همانطور که چندی پیش وعده داده شده بود، هیوندای در نمایشگاه شیکاگوی امسال نسخهٔ هیبریدی سوناتای فیسلیفت را معرفی کرد. مثل گذشته این ماشین در دو نسخهٔ هیبریدی و پلاگینهیبریدی ارائه شده است. هردوی این مدلها از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر و یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکنند. نسخهٔ هیبریدی اما در کنار این موتور به یک موتور الکتریکی با ۵۱ اسب بخار قدرت و پکیج باطریهای لیتیوم یون پلیمری ۱.۷۶ کیلووات ساعتی نیز مجهز شده است که مجموع خروجی سیستم را به ۱۹۳ اسب بخار میرساند. هیوندای تخمین زده است که سوناتا هیبریدی در هر صد کیلومتر در شهر ۶ لیتر، در بزرگراه ۵.۲ لیتر و در سیکل ترکیبی ۵.۶ لیتر بنزین مصرف کند.
مدل پلاگینهیبریدی اما در کنار پیشرانهٔ بنزینی از یک موتور الکتریکی قویتر با ۶۷ اسب بخار قدرت و پکیج باطری لیتیوم یون پلیمری ۹.۱ کیلووات ساعتی استفاده میکند. خروجی کلی این سیستم ۲۰۲ اسب بخار قدرت است و سوناتا پلاگین را قادر میسازد تا ۴۳ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند. برای به حداکثر رساندن بهرهوری در سوناتا هیبریدی و پلاگینهیبریدی، نمای جلو و عقب، جلوپنجره، کاپوت و گلگیرها بهگونهای طراحی شده که موجب بهبود آئرودینامیک خودرو میشود. این امر موجب شده ضریب آئرودینامیک ماشین به تنها ۰.۲۴ برسد که در این کلاس پیشرو است. برای این سدان کرهای همچنین بهصورت سفارشی چراغهای جلوی LED ارائه شده که قابلیت چرخش داشته و پیچها را روشن میکند.
در داخل نسخههای هیبریدی سوناتا یک صفحهنمایش هشت اینچی لمسی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است که از اندروید اتو و کارپلی پشتیبانی میکند. در مدل پلاگینهیبریدی اما یک نمایشگر تکنولوژی هم به خودرو اضافه میشود که اطلاعات مربوط به عملکرد قوای محرکه را نشان میدهد. در این مدل همچنین یک نشانگر شارژ هم در بالای داشبورد وجود دارد. سوناتا هیبریدی و پلاگینهیبریدی هردو بهصورت استاندارد به سیستم تشخیص نقاط کور، هشدار ترافیک عقب و سیستم کمکی تغییر خط مجهز هستند. علاوه بر این، خریداران میتوانند سیستمهای اختیاری مانند ترمز خودکار اضطراری، سیستم حفظ حرکت میان خطوط و نوربالای اتوماتیک را هم سفارش دهند.
سوناتا هیبریدی از سهماههٔ اول امسال و نمونهٔ پلاگینهیبریدی از سهماههٔ دوم امسال به بازار ایالاتمتحده عرضه خواهد شد. نسخهٔ پلاگینهیبریدی این سدان کرهای در سراسر ایالاتمتحده عرضه خواهد شد اما نسخهٔ هیبریدی در مناطقی چون کالیفرنیا، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، نیویورک و رود آیلند عرضه نمیگردد و در این مناطق صرفاً نسخهٔ پلاگینهیبریدی قابل خریداری خواهد بود.
مجید
۲۳ بهمن ۱۳۹۶اولین بار تو سال 2006 بود که در مورد تویوتا پریوس هیبریدی خوندم و فکر میکردم بالاخره یه روزی تو ایران وارد میشه و ما هم میتونیم بخریم ولی افسوس!!الان بیشتر از 11 سال از اون زمان گذشته و دنیا داره میره به سمت الکتریسیته و ماشین های هیبریدی هم تو ایران موجوده ولی اوضاع ما!!!!!!
نمیشه به دست دومش هم فکر کرد با این قیمت های نجومی!!!!!
اما همه این ها به کنار این مدل سوناتا خیلی مشخصات خوبی داره از جمله ضریب ایرودینامیک 0.24!!!به علاوه این که ظاهر جسورانه ای داره.دوستم که تو کانادا زندگی میکنه میگه گارانتی کیا و هیوندای اونجا خیلی زیاده بین 5 تا 7 سال!!!!(قابل توجه فرقون سازان داخلی)
سورنا
۲۳ بهمن ۱۳۹۶تو ایران هم گارانتی میدن ۵ سال ولی تقریبا ١ سال بعد من مراجعه کردم برای کیسه هوا
دیگه نیاز نیست بگم چه حرفا و بهونه هایی آوردن و پیچوندن :)
مرتضی
۲۴ بهمن ۱۳۹۶مگه اینو قبلا تو ابران رونمایی نکرده بودن؟؟