لکسوسهیوندای

رویارویی جنسیس GV70 و لکسوس NX350، نبرد لوکس‌های شرقی‌

نتیجهٔ کلی رقابت بین جنسیس GV70 و لکسس NX350 تقریباً همان چیزی بود که انتظار داشتیم اما این آزمایش شگفتی‌های بزرگی را برای ما به همراه داشت زیرا نشان داد که از یک سو، برند نوپای جنسیس چگونه خود را در بین کهنه‌کاران بخش لوکس بازار کاملاً مطرح کرد و از سوی دیگر لکسس سنتی چطور مسیر جدیدی را با محوریت جذب جوانان در پیش گرفته است. در این رقابت سخت، جنسیس با نسخهٔ ارزان‌تر چهار سیلندر خود یعنی GV70 2.5T با قیمت پایهٔ ۴۲,۵۹۵ دلار و سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد حضور پیدا کرده است. البته قیمت نمونهٔ آزمایشی ما با پکیج‌های Select و Advanced به ۵۱,۳۲۰ دلار رسیده است.

نسل دوم لکسس NX که به‌تازگی با مدل ۲۰۲۲ به بازار آمده است، با ظاهری زیباتر و پیشرانه‌های جذاب‌تر بسیار نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده است. از بین چهار پیشرانهٔ مختلف این خودرو، موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر توربو در مدل NX350 بهترین گزینه برای مقایسه با جنسیس به نظر می‌رسد. لکسس برای این رقابت یک مدل F Sport با سامانهٔ چهارچرخ محرک و قیمت پایهٔ ۴۷,۷۲۵ دلار فرستاده است اما برخورداری این خودرو از تعداد قابل‌توجهی آپشن سفارشی، قیمت آن را به ۵۴,۴۱۰ دلار رسانده است.

جنسیس GV70: برداشتی مدرن از تجمل سنتی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در مقایسهٔ کراس‌اوورهای لوکس فضای داخلی است زیرا خریداران مبالغ بالایی را می‌پردازند تا کابین شیکی داشته باشند و GV70 از این لحاظ هیچ کم و کسری ندارد. GV70 سرنشینان خود را با متریال باکیفیت و طراحی جذاب احاطه می‌کند. تودوزی چرمی کرمی در نمونهٔ آزمایشی ما همراه با غربیلک فرمان دو پرهٔ افقی، حسی کاملاً سنتی به کابین خودرو بخشیده است اما فقدان تزئینات چوبی و چیدمان معقول کنترلرهای مدرن نشان می‌دهند که با خودروی کلاسیکی طرف نیستیم. بالای داشبورد خودرو نمایشگر عریضی قرار گرفته است که استفاده از آن‌هم برای جوانان علاقه‌مند به تکنولوژی و هم پیرمردهای سنت‌گرا آسان خواهد بود. بزرگ‌ترین گلایهٔ ما از داخل GV70 کنترلر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی روی کنسول میانی است که هم‌اندازهٔ شیفتر گیربکس بوده و به‌راحتی با آن اشتباه گرفته می‌شود.

لکسس NX350: برداشتی جوان‌پسند از کراس‌اوور کامپکت لوکس

درحالی‌که کابین GV70 سبکی سنتی دارد، داخل NX350 کاملاً مدرن به نظر می‌رسد. یکی از نقاط قوت اصلی در اینجا نمایشگر مرکزی بزرگی است که بالای دریچه‌های تهویه قرار گرفته است. در داخل لکسس اکثر متریال درجه‌یک هستند هرچند که در برخی قسمت‌ها چند تکه پلاستیک ارزان‌قیمت دیده می‌شود. به‌عنوان مثال، پدال‌های تعویض دندهٔ پلاستیکی NX نسبت به نمونه‌های فلزی جنسیس حس ارزان‌قیمتی دارند. یکی دیگر از مشکلات داخلی لکسس نیز دکمه‌های لمسی خازنی روی غربیلک فرمان است که با فشردن ساده کار نمی‌کنند بلکه باید آن‌ها را لمس کرد و منتظر ماند تا عملکرد هرکدام روی نمایشگر به نمایش درآید و سپس دکمه را فشرد. چرا چنین کار ساده‌ای را باید اینقدر پیچیده کرد؟ همچنین نمایشگر مرکزی بزرگ لکسس هم در یک زمان فقط قابلیت نمایش یک سیستم فرعی را دارد و نمی‌تواند مثل جنسیس چند مورد مختلف مثل ناوبری، تلفن، صدا و… را هم‌زمان به نمایش درآورد.

روی جاده: جنسیس متین، لکسس شگفت‌انگیز

هرچند لکسس با ۲۷۵ اسب بخار قدرت از جنسیس ۳۰۰ اسب بخاری ضعیف‌تر است اما در گشتاور (۴۳۰ نیوتن متر در برابر ۴۲۰ نیوتن متر) و وزن (۱۴۴ کیلوگرم سبک‌تر) نسبت به رقیب کره‌ای برتری دارد. هردو خودرو از گیربکس‌های اتوماتیک هشت سرعته استفاده می‌کنند اما ضریب درایو نهایی جنسیس کوتاه‌تر است. به همین دلیل، GV70 در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت با اختلافی بیش از یک ثانیه NX را مغلوب می‌کند (۶ ثانیه در برابر ۷.۱ ثانیه). البته اختلاف در ضریب درایو کمبود نیروی لکسس را توجیه نمی‌کند زیرا لوکس بودن به معنای فراوانی همه‌چیز ازجمله قدرت است و هرچند NX خودروی کندی نیست اما حداقلِ چیزی که از یک کراس‌اوور لوکس انتظار داریم را ارائه می‌کند. این در حالی است که در GV70 احساس می‌شود همیشه نیروی ذخیره وجود دارد.

از نظر سواری و هندلینگ اما لکسس برتری آشکاری دارد. GV70 2.5T بدون پکیج سفارشی اسپرت پرستیژ بیشتر حال و هوای لوکس دارد تا اسپرت که البته این مشکلی نیست و کراس‌اوور جنسیس در پیچ‌های تند مسیر آزمایشی پرپیچ‌وخم ما مثل یک خودروی لوکس بزرگ آلمانی، مقتدر و استوار احساس می‌شد اما فرمان خودرو کمی کند عمل می‌کند و درحالی‌که در حالت معمولی خیلی سبک است، در حالت اسپرت هم خیلی سنگین می‌شود. البته که پکیج اسپرت پرستیژ جنسیس را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کند اما بدون آن خیلی نمی‌تواند لبخند را روی لبان راننده بنشاند.

NX350 اما در مقایسه با رقیب کره‌ای، خودرویی کوچک‌تر، سبک‌تر و چابک‌تر احساس می‌شد و پیچ‌ها را با اشتیاق جوانانه‌ای که در جنسیس دیده نمی‌شد طی می‌کند. البته چسبندگی این ژاپنی سرحال در حد متوسطی است اما شاسی لکسس از همین میزان چسبندگی هم بهترین استفاده را می‌کند درحالی‌که وزن و احساس فرمان‌ هم همان چیزی است که باید باشد. سواری NX350 به میزان قابل‌توجهی از GV70 سفت‌تر است اما لکسس در جذب تکان‌های بزرگ عملکرد بهتری دارد. ما واقعاً از رانندگی لذت‌بخش NX در پیچ‌ها غافلگیر شدیم زیرا این اصلاً چیزی نبود که از یک لکسس انتظار داشتیم و نشان داد که پکیج F Sport واقعاً کار می‌کند. NX350 مثل یک کودک بازیگوش احساس می‌شود درحالی‌که GV70 رفتاری مثل بزرگ‌سالان موقر را از خود نشان می‌دهد.

برنده کیست؟

در این آزمایش واقعاً از شیوهٔ رانندگی و رفتار NX350 تحت تأثیر قرار گرفتیم. ما هرگز انتظار نداشتیم سواری یک لکسس حتی با نشان F Sport تا این حد لذت‌بخش باشد. به وضوح مشخص است که لکسس با نسل جدید NX خریداران جوان‌تر را هدف قرار داده است و می‌خواهد تصویر پیرمردی خود را پاک کند. با‌این‌حال، در این جدال دشوار نهایتاً GV70 به پیروزی رسید. هرچند در بررسی هندلینگ عرصه بر این کراس‌اوور کره‌ای تنگ شد اما این فقط یک قسمت از آزمایش ما است و جنسیس درمجموع خودروی قوی‌تر و باصلابت‌تری احساس می‌شود. این ماشین همچنین از صندلی عقب بزرگ‌تر و کنترل‌های آسان‌تری برای استفاده برخوردار است. در داخل خودروها، ما چند گلایهٔ جدی از لکسس داشتیم درحالی‌که در جنسیس بجز موارد خیلی جزئی هیچ مورد آزاردهنده‌ای وجود نداشت.

بااین‌همه، ما یک نشریهٔ ماشینی هستیم و چگونه می‌توان گفت خودرویی که هندلینگ بهتری دارد بازندهٔ رقابت شده است؟ پاسخ این سؤال به قیمت خودروها بازمی‌گردد. لکسس بیش از ۳ هزار دلار از جنسیس گران‌تر است که فقط با کمی بیش از این مبلغ می‌توان GV70 را به پکیج اسپرت پرستیژ مجهز کرد که آن را در لذت رانندگی و هندلینگ هم‌سطح NX350 F Sport خواهد کرد (اگر بهتر نباشد). از سوی دیگر، برای اینکه قیمت این NX هم‌سطح GV70 شود باید قید پکیج ۵ هزار دلاری F Sport را می‌زدیم که در این صورت یکی از بهترین ویژگی‌های این کراس‌اوور ژاپنی حذف می‌شد.

با این حال، هرچند لکسس در این رقابت پیروز نشد اما تحسین ما را برانگیخت. این خودرو علیرغم مشکلاتش، یک کراس‌اوور کامپکت لوکس شگفت‌انگیز است و برای کسانی که انتظاراتشان از یک خودروی لوکس با پدر و مادرشان متفاوت است انتخاب خوبی خواهد بود. برای ما خیلی جالب بود که لکسس کهنه‌کار کراس‌اووری مناسب جوانان ساخته است درحالی‌که جنسیس تازه‌کار روی تجمل سنتی تمرکز کرده است. هردوی این شرکت‌ها کراس‌اوورهای کامپکت لوکس عالی ساخته‌اند اما جنسیس این کار را بهتر انجام داده است.

مقام دوم: لکسس NX350

نقاط قوت: هندلینگ فوق‌العاده خوب، نگرش جدیدی از تجمل، نمایشگر مرکزی واضح

نقاط ضعف: کنترل‌های لمسی روی فرمان، صندلی‌های عقب تنگ، برخی متریال ارزان‌قیمت

چکیده: NX کراس‌اووری بسیار عالی است که تنها چند قدم تا پیروزی فاصله دارد

مقام اول: جنسیس GV70 2.5T

نقاط قوت: ظاهر بسیار جذاب، ارائهٔ تجمل به شکل سنتی، تکنولوژی‌هایی که استفاده از آن‌ها آسان است

نقاط ضعف: نیاز به پکیج اسپرت برای رانندگی لذت‌بخش، تنظیم نه‌چندان بی‌نقص فرمان، کنترلرهای شبیه به هم گیربکس و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی

چکیده: GV70 مملو از ویژگی‌های خوب مختلف است و ارزش بالایی در برابر قیمت دارد

مقایسه مشخصات فنی

جنسیس GV70 2.5T

لکسس NX350

پیشرانه ۲.۵ لیتری I4 توربو ۲.۴ لیتری I4 توربو
قدرت ۳۰۰ اسب بخار ۲۷۵ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر ۴۳۰ نیوتن متر
ردلاین ۶,۲۵۰ rpm ۶,۲۰۰ rpm
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
نسبت وزن به قدرت ۶.۵ کیلو/اسب بخار ۶.۶ کیلو/اسب بخار
فاصلهٔ محوری ۲,۸۷۵ میلی‌متر ۲,۶۹۰ میلی‌متر
طول ۴,۷۱۴ میلی‌متر ۴,۶۶۰ میلی‌متر
عرض ۱,۹۱۰ میلی‌متر ۱,۸۶۴ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۶۳۰ میلی‌متر ۱,۶۷۱ میلی‌متر
دایرهٔ چرخش ۱۱.۵ متر ۱۲.۲ متر
وزن خالص ۱۹۵۳ کیلوگرم ۱۸۱۶ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۲/۴۸ جلو/عقب ۶۰/۴۰ جلو/عقب
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
ظرفیت بکسل ۱۶۰۰ کیلوگرم ۹۰۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۸۲۰ لیتر ۶۴۰ لیتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۰ ثانیه ۷.۱ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۵ ثانیه ۱۵.۴ ثانیه
توقف از ۹۶ ۳۷.۲ متر ۳۶.۵ متر
شتاب جانبی ۰.۸۴ جی ۰.۸۲ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۶.۹ ثانیه ۲۷.۰ ثانیه
ظرفیت باک ۶۶ لیتر ۵۵ لیتر
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر ترکیبی ۹.۴ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۴۲,۵۹۵ دلار ۴۷,۷۲۵ دلار
قیمت تست‌شده ۵۱,۳۲۰ دلار ۵۴,۴۱۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (831 ديدگاه)

    با اینکه جنسیس رو خیلی دوس دارم ولی هنوز انچنان پخته نشده

    موافقم 55
    مخالفم 81
    1. دکتر استاپ

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (257 ديدگاه)

      جفتشون ماشینای خفنی هستن
      اونایی هم که الان میان درمورد استهلاک بحث میکنن این چرت و پرتا مال ایرانه اونجا ماشین رو لیز میکنن تهش هم خود نمایندگی برش میداره برای مصرف کننده بین این دوتا سلیقه ایه

      موافقم 67
      مخالفم 17
      1. حامد

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (831 ديدگاه)

        بله حرفتون درسته
        بنظرم لکسوس واقعا برای رقابت به جز با المانی ها به یه خودرو لوکس شرقی هم نیاز داشت

        موافقم 31
        مخالفم 4
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      فقط یه نگاه به رُخِ لکسوس می‌اَرزه به جنسیس !

      نه اینکه جنسیس بد باشه ، نه ، بلکه لکسوس زیادی خوبه و اصالت از رویش میباره !

      تنها نقطه‌ی قُوَت جنسیس در برابر خودش و نه رقبا ، طراحی داخلی دلچسبش هست که به نظر من زیبا و گیراست !

      پُشت فرمان nx جدید نَنِشستم ، ولی نسل قبلی که در ایران بسیار موفق به فروش شد ، وقتی پَشت فرمانش مینشینید اول از همه به خوش‌دست بودنش پِی میبرید که بسیار دلچسبه و سپس به اتاق مجردی بودنِ اتاقش و کیفیت متریالی که در تمام لکسوس‌ها دل را میبرد و مُدام دوست دادید اَدَوات را لَمس کنید !

      مطمئناً اگر واردات باز بود ، جنسیس در ایران میتوانست موفق به فروش شود به سبب قیمتی که بین لکسوس و تویوتا قرار میگرفت و این خلاء را پُر میکرد مثل همان زمان که جنسیس سدان حدود ۸۰ میلیون بود و لکسوس ES حدود ۱۱۰ میلیون و این در حالی بود که قیمت جهانی در یک لِوِل بود مثل همین قیمتی که در این مقاله میبینید و خودروها وقتی در ایران می‌آمدند ، دیگر موضوع فرق میکرد و دستوری قیمت‌گذاری میشدند در حالی که اگر درست قیمت‌گذادی میشد مسلماً کسی به سمت خرید کره‌ای نمیرفت و در هر کلاس تویوتا و لکسوس را گران‌تر از کره‌ای‌ها میفروختند در حالی که قیمت جهانی مشابهی دارند !

      موافقم 46
      مخالفم 91
      1. آرم@ن

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (183 ديدگاه)

        نوید جان خودتو اذیت نکن ٢٠٠ خط دیگه هم بنویسی نتیجه تغییر نمیکنه! ظاهرا این زیاد خوب بودن لکسوس که گفتی نتیجه ای جز رتبه دوم نداشت واسش :)))
        راجع به قیمت هم بگم الان تو منطقه اروند جنسیس رویال ٢٠١۶ با کارکرد ٧٠ هزار تا قیمتش ١ میلیارد و ۵٠٠هست،لکسوس es فول ٢٠١۶ هم با کار کرد ۵٠ هزارتا قیمتش قیمتش ١/۵٠٠ اما نتیجش چی شد؟ اینکه به ازای هر یدونه es,ده تا جنسیس خریدن

        موافقم 54
        مخالفم 41
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          آرمان جان
          سواد خودرویی شما کاملاً نشان از شناخت خودروئیتون داره ، چرا ؟!

          چون هنوز نمیدونی جنسیس رویال ۲۰۱۶ همکلاس لکسوس LS هست اما به قیمت ES فروش میرفت و میرفته !

          جالب اینجاست که دقیقاً تو کامنتم گفتم چطور کره‌ای‌ها را در ایران جا انداختند ( با قیمت پائیننر از هم‌رقیبان ژاپنیشون و گران‌فروشی ژاپنی‌ها بخصوص تویوتا لکسوس ) اما ایشان و بیسوادان دیگر در فهمیدن مقاومت میکنند !

          موافقم 36
          مخالفم 47
      2. آرم@ن

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (183 ديدگاه)

        واااای چه گل به خودی زد:))))) از سواد خودرویی حرف زد بعد میگه جنسیس رویال رقیب ال اس هست :)))) نوید جون جنسیس رویال همون جنسیس g80 هست! پشتشون هم نوشته،رقیب ال اس جنسیس g90! جا اینکه هی ٢٠٠ خط بنویسی یکم سواد خودروییتو ببر بالا! وقتی اینقدر ادعات میشه اما نه میدونی جنسیس رویال چیه نه میدونی رقیب ال اس کدومه! فک کنم فک کردی اسم دیگه سنتنیال جنسیس رویال هست :))))) سوتی بدی بود

        موافقم 46
        مخالفم 21
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          آرمان جان

          ممنون که این کامنت را گذاشتی و بیشتر تاکید کردی سواد خودرویی نداری 😂 !

          دوستان یه سرچی بکنند جنسیس g80 و g90 و به ( سال ساختش ) توجه کنند و عرضه‌ی محصولات جنسیس و کلاس‌های اتاقی جنسیس !

          فقط خندم میگیره از اون بیسوادتر‌هایی که لایک کردن کامنتت را و این چیزی نیست از وضع امروز پدال و اکثر کاربران !

          البته در کشوری که برای لاشه‌های وطنی لقب سلطان برمیگزینند و با لگن‌های چینی فاز بنز میگیرند توقعی هم نمیره !

          یکبار دیگر کامنت این دوست نازنینمون آرمان را بخوانید و پافشاری بر دانایی نداشته‌اَش هم بخوانید 😂🤦‍♂️ !

          با اینکه با جنسیس حال نمیکنم و دلیلی هم نداره کلاس اتاقی اون را بدونم ، ولی دارم به او با دلیل و مدرک ثابت میکنم اشتباه میکند اما باز گاو نَرَش شیر میدهد !

          موافقم 22
          مخالفم 43
      3. آرم@ن

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (183 ديدگاه)

        بنظرم جای ماست مالی سکوت میکردی بهتر بود چون الان باز ٢٠٠ خط نوشتی که اصلا معلوم نیست چه ربطی داشت و فقط خواستی یه چیزی گفته باشی که بگی اره جواب دادم و کامنتی که بی سوادی خودرویی من رو اثبات کرد بی جواب نموند! گل به خودی و سوتی خیلی بدی بود! وقتی حتی نمیدونی رقیب ال اس چیه،جنسیس رویال چیه! سنتنیال کدومه! زشته واقعا اینا چیزای ساده هستن،بیشتر تحقیق کن! ألبته اینکه وضعیت سواد خودرویی تو در این حده که خیلی وقته برای همه اثبات شده نیازی به این سوتی نبود! جنسیس جی هشتاد رقیب چیه؟ :)))))) حتی نمیدونی کدوم فول سایزه کدوم مید سایز! جنسیس رویال(جی هشتاد) (همون که نمیدونی رقیب چیه) مید سایز هست و رقیب لکسوس es که اونم مید سایز،جنسیس جی نود فول سایز و رقیب ال اس که فول سایزه! حتما این همه مجله هم نمیدونن که اشتباه مقایسه کردن با هم :)))))

        موافقم 33
        مخالفم 16
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (10203 ديدگاه)

          😂😂👋🏻
          کاملاً مشخصه تعداد نوشته‌های کامنت کی بیشتر شده !

          سعی کن به جای جواب دادن ، اطلاعات خودرویی‌اَت را بیشتر کنی ، دوست من ، برای خودت میگویم و اگر نه شر گفتن که کُنتُر نمیندازد !

          موافقم 13
          مخالفم 29
        2. javadhy

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (331 ديدگاه)

          کاری با دعوای شما دونفر ندارم ولی در کل royal یکی از تیپ ها انتخابی توی محصولات جنسیس هستش(2.5 royal و 3.5 royal) و اون جنسیس سدانی که توی کشورمون داریم genesis royal هم در چند بازار نام گرفت به جز این موضوعات آرم@ن واقعا کل بازار های مهم فروش خودرو رو توی دنیا ول کردی و با مقایسه فروش لکسوس و جنسیس توی منطقه آزاد اروند به این نتیجه رسیدی که جنسیس بهتره، الان توی بازار ایران ممکنه یک فرد بالای یک میلیارد هزینه ماشین چینی کنه آیا این اثبات میکنه که مثلا اون ماشین بهتر از یه تویوتای دسته دو هست؟؟

          موافقم 16
          مخالفم 15
        3. محمد

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1486 ديدگاه)

          داداش ولش کن کامنتاش حتی ارزش دیسلایک هم ندارن یکی نیست بهش بگه تو که کارآفرینی هزارتا هنر داری و چند تا رشته تو دانشگاه خوندی و گاراژ پر ماشین داری بین ما به قول خودش بیسواد ها چیکار میکنی

          موافقم 18
          مخالفم 5
        4. آرم@ن

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (183 ديدگاه)

          javadhy
          این مثالی که زدی چقدر بی ربط بود خدایی! یعنی صرفا فقط خواستی یه چیزی بگی که تو بحث راه پیدا کنی! مثالی که من زدم توی شرایطی بود که واردات ازاد بود و صرفا میخواستم قیمت هارو بگم که اختلاف قیمت بین جنسیس و es هست یا نه و در جواب اون بود که گفت جنسیس تو ایران خیلی ارزون تر ای اس هست تا بتونه فروش کنه،منم با یه مثال ساده نقض کردم حرفشو. مثال و حرف تو چه ربطی داشت به این صحبت؟ اینکه جنسیس بهتره یا نه رو که نیازی نیست من بگم،برو بالاتر به فارسی نتیجه توسط موتور ترند مشخص شده،نیازی به گفتن من نیست

          موافقم 17
          مخالفم 12
        5. آرم@ن

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (183 ديدگاه)

          خدایی با تعداد ٧ هزار تا کامنت چطور روت میشه از تعداد و نوشته کامنت بگی :)))
          ولی سوتی خیلی بدی بود،خیلی هم بود موقع بود،دقیقا همون موقع که داری به بقیه از بی سوادی خودرویی میگی خودت یه سوتی دادی که برای بار ٧ هزارم این صفت رو در مورد خودت ثابت کرد! کار آفرینی که فرق جنسیس رویال و سنتنیال و جی ٩٠ و رقیب ال اس و مید سایز و فول سایز رو نمیدونه! هیچ جوره هم جمع نمیشه این سوتی

          موافقم 18
          مخالفم 9
        6. javadhy

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (331 ديدگاه)

          والا ما تو کامتای تو چیز خاصی ندیدم هی فقط چهارتا کلمه رو تکرار میکنی؟ من برات توضیح دادم که حرفت از پایه اشتباست تو بازم حرف خودتو میزنی چکار میشه کرد تو فشار بخور در دنیای واقعی لکسوس ۱۰ تای جنسیس میفروشه.
          حداقل داری از برند مورد علاقت دفاع میکنی اول چهارتا چیز یاد بگیر دلتم الکی با انتخابای موتورترند خوش نکن

          موافقم 13
          مخالفم 16
        7. آرم@ن

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (183 ديدگاه)

          پدال الکی پاک نکن کامنتو وقتی هیچ توهینی توش نیست!
          Javadhy
          تو که فقط خودتو میخواستی تو بحث جُل کنی برای همین حرفت هیچ ربطی نداشت فقط خواستی یه چیزی بنویسی،حرف منم نفهمیدی که مشکل من نیست،بقیه فهمیدن همین کافیه
          من چرا باید فشاری بشم وقتی تو داری زیر مطلبی زور میزنی که توش برند مورد علاقه تو زیر برند مورد علاقه من قرار گرفته :))))) من دارم از این نتیجه موتور ترند لذذذت میبرم خدایی،نتیجه رو هی نگاه کن به واقعیت بیشتر پی ببر :)))

          موافقم 17
          مخالفم 14
        8. javadhy

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (331 ديدگاه)

          برند مورد علاقم با اختلاف مرسدس بنزه فقط در برابر این حرفای پوچ و بی معنیت خواستم جوابتو بدم کامنتتو خوندم یه طوری نوشتی (اینو منتشر کن پدال) انگار چی نوشتی ، این همه کامنتی که دادی دو خط مطلب مفید توش نبود براخودت فاز گرفتی

          موافقم 9
          مخالفم 15
        9. آرم@ن

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (183 ديدگاه)

          حالا فعلا الکی به مرسدس متوسل نشو،برند مورد علاقت که الان رتبه دومه بین دوتا
          حرف من که نظر موتور ترنده پوچه بعد حرف تو مفیده :)))تو کی! حرفای من که همه مستندن یکیش سندش همین مطلب که زیرش داری اذیت میشی یکی هم اگهی های دیوار و قیمت های ارونده،
          حرف تو سنداش کجان؟ باد هوا :))
          یاد بگیر مستند حرف بزنی که اینطور راحت نقض نشه،مفید و مستند حرف بزن نه رو هوا و بی ارزش! یه مثال زد خودشم نفهمید ربطش چیه

          موافقم 11
          مخالفم 9
        10. javadhy

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (331 ديدگاه)

          این همه ادعات میشه هی مستند مستند میکنی بین این همه فاکتور مهم برای انتخاب خودرو مثل زیبایی دوام اصالت و… رفتی چسبیدی به موتورترندو فروش توی اروند بعد دلت خوشه جنسیس از لکسوس بهتره، باشه اوکی والا ما تو کامنتات فقط دیدیم داری بزور فشار میخوری چهار کلاس سوادم که نداری فقط حرف الکی میزنی بعد نیاز نیست من به مرسدس بنز متوسل شم کامنتای قبلمو و پروفایلمو ببینی میفهمی، فقط من مثه تو تعصبی و بدون اطلاعات حرف نمیزنم واقعیتو درباره هر برند میگم از اول حرفامم از لکسوس دفاع نکردم گفتم royal که تو میگی تیپ خودرو نه اسم خودرو که آخرشم جواب واقعی ندادی فقط چهارخط حرف رو هوا زدی

          موافقم 7
          مخالفم 10
        11. javadhy

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (331 ديدگاه)

          راستی دلیل میخواستی برای برتری لکسوس بر جنسیس:
          https://www.pedal.ir/tesla/us-tesla-luxury-brands-registrations-2022q1/
          لکسوس ۶۶ هزار دستگاه جنسیس ۱۲ هزار تا
          بیا اینم مستند

          موافقم 10
          مخالفم 9
      4. سپهر

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (377 ديدگاه)

        اتفاقا جنسیس نگاه کردنش به لکسس میرزه با این خطوط شکسته و اغراق امیزش

        موافقم 22
        مخالفم 15
      5. سپهر

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (377 ديدگاه)

        لکسس اصالتش کجا بوده،کم تعصبی نظر بده

        موافقم 25
        مخالفم 20
      6. سپهر

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (377 ديدگاه)

        خداوکیلی اصالت لکسس کجاست؟!لکسس تازه به دوران رسیده تازه ده ساله یاد گرفته باید مشخصه طراحی داسته باشه بعد میای از اصالتش میگی؟!عجیبه به خدا.تعصب بیجا تا کجا

        موافقم 10
        مخالفم 6
      7. امین

        ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (578 ديدگاه)

        این اخلاق بد کامنت اول ریپلای کردن که متاسفانه ادامه داره ، داستان‌های تخیلی از تجربه ماشینهای مختلف و شرکت‌های گوناگون که کماکان به قوت خود باقیست. ما خسته شدیم خودت نشدی؟
        یه بار زمین خوردی لازم تا انتها سینه خیز بری
        مرد اونی که دست به زانو بگیره بلند شه ، تکرار و اصرار به دورغ و اشتباه فقط خودت بی عزت نفس میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 3
      8. مهدی

        ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (41 ديدگاه)

        اقا بسه دیگه اخه چقدر تعصب . هی تعصب بی منطق روی برند های ژاپنی . بسه دیگه ای بابا

        موافقم 4
        مخالفم 4
    3. ممد ژانگولر

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      دو ساعته دارم دنبال گزینه رای میگردم

      فکر کردم دوئله

      پدال خدا بگم چیکارت نکنه از سادگیه ما قیصرها سو استفاده میکنی 😂

      موافقم 15
      مخالفم 11
    4. Reza Waffen SS

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (5338 ديدگاه)

      جنسیس GV70

      موافقم 9
      مخالفم 3
  2. علی

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (134 ديدگاه)

    خداوکیلی لکسوس یه سرو گردن بالاتره
    فوق العاده س

    موافقم 38
    مخالفم 73
    1. حامد

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (831 ديدگاه)

      یه سروگردن که نه
      ولی خریدار هرکدوم رو بخره نسبت به پولی که میده بهترین چیزا نصیبش میشه و فقط بحث سلیقست

      موافقم 50
      مخالفم 3
    2. Carlover

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (185 ديدگاه)

      موتور ترند این همه ساعت ها جفتشو توسط کارشناسای حرفه ای ساعت ها تست کرده که تویی که هیچکدومو از نزدیک ندیدی چه برسه به اینکه تست کنی بیای نقضشون کنی رو هوا

      موافقم 45
      مخالفم 21
      1. Mohamad

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (812 ديدگاه)

        خیلی این رپورتاژ آگهی های سایتا براتون مهم نباشه
        بازار خودش تشخیص میده چی بهتره

        موافقم 11
        مخالفم 37
  3. GMA

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    جنسیس را بیشتر دوست دارم،مخصوصا فضای عالی کابین و طراحی بیرونی با وقارش، اما طراحی لکسوس هم عالیه

    موافقم 35
    مخالفم 11
  4. Taha Malek

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (914 ديدگاه)

    طراحی های داخلی لکسوس واقعا افت کرده
    جنسیس گزینه بهتریه

    موافقم 45
    مخالفم 14
    1. سپهر

      ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      والا لکسس از اولشم طراحی داخلیش بد بود

      موافقم 4
      مخالفم 2
  5. Carlover

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (185 ديدگاه)

    اینم از موتور ترند
    جنسیس واقعا عالی عمل کرده،با قیمت کمتر،تجربه کمتر،محصول بهتر ارائه داده،این یعنی هنر
    الان یه بنده خدایی میاد کامنت اول رو ریپلای میکنه ۵٠ خط مینویسه که بگه موتور ترند اشتباه میگه و ان ایکس بهتره 🤣

    موافقم 35
    مخالفم 21
  6. ‏제네시스

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (402 ديدگاه)
  7. Clean energy (سلام فرمانده)

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    شاید باورتون نشه
    ولی به نظرم داخل جنسیسا زشتن:||
    اصلا نمیتونم با این طراحی داخل مچ بشم:/
    مشکل اصلی منم جای اون صفحه نمایشه:/ بیش از حد دراز و دور
    اما با طراحی بیرونی مشکلی ندارم
    اینجا به نظرم اگه داخلشو فاکتور بگیریم جنسیسو دوس دارم… با توجه به مشخصات تا حدی بهتره

    موافقم 18
    مخالفم 35
    1. javadhy

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (331 ديدگاه)

      منم دقیقا همین نظرو دارم زیاد از طراحی داخلی جنسیس خوشم نمیاد با اینکه تلاش کل کمپانیو تحسین میکنم در مورد این دو خودرو هم به نظرم بین این دوتا شاید جنسیس بهتر باشه ولی در کل من توی این کلاس هیچ چیزو به glcترجیح نمیدم با اختلاف هم طراحی بیرونی هم درونی به نظرم از هردوشون سره

      موافقم 16
      مخالفم 12
      1. Clean energy (سلام فرمانده)

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        دقیقا
        در کمال تعجب خیلیا خوششون میاد ازش
        درسته
        GLC دقیقا نسخه 4MATIC و دو لیتری ۴۵ هزار دلاره، که واقعا چیز خیلی خوبیه

        موافقم 11
        مخالفم 6
    2. جناب ایکس

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      اصلا با این فرمون بیضی شکل حال نمیکنم.
      فرمون جنسیس جی۸۰ جدید باز خیلی بهتره.
      ولی از نظر طراحی بیرونی خیلی خوبن دوتاشون

      موافقم 10
      مخالفم 4
  8. آرم@ن

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (183 ديدگاه)

    جنسیس روند رو به رشد به شدت صعودی داره،سبد محصولاتش کم کم داره تکمیل میشه،جوایز متعددی کسب میکنه با هر محصول،افزایش فروش به شدت بالایی داره تقریبًا هر چند ماه داره یک برند رو پشت سر میزاره تو فروش،اخرین برندی هم که پشت سر گذاشت اینفینیتی بود،توی تقریبًا تمام مقایسه ها هم اول شده،اما مشکل نمایندگی فروش داره،توی بیشتر کشور های جهان و کل اروپا تقریبا نمایندگی نداره که این ضعف بزرگی به حساب میاد
    اینجا منم جنسیس رو انتخاب میکنم بخاطر نکات مثبتی که گفته شده و طراحی داخلی و خارجی بهتر
    یدونه جنسیس gv80 مات فکتوری هم پلاک عمان اومده بدجور خبرش تو پیج ها پیچیده،امیدوارم بره تهران و حسن رزاقی و بامداد سریع گزارش بگیره ازش

    موافقم 19
    مخالفم 17
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      آرمان جان ، دلبندم !

      به نظرت چرا تو بیشتر نقاط جهان و کل اروپا نمایندگی نداره 😂؟!

      همین الانش هم تو نمایندگی‌های هیوندای دارن جنسیس به مردم میندازند ، بعد میگی نمایندگی نداره !

      مثلاً تا الان نمایندگی جدا داشته که بخواد تو کل جهان و اروپا نمایندگی جدا بزنه 😂🤦‍♂️ !

      چرا حقیقت را نمیگی که خود هیوندای هم میترسه نمایندگی جدا بزنه و کنار اکسنت و الانترا میفروشدشون تا مبادا روزگارش مثل کیا استینگر سیاه بشه !

      عمو جون ، جنسیس حالا حالاها باید سواری بده تا بلکه کسی نگاش بندازه !
      عمو جون ، اونی که پول‌داره و خریدار هست میفهمه در این کلاس باید چی بخره و این جایزه و تیترهای رسانه‌ها چیزی جز شوآف و تبلیغ پولی نیست و آمار فروشش خودش گویایِ همه چیزه😂 !

      هر وقت در فروش به جایی رسید ، بیا اینجا با هم تعریف کنیم !

      موافقم 10
      مخالفم 16
      1. آرم@ن

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (183 ديدگاه)

        حوصله ندارم این همه رو بخونم،فعلا دارم به سوتی که دادی میخندم الکی هی ٢٠٠ خط ننویس جمع نمیشه :)))))

        موافقم 12
        مخالفم 5
  9. مسعود

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    جفت جذابن
    انتخاب من لکسس

    موافقم 16
    مخالفم 15
  10. قاطر فروش

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1108 ديدگاه)

    من لکسس رو بیشتر میپسندم ولی نکته جالب اینه نه اکورا و نه اینفینتینی هرگز انقد به لکسس نزدیک نشده بودند

    موافقم 17
    مخالفم 10
    1. amirmohammad

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (212 ديدگاه)

      البته طبق متن جنسیس رد کرده لکسوس رو نه اینکه نزدیک شده.من چندتا مقاله دیگه هم بای مقایسه سایر محصولات این دو برند با هم هم خوندم و توی اونا هم نتیجه به همین شکل بوده
      باید تبریک گفت به تیم جنسیس رقابت توی بخش لوکس واقعا سخته چون انتظارات مشتری بالاست به شدت.جنسیس و هیوندای واقعا حساب شده عمل کردن.اینکه یک برند 5 ساله ماشینی بسازه که از رقیب 20-30 سالش یهتر باشه واقعا جای تقدیر داره

      موافقم 21
      مخالفم 16
  11. رامتین

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    با اینکه کره ای پسند هستم اما حس میکنم تا خودم هم تست نکنم نتونم نظر بدم. اصولا بررسی کارشناسی همیشه خطا داره. ما در مهندسی و مدیریت هم این موضوع را میخونیم. یک بررسی جامع باید روایی و پایایی بسیار بالایی داشته باشه. 4تا کارشناس ولو زبده نمیتونن آدمو متقاعد کنند.

    موافقم 11
    مخالفم 5
  12. Amin.aj

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (96 ديدگاه)

    همه پیشرفت چین رو می بینن ولی چرا کسی راجبه پیشرفت کره ای ها حرف نمی زنه؟
    ژاپن و کره دمشون گرم پیشرفت واقعی رو اینا تو آسیا کردن

    موافقم 17
    مخالفم 3
  13. Jdm باز

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    هر دوشون عالین
    هر کدومو بهم بدن کاملا راضیم
    راستی تو این کلاس ، glc هم‌وجود داره که اون دیگه واقعا عالیه

    موافقم 15
    مخالفم 1
  14. ارین صاحب جمعی

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    بای بای ژاپن

    موافقم 20
    مخالفم 17
    1. جناب ایکس

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      هر وقت کره اومد اسطوره ای مث سوپرا و آر۳۴ خلق‌کرد اون موقع تازه باید بگه سلام ژاپن، تا بای بای ژاپن هنوز خیلی سال مونده. مطمئن باش موقعی که لکسوس تازه اومده بوده هم همه همینو میگفتن و با بنز مقایسه میکردن و وای و چنین و چنان، یا لامبو نسبت به فراری، یا مکلارن نسبت به فراری و… نتیجه همه اینا این شد که تونستن ماشینای خیلی خوبی تولید کنن و رقابت کنن ولی فراری یا تویوتا یا بنز که بیکار ننشتن به رقباشون بگن مثلا آفرین جنسیس که تلاشتو میکنی ما هم بهت ارفاق میکنیم و ۱۹.۲۵اِت رو میدیم ۲۰… تو هم بیا از ما رد بزن.

      موافقم 5
      مخالفم 8
  15. بهنام

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (821 ديدگاه)

    معلومه لکسوس.فقط مالکیت یکی دوساله ی هر کدوم از اینها میتونه تفاوت ها رو آشکار کنه . لکسوس بینظیره و اون یکی هم رقیب خوبی برای چینی ها در دنیای واقعیه نه مجلات.

    موافقم 14
    مخالفم 21
    1. سپهر

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      شما مالک یکی دو ساله ی جنسیس بودی احتمالا🤣اصلا جنسیس رو از نزدیک دیدی؟!کلا طرفداران تویوتا و لکسس فقط یه چی شنیدن و‌یاد گرفتن که تکرار کنن،

      موافقم 16
      مخالفم 10
  16. behnam-84

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیز امیدوارم حالتون خوب باشه.
    از نظر من اگه شخصیتی وقار و آرام و دور از هیجان دارید،جنسیس انتخاب مناسبیه چون جنسیس مخصوصا این رو برای اینجور انسانها ساخته.اگر شخصیتی هیجانی و به اصطلاح ماجراجو هستید،لکسوس بهتره.
    در کل من پولم رو صرف خریدن کراس اوور نمیکنم بجاش سدان های این دو شرکت رو در رنج قیمتی پنجاه تا شصت هزار میخرم.

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. جناب ایکس

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1467 ديدگاه)

      با جمله آخرت خیلی موافقم👍👌

      موافقم 3
      مخالفم 0
    2. سپهر

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      کلا پولت رو صرف این دو تا برند نکن المانی بخر لذت ببر از دنیا

      موافقم 6
      مخالفم 3
  17. سپهر

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (377 ديدگاه)

    جنسیس طراحی زیبا تر و شیک تر و با کلاستری داره

    موافقم 14
    مخالفم 6
    1. اوستا

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (16 ديدگاه)

      دقیقا…لکسوس به نظرم کلا ماشین بی شخصیتیه تکلیفش با خودش مشخص نیست

      موافقم 5
      مخالفم 2
  18. پدرام

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    با اینکه جنسیس ماشین جذابی شده اما همچنان چهره مستقلی نداره خصوصا جلوش بیش از حد بنتلی هست گریل منظورم هست
    البته طراح بنتلی پشت قضیه است اما بهتر بود دنبال یه چهره متفاوتی باشه

    موافقم 4
    مخالفم 7
  19. رضامنش

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    باید با صدای رسا و بلند فریاد سر داد که کره پیشی گرفته از ژاپن چه من خوشم بیاد چه خوشم نیاد چه شما خوشتون بیاد چه خوشتون نیاد. واقعیت غیر قابل انکار

    موافقم 3
    مخالفم 2
  20. Comodor

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (60 ديدگاه)

    آدم واقعا کامنتا رو میخونه و این حجم تعصب کودکانه‌ در ادمایی که فقط سنشون بالا رفته رو میبینه، از کامنت گذاشتن و بحث کردن نا امید میشه :)))
    چتونه واقعا‌؟ هرکسی نظر خودشو داره دیگه.
    حالا یکی میگه اصالت یکی میگه فروش جهانی یکی میگه استهلاک و فلان.. ولی حقیقت اینه که این روزها خرید خودرو یه جور محاسباتی شده، یعنی خریدار به پولی که میده و پکیجی که دریافت میکنه نگاه میکنه، حالا شما فکر کنید اشکودا و بنز در یک بازه قیمتی اتوموبیلی دارند که مسلما اشکودا خصوصیات بهتری داره، پس ملت اونو میخرن. دیگه نمیگن نه بنز چون اصالت داره میخریمش حالا اشکالی هم نداره که هم گرونتره هم ضعیفتره هم آپشن کمتری داره :))
    این مسائلی که شما درموردش بحث میکنید درمورد عشق ماشین‌هایی مثل من و شما صدق میکنه که دلی انتخاب میکنیم. نباید تعصبی باشه

    موافقم 1
    مخالفم 4
  21. علی

    ۲۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    کره ای ها قهرمان رشوه دادن به مجله های ماشین!!!! جهت رتبه گرفتن و جایزه گرفتن !! واقعا که دنیا را به گند کشیدن

    موافقم 3
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا