فوردفولکس واگنکیا

درگ کراس‌اوورهای برقی، فولکس‌واگن ID.4، موستانگ Mach-E و کیا EV6

این روزها خریداران در بخش خودروهای الکتریکی بیش از هر زمان دیگری حق انتخاب دارند. به‌عنوان‌مثال، در بخش کراس‌اوورهای اقتصادی، فورد، کیا و فولکس‌واگن به ترتیب مدل‌های مک‌ایی، EV6 و ID.4 را به بازار عرضه می‌کنند. حال کارواو این سه ماشین را در برابر هم قرار داده است تا ببینیم کدام‌یک از آن‌ها ۴۰۰ متر را زودتر طی می‌کند. در این درگ، مدل‌های میان ردهٔ موستانگ و EV6 در برابر نسخهٔ بالا ردهٔ ID.4 قرار گرفته‌اند.

موستانگ حاضر در این درگ از نوع دو موتوره با ۳۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور و چهارچرخ محرک است. این کراس‌اوور آمریکایی ۲۱۹۸ کیلوگرم وزن دارد. از سوی دیگر، ID.4 GTX با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور، ضعیف‌تر از رقیب آمریکایی بوده و با وزن ۲۲۲۴ کیلوگرم، از آن سنگین‌تر است. بااین‌حال، در فولکس‌واگن هم مثل فورد هر چهارچرخ نیرو می‌گیرند. آخرین خودروی این جمع هم کیا EV6 چهارچرخ محرک با ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتن متر گشتاور و وزن ۲۰۹۰ کیلوگرمی است.

این سه ماشین در ابتدا در دو مسابقهٔ درگ از حالت سکون به مصاف هم رفتند. سه کراس‌اوور شروع یکسانی داشتند اما در طول ۴۰۰ متر تفاوت پرفورمنس آن‌ها آشکارتر شد و کیا از موستانگ و موستانگ از فولکس‌واگن جلو افتاد. نتیجهٔ درگ دوم هم تفاوت چندانی نداشت و سه خودرو با همین ترتیب به خط پایان رسیدند. کیا به‌عنوان سریع‌ترین خودروی این جمع، ۴۰۰ متر را در ۱۳.۶ ثانیه طی کرد و موستانگ با ۱۳.۹ ثانیه درست پشت آن قرار گرفت درحالی‌که فولکس‌واگن با تایم ۱۴.۳ ثانیه جایگاهی بهتر از سوم کسب نکرد.

مسابقات رولینگ هم با پیشتازی کیا و عقب افتادن فولکس‌واگن به پایان رسید و بنابراین تفاوتی با درگ‌های قبلی نداشت. بااین‌حال، ID.4 در رولینگ دوم خیلی عقب نیفتاد و تقریباً همپای موستانگ پیش رفت. کیا همچنین در آزمایش ترمز هم زودتر از دو خودروی دیگر متوقف شد و به پیروزی دست یافت. کارواو همچنین سیستم احیای انرژی ترمزهای خودروها را هم برای یافتن قوی‌ترین تنظیمات آزمایش کرد و بازهم پیروزی به EV6 رسید.

البته کیا و فورد نسخه‌های قوی‌تری از کراس‌اوورهای خود را هم ارائه می‌کنند اما نسخه‌های میانی آن‌ها رقیب ID.4 GTX محسوب می‌شوند. بااین‌حال، هرچند قوی‌ترین نسخهٔ کراس‌اوور الکتریکی فولکس‌واگن حریف نسخهٔ میانی رقبا نشد اما در این کلاس سرعت و پرفورمنس اولویت اصلی خریداران نیستند.

مشخصات فنی

کیا EV6

موستانگ مک‌ایی

ID.4 GTX

قوای محرکهدو موتورهدو موتورهدو موتوره
قدرت۳۲۵ اسب بخار۳۵۰ اسب بخار۳۰۰ اسب بخار
گشتاور۶۰۵ نیوتن متر۵۸۰ نیوتن متر۴۷۰ نیوتن متر
گیربکستک سرعتهتک سرعتهتک سرعته
محور محرکچهارچرخچهارچرخچهارچرخ
وزن۲۰۹۰ کیلوگرم۲۱۹۸ کیلوگرم۲۲۲۴ کیلوگرم
قیمت۴۸,۱۹۵ پوند۶۱,۶۸۰ پوند۵۰,۵۴۰ پوند

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4202 ديدگاه)

    ماستنگ Mach-E انتخابم

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۱۸
    1. حق گوی باطل

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (394 ديدگاه)

      باتوجه به اینکه دوست ندارم تبدیل به کباب کره ای بشم یا ماشینم با کابل دزدیده بشه انتخابم موستانگه

      موافقم ۳۳
      مخالفم ۱۷
      1. كارevol

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (99 ديدگاه)

        چرا نماینده ای از جاپون نیست؟ اِ یادم رفت عرضه ساختن برقی ندارن و اولین چیزی که ساختن چرخش در رفت و سهامشون ریخت 🤣🤣🤣🤣🤣

        موافقم ۱۸
        مخالفم ۳۷
      2. Nine eleven

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (24 ديدگاه)

        جدی خیلی دردناک و ناراحت کننده می باشد که فقط تماشاچی باشین توی هر مطلب الکتریکی
        مطلب رو باز میکنی میبنی اصلا ژاپنی ها جایی توش ندارن که هیچ بلکه نماینده کره بهترین نتیجه رو گرفته است
        فعلا ژاپنی ها رفتن دست بوسی چینی ها برای آموزش در بحث الکتریکی،طبق اخبار کره گردنشون نگرفت
        صبح را با این مطلب “ضد حال” طور و یادآوری کننده فاجعه “چرخ” شروع کردند :(

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۳۲
      3. downfall

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (36 ديدگاه)

        اون زمانی که هیوندای موتور گیربکس و شاسی میتسوبیشی رو استفاده می کرد ژاپنی ها اولین خودروی الکتریکی تولید انبوه جهان رو ساختن. متاسفانه اطلاعاتت در حد هم مدرسه ای هاته آرمان صد اکانت🤣

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۷
      4. M

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (100 ديدگاه)

        مشکل اتیش گرفتن هیوندایی/کیا برقی به خاطر نقص طراحی باتری از طرف شرکت سازنده بود که آند باتری اتصال کوتاه میکرد و ماشین اتیش میگرفت
        مشکل مشابه ای هم برای شورلت و بی ام و پیش امد و هر چهار برند مجبور به فراخوان شدند
        ضمنا تو امریکا از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ ۳۲۵ نفر در اثر اتیش سوزی مردن در حالی که ۲۶۳ ملیون خودرو وجود داره یعنی ۱.۲۳ اتیش گرفتن منجر به فوت در مقایسه با یک میلیون ماشین تو امریکا وجود داره در حالی که پرفروش ترین ماشین برقی امریکا(تسلا) نرخ ۱.۱۹ داره
        یعنی احتمال اینکه کباب بشی کمه

        موافقم ۷
        مخالفم ۷
      5. ilia2008

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (140 ديدگاه)

        پدال با تشکر اکانت های متشنج کننده اوضاع رو بن کن

        موافقم ۱۵
        مخالفم ۱
    2. M

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (57 ديدگاه)

      انتخاب من ماهیندرا ایمپریو

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
  2. meysam

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3356 ديدگاه)

    باریکلا به کیا
    بهترین پرفورمنس
    کمترین وزن
    کمترین قیمت
    کیفیت بالا و گارانتی خوب

    موافقم ۳۶
    مخالفم ۱۳
    1. Erfan

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (463 ديدگاه)

      به نظرم میشه ظاهر جذاب کیا رو هم اضافه کرد.

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۱۰
  3. JDM lover

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    من انتخابم مک ای هست بین اینا

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۸
  4. amirmohammad

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (210 ديدگاه)

    پیشرفت کره رو نگه کنین با قیمت کمتر هم توی درگ هم توی ترمز تو برند قدر رو شکست داد.ظاهرا فروش خیلی خوبی هم داره ev6
    واقعا جزو برترین برندهای الکتریکی هستن

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۱۷
    1. سوشیانت

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (317 ديدگاه)

      پیشرفت کره هنوز در حدی نیست که با فورد بتونه رقابت کنه این در برابر فورد جی تی هیچی نیست

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱۵
      1. amirmohammad

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (210 ديدگاه)

        نمیدونم اینی که گفتی شما جدی بود یا شوخی ولی اگه جدی بود که باید گفت کلا نمیدونی ماشین چی هست
        اخه عزیز من فورد جی تی چه ربطی داره به این ماشینا چی میگی اصلا

        موافقم ۱۳
        مخالفم ۶
        1. سوشیانت

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (317 ديدگاه)

          چقدر هم شما از ماشین سر در میاری که کیا رو با فورد مقایسه میکنی😂
          در کل منظورم این بود که تو ماشین های بالا رده کیا هنوز به فورد نرسیده

          موافقم ۲
          مخالفم ۸
      2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (475 ديدگاه)

        آخه فورد جی تی هیچ درکی از کلاس بندی نداری

        موافقم ۶
        مخالفم ۲
        1. سوشیانت

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (317 ديدگاه)

          شما هم حتی به خودت زحمت ندادی کامنت من رو درست بخونی گفتم تو بالا رده ها کیا خودرویی نداره که بتونه با فورد جی تی رقابت کنه

          موافقم ۰
          مخالفم ۵
        2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

          ۱ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (475 ديدگاه)

          پیشرفت کره هنوز در حدی نیست که با فورد بتونه رقابت کنه این در برابر فورد جی تی هیچی نیست

          کدوم قسمت کامنت حرفی از بالا رده شده

          موافقم ۳
          مخالفم ۰
  5. كارevol

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    خیلی لذت بخش بود این مطلب مرسی 🔥

    موافقم ۶
    مخالفم ۱۳
  6. T

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (269 ديدگاه)

    هیچکدوم انتخابم نیستن

    موافقم ۶
    مخالفم ۵
  7. T

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (269 ديدگاه)

    کوچولو های تنگ گنده بک با جرم خیلی زیاد
    پیکاپ آنقدر جرم نداره
    باید یک فکری به جرم باتری کنن

    موافقم ۲
    مخالفم ۳
  8. سامورايي

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من بعنوان یک ژاپنی فن ناراحتم که چرا اینا ماشین های ژاپنی رو توی بخش الکتریکی راه نمیدن.چرخ ابن حرف ها رو نداره زشته واقعا

    موافقم ۴
    مخالفم ۱۱
    1. phonix

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (599 ديدگاه)

      هستن ولی شرکت های ژآپنی متاسفانه از تنبلی زیاد حال ندارن
      کم کم داره شبیه بلایی میشه که عصر دیجیتال سر شرکت های بزرگ ژاپنی اورد میشه

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  9. Elemento

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (11589 ديدگاه)

    کیا واقعا عالی بود

    موافقم ۷
    مخالفم ۸
  10. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (328 ديدگاه)

    مک e

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
  11. samurai

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (404 ديدگاه)

    ببین یکم گازو شل کن کرره ایه برنده شه پولو کارت به کارت کردن :))
    اخه کی میاد از کشوری که در حد چینه ماشین بخره المان و امریکا رو ول کنه

    موافقم ۵
    مخالفم ۷
  12. Comodor

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (41 ديدگاه)

    انتخابم سایپا شاهین الکتریکی

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  13. مهدی

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    فقط اون لحظه ای که می خواستن شروع کنن
    یه لحظه گفتم پس چرا لانچ نکردن چرا صدا ندارن ؟
    یهو ادم افتاد که بله …

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  14. AMIN JAFARI

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    پاشاهان اینده خودرو های الکتریکی هرکشوری باشه ژاپن مسلما نیست

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  15. Payfast

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (433 ديدگاه)

    انتخاب من ریسک نورا 🚄🆘️

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا