جنرال موتورزفورد

نبرد فورد رپتور R و هامر EV، قوی‌ترین پیکاپ‌های بنزینی و برقی جهان

یک پیکاپ الکتریکی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت را در برابر یک پیکاپ بنزینی با ۷۰۰ اسب بخار قدرت قرار می‌دهیم تا ببینیم کدام‌یک بهتر خواهد بود.

فورد F150 رپتور R با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و جی‌ام‌سی هامر EV با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت، سوپر تراک‌هایی هستند که شاید هیچ‌کس به آن‌ها نیازی نداشته باشد. این‌ها برای به دست آوردن قلب کسانی ساخته شده که خواهان شتاب فوق‌العاده، توانایی رانندگی در هرجایی و البته خودنمایی هستند. رپتور R و هامر EV هرچند هیچ شباهتی به هم ندارند و با سوخت‌های مختلفی کار می‌کنند اما رقبای طبیعی یکدیگر هستند. هامر ۴۳ درصد قدرت بیشتری دارد اما وزن ۴ تنی آن ۴۹ درصد سنگین‌تر از رپتور R است. قیمت دو پیکاپ هم با ۱۱۲,۳۹۵ دلار برای فورد و ۱۱۷,۴۳۵ دلار برای جی‌ام‌سی به هم نزدیک است.

شتاب

هیچ‌کس این پیکاپ‌ها را برای ماندن در ترافیک نمی‌خرد همهٔ خریداران در وهلهٔ اول به دنبال شتاب بی‌امان آن‌ها هستند و بنابراین، ما هم از همین‌جا شروع می‌کنیم. هامر حتی پیش از آغاز حرکت هم ضربان قلب شما را بالا می‌برد. با دو بار ضربه زدن روی دکمهٔ کنترل پایداری که حالت WTF را فعال می‌کند، صندلی راننده را به لرزه درمی‌آورد و صدای ضربان ضعیفی را از بلندگوها پخش می‌کند. با فشردن هردو پدال، صدا بیشتر می‌شود و با رها کردن پدال ترمز، دماغهٔ هامر ۴ تنی ابرها را نشانه می‌گیرد و ظرف ۳.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تجربهٔ شتاب گیری با رپتور هم بدون جلوه‌های ویژه به همان اندازه هیجان‌انگیز است زیرا یک موتور ۵.۲ لیتری سوپرشارژ زیر کاپوت غرش می‌کند. با رها کردن زنجیر این هیولا، رپتور R پس از ۳.۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این شتاب فقط وقتی ضعیف به نظر می‌رسد که از هامر پیاده شده باشید. پاسخ‌های F150 آن‌قدر فوری و بی‌امان است که پس از تجربه ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور و ۷۰۰ اسب بخار قدرت، هرگز به خودروهای توربوشارژ نگاه نخواهید کرد. موتور ۵.۲ لیتری پردتور بهترین دلیلی است که اثبات می‌کند چرا همهٔ خودروهای پرفورمنس باید سوپرشارژ باشند. بااین‌حال، هامر به لطف مزیت‌های موتورهای الکتریکی می‌تواند مچ رقیب بنزینی را بخواباند. پیشتازی ۰.۸ ثانیه‌ای جی‌ام‌سی در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت به دو ثانیه می‌رسد و پیکاپ الکتریکی ۴۰۰ متر را در ۱۱.۶ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که این عدد برای فورد ۱۲.۳ ثانیه است.

روی جاده

هرچند رپتور در مسیر مستقیم عالی است اما در پیچ‌ها به‌سرعت ضعف خود را نشان می‌دهد و با ثبت شتاب جانبی خنده‌دار ۰.۶۶ جی، هنگام ترمز گیری‌های شدید شیرجه میزند. هامر با شتاب جانبی ۰.۷۲ جی برتری جزئی دارد اما هنوز هم کنترل وزن عظیم آن در جاده‌های پرپیچ‌وخم هوشیاری مداومی را می‌طلبد. البته سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و ۲۵ سانتی‌متر فاصلهٔ محوری کمتر رانندگی با هامر را هنگام حرکت در پارکینگ‌ها و مراکز شهرها آسان‌تر می‌کند. به‌طورکلی، هامر برای رانندگی در جاده‌ها کمی بهتر است اما تفاوت آن‌قدر کم است که اهمیتی نخواهد داشت.

آفرود

رپتور روی خاک پیکاپ بازیگوش‌تری است و راندن آن روی مسیرهای ناهموار خاکی یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی است که می‌توان روی چهارچرخ انجام داد. البته فورد چیزی بیش از یک پیکاپ پرسرعت صحرایی است و به لطف لاستیک‌های گودریچ KO2، روی هر مسیری از شن و گل گرفته تا سنگ و صخره عالی عمل می‌کند. از سوی دیگر، هامر اگر لاستیک مناسبی نداشته باشد در آفرود راننده را ناکام می‌گذارد. این لاستیک‌ها در قالب پکیج ۱۰ هزار دلاری اکستریم آفرود ارائه می‌شود که پیکاپ آزمایشی ما فاقد آن بود و ازاین‌جهت بسیار لطمه دید.

این موضوع عجیب است زیرا لاستیک‌های استاندارد گودیر رانگلر تریتوری AT هم لاستیک‌های جاده‌ای ساده نیستند اما بااین‌حال، هامر در هر آزمایش آفرودی که سراغ آن رفتیم با مشکل مواجه شد. هر زمانی که دو چرخ پیکاپ از زمین بلند می‌شد، کنترل کشش جی‌ام‌سی مات و مبهوت می‌ماند و اغلب خودرو را متوقف می‌کند. وقتی این اتفاق بیفتد، اعمال اندکی گشتاور برای حرکت دوباره دشوار خواهد بود زیرا با فشردن پدال گاز، خودرو هیچ بازخوردی ارائه نمی‌کند تا اینکه ناگهان به جلو پرتاب شود.

ازآنجایی‌که هامر بسیار ناگهانی حرکت می‌کند و وزن بسیار زیادی دارد، پایین آمدن آرام از یک صخره نیز چالش‌برانگیز خواهد بود و حتی با اینکه فنرهای بادی فاصله از زمین را تا ۳۸ سانتی‌متر افزایش می‌دهند، هنگام پایین رفتن زیر هامر بشدن روی موانع کشیده می‌شود. برای قابلیت حرکت مورب یا خرچنگی این پیکاپ الکتریکی که ابتدا بسیار تبلیغ می‌شد هم هیچ کاربردی پیدا نکردیم. درمجموع، رفتار بشدت ناشیانهٔ هامر در آفرود عمیقاً ما را ناامید کرد. البته ما نمونه‌های مجهز به پکیج اکستریم آفرود را هم آزمایش کرده‌ایم که نشان داد که می‌تواند آفرودر توانمندی باشد اما خریداران برای بهره‌مندی از توانایی‌های آفرود حداقلی نباید نیازی به پرداخت ۱۰ هزار دلار اضافی داشته باشند.

حمل بار

به خاطر استفاده از سیستم تعلیق نرم، هامر و رپتور به ترتیب با ۳۸۵۰ کیلوگرم و ۳۹۵۰ کیلوگرم، ظرفیت یدک کشی نسبتاً کمی دارند اما هردو به‌خوبی این وزن را مدیریت می‌کنند. در استفاده از هامر برای یدک کشی اما فقط یک مشکل وجود دارد. آینه‌های جانبی این پیکاپ بسیار کوچک هستند که این حتی می‌تواند خطرناک باشد. اتاق بار هامر هم کوتاه‌تر و کم‌عرض‌تر از رپتور است اما بااین‌حال می‌تواند تقریباً هر چیزی که برای تفریح نیاز است را حمل کند.

کابین

هیچ‌کدام از این پیکاپ‌ها از کابینی متناسب با قیمت شش‌رقمی خود برخوردار نیستند. فورد سعی کرده داخل رپتور R را با افزودن تریم فیبر کربنی واقعی، صندلی‌های آلکانترا و رنگ‌های نارنجی شکیل‌تر کند اما اشتراک اکثر متریال با F150 معمولی که یک‌سوم قیمت دارد کاملاً واضح است. جی‌ام‌سی اما نمی‌تواند همین بهانه را داشته باشد زیرا قیمت آن از ۹۵ هزار دلار آغاز می‌شود ولی هنوز هم پلاستیک‌های خشکی را در داخل هامر می‌بینیم که از یک شورلت ۲۵ هزار دلاری انتظار داریم. بااین‌حال، خریداران هامر از قابلیت برداشتن پانل‌های سقف و سیستم خودران فوق‌العادهٔ سوپر کروز بهره‌مند خواهند بود.

نتیجه‌گیری

جی‌ام‌سی هامر EV و فورد F150 رپتور R هردو از مهندسی درخشانی برخوردارند و به همین دلیل ما آن‌ها را دوست داریم. هامر با برخورداری از فنرهای بادی، سیستم فرمان گیری چهارچرخ، سوپر کروز، سقف قابل برداشتن و باطری ۸۰۰ ولتی، ارزش بیشتری داشته و قیمت ۱۱۷ هزار دلاری خود را خیلی بهتر توجیه می‌کند. بااین‌حال، هرچند یک F150 با قیمت ۱۱۲ هزار دلار مضحک به نظر می‌رسد ولی ما نمی‌توانیم شیفتهٔ رپتور R نباشیم. با این پیکاپ می‌توانید هرجایی بروید و هرجایی که رانندگی کنید لبخند بزرگی روی لبان شما خواهد نشاند.

مقام دوم: جی‌ام‌سی هامر EV 3X

نقاط مثبت: درک شما از سرعت را تغییر می‌دهد، برد زیاد و شارژ سریع، ظاهری که جلب‌توجه می‌کند

نقاط منفی: آفرود ضعیف بدون پکیج ۱۰ هزار دلاری، پلاستیک‌های خشک در داخل

چکیده: همه‌چیز در مورد هامر EV شوکه کننده است، حتی آن‌قدری که در آفرود با مشکل مواجه می‌شود

مقام اول: فورد F150 رپتور R

نقاط مثبت: صدا و خشم، سریع در هرجایی، خودروهای پرنده وجود دارند!

نقاط منفی: قیمت مضحک، غیرقابل استفاده در شهر، F150 زیر پوست خود را نشان می‌دهد

چکیده: می‌خرد، می‌پرد، فریاد می‌زند، با سرعت می‌رود، رپتور R جایگزینی ندارد

مقایسه مشخصات فنی

فورد F150 رپتور R جی‌ام‌سی هامر EV 3X
قوای محرکه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ الکتریکی سه موتوره
قدرت (اسب بخار) ۷۰۰ ۱۰۰۰
گشتاور (نیوتن متر) ۸۷۰ ۱۶۳۰
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک تک سرعته
فاصلهٔ محوری (میلی‌متر) ۳,۶۹۶ ۳,۴۴۴
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۵,۹۰۸ / ۲,۲۱۰ / ۲,۰۴۷ ۵,۵۰۷ / ۲,۲۰۲ / ۲,۰۸۳
فاصله از زمین (میلی‌متر) ۳۳۳ ۲۵۶ تا ۴۰۴
زاویه حمله / فرار (درجه) ۳۳.۱ / ۲۴.۹ ۴۱.۵ تا ۴۹.۷ / ۳۱.۶ تا ۳۸.۴
وزن خالص (کیلوگرم) ۲۷۵۰ ۴۰۹۰
ظرفیت بار (کیلوگرم) ۶۳۵ ۶۹۵
ظرفیت یدک کشی ۳۹۵۰ ۳۸۵۰
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۹ ۳.۱
مسافت ۴۰۰ متر ۱۲.۳ ۱۱.۶
توقف از ۹۶ کیلومتر (متر) ۴۲.۷ ۴۱.۷
شتاب جانبی (جی) ۰.۶۶ ۰.۷۲
تایم پیست Figure 8 (ثانیه) ۲۹.۴ ۲۸.۱
برد (کیلومتر) ۶۹۵ ۵۰۵
قیمت پایه (دلار) ۱۰۹,۳۴۵ ۱۰۶,۹۴۵
قیمت تست‌شده (دلار) ۱۱۲,۱۳۵ ۱۱۷,۴۳۵

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    مقایسه خیلی سختیه انتخابم هامر EV 👍

    موافقم 9
    مخالفم 13
    1. net

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      من با رپتور f150 و رپتور رنجر حال نمیکنم مدل معمولی f150 و رنجر قشنگتره چون برای افرود ساخته شده و ارتفاع ماشین میره بالا و لاستیک بزرگ زیرش قرار می دهند قشنگ نمیشه

      موافقم 3
      مخالفم 16
  2. پیام

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1581 ديدگاه)

    یه خدابیامرزی می گفت مگاکروز ماشینه و هامر الکتریکی چیه!!! واقعا خوشم میاد یه دونه حرفتون برای مثال درست نیست!!!

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. پیام

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1581 ديدگاه)

      الان بعضیا میگن در مورد آفرود هامر خوب ننوشتن!
      اولا اینو بخونید
      البته ما نمونه‌های مجهز به پکیج اکستریم آفرود را هم آزمایش کرده‌ایم که نشان داد که می‌تواند آفرودر توانمندی باشد اما خریداران برای بهره‌مند از توانایی‌های آفرود حداقلی نباید نیازی به پرداخت ۱۰ هزار دلار اضافی داشته باشند.
      دوم اینکه برندای ژاپتی برای آفرود الکتریکی بزنن حتی با باتری قلمی کار کنن! ما راضی هستیم! فقط بزنن!

      موافقم 4
      مخالفم 15
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (633 ديدگاه)

        و سوم اینکه الان این مقاله و این بحث هیچ ربطی به ژاپنی ها نداره و چهارم اینکه اگه بحث افرود باشه که بعد از آمریکا ژاپنه و میشه گفت تنها رقابت افرود بین این دوتاس🇯🇵🇺🇲
        اگه بحث برقی باشه امیدوارم ژاپن هیچوقت برقی نزنه
        خداکنه کره‌جنوبی یه آفرود بزنه حداقل بتونه از پس جاده خاکی بدون شیب بر بیاد تا ببینیم آینده چی میشه

        موافقم 13
        مخالفم 1
        1. پیام

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1581 ديدگاه)

          هر وقت تویوتا ماشین سنگین، لودر، بیل مکانیکی، کشتی و کلی جیزای دیگه زد، هیوندای هم شاسی بلند برای آفرود میزنه! اینم یه جواب فوق دندان شکن!

          موافقم 2
          مخالفم 8
        2. amir

          ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (2331 ديدگاه)

          هروقت هیوندای تونست موتور بنزینی بزنه که یاتاقان های انفجاری نباشن و مجبور نشه هرچی تولید کرده فراخوان بده( ۳.۳) و همچنین دادگاه ها جریمه اش نکنن و دزدا دنبالش نباشن بیاد رو دور
          هروقت هیوندای تونست توی موتور اسپرت افتخار بدست بیاره و مثل همیشه حقیر نباشه بیا حرف بزن
          اینم جواب دندان شکن!!!!
          دودوتای عقب مونده شاید لودر مودر نداشته باشه عوضش تقریبا سه برابر هیوندای تکی خودرو تولید میکنه و میفروشه فهمیدی؟

          موافقم 5
          مخالفم 3
      2. جومونگ

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (203 ديدگاه)

        کره برقی داره ، بنزینی هم داره ‌. از هر کدوم که دلت میخواد یدونه آفرودر مثال بزن . فقط یدونه
        یه ماشین کره ای بگو اندازه لندکروز ، فوررانر ، لکسوس GX ، و … توانایی آفرود داشته باشه
        برقی قبوله ، بنزینی قبوله ، هیدروژنی قبوله ، همه چی قبوله . فقط یکی . اگه گفتی 😂

        موافقم 12
        مخالفم 1
        1. Hyonda is love

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (14 ديدگاه)

          سانتافه توسان اسپورتگیج
          این دوتا تو بازار ایران هم هست!
          حالا از سانتاکروزر(که از این دوتا بهتره) رو نگفتم

          موافقم 2
          مخالفم 12
      3. حسین

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1096 ديدگاه)

        تو راضی هستی؟ خیلی خودتو جدی گرفتی بی تی اس فن 😂
        به نظر میاد اون مقاله آمار فروش بدجور شعله ور کرده فیک مالتی اکانت رو. صد بار بنویس کاهش فروش چیوندای حقیر، افزایش فروش قابل توجه تویوتا بزرگترین خودروساز جهان. تویوتا خوب بلده مارکت رو راضی کنه بی تی اس فن نظراتت رو ایمیل کن واسه مدیر چیوندا که به سرنوشت سانگ یانگ دچار نشن.

        جمع فروش لگن سازی کشور کره مربا 2024: 240 هزار.
        فروش تک برند تویوتا :302 هزار. سکوت اختیار کن. مربا در حد رقابت با چین هم نیست 😂

        موافقم 7
        مخالفم 5
        1. ar-ma-n

          ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (174 ديدگاه)

          بیخیال حسین جان شمشیرتو بزار تو غلاف باشه
          حالا ی چیزی گفت پیام خودت میدونی کره‌ ای فن و برقی فن بخصوص تسلا هرچی بحث کنی قانع نمیشن .

          بی احترامی نشه ولی هرکی یک عشقی داره یکی بنزینی و برقی ولی اینک بیان مقایسه بکنی بگی من بهتر من اونجوری این یکم اذیت کنندس .

          یا سعی کنید قانع کنید ، یا این حرف بیخود نزنید .

          موافقم 8
          مخالفم 2
        2. پیام

          ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (1581 ديدگاه)

          بنده خدا هیوندای، نیسان و هوندا رو تو سال ۲۰۲۳ با تیپا از جدول انداخت اون ور! 😂😂😂 اتفاقا برای اولین بار هیوندای جایگاهش سوم شد! برو حالشو ببر 😂😂😂😂 بخشی از اون ادعاتون مونده اونم تموم میشه میره پی کارش

          موافقم 1
          مخالفم 4
      4. amir

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (2331 ديدگاه)

        ازآنجایی‌که هامر بسیار ناگهانی حرکت می‌کند و وزن بسیار زیادی دارد، پایین آمدن آرام از یک صخره نیز چالش‌برانگیز خواهد بود و حتی با اینکه فنرهای بادی فاصله از زمین را تا ۳۸ سانتی‌متر افزایش می‌دهند، هنگام پایین رفتن زیر هامر بشدن روی موانع کشیده می‌شود. برای قابلیت حرکت مورب یا خرچنگی این پیکاپ الکتریکی که ابتدا بسیار تبلیغ می‌شد هم هیچ کاربردی پیدا نکردیم. درمجموع، رفتار بشدت ناشیانهٔ هامر در آفرود عمیقاً ما را ناامید کرد.
        اینارم خوندی یا …؟

        موافقم 9
        مخالفم 0
      5. JaMsHiD

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (967 ديدگاه)

        کوماتسو ژاپن و کاتر پیلار آمریکا پیشرو صنعت ماشین آلات سنگین هستن !

        موافقم 4
        مخالفم 0
  3. علی آقایی

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    آدم فورد رو میبینه از ترس گریش می گیره

    موافقم 14
    مخالفم 0
  4. net

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    اولین بار هست هامر برقی مشکی میبینیم و تا الان هرچی هامر ev دیده بودیم سفید بود و این هامر برقی با رنگ مشکی قشنگتر شده. چراغ عقب هامر سفید هست بد شده اگر قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد. سینی سفید شیب دار زیر موتور هامر از جلو خیلی تو چشم میزنه و بد هست اگر رنگش مشکی بود و کمی مسطح تر بود قشنگتر میشد. سقف هامر که مثل پازل از هم جدا میشه بد هست اگر سقف ثابت با سانروف داشت بهتر بود. وسط چراغ جلو که شبیه پیانو شده و ۶ شیشه مربعی جدا از هم که روی هر کدام از ان با حروف انگلیسی نوشته هامر بد هست اگر این چراغ های مربعی در جلو ماشین نبود و به جای این ۶ چراغ مربعی، جلوپنجره کوچک داشت قشنگتر میشد. رینگ خاکستری این هامر مشکی خوبه ولی پره اش بد هست. برای هر بار شارژ ۵۰۰ کیلومتر کمه برای طی کردن هامر. محافظ پلاستیکی مشکی اطراف گلگیر هر دو ماشین بد هست. زیر اینه بغل فورد که فرو رفتگی داره و مسطح نیست بد شده .در جلوپنجره و پشت درب اتاق بار با حروف انگلیسی حک شده بزرگ نوشته فورد بد هست. درب اتاق بار فورد متضاد مشکی هست بد شده. چراغ عقب فورد اگر خطوط مشکی و سفید داخلش نبود و کامل قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد. رینگ مشکی فورد بد هست اگر همین رینگ رنگش خاکستری بود قیافه ماشین قشنگتر میشد

    موافقم 3
    مخالفم 7
  5. ar-ma-n

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    نمیدونم چرا همیشه کم لطفی شده به هامر اون از اون مدل
    H2 اینم از الان .
    یا صادقانه بگم کم کاره اگه میخواد باشه تولیداتش چرا کم اگه میخواد نباش چرا بس تولید میشه همیشه کم لطفی داشت جنرال موتورز .

    جدا از فورد که عشق کاری ندارم .

    ولی این هامر درست برقی ولی خوشم میاد ازش کاش حداقل یک مدل با موتور درون سوز میداد بیرون یعنی نسل جدید مدل های هامر ؟؟

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. ابوالفضل

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (174 ديدگاه)

    نقاط مثبت فورد : خودرو پرنده وجود دارد 😎
    انتخابم فورد 💪🏻

    موافقم 10
    مخالفم 0
  7. Khashayar

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (98 ديدگاه)

    فقط چون مردم آمریکا به خودروهای بزرگ علاقه دارن این پیکاپ ها فروش خوبی دارن. وگرنه نه که پرفورمنس فاجعه. وزن فاجعه . ظرفیت بار فاجعه و …

    موافقم 7
    مخالفم 4
    1. net

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3149 ديدگاه)

      ابعاد وانت میان سایز مثل رنجر و بنز x و هایلوکس قشنگتره تا وانت فول سایز و وانت فول سایز بزرگ رانندگی کردن سخته و راننده دید کمی داره

      موافقم 3
      مخالفم 4
      1. Khashayar

        ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (98 ديدگاه)

        بخاطر همین ابعاد بزرگ شتاب جانبی کمی رو میتونه تحمل کنه و هندلینگ و کنترلش هم سر پیچ ها و هم در سرعت های بالاتر خوب نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 1
  8. amirboss

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (352 ديدگاه)

    فورد انتظاراتو براورده میکنه لااقل تو رپتور
    اما هامر با اون دبدبه کبکبه ای که راه انداخته بود باید خیلی بیشتر از اینا خودشو نشون میداد.
    حقیقت اینه که تو قابلیت های فنی این فورده که سرش به تنش میرزه و واقعا به درد چس چرخیدن تو شهر نمیخوره وباید بری باهاش طبیعت رو پاره کنی.
    هامر هم با اون وزن و استایلش باید بره کشکشو بسابه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. R@min

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    با دو محصول بسیار بدرد نخور طرفیم !

    رپتور R که بخاطر موتور گرونش و غیر ضروریش که برای جماعتی احمق و خود نما ساخته شده ارزشی نداره و رپتور V6 با ۴۰ هزار دلار قیمت کمتر، وزن کمتر، مصرف کمتر گزینه بی رقیبه بازاره و از اون طرف تاپاله آشغال جی ام با وزن فاجعش و آرمیچرای بدردنخورش تو آفرود وسیله ای برای سلبریتی های هالیوودی هست و نون خورای موتورترند بعد خوابیدن تبلیغات دهن باز کردن و فهمیدن پایین اومدن ساده از تپه با یه تاپاله ۴ تنی چقدر ترسناک و سخته !

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. amir-mr

      ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (359 ديدگاه)

      یعنی هرکی رپتورR رو خریداری کنه احمق و خودنما هستش؟

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. KHASHAYAR

        ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (98 ديدگاه)

        شک نکن

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. Taha Ayoobi

      ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1251 ديدگاه)

      یعنی ذهن فقیر ایرانی رو میشه تو این کامنت دید.
      کلا دنبال مصرف کمتر استهلاک و ابعاد کوچیک و جمع و جور و اقتصادی هستی.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. Galant.VR4(JDM)

    ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (633 ديدگاه)

    هیچ‌کس این پیکاپ‌ها را برای ماندن در ترافیک نمی‌خرد همهٔ خریداران در وهلهٔ اول به دنبال شتاب بی‌امان آن‌ها هستند?
    آینده‌نزدیک: هیچکس این سوپراسپرت هارا برای شتاب و پیست نمیخرد!همه خریداران در وهله اول به دنبال آفرود در جاده‌های خشن هستند.
    از کراس اوور به بالا آدم عاقل دنبال کیفیت و راندمان خوبه تا قابلیت های آفرود یه suv و کارایی یه پیکاپ هم برای آفرود هم کار و حمل‌ونقل این منطقی‌تر نیست؟

    موافقم 4
    مخالفم 2
  11. ALI.S

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (212 ديدگاه)

    رپتور رو و هامر رو برای آفرود می‌خرند، پس فکر کنم رپتور گزینه معقول‌تری باشه، نه؟

    موافقم 3
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا