فورد

تست سرعت و شتاب فورد فوکوس RS در اتوبان

فورد با اشاره به قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی اعلام کرده است نسخه RS از چهارمین نسل فوکوس را تولید نخواهد کرد. طرفداران این خودروساز هنوز هم امکان دسترسی به مدل ST در نسخه‌های هاچبک و استیشن فوکوس را به همراه گیربکس‌های دوکلاچه و دستی دارند؛ اما افرادی که می‌خواهند نسخه‌ای چهار چرخ محرک و قوی‌تر از این هاچبک داغ را برانند، بهترین راه انتخاب فوکوس RS نسل سوم است.

در نظر داشته باشید که خودرویی که مشاهده می‌کنید نسخه پرچم‌دار عادی از نسل پیشین فوکوس نیست. نیروگاه ۲.۳ لیتری توربوی این خودرو قدرت ۴۴۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری تولید می‌کند. جزئیات تغییرات اعمال شده روی این پیشرانه ۴ سیلندر اعلام نشده است اما شرکت‌های آلمانی RH رنتکنیک و XBM تیونینگ در پروژه ارتقای این خودرو شرکت داشته‌اند. کانال یوتیوب AutoTopNL اخیراً با این هاچبک پرسرعت سری به اتوبان‌های بدون محدودیت سرعت آلمان زده است تا پرفورمنس آن را محک بزند. این خودرو به سرعت قابل‌احترام ۲۸۴ کیلومتر در ساعت رسیده است که برای یک هاچبک خانوادگی و جمع‌وجور عملکرد بدی نیست. البته جی‌پی‌اس نصب شده در خودرو سرعت ۲۷۵ کیلومتر در ساعت را نشان داده است.

شاید جالب‌ترین نکته درباره این خودرو تعویض دنده از ۵ به ۶ در سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت بوده است. فوکوس RS در همین اثنا به افزایش سرعت خود ادامه می‌دهد. واضح است که این خودرو دیگر سقف سرعت محدود شده ۲۶۵ کیلومتر در ساعت کارخانه را ندارد. پیشرانه اکوبوست فورد پتانسیل‌های زیادی در بحث تیونینگ و کسب قدرت بالاتر دارد. شرکت بریتانیایی مان تیون پکیج ۵۲۰ اسب بخاری را برای این خودرو عرضه کرده است که البته در تست‌های داینو قدرت ۶۸۴ اسب بخاری نیز به دست آمده است که دو برابر قدرت استاندارد فوکوس RS است.

دیگر تا پایان دهه جاری میلادی خبری از فوکوس پر سر و صدا در اروپا نخواهد بود زیرا شاخه خودروهای سواری فورد در قاره همیشه‌سبز به برندی تمام الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ تبدیل خواهد شد. در واقع مدیرعامل فورد اروپا اعلام کرده است این تغییر و تحول حتی می‌تواند سریع‌تر نیز رخ دهد. نسخه گرم ST هم در اروپا فیس لیفت می‌شود اما خبری از افزایش قدرت ۲۸۰ اسبی آن نیست.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1072 ديدگاه)

    حالا ماشینها به کنار
    یعنی باید حسرت تمام جاده هاشون هم به دلمون بمونه؟
    یعنی تو این مملکت هیشکی نیست که بتونه یه جاده صاف درست کنه؟
    اتوبان زنجان به تبریز مثلا تازه ساخته شده
    اونقدر فاجعه باره که بعضی جاهاش مجبوری دنده کم کنی!! تو آزادراه!

    موافقم ۹
    مخالفم ۰
    1. فورد

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (695 ديدگاه)

      میشه گفت تو روحت ۲۸۰ تا با هاچبک

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
    2. ehsan.fa

      ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1555 ديدگاه)

      این ماشین بقدری با کیفیت هست که همه تعجب میکنند از فورد ، به جرعت میگم بنز ارزون قیمت هست این مدل فورد ، بقیه فورد ها رو ندیدم ولی این یه چیز دیگه س

      موافقم ۱
      مخالفم ۳
      1. Taha Malek

        ۲۰ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (394 ديدگاه)

        از نظر پرفورمنس واقعا ماشین خوبیه من خیلی دوستش دارم
        ولی کیفیت خوبی نداره اصلا با یه نگا حجم زیاد پلاستیک تو کابین رو متوجه شد

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. misha

          ۲۲ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (9 ديدگاه)

          بله مخصوصا رو دری های عقب اصلا کیفیت مناسبی ندارن، عایق بندی نامناسبی داره و توی سرعت های بالا باید صدای باد رو تا حدودی تحمل کنید
          ولی ردیف جلو و مجموعه داشبود هم کیفیت مناسبی داره و هم خیلی جذابه(مدلهای ۲۰۱۵ به بعد)
          ولی واقعا همه نقاط ضعفش توی چند دقیقه اول رانندگی باهاش فراموش میشه، رانندگیش فوق العاده جذاب و دلچسبه
          البته منظور من نسخه se با موتور دولیتری تنفس طبیعیه، st و rs رو سوار نشدم

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
  2. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1869 ديدگاه)

    حیف شد نسل جدیدش نیومد قرار بود rs500 باشه که نشد.این فورد بنیان گذار سیستم دریفت رو دو دفرانسیلها بود.بعد ابتکار فورد بیمر بنز هم اینکار رو کردن.

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  3. محمدهادی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (795 ديدگاه)

    ماشینی که تاهمین زمان نچندان دور،یکی از رقیب های همیشگی و سرسخت در این سگمنت بود(هاچبک های داغ)
    مستقیما رقیب گلف و هوندا سیویک بود
    خفن ترین هاچبک از یه برند اصالتا امریکایی
    موستانگی بود براخودش

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  4. Jdm باز

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (881 ديدگاه)

    (((در تست‌های داینو قدرت ۶۸۴ اسب بخاری نیز به دست آمده است)))
    حدودا ۷۰۰ اسب برای یه هاچبک!!!!!!
    قابلیت تیونینگ عالی داره این ماشین( انجینش در واقع)

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  5. زیزیگولو

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (3046 ديدگاه)

    شرکت فورد ویژگیای استاندارد خوبی رو واسه این هاچبک در نظر گرفته و البته این هاچبک آتشین یه نیروی دلهره‌ آورم زیر کاپوتش داره که به چرخها منتقل میکنه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  6. مملی

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ۲۸۰ تا میره فرمون تکون نمی خوره با تیبا😂😂 ۱۰۰ تا میری تا فیها خالدون بدنت می لرزهد

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا