در مسابقهٔ درگ، فورد موستانگ مکوان با پیشرانهٔ V8 در برابر بامو Z4 و پورشه باکستر شش سیلندر چه عملکردی خواهد داشت؟
فورد موستانگ یک کوپهٔ عضلانی است که معمولاً با خودروهایی مثل شورلت کامارو و دوج چلنجر مقایسه میشود ولی سم کارلیجن در یکی از ویدئوهای درگ خود، این ماشین را در برابر دو رودستر چابک آلمانی قرار داده است. موستانگ حاضر در این رقابت، از نوع مکوان نسل قبلی است که با بامو Z4 M40i و پورشه باکستر GTS 4.0 به رقابت خواهد پرداخت. روی کاغذ، موستانگ تفاوتهای بزرگی با رقبای آلمانی دارد. بامو با وزن ۱۶۲۰ کیلوگرم، از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو استفاده میکند که ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
در سینهٔ باکستر هم یک پیشرانهٔ شش سیلندر قرار دارد اما این موتور از نوع ۴ لیتری تخت تنفس طبیعی است و ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. باکستر همچنین برخلاف دو رقیب دیگر، خودرویی موتور وسط است و با وزن ۱۴۰۵ کیلوگرم، سبکترین عضو جمع محسوب میشود. موستانگ اما از نیروگاه حجیم ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی کایوت استفاده میکند که در نسخهٔ مکوان ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۵ نیوتن متر گشتاور را به چرخهای عقب تحویل میدهد. موستانگ هرچند قدرت بیشتری از رقبای خود دارد ولی با وزن ۱۷۵۵ کیلوگرم، بسیار سنگینتر است. انتقال نیرو در هر سه خودرو هم توسط گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی صورت میگیرد.
این سه خودرو ابتدا برای انجام مسابقات رولینگ به خط میشوند. رولینگ اول از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت آغاز میشود و سه خودرو تقریباً همزمان از خط پایان عبور میکنند هرچند که پورشه با اختلافی بسیار جزئی جلوتر است. در رولینگ دوم از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، اختلافها بیشتری میشود و حالا موستانگ با اختلافی بهاندازهٔ نصف طول یک خودرو پیروز میشود درحالیکه Z4 با همینقدر اختلاف نسبت به پورشه در جایگاه آخر قرار میگیرد. پسازاین نوبت به درگ از حالت سکون میرسد. این بار هم بامو عقب میافتد درحالیکه پورشه و موستانگ شانهبهشانهٔ هم پیش میروند ولی در پایان، این باکستر است که با اختلاف جزئی و تایم ۱۲.۲ ثانیه در برابر مکوان با ۱۲.۳ ثانیه پیروز میشود و Z4 هم پس از ۱۲.۵ ثانیه به خط پایان میرسد.
مشخصات فنی
موستانگ مکوان | پورشه باکستر GTS | بامو Z4 M40i | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری H6 | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۴۸۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار | ۳۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۵۷۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور عقب | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۵۵ کیلوگرم | ۱۴۰۵ کیلوگرم | ۱۶۲۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۵۷,۹۴۵ دلار | ۱۰۳,۷۹۵ دلار | ۶۷,۶۲۵ دلار |
amir-mr
۱۹ آبان ۱۴۰۳بنازم پورشه 💯
Sara
۱۹ آبان ۱۴۰۳بی ام و Z4 ❤
SMS
۲۰ آبان ۱۴۰۳سلطان موستانگ تازه با اون قیمت
شکیبا
۱۹ آبان ۱۴۰۳همشون عشقند ولی عاشق نعره های موستانگم
.
۱۹ آبان ۱۴۰۳اون نعره نیست.
صدای زیبای آه کشیدن های مستانگه که وقتی پدال رو تا آخر فشار میدی بهترین حس رو میده.
AMIN JAFARI
۱۹ آبان ۱۴۰۳بااین پورشه ب علت وزن پایین تر ولی قدرت موتور کمتر بهتر عمل کرد
ولی شما فقط قیمت اعجوبه امریکایی فورد موستانگ را ببینید ک نصف قیمت پورشه هستش ولی چیزی ازش کم نیاورد و البته بماند ک گیربکس دستیه
واقعا بی دلیل نیست ک جرمی کلارکسون چند بار مختلف گفته فورد موستانگ بهترین امریکایی تولیدیه
کیارش
۲۶ آبان ۱۴۰۳از قبل هماهنگ شده بوده ک این تیم انگلیسی یا امریکایی ماستنگ را برنده کنه . کی توی این دوره توی اون رده گیربکس دستی برای ماشین المانی سفارش میده ؟ هندلینگ چی پس ؟! ماستنگ به عدم تعادل حتی بین ماسل های امریکایی معروفه!!! توی پیست معلوم میشه کت تن کیه
EX
۱۹ آبان ۱۴۰۳برم تخمه بیارم که جنگ شروع شد
C4
۱۹ آبان ۱۴۰۳با این که عاشق پورشه و مهندسیشم اما اینجا موستانگ رو انتخاب میکنم . اونم چون صدای بینظیر ، استایل بی نظیر و قیمت بی نظیری داره
همچین پرفورمنسی اونم با قیمت نزدیک نصف پورشه
Taha Ayoobi
۱۹ آبان ۱۴۰۳نتیجه ها خیلی نزدیک بود واقعا
Moein
۱۹ آبان ۱۴۰۳ماستانگ زدش ولی قطعا اگه یکی دیگه مینشست حتی با اختلاف وزنش خیلی جلو تر میافتاد آمریکایی ها دوست دارن داستان درست کنن و مثل کشتی کجشون طولش بدن یه نگاه به قیمت موستانگ هم بنداز قدرت بیشتر و قطعا از هر لحاظ بالا تر ولی ارزون تر
AliMOPAR
۱۹ آبان ۱۴۰۳چه از لحاظ رخ چه از لحاظ انجین و لذت رانندگی اینجا برتری با فورده حالا قیمتشم که هیچ
مازیار
۱۹ آبان ۱۴۰۳رخ که سلیقه هست انجین هم جای بحث داره اما لذت رانندگی بالاتر از پورشه باکستر؟؟
اون بهش معروفه
hosen
۱۹ آبان ۱۴۰۳عملکرد ماستنگ باتوجه به وزنش خوب بود
از z4 عملکرد بهتری داشتم اگه جاش سوپرا بود خیلی بهتر میشد
پورشه ام که مثل همیشه بود
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱۹ آبان ۱۴۰۳انتخاب من همچنان z4 هست.
یه رودستر که به بهترین نحو، چالاکی، هندلینگ بالا، موتور و گیربکس فوق العاده رو با سواری راحت و کابین ارگونومیک ترکیب کرده…
قطعا z4 برای بیشتر افراد ماشین خواستنی تری هست و کسایی که بیشتر به ثبت رکورد و آمار و ارقام و رانندگی تو پیست اهمیت میدن، باکسر گزینه بهتری هست. Z4 تو مسافت های طولانی هم گزینه ایده آل تری هست… 🏆💪
از شجره نامه خاندان z هم نمیشه غافل شد. شجره نامه ای که با مدل z1 استارت خورد، و بعدش افسانه هایی مثل z3، Z8 و z4 عرضه شدن. حرف z هم از کلمه اول زوکانفِت گرفته شده که به آلمانی میشه آینده!
قطعا سری z ب ام و، آینده خودروسازی و بخصوص آینده ب ام و رو از دهه 90 تا به حال به تصویر کشیده.
برای علاقمندان جالبه که بگم، ب ام و تو ساخت خودروهای رودستر، 1 قرن سابقه داره و همیشه هم برای رودسترهای ساخته مرسدس یه رقیب داشته. مشهورترین و بهترین رودستر تاریخ
ب ام و هم BMW 328 roadster هست مدل دهه 30.این خودروی افسانه ای ساخته شده بود برای جنتلمن ها که تو انواع مسابقات اروپایی شرکت کنه و جالب اینجاست که از 170 تا مسابقه تونسته بود تو 140 تاش مقام اول رو کسب کنه!!
مدل 328 هنوزم تو حراجی ها قیمت نجومی میخوره و جالب اینجاست که آیرودینامیک بی نظیر این خودرو، باعث شد تمامی خودروهای تاریخ ب ام و دنباله روی راه 328 رودستر باشن و ب ام و علم آیرودینامیک رو بیشتر از خیلی خودروسازها، تو محصولاتش رعایت کنه…
لازم به ذکره بگم که دومین رودستر مشهور تاریخ
ب ام و هم 507 افسانه ای بود، اونم با اولین پیشرانه 8 سیلندر تمام آلومینیوم.
نوین ترین و پاک ترین رودستر ب ام و هم مدل i8 roadster بود…
یوسفی
۱۹ آبان ۱۴۰۳موستانگ با نصف قیمت…
عشق است
amirboss
۱۹ آبان ۱۴۰۳تعصبی ماستنگ
علمی و منطقی پورش
دلی هم که Z4
سه راهی سختی هست.
ابوالفضل
۲۰ آبان ۱۴۰۳بی شک موستانگ
M power
۲۰ آبان ۱۴۰۳Z4عشقه
حسین خوانساری
۲۰ آبان ۱۴۰۳فقط z4 انصافا با وزن بیشتر از باکستر و قدرت کمتر از هم باکستر هم موستانگ باز هم پا به پای اونا اومد حتی اندازه یک ماشین فاصله نداشتن
بعضی دوستان هم تعجب میکنم از قیمت کمتر موستانگ حرف میزنن و اطلاعی ندارن مثل اینکه
شما در موستانگ اصلا کیفیت ساخت و متریال رو نمی تونی مقایسه کنی با همین باکستر یا z4
همچنین خودروهای آلمانی در بحث طراحی چند دهه جلوتر هستن از خودروهای آمریکایی
البته در بحث فنی اختلاف زیادی نیست اما همچنان غول خودرو سازی آلمان هست واقعیت رو باید پذیرفت هیچ کدوم مال و اموال ما نیست که روش تعصب داشته باشیم
Taha Ayoobi
۲۰ آبان ۱۴۰۳طراحی آلمانی ها جلوتره؟
کلاسیک های آمریکایی رو دیدی؟
nikan
۲۰ آبان ۱۴۰۳این اختلافای جزئی اصلا اهمیتی نداره مخصوصا اینکه همه گیربکساشون دستیه
ممکنه همین درگارو تکرار کنن یا راننده ها جاشونو عوض کنن کلا نتیجه ها عوض شه
قیمت موستانگ خیلی خوبه
هر سه عالین ولی موستانگ 💎 هم دلی هم اقتصادی هم تعصبی