هوندا

هوندا سیویک تایپ R جدید معرفی شد؛ موتور ۲ لیتر و دنده دستی

نسل جدید سیویک با تجهیزات تایپ R، سال ۲۰۲۳ تولید می‌شود. این خودرو، بدنه‌ی سدان کوپه با درپوش صندوق متصل به شیشه‌ی عقب (فست‌بک) خواهد داشت و فاقد مدل دودر خواهد بود.

باگذشت یک سال از معرفی نسل جدید برای هوندا سیویک، انتظار برای تایپ R مدرن به اوج رسید. حدود ۶ ماه پیش، مدیران هوندا وعده دادند که تایپ R سال ۲۰۲۳ تولید شود و عرضه‌ی جهانی داشته باشد. این خودرو علاوه‌بر ژاپن، در بازار انگلیس و امریکا نیز علاقه‌مندان پرتعداد دارد.

نمای اصلی هوندا سیویک تایپ آر

هنوز اطلاعات فنی از تایپ R جدید منتشر نشده است. آنچه می‌دانیم، نصب پیشرانه‌ی توربوشارژ چهار سیلندر ۲ لیتر، روی این خودرو است. ساختار دیفرانسیل جلو با گیربکس ۶ سرعته دستی نیز مشابه نسل قبل، حفظ خواهد شد. با این شرایط، جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک، سیستم دو دیفرانسیل و پیشرانه‌ی هیبرید، فعلا برای تایپ R وجود نخواهد داشت.

نمای عقب هوندا سیویک تایپ آر

بدنه‌ی تایپ R مدل ۲۰۲۳ نسبت به گذشته، طول و عرض بیشتری دارد؛ اما ارتفاع بدنه کمتر شده است. تایرهای میشلن پایلوت اسپرت ۴S نیز پهنای بیشتری دارند. مجموع این تغییرات، نقش مهمی در عملکرد فنی خودرو در شرایط مختلف خواهد داشت. تایپ R جدید، به‌تازگی موفق به ثبت بهترین زمان‌گیری برای خودروهای دیفرانسیل جلو در پیست سوزوکا شده است.

بال عقب هوندا سیویک تایپ آر

نصب بالچه بزرگ روی درپوش صندوق، مهم‌ترین تفاوت ظاهری مدل استاندارد سیویک با تایپ R جدید، به نظر می‌رسد. سپر و جلوپنجره در نمای روبرو نیز تغییر کرده‌اند تا حس تهاجمی خودرو افزایش یابد. در پشت، نه‌تنها اگزوزهای سه‌گانه و سپر عقب، بازطراحی شده‌اند؛ بلکه جایگاهی برای عبور هوا، مخصوص چرخ‌های عقب اضافه شده است.

کابین هوندا سیویک تایپ آر

در فضای داخلی، صندلی‌های اسپرت با رنگ قرمز وجود دارند. جزئیات سرخ‌رنگ نیز مشابه نسل‌های قبل تایپ R برای قسمت‌های مختلف کابین استفاده شده است. فرم ساده در داشبورد، تفاوتی با نسخه‌ی استاندارد هوندا سیویک ندارد؛ اما ادوات نقره‌ای رنگ برای کنسول و پنل تمام دیجیتال پشت فرمان، مخصوص تایپ R  خواهد بود.

سیستم اطلاعات سرگرمی و نرم‌افزارهای اختصاصی رانندگان حرفه‌ای، برای سیویک تایپ R ارائه خواهد شد. حالت رانندگی مخصوص پیست با نام +R نیز وجود دارد تا علاوه‌بر تنظیمات ویژه برای تجهیزات فنی، حالت گرافیکی نمایشگرها را تغییر دهد.

پنل فرمان هوندا سیویک تایپ آر

نسل جدید تایپ R برای تولید در سال ۲۰۲۳، احتمالا آخرین هاچبک اسپرت و تمام بنزینی هوندا خواهد بود. جزئیات کامل از عملکرد فنی این خودرو در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد. کارشناسان امیدوارند تایپ R جدید، آستانه قیمت ۴۰ هزار دلار را حفظ کند.

مدل ۲۰۲۱ تایپ R با قدرت ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۵ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۹ تا ۱۰ لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد. به عنوان مقایسه، نیسان Z جدید با قیمت ۴۱ هزار دلار، پیشرانه‌ی ۳ لیتر توئین‌توربوشارژ ۴۰۰ اسب بخار با گشتاور ۴۷۵ نیوتن‌متر ارائه می‌کند و در زمان ۴/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. این هاچبک دودر، دیفرانسیل عقب است و دو نوع جعبه‌دنده دستی یا اتوماتیک دارد.

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (4364 ديدگاه)

    طراحیش نسبت به نسل قبلی پیشرفت قابل توجهی کرده

    موافقم ۵۱
    مخالفم ۴
    1. Reza.M

      ۳۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (301 ديدگاه)

      طراحیش برم گردوند به سالای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۵ واقعا همه چیز اون موقع یه جور دیگه بود

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۳
  2. Aboalfazl demon

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    جذابیت محض

    موافقم ۳۳
    مخالفم ۰
  3. آرین

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (339 ديدگاه)

    اگر بخوام ماشینی رو برای ترَک انتخاب کنم اولین گزینه تایپ آر خواهد بود. حتا قبل از ۹۱۱gt2 و کروت c8.

    موافقم ۲۳
    مخالفم ۱۱
  4. sina

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2184 ديدگاه)

    ای شد یه چیزی
    حوالی ۳۵۰ اسب بخار با گشتاور ۴۵۰ نیوتنی احتمالا رکورد همه پیست های معروف رو برای دیفرانسیل جلوها بزنه.

    موافقم ۳۱
    مخالفم ۲
  5. کیان

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1033 ديدگاه)

    رقابت بین
    فولکس ار
    هوندا تایپ ار
    کرولا جی ار
    داغ هست
    اگر سوبارو یا مزدا ۳ هم ماشین‌هایی برای رقابت میفرستادن جذابتر میشد
    البته ۳۰۸ هم هستش

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۴
    1. مزدا

      ۳۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (511 ديدگاه)

      فکر کن مزدا بیاد دیگه چی میشه نسخه غیر اسپرت ۲۲۷ اسب و ۴۰۰ نیوتون متر گشتاور داره نسخه اسپرت میزنه بالا ۳۰۰ اسب

      موافقم ۵
      مخالفم ۰
  6. Kato

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (264 ديدگاه)

    محسور کننده

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۰
    1. ۷۷۸۸

      ۳۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (25 ديدگاه)

      شاید هم مسحور کننده😁

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
  7. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (583 ديدگاه)

    من همچنان به نیسان Z فکر می کنم

    موافقم ۴۰
    مخالفم ۵
    1. Reza Waffen SS

      ۳۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (4364 ديدگاه)

      قبول کنیم نسل جدید نیسان Z طراحیش پسرفت داشت بخصوص قسمت عقبش

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۱۳
      1. ارسلان

        ۳۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (272 ديدگاه)

        طراحی کلی بخصوص طراحی عقب این ماشین برگرفته از Nissan 300ZX سال ۱۹۹۰ هست
        در طراحی نسل فعلی نیسان زد خواستن که اصالت این مدل رو از دل دهه ۹۰ بکشن بیرون و با چاشنی مدرن سازی یک مدل آشنا برای طرافداران نیسان زد بدن بیرون

        موافقم ۷
        مخالفم ۱
  8. ehsan fa

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1664 ديدگاه)

    دنده دستی به جز مسابقه به هیچ دردی نمیخوره ، ما ۳ تا ماشین داریم (همش اشکال مختلف پژو) یه ۲۰۷ دنده اتوماتیک مدل ۸۹ که داریم از اون ۳تا بهتره با اینکه ارزونترین دنده اتوماتی که میتونی بخری هست ۴ دنده بیسیک، دنده دستی فقط بدرد نابودی اعصاب سیاتیک میخوره

    موافقم ۴
    مخالفم ۳۱
    1. phonix

      ۳۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (616 ديدگاه)

      اینکه ایرانی ها اشغال میزن چه ربطی به هوندا داره؟
      پورشه هم گیربکس دستی میده بعضی ماشین هارو نیسان زدهم اینطوره و…
      لذتی که در دنده عوض کردن هست در چیز دیگه ای نیست
      کسی که بخواد دنده اوتوماتیک بخره اصلا دنبال همچین ماشینی نمیاد مثلا اگه هوندا بخواد میره دنبال اکورد
      این ماشین ماله عشق و حاله نه زندگی روزمره البته روزمره همم میشه ازش استفاده کرد ولی خوب به راحتی دنده اوتماتیک نیست

      موافقم ۱۹
      مخالفم ۱
      1. مزدا

        ۳۰ تیر ۱۴۰۱
        سوابق: (511 ديدگاه)

        phonix حق گفتی

        موافقم ۴
        مخالفم ۱
  9. hamid

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    خیلی دوست داشتم این ماشین رو داشته باشم ولی خوب مثل همه چیزهای عادی دنیا فقط باید حسرتسو بخورم

    موافقم ۱۳
    مخالفم ۱
  10. JDM lover

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    خیلی خوب شده 👌
    عالیه

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  11. حسین دهمرد

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2089 ديدگاه)

    اینکه چهار دره یک سر و گردن ار نیسان z ارزش بیشتری داره. فک کن یه ماشین داری که حتی میتونی بری باهاش اسنپ کار کنی یا بری مسافرت خانوادگی و هم تو پیست لذت ببری و هم یه قیمت اقتصادی داره؟ چندتا ماشین اینجوری سراغ دارین؟

    موافقم ۱۸
    مخالفم ۲
  12. meysam

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3382 ديدگاه)

    “”نسل جدید تایپ R برای تولید در سال ۲۰۲۳، احتمالا آخرین هاچبک اسپرت و تمام بنزینی هوندا خواهد بود.””
    امیدوارم اون سوختهای مصنوعی و انجین هیدروژنی به نتیجه برسن تا شاهد همچین تراژدی غم انگیزی نباشیم

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
  13. Hadi

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (220 ديدگاه)

    خیلی عالیه ولی اگه قراره ۴۰ هزارتا باشه نیسان Z پایه رو بهش ترجیح میدم…

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  14. پدرام

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (556 ديدگاه)

    ای کاش میتسوبیشی هم فکری به حال لنسر می کرد اتومبیلی که روزی یکی از سلاطین این کلاس بود اوولیشن ! به نظرم اگه این نسخه جدید از لنسر با پرفورمنس بالا تولید بشه کمپانی میتسوبیشی دوباره جان تازه ای خواهد گرفت

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۱
    1. phonix

      ۳۰ تیر ۱۴۰۱
      سوابق: (616 ديدگاه)

      میتسوبیشی کلا خودرو سازی رو از الویت خارج کرده

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۰
  15. ali+a

    ۳۰ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (767 ديدگاه)

    خیلی دوست داشتنیه…

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  16. رامتین

    ۳۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (2559 ديدگاه)

    نسبت به قبل پیشرفت خیلی خوبی کرده. بنظرم توان ۳۴۰ اسب خواهد داشت. از طرفی بد نیست با گیربکس دوکلاجه هم عرضه بشه.

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  17. زنده باد دوازده سیلندر

    ۲ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (45 ديدگاه)

    اخرش هاچ بکه یا سدان فست بک؟

    موافقم ۱
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا