فورد

پرش ۱۳ متری فورد برانکو بدلندز!

پیش از آنکه این مطلب را شروع کنیم باید از همان ابتدا بگوییم که اصلاً تکرار این کار را با هیچ خودرویی توصیه نمی‌کنیم. در چنین سرگرمی‌هایی همواره خطراتی نهفته است و قبلاً نیز تجربیات تلخ زیادی از تصادف و چپ شدن خودروها گزارش شده است؛ اما فورد حتی تصاویر رسمی برانکو رپتور جدید با چهار چرخ برخاسته به هوا را منتشر کرده است. ولی در این ویدئو خبری از برانکو رپتور نیست و قطعاً هم از سوی فورد تائید نشده است.

ویدئویی که تماشا خواهید کرد کار کانال یوتیوب The Story Till Now است و در آن شاهد هنرنمایی فورد برانکو بدلندز ۲۰۲۱ هستیم. قطعاً برانکو آفرودر قابل‌اعتنایی است اما برانکو رپتور در مرتبه بالاتری قرار می‌گیرد. با تمامی این تفاسیر برانکو بدلندز از سخت‌افزار و شجاعت کافی برای چنین پرش قابل‌توجهی برخوردار است. در نظر داشته باشید که ما درباره پرش ساده از چند تپه کوچک صحبت نمی‌کنیم بلکه به مانعی چند متری اشاره داریم.

این پرش توسط بروس کوک که در موتور کراس شهرت فراوانی دارد انجام شده است. احتمالاً بروس کوک را می‌شناسید، فردی که چندین سال پیش به خاطر تصادف بسیار سخت در رویداد نیترو خبرساز شد. در آن تصادف کمر کوک شکست و اما پس از طی کردن دوران نقاهت دوباره به صحنه بازگشت. با این تفاسیر کوک از تجربه و دانش کافی درباره پرش‌هایی این‌چنینی و البته زنده ماندن برخوردار است!

در این ویدئوی نسبتاً طولانی اطلاعات زیادی درباره این رویداد بزرگ ارائه می‌شود. رمپ‌ها، آب‌وهوا و… بررسی و ارزیابی می‌شوند. کوک حتی با یک فولکس‌واگن گلف دستی می‌کشد تا وضعیت را بررسی کند. در نهایت شرایط برای یک پرش خوب مهیا می‌شود اما کوک فقط عمل نظارت را انجام نمی‌دهد. او با استفاده از کنترل دستی ویژه برای پدال‌های گاز و ترمز، خودش برانکو را می‌راند.

صادقانه باید گفت او این کار خطرناک را به راحتی انجام می‌دهد. مشکلی در پرش وجود ندارد و سرعت هم بسیار خوب است. از آغاز تا پایان کار، این شاسی‌بلند بیش از ۱۳ متر در هوا می‌ماند و سپس ابتدا روی چرخ های جلو فرود می‌آید. با توجه به اینکه رمپ‌ها ارتفاع بالایی دارند، پرش برانکو بسیار احساس‌برانگیزتر از ویدئوی منتشر شده بوده است. ولی بازهم به همه دوستداران خودرو توصیه می‌کنیم چنین چیزی را هرگز تجربه نکنند چراکه خطرات بالایی دارد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2246 ديدگاه)

    به جرات میشه گفت هیچ محصول کارخونه ای استوکی توانایی انجام اینکارو بدون آسیب دیدن نداره. برتری تعلیق مستقل در برابر فشارهای سنگین.
    قدرت برانکو کاملا منتقداشو ساکت کرد.

    این کانالم خیلی جالبه طرف یه ادونچر باحاله و با این برانکویی که خریده تو هر مسیری رفته و با اکیپشون کارای باحالی می کنن. یکیشون یه جیپ گلادیاتور داره که فقط ۵۰k خرج تقویتش کرده.

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۴
  2. Nima

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    این شاون رو من دنبال میکنم . ماشین اصلیش گلادیاتور روبیکانه.
    بیشتر به دلیل طبیعت هایى که میره دنبالش میکنم.

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
  3. Jdm باز

    ۱۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    برانکو 💪
    برانکو رپتور که دیگه از اینم خفن تره👊

    موافقم ۶
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا