جیپفورد

مقایسهٔ فورد برانکو رپتور و جیپ رانگلر 392، غول‌های مرحله آخر آفرود!

فورد برانکو رپتور بالاخره از راه رسید. این خودرو که قرار است تابستان آینده راهی نمایندگی‌های فروش شود، بلافاصله نبرد را با اصلی‌ترین رقیب خود یعنی جیپ رانگلر روبیکان ۳۹۲ آغاز خواهد کرد. هیچ‌کدام از این دو غول آفرود برای افراد آماتور طراحی نشده‌اند. این دو اس‌یووی توانمند مستقیماً علاقه‌مندان به آفرودی را هدف قرار داده‌اند که خواهان خودرویی برای عبور از هر مسیری هستند. برای سال‌ها، جیپ به معنای واقعی کلمه مالک این کلاس بود تا اینکه فورد تصمیم گرفت با احیای برانکو، رقیب دیترویتی خود را به چالش بکشد. بازگشت برانکو باعث شد جیپ هم با ارائهٔ نسخه‌های هیبریدی و V8 به خانوادهٔ رانگلر تنوع ببخشد و حالا رقابت این دو ماشین از همیشه داغ‌تر شده است؛ بنابراین سؤال این است که کدام‌یک از این دو اس‌یووی آفرودی افراطی خودروی برتری است؟ خب تا زمانی که تجربهٔ رانندگی با برانکو رپتور نداشته باشیم نمی‌توانیم به این سؤال پاسخ دهیم اما در حال حاضر می‌توانیم روی کاغذ این دو آفرودر آمریکایی را باهم مقایسه کنیم.

طراحی بیرونی

شکی نیست که هردوی این اس‌یووی‌ها برای آفرود جدی طراحی شده‌اند و ظاهر آن‌ها به‌تنهایی می‌تواند همه‌چیز را توضیح دهد. برانکو رپتور حدود ۲۵ سانتی‌متر از نسخهٔ معمولی خود پهن‌تر شده و ارتقاءهایی مثل تجهیز به سپر وظیفه سنگین با قلاب‌های بکسل، دریچهٔ هوای روی کاپوت، مه شکن‌های LED یکپارچه و بچه گلگیرهای بسیار بزرگ را تجربه کرده است. لاستیک‌های عظیم ۳۷ اینچی که بزرگ‌ترین لاستیک‌ها در بین تمام خودروهای تولیدی تاریخ ایالات‌متحده محسوب می‌شوند نیز ظاهر آفرودی برانکو رپتور را تکمیل کرده‌اند.

رانگلر ۳۹۲ هم در ظاهر از تریم‌های برنزی، لاستیک‌های آفرودی ۳۳ اینچی، سر اگزوزهای دوگانه، رم ایر روی کاپوت و نشان‌های ویژه بهره می‌برد. بااین‌حال، بهتر بود جیپ این نسخه را بیشتر از دیگر مدل‌های رانگلر متمایز می‌کرد زیرا روبیکان ۳۹۲ هم‌اکنون مثل گرگی در لباس میش به نظر می‌رسد درحالی‌که برانکو رپتور فوراً از نسخه‌های معمولی قابل‌تشخیص است. این خودرو علاوه بر ویژگی‌هایی که بیان شد، روی جلوپنجرهٔ خود هم مثل F150 رپتور بجای FORD کلمهٔ RAPTOR دارد؛ بنابراین، در بخش بیرونی می‌توان برانکو رپتور را پیروز دانست.

داخل کابین

در داخل هرکدام از این خودروها شاهد لیستی طولانی از تجهیزات و سیستم‌های لوکس هستیم زیرا این روزها یک آفرودر دیگر نمی‌تواند نسبت به راحتی سرنشینان و تجمل داخلی بی‌تفاوت باشد. برانکو رپتور به‌صورت استاندارد با یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲ اینچی به همراه یک صفحه آمپر دیجیتالی با همین اندازه ارائه می‌شود که گرافیکی خاصی برای این نسخه دارد و اطلاعات مهمی مثل سرعت‌سنج و دندهٔ درگیر را برجسته‌تر نشان می‌دهد. همچنین راننده می‌تواند این صفحه آمپر را مطابق میل خود تنظیم کند. غربیلک فرمان قطورتر، صندلی‌های فورد پرفورمنس، تریم نارنجی‌رنگ و تریم فیبر کربنی در قسمت‌های مختلفی مثل شیفتر دنده هم از دیگر ویژگی‌های داخلی برانکو رپتور است.

در جیپ، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی عالی Uconnect از طریق یک نمایشگر لمسی ۸.۴ اینچی ارائه می‌شود که سیستم صوتی پریمیوم آلپاین و مجموعه‌ای از ویژگی‌های آفرودی خودرو هم از طریق همین نمایشگر کنترل می‌شود. بااین‌حال، تفاوت ۳.۶ اینچی بین اندازهٔ نمایشگر لمسی دو خودرو بسیار محسوس است و بازهم جیپ باید اقدامات بیشتری انجام می‌داد تا رانگلر ۳۹۲ را خاص‌تر کند. هردو خودرو به‌صورت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو و صندلی‌های چرمی با گرم‌کن برخوردار هستند و ظرفیت حمل پنج نفر را دارند. همچنین در هردو خودرو امکان جدا کردن درها هم وجود دارد.

پیشرانه و پرفورمنس

برانکو رپتور به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی اکوبوست مجهز شده که خروجی آن فعلاً نامشخص است و فقط میدانیم بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود اما فورد علاوه بر قدرت بیشتر، سیستم تعلیق مسابقه‌ای و فریم فولادی با استحکام بالا را هم برای برانکو رپتور در نظر گرفته و با ۱۲ سانتی‌متر افزایش ارتفاع، مجموع ارتفاع آن از زمین را به ۳۳۳ میلی‌متر رسانده است. پیشرانهٔ این خودرو نیز از حالات رانندگی مختلفی برخوردار است که یکی از آن‌ها از سیستم ضد تأخیر فورد GT استفاده می‌کند تا برانکو رپتور همیشه برای پاسخگویی به خواسته‌های راننده آماده باشد.

از سوی دیگر، رانگلر ۳۹۲ زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 تنفس طبیعی دارد. این موتور ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است. به گفتهٔ جیپ، این رانگلر ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد اما فورد هنوز شتاب برانکو رپتور را اعلام نکرده است. فاصلهٔ روبیکان ۳۹۲ از زمین هم از ۲۴۶ میلی‌متر در نسخه‌های معمولی به ۲۷۴ میلی‌متر رسیده است. واضح است که فورد برای پیشرانهٔ برانکو رپتور نیم‌نگاهی به رانگلر ۳۹۲ داشته است اما تا زمانی که دو خودرو را در آفرود آزمایش نکنیم نمی‌توان گفت کدام پیشرانه برتر است.

آفرود

همان‌طور که گفته شد، تا زمانی که برانکو رپتور وارد نمایندگی‌های فروش نشود، نمی‌توان فهمید که کدام‌یک از این دو ماشین در آفرود برتر است اما با توجه مشخصات و ویژگی‌ها، به نظر می‌رسد در اینجا هم برانکو دست بالا را داشته باشد زیرا لیست تجهیزات آفرودی این خودرو بسیار طولانی است و شامل مواردی مثل صفحهٔ محافظ برای محافظت از تمام قطعات مهم زیرین خودرو، پله رکاب‌های قابل جدا کردن، محافظ رکاب‌های تقویت‌شده، ستون‌های B و C مستحکم‌تر و اکسل عقب دانا ۵۰ HD می‌شود. برانکو رپتور همچنین از سه حالت ۴×۴ مختلف، کلاچ تقویت‌شده، سیستم تعلیق فاکس و کمک‌فنرهای فعال با تنظیم خاص هم برخوردار است که هم برای بالا رفتن از صخره‌ها مناسب هستند و هم هنگام رانندگی‌های پرسرعت روی تپه‌های شنی اطمینان بسیار بیشتری را نسبت به جیپ فراهم می‌کنند. البته از سوی دیگر، روبیکان ۳۹۲ هم اصلاً دست‌وپابسته نیست و چیزهایی مثل اکسل‌های جلو و عقب دانا ۴۴، میل موج گیر قابل قطع کردن، کمک‌فنرهای پرفورمنس بالای فاکس و… را در چنته دارد. در بخش یدک کشی اما برتری با رپتور است زیرا ظرفیت بکسل آن ۲۰۴۰ کیلوگرم و ظرفیت جیپ ۱۶۰۰ کیلوگرم است.

قیمت و نتیجه‌گیری

قیمت‌گذاری بخش مهمی است که می‌تواند عنوان برندهٔ این رقابت را به فورد برساند زیرا قیمت برانکو رپتور از ۷۰ هزار دلار شروع می‌شود درحالی‌که قیمت پایهٔ جیپ روبیکان ۷۴,۸۰۰ دلار است. توجیه قیمت بالای جیپ پیش از این هم دشوار بود و حالا با ورود برانکو رپتور اوضاع سخت‌تر هم می‌شود؛ بنابراین، بدون تعصب و صادقانه باید گفت حداقل روی کاغذ فورد برانکو رپتور خودروی برتر این رقابت است. این خودرو نه‌تنها کاملاً جدید است (پیشینهٔ نسل JL رانگلر به سال ۲۰۱۷ بازمی‌گردد) بلکه بر اساس پکیج فوق‌العادهٔ ساسکواچ ساخته شده و از برخی قطعات F150 رپتور بهره می‌برد که توانایی‌های آن اثبات شده است. البته بدون شک رانگلر روبیکان ۳۹۲ اس‌یووی بسیار توانمندی است و موتور V8 تنفس طبیعی هم آن را به آفرودری بسیار دوست‌داشتنی تبدیل کرده است اما برانکو رپتور رقیبی بسیار جدی محسوب می‌شود. این ماشین قیمت کمتری دارد و به‌احتمال‌زیاد در آفرود از توانایی‌های بیشتری برخوردار است. علاوه بر این، راحتی بیشتر برانکو روی جاده هم جیپ را به یک بازنده تبدیل خواهد کرد.

مقایسه مشخصات فنی

 

فورد برانکو رپتور

جیپ رانگلر ۳۹۲

پیشرانه ۳ لیتری V6 توئین توربو ۶.۴ لیتری V8
قدرت بیش از ۴۰۰ اسب بخار ۴۷۰ اسب بخار
گشتاور حدود ۵۷۰ نیوتن متر ۶۳۷ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۶۰۰ کیلوگرم ۲۳۵۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۲۰۴۰ کیلوگرم ۱۶۰۰ کیلوگرم
فاصلهٔ محوری ۲,۹۴۹ میلی‌متر ۳,۰۰۷ میلی‌متر
طول ۴,۸۵۱ میلی‌متر ۴,۸۸۹ میلی‌متر
عرض ۲,۱۷۷ میلی‌متر ۲,۰۱۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۹۷۶ میلی‌متر ۱,۸۶۹ میلی‌متر
فاصله از زمین ۳۳۳ میلی‌متر ۲۷۴ میلی‌متر
قیمت پایه ۷۰,۰۰۰ دلار ۷۴,۸۰۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. Philipp

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    چیزی که توی آفرود خیلی مهمه و توی مقاله ندیدم زاویه ورود، شکست و خروج بود
    فکر کنم توی این بخش رانگلر بهتر باشه که صد درصد توی آفرود بشدت بهش کمک می کنه
    بعدیم جرم کمتر رانگلر بود که بهش اشاره نشد و خیلی تاثیر گذاره
    توضیع جرم هم مهمه اینجا

    در کل مقاله با اینکه خوب بود ولی در سطح مقاله هایی بود که خیلی سریع نوشته شدن و من حداقل مسائل و نکات عمیقی توش ندیدم

    موافقم 37
    مخالفم 2
    1. AMIR / ARMI

      ۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      دقیقا به نکته ای اشاره کردی که میخواستم من بگم
      وزن کمتر رانگلر در کنار اندازه کوچک تر اصلی ترین دلیل برتری رانگلر در افرود هستش
      ( اندازه برانکو یکمی بزرگ تر هستش شاید ۱۰ درصدی بزرگ تر باشه )
      همچنین هیچی موتور ۸ سیلندر نمیشه

      موافقم 20
      مخالفم 12
    2. ممد ژانگولر

      ۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (3541 ديدگاه)

      جای بلندگوها و ساب ووفر جیپ که تو سقفشه میرزه به کل فورد برانکو
      جیپ کم مزایا نداره در ضمن کاملا یک آفرود موفق بوده
      البته من هر جفتشونو دوست دارم ولی فورد برانکو شهری تر و آرام تره

      موافقم 11
      مخالفم 12
    3. R@m!n

      ۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      زوایا برانکو رپتور هم بهتره.
      راجب جرم هم که گفتین اتفاقا با اینکه رپتور سنگین تره اما تو تست ها نشون داده که با توزیع وزن بهتر و تعلیق مستقل و فرمان رک اند پینیون اون سنگینی رو خنثی کرده.
      از طرفی اتفاقا یکی از نکاته مثبته رانگلر به خاطره تعلیق صلبی ماشین سنگینی بیشتری القا می کنه و حس چسبندگی بهتری رو در مسیر منتقل می کنه.

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. mohamadreza83

        ۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        «««فرمان رک اند پینیون اون سنگینی رو خنثی کرده.»»»
        به نکته خیلی خوبی اشاره کردید آقای رامین 👌👌👌
        به دلیل اینکه اکسل و سیستم تعلیق جلوی جیپ رنگلر بنا به سنت ۷۰ ساله اش که خواسته بهش پایبند بمونه به صورت سالید طراحی شده چاره ای جز استفاده از جعبه فرمون بال اسکرو نیست …
        اما برانکو با استفاده از تعلیق مستقل در جلو از دستش باز بوده و تونسته از سیستم جعبه فرمون راک اند پینیون استفاده کنه که عملکردش در جاده راحت میشه گفت چندین مرتبه بهتر از جیپ هست ….
        من جمله بازخورد بهتر و جذاب تر فرمان و عدم شل و ول سرگردان بودن ماشین توی بزرگراه ها همه از مزایای راک اند پینیون نسبت به بال اسکرو هستن ….
        اابته از لرزش های مرگ جعبه فرمون های بال اسکرو هم نمیشه گذشت که متاسفانه در اکثر مواقع قابل حل نیست ( شاید جیپ بتونه شدتش رو کمتر کنه اما هیچگاه ثبات و پایداری و احساس فرمونی که داره به پای برانکو نمیرسه و این ثابت شدس )
        البته خب استفاده از اکسل سالید هم مزایای کمی نداره ؛ من جمله ساده تر بودنش که خب حتما خودتون میدونید هرچقدر سیستم مکانیکی ماشین آفرودی ساده تر ؛ کاربرد و کارایی اش بیشتر ( دیگه خبری از پلوس و طبق و بوش طبق نیس که خب خودش شاید بتونه احتمال درصد خرابی و آسیب دیدگی ماشین رو توی آفرود پایین بیاره )
        اما خب من در کل برانکو رو توی این نسل ماشینی میدونم که حسابی میتونه واسه رنگلر دردسر بشع و به چالش بکشه …
        هر چند که متاسفانه بعضیا چون از بچگی فقط جیپ جیپ شنیدن اظهارات عجیب غریبی مبنی بر اینکه برانکو در حد و اندازه رنگلر نیست و … میکنن که خب بگذریم …
        ولی حقیقتا اگر یکم ریز بشیم و کمی با جزئیات و فنی بررسیشون کنیم واقعا میشه گفت رنگلر از اون چیزی که همگان توی ذهنشون دارن خیلی فاصله داره …
        هر چند که در عالی بودن آفرود جفتشون شکی نیست …
        ممنون

        موافقم 5
        مخالفم 0
      2. mohamadreza83

        ۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        اما قسمت دوم حرفتون که گفتید جیپ رنگلر از سیستم تعلیق صلب استفاده میکنه هم که خودتون یکی از مزایاش رو گفتین
        اما خب معایب هم کم نداره که میشه به سواری خشک و ناراحت ؛ تکان های عرضی و رول بار بیشتر و در نهایت ضعف هندلینگ توی پیچ هاست …
        دلیل سواری خشک هم توی این سیستم فکر کنم این باشه که چون توی تعلیق صلب چرخ های روی یک محور روی یه تیر قرار دارند و فنرهای لول هم روی تیر مورد نظر هستن ( البته بخام یه نکته داخل پرانتز بگم اینه که توی ابن سیستم اگه از فنر لول استفاده بشه ؛ استفاده از بازوهای کنترلی هم واسه حمایت از فنرها ضروریه ) و از اونجا مستقیم به شاسی ماشین وصل هستن که عملا ضربات جاده خیلی راحت و بدون کمترین دفع به اتاق منتقل میشه ….
        یعنی هیچ اتصال اضافی وجود نداره که انرژی موجود توی اتصالات تعلیق به شکل های مختلف دفع و آزاد بشه …
        حالا اگ جایی رو اشتباه گفتم دوستان بگن …
        در کل من برانکو ذو واقعا ستایش میکنم و یه ماشینی میدونم که هم میتونه توی آفرود روی صورت آدم لبخند بندازه و هم این که توی جاده هم خیلی راحت و آرام و لذت بخش باشه …
        قطعا اگه توی ایران موجود بود و پولشو داشتم واسه خریدش بک لحظه هم مکث نمیکردم …
        فورد واقعا توی این نسل یک کامبکی زد که واقعا شایسته و درخور اسم بزرگ « برانکو » بود ….
        البته خب این نظر و استدلا شخصی من هستش …..

        موافقم 6
        مخالفم 0
        1. R@m!n

          ۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          محمدرضا جان انقدر قشنگ توضیح دادی حرفی نمی مونه 👍👍

          البته برای شاسی صلب یه سری ارتقاها صورت میگیره تا سواری و پایداری در جاده بهتر بشه مثله تقویت قطعات اتصالی یا فنرهای منعطف تر با سیستم روغن کاری اما به هر حال به تعلیق مستقل نمیرسه در هندلینگ. از طرفی مقاومت تعلیق مستقل بیشتره و چون با شاسی اتصالاته کمتری داره و بیشتر با چرخ ها و فرمون و قطعاتش در ارتباطه اگر آسیبی ببینه در همون قسمت می مونه و بسط پیدا نمی کنه. بر عکس شاسی صلب که مثله یه ریشه عفونی به کل شاسی آسیب می زنه.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. R@m!n

          ۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          تعلیق صلب*

          موافقم 1
          مخالفم 1
    4. mohamadreza83

      ۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      جناب عقیلی
      عذر میخوام کاش یذره سیستم کامنتارو بررسی کنید .
      الان کامنت من چندین و چندین ساعت هس که بی دلیل رفته تو لیست تأیید !
      بنظرم این رویه یه مقدار باعث میشه شوق و اشتیاق بحث های فنی و مفید بین کاربران کمتر و کلا تنور مبادله اطلاعات کاربردی و مفید خیلی سرد و یخ زده و بیروح بشه …
      فقط ازتون خواهش دارم این کامنتمو مثل دیروز که اونم در باب همین به تایید رفتن های بی مورد و بی دلیل بود حذف نکنید

      موافقم 5
      مخالفم 0
    5. سهراب استیری

      ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      من فیلم هاشون و تو یوتویوب دیدم و تمام اطلاعاتشون و باید بگم که زاویه ورود و خروج و شکست برانکو رپتور بهتره
      و لاستیک های بزرگتر هم به برانکو رپتو کمک بسیار زیادی میکنه و اینکه هر دو از یه مارک لاستیک استفاده میکنم اما برانکو رپتور ۲ اینچ لاستیکش بزرگتره (هر دو از لاستیک بی اف گودریچ ko2 استفاده میکنن)
      در کل برانکو رپتور در امکانات و قابلیت های آفرود بهتره اما جیپ ۳۹۲ از لحاظ سرعت و پرفورمنس بهتره در کل اگه آدم بخواد یه آفرود با لاستیکهای غول پیکر و شاسی و زوایای خروج و ورود و شکست بهتری داشته باشه برانکو رپتور اما اگه خواهان سرعت و صدای اگزوز ۸ سیلندر دوست داری رانگلر ۳۹۲
      البته ما که توی ایران نمیتونیم از این دو پادشاه آفرود بهره ببریم

      موافقم 2
      مخالفم 0
  2. amir Benz

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    حتما برانکو انتخاب بهتریه …

    موافقم 12
    مخالفم 11
  3. Nima

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    به وضوح برانکو بهتره

    موافقم 10
    مخالفم 31
    1. Taha Malek

      ۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (914 ديدگاه)

      هیچ چیز تو این مقاله به وضوح مقایسه نشد شما چطور به وضوح نظرتون رو گفتید

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. Nima

        ۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1658 ديدگاه)

        وضوح اینجاست که ذکر نشد:
        زوایای رپتور :
        حمله : 47.2
        فرار : 40.5
        فاصله از زمین : 13.1
        زوایای 392 :
        حمله : 44.5
        فرار : 37.5
        فاصله از زمین : 10.3
        سایز لاستیک رپتور 2 الی 4 اینچ بزرگتر
        مصرف سوخت پایینتر با توجه به موتور کم حجم تر و سابقه مصرف موتور های همی
        مقایسه دیفرانسیل ها :
        برانکو دانا 50 و رانگلر دانا 44 . (دانا 50 نسبت به دانا 44 قویتر هست)
        توضیحات : The Dana 50 has a “50” cast into the housing and is regarded to have more strength than a Dana 44, but not as much as a Dana 60
        یه عزیزی هم گفته بود برانکو کراس اوور هست!! خیر مثل رانگلر suv هست.
        نکته دیگه تکنولوژی های آفرود برانکو هست که توی نمایشگرش هست که دنیایی تفاوت داره با رانگلر.
        همچنین برانکو ظرفیت یدککشی بیشتری هم داره که لازمه این کلاس هست.
        نکته مهم دیگه سواری راحت تر برانکو روی جاده هست و سیستم فنر بندی قویتری که داره (نمونه استفاده شده در رالی)

        موافقم 20
        مخالفم 8
        1. Nima

          ۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1658 ديدگاه)

          یه نکته که همیشه به عنوان برتری رانگلر بوده این هست که بازی سیستم تعلیقش زیاد هست.
          همین طورم هست:
          رانگلر 15.5 اینچ
          فورد 14 اینچ
          اما آیا سواری خشک تر ارزش اون 1.5 اینچ رو داره؟
          با توجه به این که هر دو خودرو دیف لاک عقب و جلو رو دارن و با جدا شدن ماشین از زمین میتونن به مسیر ادامه بدن فکر میکنم اون 1.5 اینچ ارزششو نداره

          موافقم 7
          مخالفم 4
        2. R@m!n

          ۹ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          نیما جان خودت ماشین آفرودی داری ؟؟

          واقعا اطلاعاتت خوبه و دقیقه 👍👍

          موافقم 7
          مخالفم 2
  4. Silent

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    برانکو آفرودر خوبیه همین!
    Jeep کلا یه سگمنت هست برا خودش. سیستم تعلیق این ماشین رو می تونید توو یوتیوب بخش اکستریم افرود توو عمل قیاس کنید با برانکو و هرر جنبنده دیگه ای. یکسری کانال هایی آفرودی که خودشون کیت سرهم می کنن شاسی حتما معلوم هست از چه ماشینیه.

    https://dixie4wheeldrive.com/sites/default/files/IMG_0351.jpg
    https://cdn11.bigcommerce.com/s-cn6mxlx/images/stencil/original/products/1853/6228/SVD_7900-4__50210.1553217827.jpg

    موافقم 11
    مخالفم 3
  5. امیرحسین

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (300 ديدگاه)

    خب تو دنیای آفرود از گذشته جیپ سرآمد آفرود بوده
    ولی با گذشت زمان رقیب جدی پیدا کرده
    با این حال باس موند تا دو رقیب تو یه مسیر آفرودی مناسب رقابت کنند
    انتخاب و رای من به خاطر ظاهر داخلی و بیرونی به برانکو رپتور بود
    اما باید موند تا در مورد آفرود این دو غول دوست داشتنی رای داد چون نکته مهم مقاله همینه
    برای رای دادن خیلی زود بود

    موافقم 2
    مخالفم 0
  6. ehsan.fa

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1896 ديدگاه)

    قیمت هردوتاشون بالاس ۴۰۰۰ دلار زیاد تفاوتی ایجاد نمیکنه اونم با شرایط تمام اقساط آمریکا که ماهی ۱۰۰ دلار تفاوت ایجاد بکنه شاید تو ۵ سال جیپ شاسی جداس این باعث میشه توانایش بهتر باشه

    موافقم 8
    مخالفم 4
  7. viper

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    میدونید جیپ داره از چند سال پیش داره ماشین افرودی میسازه؟؟؟؟ میدونید چقدر تجربه داره؟؟
    رانگلر بهترین گزینه هست با موتور شیش سیلندر خود جیپ که میشه روش تقویت انجام داد
    تو خود امریکا همه میدونن جیپ بهتره

    موافقم 16
    مخالفم 4
  8. Sina10

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    این برانکو رپتور دیگه مرحله اخر همه افرودر هاست
    جیپ حتی با وجود عدم اعلام عملکرد فنی دقیق رپتور برانکو ، ازش اونقدر توی ویژگی های دیگه مخصوصا کابین عقبه که باعث میشه این قیمت ۷۴ هزار دلاری بی ارزش ترش کنه ، فکر میکنم تنها امریکایی که میشه بهش گفت گرون!
    بحث افرود شد ، همونطور که بقیه هم گفتن مسائل اینقدر سطحی نیست و زاویه فرار وحمله یا گیربکس هم تاثیر گذاره
    ولی افزودن قطعات افرودی رپتور به برانکو باعث میشه این احتمال که رانگلر رو شکست بده توی این زمینه تقویت بشه
    ولی در کل رانگلر ضعفشو اینجا نشون داد ، اگه واقعا قیمت عرضه برانکو رپتور حدود ۷۰ هزار دلار باشه و قدرت و گشتاورش نزدیک به رقیب ، رانگلر شکست بدی میخوره
    برانکو رپتور در کنار M5 CS و CT5-V بلک وینگ ، یاریس GR و یکی دوتا ماشین دیگه توی بازار ،رو بشخصه خیلی پسندیدم ، حیف دستمون ازشون کوتاهه ،

    موافقم 11
    مخالفم 14
    1. Silent

      ۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (625 ديدگاه)

      “”””ویژگی های دیگه مخصوصا کابین عقبه “””””

      کااااابین؟! 😂😂😂😂
      وقتی یه اروپا فن میاد در مورد سگمنت آفرود امریکایی که هیچییی ازش نمی دونه کامنت بده! کابین Jeep و یه نگاه بندازه حتی اگر بدونی چه طور از پارک بره دنده یک!

      موافقم 11
      مخالفم 18
      1. Taha Malek

        ۹ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (914 ديدگاه)

        نکنه تو آمریکایی بازی تسلا فن
        تسلا فقط یک برند آمریکاییه که هیچیش آمریکایی نیست

        موافقم 15
        مخالفم 9
      2. Sina10

        ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2427 ديدگاه)

        حوصله بحث کردن نداشتم
        اگه بخوام میتونم کل بخش نظرات رو با اعداد و ارقام پر کنم ، پیدا کردن اعداد و ارقام که کاری نداره ، تو ۳۰ سال پیش که زندگی نمیکنیم که واسه اطلاعات مجبور باشی بری سراغ مجلات و روزنامه و کتاب و.. غیره ، همه که دیگه به اینترنت دسترسی دارن
        ریز به ریز اعداد رو میتونم براتون بیارم ، اما تو بخش نظرات اسمش روشه ، میخوام نظر خودمو بگم فوقش یه چندتا از اطلاعاتی که خودم پیدا کردم و دوستان به اشتراک گذاشتن رو مطالعه میکنم
        مشخصه شما نمیدونی دیگه تو دهه ۷۰ میلادی زندگی نمیکنیم ، واسه چلنجر و موستانگ که دیگه امریکایی تر از اینا نداریم باید و باید به فکر رفاه خریدارش باشن ، کابین جیپ رانگلر بی هیچ وجه ۷۰ هزار دلار نمیارزه برعکس توانایی هاش
        و تا همین تسلا ، یکی از مهم ترین دلایلی که اینجوری میفروشه همون تبلت وسطشه ،
        اون واژه عقب که با کابیت اومده بود ، داشتم به طراحی عقب اشاره میکردم که احساس کردم بهتره دربارش نظر ندم و پاک کردم ، اون واژه عقب جا موند

        موافقم 3
        مخالفم 0
  9. Scuderia Ferrari

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3898 ديدگاه)

    مقایسه کردن برانکو رپتور و رانگلر روبیکان ۳۹۲ هنوز زوده
    باید منتظر مقایسه هایی عملی و دقیق تر باشیم ….
    مجله موتور ترند و کانال TFL بهتر میتونن توانایی های این سلاطین آفرود رو به نمایش بزارن 🤛🤜

    موافقم 13
    مخالفم 0
  10. بهنام

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (828 ديدگاه)

    انتخاب من بین این دو جیپ رانگار هست زیرا سیستم صوتی آلپاین به تنهایی میتونه منو جذب کنه بخاطر علاقه ی شدید به این برند عالی .

    موافقم 3
    مخالفم 2
  11. Taha Malek

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (914 ديدگاه)

    مقاله اصلا تخصصی نبود
    واقعا نمیشه نظر داد دوتاشون فوق العادس ولی برای اینکه نظر داد که کدوم بهتره این مقاله اصلا کافی نیست

    موافقم 6
    مخالفم 3
  12. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بنظرم برای قضاوت یکم زوده، برانکو هنوز فیلمای خاصی از آفرودش نیومده از طرفی جیپم خیلی خیلی با سابقه و توی زمینه آفرود قدرتمنده گرچه رپتور که تازگی معرفی شده احساس میکنی یه سر و گردن بالاتره، من خودم رای ندادم، تیپ بیرونی هردو رو دوست دارم ولی داخل برانکو سرتره، از لحاظ فنی هم حداقل روی کاغذ جیپ قویتره…

    موافقم 3
    مخالفم 0
  13. BENZ

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    من جیپ رو انتخاب کردم چون خیلی سابقه داره توی ماشین های آفرودی

    موافقم 12
    مخالفم 2
  14. Aboalfazl demon

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (519 ديدگاه)

    جیپ رانگلر هم قدرت بیشتری داره . هم وزن کمتری
    واقعا ۸۰ سال تجربه آفرود سازی چیزی نیست که با ارتفاع دادن و یک موتور ۶ سیلندر اکوبوست به دست آورد
    برانکو عالیه شکی نیست اما در رقابت های آینده باز هم مشخص میشه که جیپ رانگلر پادشاه آفرود هستش
    رانگلر ۳ مزین بزرگ داره
    زاویه فرار و حمله بهتر
    وزن کمتر
    قدرت بیشتر
    منتظر شکست برانکو رپتور در برابر رانگلر ۳۹۲ هستیم

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. Nima

      ۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1658 ديدگاه)

      دقیقا نکته اینجاست که عزیز زوایای رانگلر هرسه ضعیفتر هست!
      وزن کمتری داره ولی یدککشی کمتری هم داره
      موتور قویتری داره ولی مصرف سوخت خیلی بیشتری هم داره
      برانکو با لاستیک بسیار بزرگتر احتمالا مصرف ترکیبی حدود 14 داره (با توجه به این که موتور 2.7 مصرف 12 داره) ولی رانگلر با لاستیک 33 مصرفش 16.8 هست ترکیبی که قطعا با لاستیک 37 مصرفش بالای 18-19 خواهد بود .
      4-5 لیتر اصلا رقم کمی نیست!

      موافقم 5
      مخالفم 5
  15. AMIR / ARMI

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    به نظرم جیپ باید صفحه نمایش بزرگ تر برای رانگلر در نظر بگیره برای آپدیت آینده خیلی مهم این موضوع

    موافقم 9
    مخالفم 1
  16. R@m!n

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    خب کامنت ها که متاسفانه بیشتر از سر تعصب و چیزایی که صرفا شنیدن هست نه بر مبنای مسائل فنی.

    اولین نکته اینه که هر دو ماشین بشدت گرون هستن و برای کسی که آفرودر باشه ارزشه این قیمتو ندارن نمونه های ارزون تر بسیار بهتر هستن. این انتقادو زمانی که دیفندر هم اومد گفتم. آفرود اکستریم برای ماشین بالای ۵۰k حماقتی بیش نیست و جز هرینه و خسارت هیچ دستاوردی نداره.

    دومین نکته راجب تجربه جیپ که چند نفر اینجا بیا کردن. خب جیپ با رقیبی طرفه که بیشتر از ۷۰ سال تجربه ساخته خودروهای با شاسی نردبانی و برانکویی که بیشتر از ۵۰ سال سابقه داره و سال ها با لندروور همکاری داشته و زیر مجموعه آفرودی ترولر رو داره رقابت می کنه. پس این صحبت ها بدرد همون اینستا و فضاهای بی ارزش می خوره نه اینجا که یه چیزی رو هوا بندازی.

    سومین نکته و مهم ترین اون، بهتره که سلایق احترام گذاشت و تعصب رو کنار گذاشت و نظر فنی داد(هر چند از نفر بعیده).

    به اندازه کافی ویدیو راجب رقابت دو طرف هست. رانگلر فوق العاده هست شکی درش نیست اما کامل نیست و نقاطه ضعفی داره که بخاطر نبود رقیب در طول این سال ها برطرفش نکرده و فورد هم با دست گذاشتن رو این ضعف ها محصول بهتری ارائه داده. مطمئنن رانگلر در نسل بعد دیگه این شکلی نخواهد بود و برانکو مدیران جیپ رو به شکل عمیقی تو فکر فرو برده تا قافیه که یه موقع قافیه رو نبازن.

    امیدوارم در این مباحث جای حرفایی از سر عشقه به تصاویر یه ماشین صحبت های فنی ببینیم.

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. Aboalfazl demon

      ۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (519 ديدگاه)

      چقد عالی گفتی آقا رامین

      موافقم 1
      مخالفم 2
    2. Philipp

      ۹ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      موافقم
      تفاوت قیمتی زیاد G-class defender و Wragler باعث شد که رانگلر بدون به روز رسانی مناسب خوش بفروشه و ضعف هاش آشکار نشن

      موافقم 3
      مخالفم 3
  17. (Saeed(peugeot

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (239 ديدگاه)

    فروش مشخص میکنه ؛ …..این تازه وارد هرچی هم قوی باشه ؛ صدرنشین این کلاس جیپ هست

    موافقم 8
    مخالفم 1
  18. Elmiraj

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3114 ديدگاه)

    قدرت بیشتر در مقابل وزن کمتر و مهم تر از همه اکسل های سولید در جلو و عقب برگ برنده رانگلر خواهد بود حتی اگر وارد پنجمین سال این نسل هم شده باشیم…
    .
    حال برای قضاوت زوده و منتظر مقایسه موتور ترند و TFL cars خواهیم بود ‌.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  19. mm-yarlou

    ۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (234 ديدگاه)

    دیگه پایان یکه تازی رانگلر وقتشه سنگ محک جدیدی برای این سگمنت تعریف بشه

    موافقم 2
    مخالفم 5
  20. Reza

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (12 ديدگاه)

    آمریکایی فن نیستم ولی فورد برانکو رو خیلی دوست دارم. توی ماشینای آفرود قطعا انتخابم فورد برانکو هست

    موافقم 2
    مخالفم 1
  21. مایک

    ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    روبیکون از ۴ سیلندر تا ۸ سیلندر، رانندگی فوق العاده ای داره و اصلا بنظر من خشک نیست، توی بازار امریکا که اصلیترین بازار افروده بعیده برونکو‌ بتونه حتی به جیپ نزدیک بشه. از نظر رانندگی شهری کاملا ذهنیت تون رو‌نسبت به جیپ عوض کنید، اون جیپ های توی ایران با اینا خیلی فرق داره.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  22. ایسوزو دی مکس

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (8 ديدگاه)

    هر کدام بیاد ما با هاش حال می کنیم فقط نه نسخه چینی باشه و نه بیان موتور تیگو ۵ بندازن روش 😁

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. MR

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من به شخصه فورد رو بیشتر می پسندم چون ظاهر هیجان انگیز تری داره ولی به نظرم جیپ دیگه خیلی یک نواخت شده و ظاهر تقریبا حوصله سربری داره ولی باز جفتشون پادشاهان افرودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. alireza

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام.
    انتخابم رانگلره! هرجور حساب کنیم آفرود با ماشین های توربو سخته همیشه باید دلشوره داشته باشی دقیق گاز رو یک جای معین نگه داری چون اگه کم گاز بخوره ..! دیگه صاحبان ماشینای توربو حتما تجربه دارن مخصوصا تو سربالایی/:

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. سهراب استیری

    ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان عزیز
    برانکو رپتور شاسی بلند تر
    زوایای بهتر
    تعلیق بهتر(طبق گفته یکی از معتبر ترین کانال های ماشینی یوتیوب)
    لاستیک های بزرگتر
    جیپ ۳۹۲ قدرت بیشتر
    مصرف سوخت بیشتر
    قیمت پایه بیشتر
    اینا مشخصاتشونه
    از لحاظ آفرود توی کاغذ برانکو رپتور بهتره اما باید تو دنیای واقعی ببینیم چی میشه و اینکه مسلما طراحی بیرونی و داخلی و تکنولوژی برانکو رپتور بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا