دوجفورد

درگ رفت و برگشتی چلنجر بلک گوست و شلبی GT500، وقتی قدرت همه‌چیز نیست

در یک رقابت U-Drag دیگر، دوج چلنجر بلک گوست با ۸۰۷ اسب بخار قدرت به مصاف موستانگ شلبی GT500 با ۷۶۰ اسب بخار قدرت رفته است.

مسابقات درگ همان چیزی است که ماسل کارهای آمریکایی برای آن ساخته شده‌اند و این کار را خیلی خوب انجام می‌دهند اما وقتی دوتا از شناخته‌شده‌ترین نام‌های این بخش در درگ U شکل یا رفت و برگشتی در برابر هم قرار گیرند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این دقیقاً همان چیزی است که مردان ادموندز می‌خواهند بدانند و به همین دلیل رقابتی موسوم به U-Drag را بین دوج چلنجر بلک گوست و فورد موستانگ شلبی GT500 ترتیب داده‌اند.

بلک گوست یکی از نسخه‌های ویژهٔ سری لست کال یا آخرین تماس چلنجر است که فقط ۳۰۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود و همهٔ آن‌ها مشکی‌رنگ هستند. در این نسخه، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ دوج ۸۰۷ اسب بخار قدرت و ۹۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که تمام این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. بلک گوست با وزن ۲۰۳۰ کیلوگرم، خودروی سنگینی است. در سمت دیگر، شلبی GT500 را با پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ داریم که ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد.

بنابراین، فورد از لحاظ قدرت و گشتاور در پس دوج قرار می‌گیرد اما با وزن ۱۸۹۰ کیلوگرم، خودروی سبک‌تری است. بااین‌حال، از روی اعداد و ارقام به نظر می‌رسد چلنجر برنده باشد اما همان‌طور که میدانیم، در مسابقات درگ همیشه همه‌چیز قدرت نیست. همچنین این یک درگ معمولی هم نیست و خودروها پس از پیمودن ۴۰۰ متر باید ترمز کنند، دور بزنند و دوباره به خط شروع بازگردند؛ به‌عبارت‌دیگر، در U-Darg شتاب، حداکثر سرعت، ترمزها و هندلینگ خودروها همگی مورد آزمایش قرار می‌گیرند. علاوه بر این، برای اینکه همه‌چیز منصفانه باشد، پس از انجام رقابت اول، رانندگان خودروهای خود را عوض می‌کنند و یک بار دیگر مسابقه می‌دهند.

در پایان، صرفاً میگوییم که در این رقابت، موستانگ با موتور کوچک‌تر و ضعیف‌تر، ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالی‌که چلنجر بلک گوست برای انجام این کار به یک ثانیه زمان بیشتری نیاز داشت. بااین‌حال، دیگر جنبه‌های عملکرد این دو ماسل کار قدرتمند مثل تایم ۴۰۰ متر و زمان کل U-Drag را خودتان در ویدئوی زیر تماشا کنید.

مشخصات فنی

 

موستانگ شلبی GT500

دوج چلنجر بلک گوست

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۷۶۰ اسب بخار ۸۰۷ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۹۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۸۹۰ کیلوگرم ۲۰۳۰ کیلوگرم
قیمت ۸۱,۲۸۰ دلار ۱۰۳,۰۱۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. F22RAPTOR

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2599 ديدگاه)

    اینکه اونجا باشی و گواه غرش پیشرانه پوشراد سوپر شارژ باشی اونم دوتا خیلی خوب باید باشه

    موافقم 59
    مخالفم 2
    1. (Ali(chevynova

      ۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (6818 ديدگاه)

      برنده و بازنده اینجا بی معنی
      چیزی که اینجا مهمه فقط ماشالاه گفتن به اصالت امریکن کارز هست

      موافقم 56
      مخالفم 70
      1. فرشاد

        ۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        اونو که همیشه میگی دیه حتی نمیخونم ردش میکنم

        موافقم 46
        مخالفم 6
      2. amir-z

        ۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (96 ديدگاه)

        داداش تو که اینقدر از لفظ ماشالله استفاده میکنی لاقل درست نوشتنشم یاد بگیر

        موافقم 51
        مخالفم 7
    2. RAMIN

      ۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (856 ديدگاه)

      عاشقه موستانگم ولی خب دوج هم لذت خودشو داره

      موافقم 38
      مخالفم 1
    3. MohammaD

      ۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (343 ديدگاه)

      ماستنگ که پوشراد نیس !

      اما صداش با وجود تفاوت های زیاد دقیقا به اندازه چلنجر جذابه ……

      موافقم 15
      مخالفم 2
  2. Puya

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    از دلایل موفق‌تر بودن فورد بخصوص ماستنگ نسبت به رقیباش رو میشه به وارد کردن تکنولوژی‌های روز به ماسل کارها دونست. مثل گیربکس دوال کلاچ، کاهش وزن و… و اینکه خیلی زودتر ماستنگ رو مورد بازنگری قرار میده و آپدیت میکنه.

    موافقم 54
    مخالفم 0
  3. Sina

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (811 ديدگاه)

    ««مسابقات درگ همان چیزی است که ماسل کارهای آمریکایی برای آن ساخته شده‌اند »»
    اتفاقا هرچی فیلم درگ برامون گذاشتین توشون ماسل کارهای آمریکایی آخر همه به خط رسیدن
    نمیدونم این ۲۰۰؛۳۰۰ اسب بخار بیشتر با اون همه قورت دادن سوخت کجا میره

    موافقم 71
    مخالفم 21
    1. مهدی بابایی

      ۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فقط به خاطر محرک عقب بودنشونه وگرنه تو شتاب ثانویه ماشین های هم رده و حتی بعضی سوپر اسپرت نمیتونن آمریکایی هارو بگیرن

      موافقم 35
      مخالفم 33
      1. Sina

        ۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (811 ديدگاه)

        دوج چلنجر/چارجر با موتور V8 به صورت دو دیفرانسیل هم قابله سفارشه….
        مشکل از نژاد اسب های توی دوج و ماستنگ هستش
        آخه۸۰۰ یا ۷۰۷ اسب چطوری از ۵۰۰ اسب میبازه اونم با اختلاف

        موافقم 16
        مخالفم 13
        1. AMIN (M.A.S)

          ۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (816 ديدگاه)

          عزیز انتقال چهارچرخ متحرک فقط روی نسخه های SXT و GT چلنجر و چارجر قابل سفارشه که هردوشون V6 هستن!!!
          البته فک کنم تریم RT چارجر با موتور 5.7 اونم نسخه قبل فیس لیفت 2015 رو میشد با سیستم AWD سفارش داد

          موافقم 8
          مخالفم 3
    2. فرهاد

      ۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      ( اتفاقا هر چی درگ برامون گذاشتین توشون ماسل کار های آمریکایی آخر همه به خط رسیدن ) !!! متاسفانه امتحانات تموم شده و دوباره شاهد حضور گسترده بچه ها در پدال هستیم !! عامویی ، زمانی که ماسل کار ها آمریکایی با هم درگ میذاشتن ، چیزی به اسم صنعت خودرو تو بقیه نقاط دنیا ( به جز آلمان و انگلیس ) وجود نداشت ، به عبارت دیگه : این ماسل کار ها آمریکایی بودن که درگ و به وجود آوردن و برای همین هم هست که هر ساله بزرگ ترین مسابقات درگ توی آمریکا برگزار میشه ، تمامی ماسل کار ها به خاطر این که دیفرانسیل عقب هستن ، نمیتونن توی درگ های کوتاه مثل ۲۰۰ یا ۴۰۰ متر ، پرفورمنس واقعی خودشون رو نشون بدن ، ولی همین شلبی gt500 توی درگ ۱۰۰۰ متر یا رولینگ ریس ، ۹۹ درصد اروپایی ها رو قورت میده ( دیگه کامارو کاپو یا دیمن ۱۷۰ که بماند )

      موافقم 32
      مخالفم 47
    3. سوشیانت

      ۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      چون اصن چیزی از مهارت رانندگی نمیدونی همین چلنجر ۳.۴ میزنه و موستانگ ۳.۳ کل این قدرت به چرخ های عقب منتقل میشه پس مهارت رانندگی زیادی میخواد قبل از اینکه کامنت بدی حتما یه تحقیق بکن

      موافقم 12
      مخالفم 35
      1. مازیار

        ۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        پس این دفعه هم راننده ها مهارت نداشتن؟
        ظاهرا جاشون رو عوض هم کردن یعنی جفتشون مهارت نداشتن؟
        تو درگ M3 با CT4 که هر دو دف عقب بودن هم مهارت نداشتن؟
        هرچی درگ اینجا دیدیم هیچکدوم مهارت نداشتن؟
        از این همه تکرار خودت خسته نشدی سوشی؟

        امریکایی در نوع خودش و در سگمنت تخصصی خودش خیلی هم خوبه اما مشکل زمانی بوجود میاد که بخوایم وانمود کنیم نه، در تمام سگمنت ها بهترینه

        موافقم 38
        مخالفم 7
        1. Alan.r

          ۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1090 ديدگاه)

          مازیار جان معیار آمریکن فنا برای تعیین میزان مهارت راننده نتیجه‌ی نهاییه
          اگه آمریکایی ببره ، درگ اصولی و عادلانست و مهارت راننده ها هم برابره
          ولی اگه آمریکایی ببازه راننده مهارت نداره، شرایط یکسان نیست ، توطئه در کار است و ……

          موافقم 45
          مخالفم 9
        2. سوشیانت

          ۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          مازی قبل اینکه کامنت بدی حداقل یه نگاه به جدول بنداز کار سختی نیست واقعا، قدرت این ماشین ها خیلی زیاده و همش داره به چرخ های عقب منتقل میشه و هرزگردیشون خیلی بیشتر ct4 و m3 هست پس نیازمند مهارت بالاست در ضمن تو اون درگ ct4 و m3 هم مهارت راننده ها اصلا خوب نبود حتی تو متن هم اشاره شده بود سعی کن تعصب رو بذاری کنار

          موافقم 7
          مخالفم 29
        3. سوشیانت

          ۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          شما آلمانی فن ها هم هر کی هر چی بگه قبول میکنین مثلا بقال سر کوچه بگه من با فلان ماشین آلمانی صفرتاصد زیر نیم ثانیه زدم هم قبول میکنین

          موافقم 9
          مخالفم 32
        4. مازیار

          ۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          بله تو اون درگ هم مهارت راننده ها خوب نبود البته مهارت راننده CT4 بیشتر خوب نبود …
          بقال سر کوچه نه، نتیجه عملی تو میدان چطور؟
          اونچه که تو این مدت تو پدال بهش رسیدم :
          اونی که از همه متعصب تره، خودشو منطقی ترین و دیگرانو متعصب ترین میدونه

          موافقم 25
          مخالفم 4
        5. سوشیانت

          ۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          شما خودت متعصبی اول به این موضوع برس بعد واسه خودت نتیجه گیری کن

          موافقم 6
          مخالفم 23
        6. مازیار

          ۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          چطوره به رای بزاریم؟😜
          اگه موافقی لایک و دیسلایکش رو مشخص کن

          موافقم 18
          مخالفم 4
        7. سوشیانت

          ۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          کسی خودش مثلا سایت های معتبر رو دنبال میکنه ولی میاد میگه ماشین آمریکایی کیفیت متریال خوبی نداره در حالی که همون سایت ها تعریف کردن از کیفیت متریال چند مدل ماشین آمریکایی خیلی راحت اثبات میشه که متعصبه واقعیت رو نمیتونی با لایک و دیسلایک تغییر بدی😉

          موافقم 3
          مخالفم 5
      2. امیر

        ۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (689 ديدگاه)

        سوشیانت جان باید قبول کنی که آمریکایی ها همیشه توی اعلام پرفورمنس محصولاتشون مبالغه میکنن !! مثلا کی تا حالا با دیمن شتاب ۲/۳ ثانیه اعلامی رو ثبت کرده !؟ یا همین gt500 توی اتوبان های آلمان در عرض ۴/۵ ثانیه ( با لانچ کنترل ) صفر تا صد زده که این یعنی ۱ ثانیه از چیزی که کمپانی گفته کند تر هست !! اما از اون طرف یه آلمانی مثل m5 ، خیلی راحت شتاب ۳/۳ ثانیه کمپانی رو ثبت میکنه ( حتی با راننده های خیلی مبتدی ) یا m4 csl که تک دیفرانسیل هست تا حالا بار ها شتاب ۳/۶ رسمی کمپانی رو در شرایط استاندارد جاده ای ثبت کرده

        موافقم 25
        مخالفم 7
        1. سوشیانت

          ۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          امیر جان بالاتر توضیح دادم لطفا کامنت من رو کامل بخون بعد ریپلای کن همه ی این آلمانی هایی که گفتی چهار چرخ متحرکن فقط اون m4 csl که اون هم قدرت چندانی نداره که بتونی باعث هرزگردی زیاد بشه ولی ماسل کار ها قدرتشون خیلی زیاده و هر کسی نمیتونه به این اعداد برسه در ضمن این اعداد به هیچ عنوان دروغ نیستن nhra الان شتاب دوج دیمون هم معمولی هم صد و هفتاد رو تایید کرده در ضمن ماسل کار های معمولی که قدرت زیادی ندارن و دف عقب هستن مثل چارجر اسکات پک که کمپانی ۴.۳ اعلام و همین اتو تاپ ان ال چهار و شش ثبت کرده ولی یکی هم تو یوتیوب بود که چهار زد پس آلمان از فضا نیومده که عدد هاش فرق داشته باشه لطفا تعصب رو بذارید کنار

          موافقم 6
          مخالفم 20
    4. صدرا

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      واقعا نمیفهمم
      ۸۰۷ اسب بخار
      و برای درگ هم طراحی شده
      توی گوگل یک زمان رو نشون میده
      اینجا یا carwow یک زمان دیگه
      توی carwow حتی از 264 کیلومتر هم بیشتر نمیره
      چخبره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. RTS

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    موستانگ با موتور کوچک‌تر و ضعیف‌تر، ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالی‌که چلنجر بلک گوست برای انجام این کار به یک ثانیه زمان بیشتری نیاز داشت .

    اون دیمن ۱۷۰ هم قضیه ش همینه . هزار و یک عامل باید باشه تا شتاب اعلامی رو بزنه وگرنه به صورت عادی با توجه به تک دف بودن ، وزن بالا ، آیرودینامیک ضعیف ، سوخت و آسفالت و راننده معمولی ، در بهترین حالت در حدود همون ۳ میزنه فوقش .

    موافقم 31
    مخالفم 12
    1. سوشیانت

      ۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      اون دیمون ۱۷۰ با این دو تا فرق داره، موستانگ و چلنجر بلک گوست نیاز ندارن حتما تو پیست درگ باشن برای ثبت شتاب، این اعدادی هم که اینجا میبینی نتیجه مهارت رانندگی پایینه

      موافقم 5
      مخالفم 16
      1. Kf

        ۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (507 ديدگاه)

        زمینم هم کجه

        موافقم 20
        مخالفم 2
  5. 🤡🤡🤡

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (144 ديدگاه)

    کلش این ماشینا همچنان تولید بشن
    این ماشین ها روح دارن

    موافقم 20
    مخالفم 0
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    عجب چیزی بود

    موافقم 14
    مخالفم 0
  7. بهرام

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (95 ديدگاه)

    خب که چی بشه؟ درگ مال کودکانه، برای من و امثال من مسائل مهمتر مثل کیفیت قطعات، سواری راحت، زیبایی خودرو، قیمت مناسب، خدمات پس از فروش، پرستیژ، اعتمادپذیری، بازار دست دوم، اهمیت داره نه چند ثانیه سریعتر بودن. درضمن در هیچ بزرگراهی اجازه این سرعت رو نخواهید داشت.

    موافقم 13
    مخالفم 29
    1. امیر

      ۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (689 ديدگاه)

      درگ مال کودکانه !!!‌ با این کامنتت کل سایتو سمی کردی 🤣😂😂 ( اتفاقا شتاب یکی از مهم ترین پارامتر های مقایسه خودرو ها با یکدیگر هست و اگه ماشین شتاب نداشته باشه خطرش دو چندان بیشتر از نداشتن سیستم های پیشگیری تصادف هست ) ، تو یا ماشین ایرانی داری یا چینی !! که میگی شتاب و سرعت اصلا مهم نیست 🤣🤣 بزرگراه های آلمان و ( و بعضی از بزرگراه های جنوب استرالیا و تگزاس ) محدودیت سرعت ندارن !! این ویدئو رو برای مردم این کشور های متمدن ساختن که بزرگراه ها بزرگ با محدودیت سرعت بالایی دارن و گرنه راست میگی : برای جاده های خراب شده ایران ، پراید با شتاب ۲۰ ثانیه ای هم کافی هست 🤣🤣👎😒👎

      موافقم 18
      مخالفم 3
  8. (Ali(chevynova

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (6818 ديدگاه)

    ماشالاه

    موافقم 10
    مخالفم 40
    1. Cyber truck punk

      ۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (140 ديدگاه)

      با ایشالالله ماشاالله چیزی درست نمیشه علی جان.
      برو آمریکن nationality رو دریاب.
      تمامی نسل های بعدی قراره برقی بشن.
      یعنی از چیزی که هستن هم بدتر .برو راه و چاره ای در نظر بگیر.
      این جو داره به جا های باریک ختم میشه.
      فردایی رو میبینم خودت داری میگی ماشاالله (ماشاالله) ژرمنی کارز

      موافقم 8
      مخالفم 2
  9. مهدی

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    واحد قدرت دوج ها رو باید با خر لنگ محاسبه کنن

    موافقم 36
    مخالفم 16
    1. سوشیانت

      ۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      چشم از این به بعد میگم از شما کمک بگیرن

      موافقم 10
      مخالفم 26
  10. BMW

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    به نظرم هیچ کدومشون تو هیچ زمینه ای خوب نیستن تو دریفت ماشین های ژاپنی خوبه تو پیست المانی ها تو رالی فرانسوی ها با ژاپنی ها تو درگ باز المانی ها کلان ماشین های امریکایی ترکیبی هستن اصالت خاصی ندارن مخصوصن شورلت دوج فقط جنبه خود نمایی با اسب بخار رو دارن

    موافقم 17
    مخالفم 32
    1. سوشیانت

      ۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      به نظر من هم آلمانی ها خوب نیستن تو شتاب و تاپ اسپید و درگ که آلمانی ها به آمریکایی ها نمیرسن تو پیست هم که آمریکایی ها دست کمی از آلمانی ها ندارن نمونش کادیلاک ct5 v بلک وینگ و تسلا مدل اس پلاد

      موافقم 8
      مخالفم 20
    2. BMW

      ۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      اصلارهمچین حرفی رو قبول ندارم با اینکه فن بی ام و هستم درباره چلنجر و بقیه وقتی جیزی نمیدونی نیاز نیست حرف بی ربط بزنی درباره چلنجر گفته باشم چلنجر خط قرمز منه ها🥺🤩😂

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۵ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1931 ديدگاه)

        داری میگی تو هیچ زمینه ای خوب نیست بعد میگی ماشین مورد علاقته😐😂

        موافقم 2
        مخالفم 3
    3. Alireza

      ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (53 ديدگاه)

      وقتی یک المانی فن متعصبی😂
      اخه عزیز من تو پیست درگ المانی چه حرفی داره یکم مطالعه کن بعد حرف بزن😐

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. یوسفی

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    هر دو را عشق است…

    موافقم 11
    مخالفم 0
  12. Siyavash

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    تایم هاشون به نظرم درسته..توجه کنید میگم دوج دیمن یا …تویه درگ اعداد زیر ۳ یا زیر ۲.۵ میزنن در شرایط کاملا متفاوت هست..آسفالت مخصوص درگ..تایر جلو فرغونی..سوخت موشک..و چند تا چیز دیگه که به نظر این چیز ها هیچ ارزشی ندارن شتاب واقعی باید رویه آسفالت معمولی محاسبه بشه مثل بقیه کمپانی ها..الان یکی مثل من انتظار این شتاب ۴ ثانیه ای افتضاح از چلنجر نداشتم با اون قدرت ویرانگر…تویه ماسل ها به نظرم شلبی ۵۰۰ داره رونده خوبی رو ادامه میده و تقریبا بیخ گوش رقیب هایه اروپایی هست…‌ولی حس خوبی راجب چلنجر ندارن .فقط و فقط اسب بخار الکی ……ولی استایلش به شدت گنگ هست…….

    موافقم 15
    مخالفم 4
    1. سوشیانت

      ۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      آره اینا ارزش ندارن چلنجر افتضاحه بقال سر کوچه هم از نظر شما معتبره فقط آلمانی ها خوبن مرز تعصب رو جا به جا کردی در ضمن این چلنجر که نیازمند پیست درگ نیست ولی سه و چهار میزنه با یه راننده درست حسابی

      موافقم 4
      مخالفم 21
    2. BMW

      ۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      چلنجر رو به زور میشه باهاش رانندگی کرد یا رامش کرد برای تازه کار ها و بقیه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. AMIN (M.A.S)

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (816 ديدگاه)

    نمدونم لانچ کنترل استفاده کردن یا نه و فک کنم درباره لانچ کنترل دوج قبلا گفتم ولی بازم بگم بد نیست که تورک رزرو وقتی درگیر باشه تا حد زیادی جلوی هرزگردیو میگیره
    ولی فقط تو دنده یک!
    یعنی عملکردشو اگه ببینید یه جوریه که انگار وقتی یک به دو میدی خودش از مدار خارج میشه و با لانچ کنترل اگه زیاد گاز بدید هرزگردی اصلی از دنده دو هستش !!!
    مال موستانگ فک کنم یه ذره پیچیده تره و یه نکته که یک ثانیه کامل تاخیر داره لانچ کنترلش
    حالا درباره ویدیو تایمای ویدیو رو ندیدم متن که میگه ۴.۸ ثانیه صفر تا ۹۶ یعنی واقعا تایم فاجعه ای زدن با این ماشین و جالبتر که لاستیکارم گرم کرده بودن قبل حرکت !!کاری به لانچ که ندارم ولی با توجه به ویدیو دنده دادن به هلکتم تو وضع خوبی نبود مخصوصا راند اول
    جالبه که هلکت با وجود اینکه خودش به سختی زیاد لانچ معروفه ولی حتی با لانچ و این تایمای ضعیف و این وضعیت گاز دادن از شلبی زودتر کنده میشه! و با مهارت راننده میتونه تایمای خیلی خوبیم بزنه
    نسخه بلک گوستم که به خاطر تشابه اسم با بلک گوست اصلی خیلی توقعارو از خودش برده بالا قیافه شم خفنه ولی خب اصلش یه هلکت ردایه دیگه
    نمدونم لاستیکش چهارفصله یا پی زیرو و اکسل ۳.۰۹ یا نه ولی اگه کسی مهارت رانندگی با ردای و هلکت داره ترکیب تابستونی و اکسل ۳‌.۰۹ خوبه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  14. حسین دهمرد

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2433 ديدگاه)

    از اون دوراهی های سخت. قیافه ی چلنجر خاص تره اما تکنولوژی و بروز بودن موستانگ هم خاصه.
    از طرفی ام تو این قیمت سایه ی غولی بنام کوروت رو سر این دوتا سنگینی میکنه درسته تو یه کلاس دیگس اما …

    موافقم 9
    مخالفم 0
  15. MC20

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1615 ديدگاه)

    {{{ کاربر فرهاد : زمانی که ماسل کار ها آمریکایی با هم درگ میذاشتن ، چیزی به اسم صنعت خودرو تو بقیه نقاط دنیا ( به جز آلمان و انگلیس ) وجود نداشت }}} !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! فرهاد جان خدا قوت … خسته نباشی دلاور ، اما حقیقت اینه که اعتماد به سقف 90 % امریکن فنای سایت پدال ، لایه اوزون رو جر داده … یه رحمی هم به اکو سیستم بکنید 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

    موافقم 15
    مخالفم 7
    1. مازیار

      ۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (137 ديدگاه)

      آره درسته اعتماد به نفس غریبی دارن خصوصا سوشیفان که با وجود باخت در ۹۹درصد درگها انگار برنده ۱۰۰درصد درگهاست
      یه لحظه تصور کن اگه برعکس بود چی میشد؟

      موافقم 27
      مخالفم 4
      1. سوشیانت

        ۴ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1931 ديدگاه)

        کدوم باخت دقیقا؟! تا الان هر چی درگ بوده هیچکدوم راننده حرفه ای نداشتن مازیفان یکم بیشتر تحقیق کن اعداد و ارقام هیچوقت دروغ نمیگن و میگن که آمریکایی ها در ۹۹ درصد درگ ها برنده هستن

        موافقم 3
        مخالفم 10
  16. JDM سابق

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (378 ديدگاه)

    دوج استاده خر بازیه
    من جی ام بازم ولی شلبی GT500 ماشین فوق‌العاده ایه واقعاً سطح تکنولوژیش بالاست تنها مشکلش اینه AWD نیست فورد میتونه یه پک و کوپلینگ AWD از بورگ وارنر براش سفارش بده بعضی از سوپراسپورت هارو هم شرمنده میکنه ولی اون موقع دیگه ماسلکار نیست! اصالت و لذت آمریکایی با پرفورمنس و شتاب تضاد داره دوج هم فقط بلده اسب بخار و تورک افزایش بده بجای اینکه یه مقدار تکنولوژیش رو ارتقاء بده

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. R@min

      ۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1679 ديدگاه)

      AWD هیچ برتری جز ۴۰۰ متر برای یه کوپه یا سوپر اسپرت موتور جلو یا وسط جلو نداره و جز اضافه کردن وزن بیشتر به جلو ماشین دستاوردی نداره.

      هیچ برندی هم نمی تونه از یه کوپه موتور جلو رو آسفالت معمولی تایم بهتری بگیره مگر اینکه لانچ کنترل فول اتومات یا گیربکس SSG بزاره که هر دو تکنولوژی فرمول ۱ هستن و تو مک لارن ها و فراری ها می بینیم.

      یه عده هستن به این مسائل واقفن یه عده هم که تو پست های اینطوری می بینیم از هر دو طرف، سطح اطلاعات صفر مطلق. فقط یه مشت توهین و پرت و پلا به هم دیگه.

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. MC20

        ۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1615 ديدگاه)

        رامین ، انتظار کمال گرایی داشتن از همه ، منطقی نیست … شاعر میگه : هرکسی از ظن خود شد یار من … وز درون من نجست اسرار من … حالا شما و بعضی از دوستان عشق و علاقه داشتید و رفتید دنبال جستن این اسرار که خیلی هم عالیه … این نوجون ها هم حالا حالا ها وقت دارن برای یاد گرفتن … الان وقت شیطنت و چلچلی و خوشمزگی شونه … البته ما به سن اینا بودیم بیشتر عاشق یادگیری بودیم … دیگه دوره زمونه داره عوض میشه … انصافا از هم دوره ای های ما کی فکر میکرد کسی یه روز کره ای فن بشه !!!!!

        موافقم 10
        مخالفم 0
        1. R@min

          ۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          راست میگی توقع بی جا داشتن اشتباهه در کل حیف این سایت همیشه میگم بهترین کامیونیتی خودرو ایران بود ولی الان ….

          موافقم 6
          مخالفم 0
        2. MC20

          ۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1615 ديدگاه)

          هنوزم هست رامین جان … فقط دیگه دونه درشتها ، کمتر کامنت می گذارن … امیدوارم دوباره یه روزی ، هر چیزی برگرده سر جای خودش …

          موافقم 5
          مخالفم 0
        3. مهدی

          ۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1597 ديدگاه)

          خدمت آقا رامین و بقیه کاربرها با کمال احترام عرض کنم که … لفظ بهترین انجمن برای پدال یه مقدار جوکه! من سال ۸۵ عضو تیونینگ تالک شدم . یادمه وقتی تیونینگ تاک کمرنگ شد و آروم آروم تمام شد و اومدم تو پدال به جد فقر اطلاعات فنی خودرو بین کاربرها رو متوجه شدم . مثل محیط دوران راهنمایی میمونه که بحث ها فقط هول کل کل های فراری و لامبو می‌چرخه و بعد از ده سال هنوز هم همونه! کجا دیدی یه کاربر تاپیک با موضوع اورهال موتور و گیربکس یا صافکاری و نقاشی و برق خودرو و مسائل فنی باز کنه؟ تیونینگ تاک جایی بود که امثال خلفنژاد پروفیل میل سوپاپ طراحی و ساخت میکرد یا بودن بچه هایی که هدرز طراحی میکردن و فلایویل میساختن یا حتی از صفر تا صد باگی میساختن! خود من شوق داشتم واسه موتورهای شورلت برکت های دینام و هیدرولیک و پولی و ولو کاور می‌ساختم. من نویی که هنوز نمی‌دونم این سایت قابلیت تاپیک زدن رو داره یا نه . خلاصه که پسرفت بزرگی تو زمینه فروم های تخصصی خودرو داشتیم

          موافقم 12
          مخالفم 0
        4. مازیار

          ۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          آقا مهدی اینجا رو دستکم نگیر
          اینجا ماشاالله رو از نو طراحی کردن و ماشالاه دادن بیرون

          موافقم 11
          مخالفم 1
      2. JDM سابق

        ۴ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (378 ديدگاه)

        AWD واسه موتورای گشتاور بالا فوق العاده موثره هرزگردی رو به حداقل میرسونه مخصوصا اگر کلاج دار مثل بورگ وارنر یا زد افی که با بج X drive تو محصولات بی ام و بکار رفته استفاده بشه براحتی ماشین های موتور جلو میتونن تایم زیره ۱۱ بزنن این گیربکس SSG هم بج مک لارنه که رو گیربکس های گرازیانو میزنه.SSG که تو F1 استفاده میشه فوق العاده پر استهلاکه. دنده های dog teeth یا همگام ساز ها سره ۵ هزارتا نیاز به تعمیر یا تعویض داره فوق‌العاده پر سروصداست رانندگی شهری فاجعه باری داره. همین گیربکس TR9070 شلبی فوق‌العاده سریع و هوشمنده مقصر فورد نیست فورد هم به این مورد واقفه. مقصر بازار خودرویی آمریکاست که اینجور میپسنده
        درمورد سایت هم از سردبیر محترم میخوام بخش کامنت هارو به مهد کودک پدال تغییر نام بدن

        موافقم 8
        مخالفم 0
        1. R@min

          ۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1679 ديدگاه)

          تصمیم فورد کاملا درسته بخاطر ده ثانیه تبلیغ الکی چرا وزن اضافه کنه وقتی بالانس وزنی بهم میریزه؟؟؟ پیست درگ برای این کارهاست هم جلوی استهلاک رو میگیره هم حداکثر پرفورمنس رو می کشه بیرون.

          موافقم 3
          مخالفم 2
  17. مهدی

    ۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    واقعا آمریکایی ها تو هیچ چیز بهترین نیستن ولی من موستانگ جی تی رو بهترین اسپرت دنیا می‌دونم . تو همه چیز به اندازه و خوبه

    موافقم 22
    مخالفم 11
    1. سوشیانت

      ۴ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1931 ديدگاه)

      مدرک بیار تا بتونی حرفت رو ثابت کنی من با مدرک بار ها ثابت کردم و الان بخوای باز هم ثابت میکنم آمریکا تو همه چیز حرف اول رو میزنه پر شتاب ترین ماشین جهان ساخت دوج هست پیشرفته ترین صندلی ها رو لینکلن داره پیشرفته ترین سیستم صوتی رو کادیلاک داره و… نکته جالب هم اینه که عکس پروفایلت با کامنت هات جور در نمیاد😂

      موافقم 3
      مخالفم 20
      1. مهدی

        ۴ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        اتفاقا عکس پروفایلم نشون میده اندازه سن شما آمریکایی بازی کردم دو جین کلاسیک آمریکایی داشتم آمریکایی مدرن اروندی هم داشتم ولی اونقدر تجربه دارم که تعصبی نظر ندم . سیستم صوتی ها رو شرکت های خصوصی میزنن منظورت از پیشرفته ترین سیستم صوتی واسه کادیلاک چیه دقیقا ؟؟ مدرن ترین صندلی دقیقا چه پارامترهایی داره که لینکلن بهترین هست ؟! بدبختی اینه که واسه برتر بودن آمریکایی ها هم مثال هایی میزنی که کامل نشون میده داریم با یه بچه جر و بحث میکنیم !

        موافقم 17
        مخالفم 3
        1. MC20

          ۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1615 ديدگاه)

          مهدی جان بهترین سیستم های صوتی خودرو به اصطلاح سیستم های صوتی
          ” های اند ” سیستم های انگلیسی هستند مثل باورز اند ویلکینز و … البته شما که بهتر از من میدونی … بیشتر برای اون دوستانی گفتم که احساسات نوجوانی بیشتر وقت ها بر منطقشون غلبه میکنه و به قول شما از مثال هاشون در بحث ، تجربشون بیرون میزنه … چون نمیخواستم به اون دوستمون ریپلای بزنم به شما ریپلای زدم مهدی جان … شرمنده و ارادت …

          موافقم 10
          مخالفم 2
        2. سوشیانت

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          کو الان مدرکت؟! بجا حرص خوردن دلیل بیار اگه اینطوری بخوایم حساب کنیم که هیچ شرکتی نیست که تمام قطعاتش برای خودش باشه هر جا هم سرچ کنی سیستم صوتی ماشین جزو آپشن هست لینکلن هم صندلی هاش سی جهت تنظیم میشن در ضمن تو با این سنی که داری یه حرفی میزنی که خودت نمیتونی ثابتش کنی تو اس یو وی های لوکس هم میتونی بررسی موتور ترند رو بخونی که آمریکایی ها اول شدن اون وقت چجوری تو هیچ چیزی بهترین نیستن؟!؟!

          موافقم 2
          مخالفم 13
        3. مهدی

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1597 ديدگاه)

          پروفسور بالتازار… کسی که ادعا می‌کنه باید مدرک بیاره! ممکنه شما اسامی ۳۰ جهت رو نام ببری؟ زمان تحصیل ما محور x و y و z داشتیم تو کتابهای درسی الان شما احیانا جهت های دیگه ای کشف شده که کسی در جریان نیست؟ یا منظورت اینه که مختصات جغرافیایی به صندلی میدی اونم خودشو تنظیم میکنه!؟ فکر کنم سینما ۷ بعدی زیاد میری 🤣 یعنی ما هم خودمون رو اوشکول کردیم داریم با یکی حرف می‌زنیم که هنوز چپ و راست رو بلد نیست

          موافقم 11
          مخالفم 2
        4. سوشیانت

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          جناب mc20 سیستم صوتی کادیلاک با ۳۸ اسپیکر درحال حاضر بهترینه اگه نبود پس چرا الان همه دارن تعداد اسپیکر رو بیشتری میکنن؟! بی ام و قبلا ۱۶ تا داشت ولی الان ۳۶ تا یا اس کلاس ۲۷ تا و الان ۳۰ تا در ضمن یه فکری به سطح کامنتت بکن خیلی بچگانه هست

          موافقم 1
          مخالفم 9
        5. مهدی

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1597 ديدگاه)

          پس جدیدا جهت ها رو این مدلی حساب میکنن خوشم میاد مقالات پدال رو بیشتر از کتاب های درسیت حفظ کردی 😁 پس کاپ بیشترین جهت رو واسه خودروهای آمریکایی کنار میزاریم

          موافقم 9
          مخالفم 2
        6. سوشیانت

          ۵ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1931 ديدگاه)

          همه کمپانی ها اینطوری جهت صندلی هاشون رو حساب میکنن ولی باید بیان حساب کردن جهت هاشون رو از دانشمندی مثل شما یاد بگیرن😂

          موافقم 0
          مخالفم 9
  18. BMW

    ۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    نگاه استیل گنگ و نگاه ابهت و رخ شو برم چلنجر لعنتی جذاب و دوست داشتنی🥺🤩❤️‍🔥

    موافقم 4
    مخالفم 0
  19. El Padrino

    ۶ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (13 ديدگاه)

    سوشیانت کامنت میده ندید دیس لایک میدم 😂😂😂

    موافقم 5
    مخالفم 0
  20. ماشینباز

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینا که 160به بالا نرفتن با اینکه قوین ولی فکر کنید جنگده قوشا چای. میاندوآب. ک پژو هست و گریفین سقز رو برد چون زیاد سبک سازی کردن بنظرم اینارو میبره چون زیاد سرعت نمی رفتن

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا