فوردلندروور-رنجروور

مسابقه طناب‌کشی لندروور دیفندر و فورد برانکو

کدام از یک این دو شاسی‌بلند آفرود و تازه‌نفس خودروی بهتری است؟ قضاوت درباره فورد برانکو جدید و لندروور دیفندر کار سختی است زیرا هر دو شاسی‌بلند از قابلیت‌های و ویژگی‌های منحصربه‌فردی سود می‌برند؛ اما یکی از راه‌های آسان برای یافتن خودروی بهتر برگزاری مسابقه طناب‌کشی است. در این تست ساده شاهد آزمایش قدرت، سیستم چهار چرخ محرک و لاستیک‌های دو شاسی‌بلند خواهیم بود تا ببینیم کدام‌یک خودروی بهتری است. به لطف یکی از یوتیوبرهای مشهور شما نیازی به تهیه این شاسی بلندها و برگزاری مسابقه طناب‌کشی نیست و بجای آن کافی است روی صندلی نشسته و با یک کلیک کل مسابقه را تماشا کنید.

مسابقات طناب‌کشی خودرویی شاید هیجان‌انگیز و جذاب باشند اما ضرورتاً چیزی را ثابت نمی‌کنند و بهتر است این مسابقه را بیشتر با چاشنی هیجان نگاه کنید تا مقایسه‌ای رسمی. در واقع مسابقات طناب‌کشی نشان دهنده چسبندگی خودروها هستند. خودرویی که از لاستیک‌های چسبنده‌تر و توزیع وزن بهتر استفاده کرده باشد همواره پیروز خواهد بود. قطعاً قدرت تولیدی پیشرانه برای هر شرایطی مفید بوده اما به محض اینکه کشش خودرو در مسابقه طناب‌کشی از دست برود آن خودرو خواهد باخت.

فورد برانکو حاضر در این ویدئو از نوع بدلندز ۴ درب با پکیج ساسکش بوده است. به این ترتیب در بطن شاسی‌بلند فورد پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۷ لیتری توئین توربو با قدرت ۳۳۰ اسب بخار و گشتاور ۵۶۲ نیوتون متر حضور داشته و یک گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را به تمامی چرخ ها می‌فرستد. مهم‌تر اینکه مدل‌های مجهز به پکیج ساسکش از لاستیک‌های ۳۵ اینچی آفرود سود می‌برند. لندروور دیفندر این مسابقه هم از نوع چهار درب P400 بوده است. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی هیبریدی با خروجی ۳۹۵ اسبی و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری بوده و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند.

خب کدام‌یک از این دو شاسی‌بلند مشهور پیروز مسابقه طناب‌کشی خواهد بود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ehsan fa

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1877 ديدگاه)

    جدای نتیجه مسابقه که هیچ عقلانیتی پشتش نیست چون معلون نیست لاستیک های دیفندر چه مدلی هست ، این دیفتدر بدجور دلبری میکنه ، من که خیلی دوسش دارم یه نظر سنجی بزاریم دیفندر لایک برانکو دیسلایک

    موافقم 57
    مخالفم 44
  2. GT

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    «فورد برانکو حاضر در این ویدئو از نوع بدلندز ۴ درب با پکیج ساسکش بوده است» این همون پکیج ساسکواچ هست یا متفاوته؟ چون قبلا در یکی از مطالبتون نوشته بودید پکیج ساسکواچ

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. مازیار

      ۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      ساسکواچ
      همون موجود افسانه ای پاگنده آمریکای شمالی

      موافقم 10
      مخالفم 0
  3. محسن

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (154 ديدگاه)

    یه نمه ناجوانمردانه نبود برانکو با لاستیک آفرود بود ولی دیفندر با لاستیک فابریک کارخونه.ولی اگه نتایج با تغییر لاستیک هم باز همین شه خیلی عالیه برای برانکو.قیمت خوب ،پرستیژ بالا، فورد بودن.

    موافقم 26
    مخالفم 3
    1. J.L.A

      ۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (82 ديدگاه)

      یه نمه که نه
      خیلی !
      لاستیک خیلی تاثیر داره

      موافقم 19
      مخالفم 8
  4. viper

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    دوستان یه سوال
    ببخشید اینجا پرسیدم
    چرا ظرفیت بار دوج رم ۲ تن و نیم هست
    ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    یعنی چی؟ مگه میشه؟؟؟؟ نیسان ابی یک تن و نیم ؟؟؟؟؟ بعد دوج رم ۲ تن و ۴۰۰؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. سروش

      ۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (228 ديدگاه)

      بار استاندارد رو در نظر می‌گیرن. اگه غربی ها بخوان برای نیسان جونیور استاندارد تعیین کنن حق تردد دریافت نمی‌کنه چه برسه به بار زدن

      موافقم 29
      مخالفم 0
      1. viper

        ۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        اها اوکی ممنون

        موافقم 5
        مخالفم 0
    2. Joseph

      ۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (135 ديدگاه)

      بیشتر تولید کننده اتومبیل با استاندارد اون کشور تولید میشن تو آمریکا وزن خالص ماشین یعنی (خود ماشین بدون راننده و باک فول ) از وزن GVWR که استاندارد کلاس بندی ماشین تو امریکاست کم میکنند مساوی میشه باظرفیت بار

      GVWR
      کلاس 1 6000 پوند (2722 کیلوگرم)
      کلاس 2 10000 پوند (4536 کیلوگرم)
      کلاس 3 14000 پوند (6350 کیلوگرم)
      کلاس 4 16000 پوند (7258 کیلوگرم)
      کلاس 5 19500 پوند (8845 کیلوگرم)
      کلاس 6 26000 پوند (11793 کیلوگرم)
      کلاس 7 33000 پوند (14969 کیلوگرم)
      کلاس 8 هر چیزی بالاتر از 33000 پوند
      اینم کلاس بندی تو امریکا که برای هر کلاسی یک گواهینامه میخواد بالاتر از 10000پوند هم فکر کنم وزن میکنند مالیتشو میگیرن

      موافقم 9
      مخالفم 0
      1. viper

        ۶ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        متشکرم از شما . ممنون وقت گذاشتید.

        موافقم 4
        مخالفم 0
    3. ehsan fa

      ۶ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      ظرفیت بار یعنی وقتی حداکثر ظرفیت اسمی رو بارگیری کردی تو سرعت مجاز بشه ماشین رو در محدوده مجاز متوقف کرد و به بقیه آسیب نزد وقتی نیسان دو تن بار میزنه دیگه ایستادنش با خداس ، این یکی از فاکتور هاس نه همش ولی مهمترینش هست

      موافقم 10
      مخالفم 0
      1. viper

        ۷ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        اها درسته خیلی ممنون متشکرم

        موافقم 1
        مخالفم 0
    4. Avan

      ۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      تا البته ابعاد رو هم باید در نظر داشت،تو خوزستان که منطقه آزاد هست وانت آمریکایی دیدم اندازه کامیونت خاور هست و نیسان آبی توی قسمت بارش جا میشه

      موافقم 3
      مخالفم 1
  5. افشین

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ساسکواچ درسته نه ساسکش

    موافقم 7
    مخالفم 0
  6. M.K

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (860 ديدگاه)

    به وضوح دیفندر چسبندگیشو از دست داد و به همین دلیل هم عقب افتاد . نباید با لاستیک فابریک میووردنش

    موافقم 13
    مخالفم 2
  7. مازیار

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    این تست طناب کشی کلا چیز مزخرفی هست
    اما همین چیز مزخرف هم باید با لاستیک های مشابه _ بدلیل نقش اصلی که لاستیک داره _ و همینطور تو آسفالت مسطح باشه نه جاده برفی خاکی که هر نقطه اش ممکنه متفاوت با نقطه دیگه باشه

    موافقم 21
    مخالفم 4
  8. یوسف

    ۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (923 ديدگاه)

    لاستیک آفرود
    شیب سربلا به سمت دیفندر
    واقعا هدفشون چیه….
    پدال جان یه چیزی بذار که حداقل استاندارد باشه
    نه هر چیزای چرت و پرت که اهداف مشخصی دارن و بی ارزش هستند

    موافقم 13
    مخالفم 9
  9. بهروز

    ۲۷ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تفاوت لاستیک که خودشون هم گفتن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Mohamad

    ۲ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کور که نیستیم معلومه اون قسمتی که لندروور رو قرار دادن یکم سربالاییه اگه راس میگن جاشونو عوض کنن تا موضوع مشخص بشه لندروور ۲۰۲۰هم زیباست هم پر قدرت هم اپشنال وهم مث سنت همیشگی لندروور افرود وبا ظاهر زیباش واپشنهاش سپرت هم هست ویک خودروی به تمام معناست به این میگن خودرو.

    موافقم 6
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا