فورد قرار است مدل فیگوی سدان را همانند مدل کا در بازارهای جهانی نیز عرضه نماید.

جواد عقیلی

داستان از اونجا شروع شد که پدال گاز رو فشار دادم.

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (242 ديدگاه)

    گزینه ی بدی برای قشر متوسط به حساب نمیاد، طراحی عقبش دوست داشتنیه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. سعید

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1486 ديدگاه)

    تقریبا هم اندازه پرایده،
    داخلش خیلی قشنگه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. احمدرضا

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      داشبوردش واقعا خفنه نسبت به خودش

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. جی تی ار

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (459 ديدگاه)

    وقتی دیدمش یاد گریت وال C30 افتادم ولی این کجا و آن کجا…

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. سجاد

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (64 ديدگاه)

    همرده پراید خودمونه!
    اما با طراحی بروز و امکانات استانداردی که حتی در آپشن های پراید هم نیست ، و قطعاً موتوری کم مصرف تر ، پرقدرت تر و پاک تر!!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. یه پسر

      ۹ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1139 ديدگاه)

      سجاد جان با توجه به توصیفاتی که داشتین به جزو سایز دیگه کجاش شبیه پرایده :)

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. SAEED

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (481 ديدگاه)

    نمی خواستم پای صحبت از محصولات داخلی مون رو دوباره باز کنم ولی آدم افسوس میخوره میبینه که حتی این مدل فورد هم که دیگه تو پایین ترین رده از محصولات فورد هست از محصولاتی که ایران خودرو بهش افتخار میکنه , بهتره !!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (2708 ديدگاه)

      اه اه اه حالم به هم خورد.
      این دیگه چیه!
      از فورد انتظار میره سوپر ماسل کار تولید کنه
      ور میداره یه چیزی تولید میکنه که…
      تیبا خودمون از این بهتره!
      میدونم بهم دیسلایک میدین.
      ولی واقعیت اینه

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  6. saji

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (119 ديدگاه)

    ماشین خوبی به نظر میرسه ولی تایراش خیلی کوچیکن از زیبایی بدنه کم کردن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. یه پسر

    ۹ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1139 ديدگاه)

    اگه قیمتش در حد اکسنت هم باشه نهایتا ۱۵۰۰۰ هزار دلار بیشتر نیست که با توجه به اینکه قراره تو هند عرضه بشه قیمت کمتر از این حرفاس
    بیچاره قشر زحمت کش و تحصیل کرده این مملکت که باید با قسط قرض ماشینای چینی یا پژو های عتیقه ای که نمی خوام حتی نامشون رو ببرم رو سوار می شن

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. مهدی

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    امیدوارم ظرف یکی دوسال آینده با رفع تحریم ها بیاد ایران و سایپا که در اندیشه ای متفاوته مونتاژش کنه!!!!
    چی میشه؟!؟!؟!!!!!
    به همین خیال باشید. خخخ

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. میلاد

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    فقط سایز چرخاش خیلی ضد حاله.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. امیدبرتر

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (108 ديدگاه)

    طراحی پشتش شبیه اینه که با پراید دنده عقب بری تو دیوار!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. Mehdi

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1223 ديدگاه)

    بیشتر شبه پراید هاچ بک صندوق داره خخخخ چن وقت دیگ ک تحریما برداشته بشه سایپا اینو به همین عنوان میده دست مردم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا