فورد

فورد GT LM به عنوان آخرین نسخه‌ی ویژه معرفی شد

فورد GT نیز به پایان تولید خود نزدیک می‌شود. این سوپراسپرت کلاسیک امریکایی، از سال ۲۰۱۶ تا کنون عرضه شده و تیراژ ۱۳۵۰ دستگاه را تا آخرین روزهای سال ۲۰۲۲ تکمیل خواهد کرد. آخرین سری کلکسیونی از فورد GT به یادبود قهرمانی‌های این مدل در مسابقات لمان ۲۴ ساعته، GT LM نام خواهد داشت.

فورد ford GT LM edition

فورد یکی از معدود خودروسازان امریکایی است که موفقیت‌های متعدد در مسابقات اروپایی دارد. این شرکت با فورد GT نسل اول، ۴ سال پیاپی به قهرمانی لمان رسید و حکمران مسابقات ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹ بود. این مدل تنها خودروی تاریخ لمان است که سه رده‌ی اول و دوم و سوم را در یک مسابقه کسب کرد و سال ۱۹۶۶، ماندگار شد. نسل دوم فورد GT هم در سال ۲۰۱۶ به قهرمانی لمان رسید.

فورد ford GT LM edition

برای نسخه‌ی ویژه با نام کامل GT LM Edition رنگ‌بندی اختصاصی بدنه و کابین وجود دارد تا متمایز از مدل‌های استاندارد باشد. نقره‌ای مایع (Liquid Silver) رنگ اصلی برای نمای بیرونی است که البته می‌تواند با جزئیات قرمز یا آبی توسط خریدار، سفارش داده شود. این خودرو همچنین، ادوات فیبرکربن در سپرها، چرخ‌های ۲۰ اینچ و رکاب دارد تا ضمن بهبود آیرودینامیک فورد GT حس اسپرت خودرو را تقویت کند. ترمزهای برمبو، اگزوزهای تیتانیوم و عبارت GTLM هم مخصوص نسخه‌ی ویژه هستند.

فورد ford GT LM edition

پیشرانه و تجهیزات فنی فورد GT LM تفاوتی با مدل استاندارد ندارد. براین اساس، پیشرانه‌ی ۳/۵ لیتر اکوبوست ۶ سیلندر با قدرت ۶۶۰ اسب بخار و ۷۴۶ نیوتن‌متر استفاده خواهد شد تا سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۳ ثانیه و نهایت سرعت ۳۵۰ کیلومتر برساعت فراهم شود.

فورد GTLM

تنها ۲۰ دستگاه فورد GT LM تولید خواهد شد. قیمت نهایی خودرو هنوز مشخص نیست اما احتمالا حدود ۱۰۰ هزار دلار گران‌تر از قیمت ۵۰۰ هزار دلاری مدل پایه خواهد بود. صرفا افرادی که طی سال‌های قبل فورد GT سفارش داده و هنوز خودرو را تحویل نگرفته باشند، فرصت خرید نسخه‌ی ویژه را دارند.

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (395 ديدگاه)

    فورد GT +
    شورلت کوروت –

    موافقم ۱۶۹
    مخالفم ۳۰
    1. مازیار

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1604 ديدگاه)

      قیاس کاملا نابجایی هست
      و از اون بدتر اگه فکر کنیم مثلا بخاطر شتاب بهتر کوروت بهتره
      فورد جی تی یه پدیده خاص هست و بنظرم نباید با معیارهای متداول سنجیده بشه و این بیش از هر چیزی از قیمتش _ یعنی پولی که بالاش میدن _ مشخصه
      و البته از طراحی خاصش

      موافقم ۹۱
      مخالفم ۶
      1. محمد هادی

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1244 ديدگاه)

        خب داداش ما طرفدار فورد جی تی هستیم
        ایرادی داره؟
        اصن با کوروت هم مقایسه ش نمیکنیم
        ولی معتقدیم خفن ترین امریکاییه😂🤟💪

        موافقم ۵۹
        مخالفم ۹
        1. مازیار

          ۱۳ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1604 ديدگاه)

          من خودمم طرفدارشم اما
          شما نشونی از ایراد تو کامنت من دیدی؟

          عجیبه واقعا …

          موافقم ۳۲
          مخالفم ۵
    2. PRPR

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (103 ديدگاه)

      بنظرم این دوتا اصلا قابل مقایسه نیستن چون قیمتشون خیلی فرق میکنه . بنظرم حتی شورلت میتونه قیمت کوروت رو چند برابر قیمت الانش کنه .

      موافقم ۴۲
      مخالفم ۱
    3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (717 ديدگاه)

      پورشه ۹۱۱ :)

      موافقم ۷۹
      مخالفم ۲۷
      1. phonix

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (945 ديدگاه)

        پورشه ۹۱۸

        موافقم ۳۶
        مخالفم ۲۲
      2. Royal Driver UK 70

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (666 ديدگاه)

        ۹۱۱,۹۱۸ و کاررا جی‌تی جاودان

        موافقم ۲۶
        مخالفم ۱۲
      3. علی جردن

        ۱۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (395 ديدگاه)

        پورشه ۹۱۱ کوپه یا کروک؟

        موافقم ۱۶
        مخالفم ۷
        1. هلیا

          ۱۷ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          کروک

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      4. Royal Driver UK 70

        ۱۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (666 ديدگاه)

        سلام آقای اشتری عزیز، میخواستم یک خواهش از شما کنم میتونید در آینده برای شادی دل ما یک مطلب کامل و بی نقص درباره پورشه ۹۵۹ اسپرت بنویسید خیلی خوب میشه. به عشق پورشه.

        موافقم ۲۳
        مخالفم ۷
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (717 ديدگاه)

          سلام چشم حتما
          سعی می کنم امروز پنج شنبه انجامش بدم

          موافقم ۱۸
          مخالفم ۶
        2. Royal Driver UK 70

          ۱۴ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (666 ديدگاه)

          یدونه اید

          موافقم ۹
          مخالفم ۲
    4. 🇩🇪Regular fan of German and European cars🇪🇺

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (57 ديدگاه)

      بهترین خودروساز آمریکایی به نظرم جی ام هست فورد بعدش
      حالا نظر شخصیم

      موافقم ۳۰
      مخالفم ۷
    5. محمد هادی

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1244 ديدگاه)

      به به
      این ماشینه که لقب مخوف ترین سوپ خودروی امریکارو میگیره
      نه شورولت کوروت زد صفر شیش
      البته که اون ماشین هم دستاورد بزرگی برای صنعت خودرویی امریکاست
      اما هرگز به مخوفی این ماشین نمیرسه
      #تنها هیولای واقعی آمریکا

      موافقم ۳۱
      مخالفم ۵
    6. Payfast

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (723 ديدگاه)

      نیسان ابی با گیربکس zf ۱۶ سرعته

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۲
    7. Reza Waffen SS

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (4573 ديدگاه)

      چه ربطی داشتن اخه

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۰
    8. net

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      فورد جی تی نسل قبلی قشنگتر از این هست.چراغ جلو این فورد جی تی و چراغ جلو فورد جی تی نسل قبلی بد هست

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
  2. امیرحسین

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (222 ديدگاه)

    فورد جی تی شورولت کوروت داج وایپر بی نظیرن

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۰
  3. phonix

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (945 ديدگاه)

    امریکایی ها کلا در درست کردن وسایل نقلیه به رنگ متالیک و یا استفاده از کروم تو وسایل نقلیشون حرفه این اون از هواپیما های بویینگ اینم از این متالیکش با ادم حرف میزنه کاملا به اندازه مات شده فکر کنم دقیق بهش میگن فیریز منو یاد Rhodium Silver Metallic پورشه ۹۱۸ انداخت البته با توجه به پیشرفت در این سال ها تو رنگرزی این بهتر دراومده.
    ماشین های قدیمی شون هم که الا ماشللع مثل هواپیما های قدیم پور کروم بود البته الان فکر کنم به دلیل مسائل ایمنی و گرون بودش تو هواپیما استفاده نمیشه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
  4. Si

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (492 ديدگاه)

    Gt40 افسانه تاریخ خودروسازی

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۰
  5. احمدرضا

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (471 ديدگاه)

    از نمای کناری چقدر قشنگه لامصب

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۰
  6. محمد هادی

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1244 ديدگاه)

    پسر ناموسا راندمان و کارایی بکارگیری توان موتور رو تو این امریکایی نگا
    با آلمانیا رقابت میکنه
    تنها ۶۶۰ اسب حیاتی!
    و دستیابی به شتاب اولیه بی نظیر و حد اکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتری!!
    بعنوان مثال فورد موستانگ و هیلکت با نزدیک به ۹۰۰ اسب بخار قدرت حتی نزدیک به ۳۴۰ کیلومتر هم نشدن
    اینه استفاده بهینه از تمام توانایی ها
    من عاااااشق ماشیناییم که این ویژگی رو دارن
    اینجور ماشینا انگار دارن درمقابل خودروهای دیگه معجزه میکنن
    به همین خاطر متمایز و درخشنده میشن بین بقیه
    فورد جی تی از امریکا یکیشه❤️🤟

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۹
    1. R@min

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (343 ديدگاه)

      این موضوع ربطی به بازده موتور نداره به آیرودینامیک مربوطه و محصولات موتور جلو به جز دو سه تا نمونه خاص مثله ۸۱۲ یا استون one-۷۷ همگی تا ۳۳۰ محدود میشن. البته که مسائل ایمنی هم بسیار مهمه.

      موافقم ۲۲
      مخالفم ۱
      1. محمد هادی

        ۱۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1244 ديدگاه)

        بهرحال داداشم علت هرچی که هست
        فورد جی تی داره به نحو احسنت از تمام داشته هاش در بالاترین آمار و ارقام بهره میبره
        حالا اسمشو بذاریم راندمان بالا
        اثر بخشی حداکثری
        طراحی و هماهنگی اجزا در نهایت دقت(اعم از قسمت های موتور،گیربکس،تعلیق و تایرهای انتخاب شده،آیرودینامیک،وزن کلی خودرو و نسبت تقسیم آن بر پیکر ماشین)
        یا هر چیزی که شما اونو علت بدونی
        فرقی نمیکنه!
        چیزیکه مسلمه این ماشین دربالاترین حد مطلوب،داره از داشته هاش استفاده میکنه،با کمترین اتلاف و هدر رفت

        موافقم ۴
        مخالفم ۰
        1. R@min

          ۱۵ مهر ۱۴۰۱
          سوابق: (343 ديدگاه)

          مهم نیست من چی می دونم مهم علم و مهندسی هست که دلیل تاپ اسپید محصولات موتور جلو ربطی به موتور و بازده نداره و مهم هم نیست ساخت کجا هست.

          موافقم ۲
          مخالفم ۲
    2. MOHAMMAD.DEMON

      ۱۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1367 ديدگاه)

      این هیچ ربطی به بازدهی موتور نداره
      ضریب دنده و ضریب دیفرانسیل بیشترین تاثیر رو داره

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۷
      1. محمد هادی

        ۱۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1244 ديدگاه)

        دمون جان من میخوام یه موضوع خیلی خیلی به دور از ذهن اما شاید بسیار حیاتی در عملکرد سوپرکارها رو همینجا عنوان کنم که فکر میکنم با این بحثایی که پیش اومد سر قابلیت های فورد جی تی شاید جای مناسبی براش باشه
        من تو این ۲۵ سالی که همیشه با عشق اخبار سوپرکار هارو دنبال کردم،فکرمیکنم به یک نتیجه ی تعیین کننده یی درنهایت رسیدم
        و اون هم چیزی نیست جز
        فاکتور اتلاف توان و در نتیجه پرفورمنس نهایی بجای مانده برای خودرو،در خودروهای عملکرد بالا
        ینی اینکه به نظر میاد پارامترهای بسیار ظریف و نامشهودی،دارن حد نهایی عملکرد خودروها رو تعیین میکنن!
        که شاید آیرودینامیک،وزن،تنظیمات نهایی گیربکس و درنهایت چیزی که خیلی برام جالبه
        هدر رفت توان، بواسطه ی گرما!! از مهمتریناش باشه
        من یه نظریه یی پیش ذهن خودم دارم و اون اینه که
        بنظر میرسه تولید گرما و اتلاف انرژی و پتانسیل حرکتی ماشین رابطه مستقیم و تنگاتنگی با وزن کلی خودرو داره!!
        انگاره من اینه که
        سوپر کارهای سنگین (مثلا بوگاتی،یا در رتبه های پایین تر اسپرتی های آمریکایی مثل موستانگ و سایر ماسل کارها) توان بیشتری رو بخاطر گرمای تولیدی از دست میدن
        حالا این گرمای تولیدی میتونه تو بخش انجین،گیربکس یا چه میدونم حتی در منطقه تایرها و قسمت ترمز خودرو باشه!!
        و این تحلیل رفتن خروجی نهایی ماشین،مقصر اصلیش
        وزن بالای ماشینه!!
        حدسی که میزنم اینه که این ماشینا،گرمای بیشتری تولید میکنن(بواسطه وزن بسیار بالاترشون) از مثلا یه مکلارن F1 یا فراری انزوی ۱۲۵۰کیلویی!!
        خیلی پیچیده شد
        امیدوارم منظورمو رسونده باشم
        بحث رو دیگه همینجا تموم میکنم

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
  7. Royal Driver UK 70

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (666 ديدگاه)

    وای چه چیزیه

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  8. خاص

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    CZinger 21C لایک
    Ford GT LM دیسلایک

    هردو ساخت آمریکا

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۳۱
  9. MOHAMMAD.DEMON

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1367 ديدگاه)

    خیلی تولیدش محدود بود کاش فورد یه سوپراسپورت با حجم تولید بالا داشت تا بشه توانای های شورلت و فورد مقایسه کرد
    البته فورد همچین توانایی در تولید انبوه چنین خودرویی نداشت هیچ وقت
    به هر حال با اینکه ظاهر خودرو های موتور وسط دوست ندارم ولی جز معدود موتور وسط هایی هستش که دوسش دارم

    موافقم ۹
    مخالفم ۵
    1. RezaRs

      ۱۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (278 ديدگاه)

      اتفاقا از پدیده ای مثل gt میفهمیم داره این توانایی رو ولی ارزش کلکسیونی چیزیه که gm و داج نمیتونن نزدیکش بشن 🗿

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۶
      1. Payfast

        ۱۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (723 ديدگاه)

        از ارزش کلکسیونی و معنوی وایپر کبیر واست بگم؟

        موافقم ۶
        مخالفم ۰
  10. بی خیال اسم

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (649 ديدگاه)

    دیگه اینم داره می ره شورلت کوروت تنهاس…

    موافقم ۸
    مخالفم ۰
  11. mahdi-es17

    ۱۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (312 ديدگاه)

    خود خدا که میگن اینه؟

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  12. بهنام

    ۱۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (399 ديدگاه)

    برای چندمین باردر کامنت ها گفتم. از جمله زیباترین های آمریکا.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا