فورد

معرفی فورد اکسپلورر برقی روی پلت‌فرم فولکس‌واگن!

فورد اکسپلورر EV کراس‌اوور الکتریکی جدیدی برای بازار اروپا است که روی پلت‌فرم MEB فولکس‌واگن ساخته شده و اشتراکات زیادی با ID.4 دارد.

فورد یکی دیگر از نام‌های قدیمی خود را برقی کرده است. این بار نوبت به اکسپلورر رسیده که به‌عنوان کراس‌اووری الکتریکی برای بازار اروپا معرفی شده است تا در کنار موستانگ Mach-E قرار گیرد. هرچند عجیب به نظر می‌رسد که فورد دو کراس‌اوور الکتریکی پنج‌نفرهٔ هم‌اندازه را در اروپا عرضه خواهد کرد اما عجیب‌تر اینکه سازندهٔ آمریکایی بجای استفاده از پلت‌فرم Mach-E در اکسپلورر EV، این کراس‌اوور الکتریکی جدید را روی پلت‌فرم MEB فولکس‌واگن ساخته است.

فورد اکسپلورر

درواقع، اکسپلورر EV را می‌توان همتای آمریکایی فولکس‌واگن ID.4 دانست. البته فورد کراس‌اوور الکتریکی جدید خود را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که کاملاً از همتای آلمانی متمایز باشد. همچنین در ظاهر این ماشین اشاره‌های ظریفی به اکسپلورر آمریکای شمالی هم دیده می‌شود که طراحی ستون C و چراغ‌های عقب ازجملهٔ آن‌ها هستند. در داخل اما اکسپلورر EV با صفحه آمپر دیجیتالی مجزا و نمایشگر عمودی بزرگ ۱۴.۶ اینچی، بیشتر به Mach-E شباهت دارد. البته این نمایشگر در اینجا بجای حالت ایستاده، به شکلی شیب‌دار روی داشبورد نصب شده و برای رانندگانی با قدهای مختلف امکان جابجا کردن آن وجود دارد.

فورد اکسپلورر

اکسپلورر EV در زیر پوست خود اشتراکات زیادی با فولکس‌واگن ID.4 دارد. هرچند فورد فعلاً مشخصات فنی این خودرو را اعلام نکرده اما به گفتهٔ اتو اکسپرس، نسخهٔ پایهٔ آن ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد و با باطری ۵۲ کیلووات ساعتی بردی ۳۵۰ کیلومتری را ارائه می‌کند. نسخهٔ بعدی با ۲۳۰ اسب بخار قدرت، کمی قوی‌تر است و از باطری‌های بزرگ‌تر ۷۷ کیلووات ساعتی با برد ۵۴۰ کیلومتری بهره می‌برد. سریع‌ترین مدل این خودرو نیز نسخهٔ دو موتور چهارچرخ محرک با ۳۴۰ اسب بخار قدرت است که با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۹۰ کیلومتر را طی کند.

فورد اکسپلورر

اکسپلورر EV برخی از تکنولوژی‌های جدید فورد را به سبد محصولات اروپایی این شرکت آورده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به دستیار تغییر خط و دستیار خروج ایمن اشاره کرد. مورد دوم، هنگام پارک بودن خودرو در صورت نزدیک شدن دوچرخه‌سواران هشدار می‌دهد. ماساژور صندلی راننده، کنترل تهویهٔ دو منطقه‌ای و درب صندوق برقی خودکار هم از دیگر تجهیزات استاندارد این کراس‌اوور الکتریکی هستند. پذیرش سفارشات خرید اکسپلورر EV اواخر امسال آغاز می‌شود.

فورد اکسپلورر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Hamilton1970

    ۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (525 ديدگاه)

    فیس جلوش یکم شبیه رنجر و چراغ عقبش هم شبیه F150 طراحی شده که جالب و قشنگه
    در کل که قابل تامل هست هم طراحیش و هم فنی و کابین و …
    البته که امیدوارم همه برقی نشن و تنوعی در قوای محرکه باشه
    ولی کلا برقی ها هم جالبن…

    موافقم 11
    مخالفم 1
  2. ممد ژانگولر

    ۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    خداییش خوب چیزیه خیلی باهاش حال کردم .طراحی بیرونی و داخلی بیست

    موافقم 30
    مخالفم 1
  3. amir

    ۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    از فولکس ها که خوشگلتره ، باید صبر کرد دید از برادر آلمانیش بهتر میشه یا نه

    موافقم 29
    مخالفم 1
  4. محمدرضا

    ۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1064 ديدگاه)

    هرچی بیشتر میخوندم عجیب تر میشد.روی پلتفرم meb بجای mach e تقریبا اندازه mach e و در آخر ماساژور صندلی به صورت استاندارد فکر کنم در eqs پایه هم موجود نیست

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. رافائل

    ۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (104 ديدگاه)

    خوشکله 💔

    موافقم 22
    مخالفم 1
  6. R@min

    ۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1621 ديدگاه)

    طراحی ساده و شیکی داره و می تونن با فیس لیفت تا چند سال تو بازار نگهش دارن. استفاده از پلتفرم فولکس هم به خاطر کاهش هزینه ها هست و در آلمان هم تولید می شه، فولکس و فورد همیشه همکاری های نزدیکی با هم داشتن.

    موافقم 12
    مخالفم 3
  7. محمد

    ۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1488 ديدگاه)

    این علی شوی نوا پیداش نمیشه بهمون بگه که چرا فورد محصول خودش رو روی پلتفرم خودروهای بی کیفیت و الکی گرون ورشکسته اروپایی ساخته یا طبق معمول این پستا ها رو مثلا ندیده

    موافقم 19
    مخالفم 17
    1. رامین

      ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (255 ديدگاه)

      آخه چرا اینجوری هستید شماها ؟؟ بخدا قسم تمام کارخانجات دنیا اعم از آلمانی و آمریکایی و ژاپنی و چینی با هم تعامل دارند و از همدیگه یه جورایی حمایت میکنن دست بردارید از این اخلاق بچه گونه البته میشه یه جور دیگه هم گفت ببین فورد تو بحث الکتریکی چقدر پیشرفت داشته که فلوکس حاضر شده از بهترین پلتفرمهاش رو در اختیار فورد قرار بده واسه جلب مشتری . بخدا این عقاید نازیسم دیگه پوسیده شده تعاملات خودرویی حتی نیم قرن پیش و بیشتر هم وجود داشته (اپل = شورولت رویال) اینجا یه مجله علمی هست لطفا نقد و نظرات سازنده بدید و مطرح کنید آخه این شد حرف که تویوتا خوبه نه بنز بهتره البته نه پورش بهتره خوبه خدا رو شکر ۹۰ درصد سوار خودروهای بی کیفیت ایرانی هستیم وگرنه معلوم نبود روزی چند نفر کشته میشد

      موافقم 1
      مخالفم 0
  8. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    با برقی شدن دیگه چه فرقی بین خودرو سازها وجود خواهد داشت.نگاه کنید یه موتور برقی یه باطری که برای همه ماشینها مشترک هستن.این خوبه مثل یک شکل شدن شارژر گوشیها ولی ای بابا ولش کن ما که دستمون کوتاه هستش و اگر بیل زن بودیم باغچه خودمون رو بیل میزدیم.

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. کیانوش

      ۳ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (788 ديدگاه)

      خودرو مگه فقط باتری و انجین هست بزگوار شاسی و سیستم تعلیق از نظر شما تاثیری تو حس و حال رانندکی و کارایی خودرو نداره؟!؟!هنوزم پلتفرم اهمیت سابق خودش رو داره

      موافقم 2
      مخالفم 0
  9. Camaro ZL1 427

    ۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (132 ديدگاه)

    طراحی داخلیش عالیه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  10. روح اله یزدانی

    ۳ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (29 ديدگاه)

    قشنگه……….

    موافقم 1
    مخالفم 0
  11. رامین

    ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (255 ديدگاه)

    تعاملات خودرویی از زمان پیدایش خودرو بوسیله خودروسازان همیشه وجود داشته من موندم خود شرکتها یک هزارم این نازیسم های پدال حس خودبرتربینی و تعصبی ندارند که این مردم عزیز پراید و پژو سوار دارند . درکل همکاریه قشنگیه و محصول ارزشمندی درود بر هر دو کمپانی🥰

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا