تسلا

تسلا با اختلاف، پرفروش‌ترین برند لوکس بازار آمریکا در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲

آمارهای فروش خودرو در بازار ایالات‌متحده طی سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۲ نشان از کولاک تسلا در بخش خودروسازان لوکس دارد. این شرکت با فروش ۱۱۳,۸۸۲ دستگاه خودرو در سه ماه اول امسال که افزایشی ۵۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته، با اختلاف، پرفروش‌ترین برند لوکس بازار ایالات‌متحده لقب گرفته است. این یعنی تسلا به‌تنهایی ۲۱.۸ درصد از کل فروش بخش لوکس بازار آمریکا را تصاحب کرده است. نکتهٔ جالب دیگر اینکه تسلا نرخ رشد بالای خود را حفظ کرده و حالا با پرفروش‌ترین برند لوکس قبلی این بازار یعنی بی‌ام‌و اختلاف بسیار زیادی ایجاد کرده است.

در سه‌ماههٔ نخست سال جاری، بی‌ام‌و در بازار آمریکا ۸۰,۴۸۲ دستگاه فروش داشته که یعنی هم‌اکنون بیش از ۳۳ هزار دستگاه با تسلا فاصله دارد. رتبهٔ سوم هم به لکسس با ۶۶,۹۰۷ دستگاه اختصاص دارد. البته، تقریباً همهٔ برندهای لوکس بازار به خاطر مشکلات و محدودیت‌هایی که در زنجیرهٔ تأمین قطعات وجود دارد با کاهش فروش مواجه شده‌اند. دراین‌بین، به‌جز تسلا یک استثناء دیگر هم وجود دارد که آن جنسیس است. فروش این برند لوکس کره‌ای در سه‌ماههٔ اول سال ۲۰۲۲ با ۵۳ درصد افزایش به ۱۲,۵۴۹ دستگاه رسیده و حالا موفق شده اینفینیتی را هم پشت سر بگذارد.

در ادامه نیز بد نیست نگاهی به آمار فروش محصولات الکتریکی برندهای لوکس سنتی در بازار آمریکا داشته باشیم. در این بخش آئودی موفق‌تر از بقیه عمل کرده و در سه‌ماههٔ اول امسال ۳,۲۵۲ دستگاه خودروی تمام الکتریکی به فروش رسانده است. پس از این برند آلمانی، ولوو با ۱,۶۵۸ دستگاه قرار دارد. البته مجموع فروش محصولات تمام الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی این برند سوئدی ۶,۰۱۸ دستگاه بوده که یک‌چهارم از کل فروش آن را تشکیل می‌دهد. در همین مدت، خانوادهٔ محصولات تمام الکتریکی EQS مرسدس ۲,۰۹۱ دستگاه فروخته‌اند که آن را با اختلافی جزئی بالاتر از پورشه قرار داده‌اند که تنها محصول الکتریکی آن یعنی تایکان فروشی ۱,۹۲۵ دستگاهی داشته است.

بی‌ام‌و اما به‌تازگی به‌طورجدی وارد بازار خودروهای الکتریکی شده و به همین دلیل فروش مدل‌های برقی آن هنوز خیلی پایین است به‌گونه‌ای که در سه ماه اول امسال مدل‌های iX و i3 آن در آمریکا مجموعاً تنها ۳۶۰ دستگاه فروش داشته‌اند. این در حالی است که فروش لوسید در این مدت ۳۶۰ دستگاه و ریویان ۱,۲۲۷ دستگاه بوده است. به‌زودی برندهای دیگری مثل کادیلاک و جنسیس هم به این مهمانی اضافه می‌شوند و بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این موضوع در آینده باعث کاهش فروش و پایان حکمرانی تسلا خواهد شد یا نه.

آمار فروش برندهای لوکس بازار آمریکا در سه‌ماههٔ نخست سال ۲۰۲۲

رتبه

برند

فروش

تغییر

۱تسلا۱۱۳,۸۸۲ دستگاه+۵۹ درصد
۲بی‌ام‌و۸۰,۴۸۲ دستگاه-۳ درصد
۳لکسس۶۶,۹۰۷ دستگاه-۱۷ درصد
۴مرسدس بنز۶۰,۶۲۳ دستگاه-۲۱ درصد
۵آئودی۳۷,۵۶۶ دستگاه-۳۷ درصد
۶کادیلاک۲۹,۸۴۰ دستگاه-۲۰ درصد
۷آکورا۲۹,۲۶۰ دستگاه-۲۶ درصد
۸ولوو۲۳,۵۱۳ دستگاه-۲۰ درصد
۹لینکلن۱۹,۹۷۷ دستگاه-۲۹ درصد
۱۰لندروور۱۵,۵۸۱ دستگاه-۳۹ درصد
۱۱پورشه۱۳,۲۶۲ دستگاه-۲۴ درصد
۱۲جنسیس۱۲,۵۴۹ دستگاه+۵۳ درصد
۱۳اینفینیتی۱۱,۷۴۰ دستگاه-۴۳ درصد
۱۴آلفارومئو۳,۵۴۲ دستگاه-۳۲ درصد
۱۵جگوار۲,۶۱۰ دستگاه-۳۶ درصد

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. پویان

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (642 ديدگاه)

    واقعا تسلا۳ رو جزو خودروهاس لوکس حساب کرده؟

    موافقم ۴۳
    مخالفم ۱۳
    1. محمد

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (82 ديدگاه)

      اینکه لوکس نباشه و با این کلاس قیمتی از همه برندهای لوکس بیشتر فروخته که براشون خیلی زشت‌تره. به نظرم خود مرسدس و بی‌ام‌و هم ترجیح یدن لوکس حساب شه

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱۸
      1. TML BN

        ۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (539 ديدگاه)

        من درست متوجه نشدم چه ربطی که یک برند لوکس باید فردش زیاد ار یک برند معمولی داشته باشه؟؟

        موافقم ۶
        مخالفم ۳
      2. new reventon

        ۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (62 ديدگاه)

        واقعا ته خندس تسلا رو لوکس بدونن
        در مقابل سری EQ
        یا فارادی فیوچر
        یا همین لوسید دریم
        خدایی بغیر پلید که معلومه کیفیتش بالاتر رفته، کیفیت داخلی تسلا از محصولات چینی مثل نیو ام پایین تره
        بدون تعصب!

        موافقم ۷
        مخالفم ۱۱
  2. Alan.r

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    چرا از تسلا به عنوان (لوکس) یاد میشه؟

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۱۰
    1. TML BN

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (539 ديدگاه)

      منم تیتر رو خوندم تعجب کردم

      موافقم ۱۶
      مخالفم ۸
  3. Mercedes

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    تسلا هم به من لوکس شد 🤮🤮

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۹
  4. امیرشایان فرازی

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (156 ديدگاه)

    دقیقا چی تسلا لوکسه؟
    البته بجز مدل s

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۸
  5. aminbikar

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (283 ديدگاه)

    انشاالله که منظور از لوکس مدل xوs هست 🙂
    شاید هم دارن حمایت از کالای داخلی میکنن !
    یا تسلا یک چیزی داره که ما نمی‌دونیم

    موافقم ۱۹
    مخالفم ۵
    1. viper2

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (728 ديدگاه)

      تسلا یه چیزی داره که ما نمیدونیم

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۱۱
  6. GMA

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1601 ديدگاه)

    تسلا به هیچ وجه لوکس نیست،بلکه خلأ بین خودرو های لوکس و اقتصادی را پر کرده، با استفاده از متریال ارزان قیمت تر از لوکس سازان، ولی تکنولوژی های روز، دلیل موفقیتش همینه

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۷
    1. Amir Machine

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1056 ديدگاه)

      صد درصد دارید اشتباه میکنید، یکی از مهمترین مواردی که ماشینای لوکس رو از اقتصادی جدا میکنه قیمته و ماشین‌های تسلا هرگز از رقبای لوکس ارزون‌تر نیستن
      در حال حاضر ارزون‌ترین محصول تسلا، مدل ۳ با قیمت پایه ۴۸ هزار دلاریه درحالیکه قیمت ارزون‌ترین محصول مرسدس یعنی A کلاس از ۳۵ هزار تا شروع میشه، حتی قیمت C کلاس هم به عنوان هم‌کلاس مدل ۳ هم از ۴۴ هزار تا شروع میشه

      یا برای مقایسه، قیمت MDX که بزرگ‌ترین و گرون‌ترین محصول آکورا به حساب میاد از ۴۹ هزار تا شروع میشه!!

      حالا چطور آکورا که قیمت گرون‌ترین محصولش از ۴۹ هزار تا شروع میشه لوکس حساب میشه اما تسلا که قیمت ارزون‌ترین مدلش از ۴۸ هزار تا شروع میشه لوکس نیست؟

      اصلا دلیل اصلی که آمار فروش ماشینای لوکس رو از اقتصادی جدا میکنن همین قیمته چون لوکس‌ها بخاطر قیمت بالاتر قطعاً فروش پایین‌تری دارن و تسلا هم از لحاظ قیمت کاملاً در بخش لوکس بازار قرار گرفته

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۸
      1. mos

        ۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (689 ديدگاه)

        شما هم داری اشتباه می‌کنی.
        مقایسه کردن قیمت الکتریکی ها با درون‌سوز ها کار غیرمنطقی ای هست چون بخاطر قیمت باتری و موارد دیگه معمولا قیمت الکتریکی ها از نمونه های درون‌سوز بالاتره و این هم فقط مخصوص تسلا نیست. ​

        تسلا تو کتگوری خودش قرار داره چون اگه بخوایم با خودروهای عادی مقایسه اش کنیم قیمتش بالاتره و اگه بخوایم با خودروهای لوکس هم قیمت مقایسه کنیم از لحاظ کیفیت متریال و بقیه معیار های لوکس بودن در حد اونا نیست.

        این موضوع تا وقتی که قیمت باتری (و در نتیجه قیمت کلی الکتریکی ها) کاهش پیدا کنه و همچنین تا زمانی که برندهای دیگه هم فقط خودروی الکتریکی تولید کنن ادامه داره.

        ضمنأ گرون ترین محصول آکورا هم MDX نیست.

        موافقم ۹
        مخالفم ۷
        1. Amir Machine

          ۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1056 ديدگاه)

          درهرحال، محصولات تسلا از لحاظ قیمتی در حال حاضر در بین ماشین‌های لوکس قرار میگیرن و بنابراین آمار فروششون هم باید با برندهای لوکس مقایسه بشه، حالا این که برقی‌ها از بنزینی‌ها گرون‌ترن بحث جداییه، عامل قیمت که مهم‌ترین عامله، تسلا رو در بین لوکس‌ها قرار میده، ضمناً، مدل Y بعنوان ارزون‌ترین کراس‌اوور تسلا بسیار از کراس‌اوورهای برقی اقتصادی بازار گرون‌تره، قیمت مدل Y از ۶۴ هزارتا شروع میشه درحالیکه قیمت آیونیک ۵ از ۴۱ هزارتا، موستانگ Mach e از ۴۵ هزارتا و نیسان آریا از ۴۱ هزارتا شروع میشه، حتی قیمت جنسیس GV60 هم از ۶۰ هزارتا شروع میشه!
          این یعنی محصولات تسلا از برقی‌های اقتصادی هم به مراتب گرون‌تر هستن و هم‌سطح برقی‌های لوکس قرار میگیرن

          در مورد آکورا هم NSX رو حساب نکردم چون یه سوپراسپرته با فروش خیلی پایین که تولیدشم دیگه داره متوقف میشه، پس همون MDX گرون‌ترین محصول آکوراس که تو نسخه پرچمدار تایپ S قیمتش به ۶۷ هزارتا میرسه که فقط ۳ هزارتا از قیمت پایه مدل Y بیشتره!

          موافقم ۸
          مخالفم ۴
  7. s.k.power

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    مشتاقه شنیدن این هستم که چرا تسلا لوکس نیست؟

    میشه دلیلش رو بگید ، چرا میگین تسلا لوکس نیست؟

    واقعاً میخوام روشنم کنید.

    موافقم ۹
    مخالفم ۱۴
  8. Dna

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (178 ديدگاه)

    برای منه ایرانی لوکسه مث آیفون ولی برای خارجیا چرا لوکسه؟ 😳

    موافقم ۸
    مخالفم ۳
  9. ارین صاحب جمعی

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (816 ديدگاه)

    امار اروپا هم هم اومده

    موافقم ۰
    مخالفم ۵
  10. حمید

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (235 ديدگاه)

    از کی تاحالا مدل ۳ پلاستیکی شده لوکس !؟

    موافقم ۹
    مخالفم ۷
  11. Elmiraj

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2584 ديدگاه)

    وقتی اسم خودتو ماشین باز گذاشتی و تنها درکت از لوکس بودن چوب و چرم ۸۰ سال پیش داشبورده … !!!

    چیزی که اصغر تودوز سر خیابون ما هم به پراید و پیکان مردم اضافه میکنه…..

    (( البته که این اختلاف فاحش این حرفا رو بدنبال داره ))

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲۳
    1. Taha Malek

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (484 ديدگاه)

      بله درسته عقل و منطق سالم که همه تسلا فنا دارن میگه پلاستیک وmdf یعنی لوکس
      درزا هر چقدر نابرابر تر بهتر اصلا همش منطقیه
      کی به چرم و چوب اعلا اهمیت میده بابا اینا همش برا ۸۰ سال قبل الان متریال آشغال یعنی لوکس

      موافقم ۸
      مخالفم ۱۰
      1. Nima

        ۴ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1553 ديدگاه)

        چرا فکر میکنى رقباى تسلا همه چرم و چوب اعلا دارن؟
        بعضى از تریم هاى بنز سى کلاس حتى صندلیشون پارچه اى هست.
        تریم چوب واقعى هم ندارن!
        تجهیزات کمترى هم نسبت به تسلا دارن (هم رفاهى و هم کمک راننده)
        در صورتى که تمام تسلا هاى مدل ٣ صندلى چرمى دارن.
        بخصوص سفارش هاى اروپا و آسیا از نظر آپشن هم بنز و هم بیمر هردو خیلى ضعین.
        نهایتا یه سیستم تهویه دوگانه دارن و گرمکن صندلى و کروز کنترل معمولى!
        بله !
        بازار دنیا با اون عکساى نسخه هاى فولى که از ماشینا توى پوستر هاشون میبینین فرق داره
        به ندرت ملت ماشین کاملا فول سوار میشن.

        موافقم ۱۱
        مخالفم ۹
        1. AMIR / ARMI

          ۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1170 ديدگاه)

          دمت گرم بعضی ها باید حقیقت رو بگن
          حتی اگه برای بقیه سخت باشه شنیدنش
          مثلاً هیچ کدوم از رقبای تسلا سقف شیشه ای رو به صورت استاندارد ندارن
          تسلا خیلی از آپشن هاش استاندارد و نیاز به پرداخت پول اضافه نیست

          موافقم ۱۰
          مخالفم ۷
        2. Taha Malek

          ۴ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (484 ديدگاه)

          حتی پایین ترین تریم a class هم صندلی پارچه ای نداره چه برسه c class از کجا این چرندیات رو اوردی درسته تریم چوب ندارن ولی آلمینیومه بجای پلاستیک خشک هیچ موقع هم کیفیت ساخت تسلا رو با مرسدس و بی ام و مقایسه نکن ماشینایی که باید باهاشون مقایسه کنی ماشینای اکونومی مثل هوندا و تویوتا که اونا کیفیت مونتاژشون پیش تسلا عالیه بری بالا بیای پایین تسلا به هیچ وجه ماشین لوکس حساب نمیشه غیر از قیمت

          موافقم ۷
          مخالفم ۷
        3. Nima

          ۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1553 ديدگاه)

          دوست من انقدر قاطعانه نظر نده.
          این ماشینو ببین:
          https://www.list.am/en/item/17367231
          به من بگو جنس صندلیش چیه؟
          و تازه جهت اطلاع داشبورد تسلا پلاستیک خشک نیست!
          مگه تولید ملیه!؟

          موافقم ۳
          مخالفم ۱
        4. Nima

          ۵ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1553 ديدگاه)

          تازه این E کلاسه .
          واى به حال داداش کوچیکاش
          بازم دوست داشتى توى
          سایت چرخ بزن ، درصد بالاییشون صندلیش پارچه هست.

          موافقم ۲
          مخالفم ۰
    2. Clean energy (صیانت!)

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1148 ديدگاه)

      آره باو تو راس میگی سید

      موافقم ۲
      مخالفم ۶
    3. javadhy

      ۴ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (287 ديدگاه)

      همین که اختلاف بین کابین خودرو لوکسی مثل بنز و بی ام و رو با تسلا فقط در چرم و چوب میدونی تنها نشون دهنده اینه که به زور میخوای به خودت اثبات کنی که آره تسلا در همه زمینه ها از همه بهتره هرز گاهی هم اینکه اس پلد چند تا سوپرکارو میگیره حتما به خودت یاد آوری کن تسلای خونت نیوفته

      موافقم ۴
      مخالفم ۸
  12. ایرانی

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو ایران هم تیبا و ساینا و سمند خودروی فوق لوکس هستند که باید توی قرعه کشی شرکت کنی دست کم صد بار و اگر شانس بیاری برنده بشی باید قیمت فوق نجومی واریز کنی بعد از چند سال اگر شانس بیاری خودرو رو تحویل بگیری و هر روز در نمایندگی برای تعمیر نوبت بگیری ودست آخر هم بری تعمیر گاه آزاد درستش کنی .
    تسلا و بی ام و و تویوتا ….. که عددی نیستند.

    موافقم ۳
    مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا