دوجفورد

درگ جالب ریویان R1T با فورد رپتور و رم TRX با حضور یک مهمان ویژه

چند سالی است که به دیدن مغلوب شدن خودروهای درون‌سوز قدرتمند توسط مدل‌های الکتریکی در مسابقات درگ عادت کرده‌ایم اما آیا این برتری خودروهای الکتریکی به دنیای پیکاپ‌ها هم کشیده شده است؟ جدیدترین ویدئوی Hagerty که سریع‌ترین پیکاپ‌های دنیا را در برابر هم قرار داده است قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد. سه پیکاپی که در این درگ حضور دارند ریویان R1T، رم TRX و فورد رپتور هستند که هم روی کاغذ و هم در پیست تفاوت‌های بزرگی باهم دارند.

هرچند در هر سه پیکاپ نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود اما ریویان با ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۲۳۰ نیوتن متر گشتاور، با اختلاف قابل‌توجهی از دو رقیب دیگر قوی‌تر است. در رتبهٔ دوم، رم TRX با نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار می‌گیرد که ۷۰۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. رپتور هم با موتور V6 توئین توربوی خود که تنها ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد در انتهای صف قرار می‌گیرد. حتی ۵۵۶ کیلوگرم وزن سبک‌تر رپتور نسبت به ریویان ۳۲۵۴ کیلوگرمی هم برای جبران این کمبود قدرت کافی نیست.

بنابراین پیروزی ریویان در درگ اول هرگز عجیب نیست. این پیکاپ الکتریکی قدرتمند ظرف ۱۱.۶ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را طی می‌کند و پس از آن، رم با ۱۲.۲ ثانیه دوم می‌شود. رپتور نیز با تایم ۱۴.۲ ثانیه، یک سال نوری از دو رقیب دیگر عقب می‌افتد. اختلاف ریویان و رپتور در این درگ آن‌قدر زیاد است که مردان هاگرتی تصمیم می‌گیرند یک تریلر با یک جی‌ام‌سی سایکلون روی آن را به R1T متصل کرده و درگ دیگری برگزار کنند. سایکلون یک ماسل پیکاپ متعلق به دههٔ ۹۰ است که زمانی سریع‌ترین پیکاپ دنیا بود.

ریویان حتی با وجود این تریلر سنگین که حدود ۲.۷ تن وزن دارد هم موفق می‌شود رپتور را مغلوب کند. پس از این، سایکلون از تریلر پایین می‌آید تا با نیروی خودش در برابر فورد قرار گیرد. زیر کاپوت این پیکاپ کلاسیک یک پیشرانهٔ ۴.۳ لیتری V6 توربو قرار دارد که ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد شاید خیلی چشمگیر به نظر نرسند اما جی‌ام‌سی با همین قدرت موفق می‌شود رپتور را شکست دهد. این پیرمرد آمریکایی ۴۰۰ متر را در ۱۳.۳ ثانیه طی می‌کند که نزدیک به یک ثانیه از رپتور سریع‌تر است.

مقایسه مشخصات فنی

ریویان R1T

رم TRX

فورد رپتور

جی‌ام‌سی سایکلون

پیشرانه الکتریکی چهار موتوره ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو ۴.۳ لیتری V6 توربو
قدرت ۸۳۵ اسب بخار ۷۰۲ اسب بخار ۴۵۰ اسب بخار ۲۸۰ اسب بخار
گشتاور ۱۲۳۰ نیوتن متر ۸۸۰ نیوتن متر ۶۹۰ نیوتن متر ۴۷۵ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۴ سرعته اتوماتیک
محورمحرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۳۲۵۴ کیلوگرم ۳۱۱۴ کیلوگرم ۲۶۹۷ کیلوگرم ۱۶۳۳ کیلوگرم
قیمت ۹۴,۴۰۰ دلار ۹۱,۷۲۵ دلار ۸۲,۰۸۰ دلار ۲۵,۹۷۰ دلار (زمان تولید)

 

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1890 ديدگاه)

    یکمی کوچیک نبست ریویان نسبت به رپتور و رم …
    ولی جی ام سایکلون چه حقی بود ، آخه ۴۰۰ متر ۱۳.۳ رو آسفالت اون برای یه ماشین قدیمی … بی نظیره واقعا معادلش باید طلا بدن
    در ضمن پیکاب ها عمومآ برای کارکردن زیاد شرایط سخت و افرود و … ساخته شدن .. به نظرم فورد رپتور بهترین گزینه برای این کار هست

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۳
  2. امیر

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2804 ديدگاه)

    فقط نعره تیرکس
    یه محصول همه چی تمام!

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  3. Hamid

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1699 ديدگاه)

    درگ بدون اون دختر خوشگله که پرچم میزنه لطفی نداره

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱۴
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (468 ديدگاه)

      متأسفم.
      جامعه به کجا کشیده شده است!
      افسوس باید خورد…

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱۵
      1. شاهرخ

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (241 ديدگاه)

        ماکسیملیان تورو به همون خدایی که میپرستی برو بمیر

        موافقم ۷
        مخالفم ۱۱
        1. Clean energy (صیانت!)

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (1011 ديدگاه)

          این دیگه چه حرفی بود😑

          موافقم ۵
          مخالفم ۴
  4. AMIN (M.A.S)

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (677 ديدگاه)

    تفاوت نرخ گشتاور ریویان با رم به اندازه یه دوج چلنجرSXT هست
    فوری بودن گشتاور خیلی به ریویان کمک کردتا تو صفر تا صد جلو بزنه چون توی یک چهارم مایل یک دهم ثانیه عقب تر از صفر تا صد (نسبت به رم ) بود
    کاش یه رول ریسم میذاشتن
    اما مهم نیست
    رم و فورد هنوزم کارای یه پیکاپو خیلی خیلی بهتر از ریویان انجام میدن و این مهم تره
    بین پیکاپای پرفورمنس هنوزم TRX پادشاهه
    اما صد حیف که دیگه پیکاپایی مثل اون سایکلون، فورد SVT لایتنینگ و بهترین پیکاپ این کلاس یعنی رمSRT-10 با موتور وایپرV10 رو نداریم
    رم SRT-10 سالهاست که سریعترین پیکاپ کارخونه ایه دنیاس با حدود۲۵۰KPH
    کارایی پیکاپ هارو که ندارن ولی خیلی جذاب بودن به نظرم

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  5. Philipp

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    البته به سایز پیکاپ ها کم توجهی شده بود
    رم و رپتور فول سایز هستند ریوان میان سایز
    و این کلی تاثیر داره

    موافقم ۶
    مخالفم ۰
  6. Clean energy (صیانت!)

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    من هنوزم نمیتونم دل از اون فورد رپتور بکنم…
    چرا تو انقد خوبی
    چندتا ماشین تو قلبم جای دارن
    یکیش پورشه ۹۱۱ جی تی دو آرسه
    و یکیشم این فورد رپتور
    نمیتونم هیچ ماشینیو بهشون ترجیح بدم😍

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
    1. ماکسیمیلیان

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (468 ديدگاه)

      درود بر شما! احسنت! مرحبا! عالی👌🏻!

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
      1. Clean energy (صیانت!)

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        👍

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  7. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1866 ديدگاه)

    اینجاست که جادوی انجین همی رو میشه دید.حتی میتونه بهترین وی۶ دنیا رو پودر کنه.خوبه همی داج قدیمیه اگر جدید بود چی میشد.انجینهای همی مخصوصا هلکت ثابت کردن که هیچ جایگزینی ندارن و فقط نیروگاه برقی میتونه آینده رو ازسون تحویل بگیره.پدال راستی افتضاه مازراتی mc20رو نمیزاری

    موافقم ۵
    مخالفم ۷
    1. mohamadreza83

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (465 ديدگاه)

      ««پدال راستی افتضاه مازراتی mc20رو نمیزاری»»

      حیف اون همه پول و سرمایه که صرف توسعه بخش های مختلف یه پروژه و محصول از قبل شکست خورده و به حاشیه رونده شده ای مثل mc20 شد …

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
  8. GMA

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1447 ديدگاه)

    اینجور درگ ها خیلی چرته، به جای این باید یه مسابقه آفرود برگزار می‌شد، الان مفهوم این چیه؟!

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۰
    1. M.Kkarimi

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (773 ديدگاه)

      حق !

      موافقم ۲
      مخالفم ۰
  9. Jdm باز

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (858 ديدگاه)

    اقا این درگ ها هیچیو مشخص نمیکنن
    یه وانت برای مصارف کاری هستش نه اینکه بری باهاش درگ بندازی
    قابلیت بکسل و ظرفیت حمل بار و افرود رو باید مقایسه کرد
    در ضمن سایز ریویان از اینا کمتره و میان سایزه در حالی که رم و رپتور فول سایز هستن

    بزودی raptor r میاد و رقیب مستقیم trx میشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۱
  10. مهردادکمال

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1084 ديدگاه)

    فقط عکس اخر!!! کلا ماشینها نسل به نسل بزرگتر و سنگینتر میشن مثلا سایز یه سدان خانوادگی به اندازه یک سدان فول سایز دهه هشتاد هست این موضوع توی پیکاپ ها خیلی مشهودتره! اگر سایبرتراک با اون اندازه وحشتناکی که تو. نمونه پروتوتایپش بیاد این وانتای غول پیکر جلوش کم میارن

    موافقم ۳
    مخالفم ۲
  11. مهردادکمال

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1084 ديدگاه)

    ریویان حتی اگر تو ۵ثانیه چهارصد مترم بزنه رپتور و رم رو بهش ترجیح میدم
    صدای نعره و رخ خوفش یه دنیا ارزششونه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا