هیوندای

هیوندای کنا N، کراس اووری با ادعای سواری هیجان انگیز

سبد محصولات اسپورت و پرفورمنس هیوندای N با عرضه رسمی کنا N در استرالیا گسترش یافت.

دو نسخه از این خودرو با نام های کنا N پایه و کنا N پریمیوم در دسترس خواهند بود. قیمت مدل پایه از ۳۴۹۴۵ دلار آمریکا شروع می‌شود درحالی‌که برای نسخه پرچم‌دار پریمیوم باید ۳۷۱۵۲ دلار پرداخت کرد.

نیروبخش هیوندای کنا N پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو است که در بطن i30 N نیز قرار داشته و قدرت ۲۷۶ اسب بخاری و گشتاور ۳۹۲ نیوتون متری تولید می‌کند. این خودرو اولین محصول بخش N هیوندای است که با گیربکس ۶ سرعته دستی تولید نشده و تنها گزینه در دسترس از نوع ۸ سرعته دوکلاچه می‌باشد. این گیربکس از همان عملکردهای گرین شیفت، تراک سنس و پاور شیفت i30 N سود می‌برد. نیروی پیشرانه نیز از طریق دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی به چرخ های جلو فرستاده می‌شود.

سیستم تعلیق کنا N نیز همانند برخی دیگر از محصولات هیوندای برای جاده‌های استرالیا تنظیم شده است. این سیستم تعلیق از تنظیم الکترونیکی سود برده و می‌تواند دامپرها را تا ۲۰۰ بار در ثانیه و بسته به شرایط جاده تنظیم کند.

از جمله تجهیزات ایمنی استاندارد این خودرو می‌توان به دستیار پیشگیری از برخورد، هشدار توجه راننده، پایش نقاط کور، دستیار نوربالا، حفظ خودرو بین خطوط، پیشگیری از برخورد عقب، هشدار خروج ایمنی، کروز کنترل هوشمند، پایش فشار باد لاستیک‌ها، حسگرهای جلو و عقب و… اشاره کرد.

هیوندای کنا N با چندین رنگ بدنه شامل سفید، خاکستری، مشکی، آبی و طلایی در دسترس است. از جمله تجهیزات خاص این خودرو می‌توان آینه وسط الکتروکروماتیک، هدآپ دیسپلی، کابین با پوشش چرم و جیر، صندلی‌های برقی و گرم شونده، فرمان گرم شونده، سانروف و نورپردازی داخلی را نام برد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد امین

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1616 ديدگاه)

    به نظر خوب میرسه
    …ماشین دوست داشتنی هست … البته یکمی چراغ هاش جاواست بهتر باشه…ولی به طور کلی پرفکت هست

    موافقم ۶
    مخالفم ۵
    1. 🤍Audi e_tron gt🤍

      ۲۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (718 ديدگاه)

      کنا الکتریکی (البته در صورتی که منفجر نشه)از این بهتر می تونه باشه

      موافقم ۲
      مخالفم ۸
  2. محمدرضا

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (522 ديدگاه)

    این سیستم تعلیق از تنظیم الکترونیکی سود برده و می‌تواند دامپرها را تا ۲۰۰ بار در ثانیه و بسته به شرایط جاده تنظیم کند
    تنها نمونه با این رنج قیمتیه که همچین آپشنی داره

    موافقم ۸
    مخالفم ۵
  3. ABOLFAZL.RAHMANI

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (98 ديدگاه)

    خدای من کره انگار دوپینگ کرده توی ۵ مقاله فعلی هیوندای و کیا ۳ بار حضور داشتند
    خدایی نگاه وَاو

    موافقم ۶
    مخالفم ۶
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۲۷ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (4475 ديدگاه)

      پیشرفتشون واقعاً شگفت انگیزه، کلا این کره‌ای ها و ژاپنی ها عین ساعت کار میکنن تا به بهترین چیزها برسن، مثل بعضیا نیستن تو تخت خواب هنوز بلند نشده غر بزنن…

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲
  4. حسین دهمرد

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1937 ديدگاه)

    میتونه وحشی ترش کنه حتی به بهای قیمت بالاتر ارزششو داره.

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  5. امیر

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (610 ديدگاه)

    ظاهر عامه پسند نیست و کابین ولی عالیه.
    کیفیت هم که از رو عکس چیزی نمی گم.
    قدرت موتور هم خوبه.

    موافقم ۵
    مخالفم ۵
  6. امیر

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (610 ديدگاه)

    یا با این پول مزدا ۳ توربو ۲.۵ با گشتاور بیشتر ۴۲۰ نیوتن متر هم می شه خرید.
    ظاهر بسیار زیباتری هم داره.

    موافقم ۷
    مخالفم ۸
  7. Clean Energy

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (510 ديدگاه)

    همچیش عالیه
    مخصوصا داخلش شاید خارجشو بعضیا دوست نداشته باشن ولی خب خوبه و به نظر من خوشگله
    قیمتشم خوبه ۳۵ هزارتا خوبه به نظرم

    موافقم ۴
    مخالفم ۴
  8. ARMAN

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (183 ديدگاه)

    نسبت به قیمتش خیلی خوبه

    موافقم ۴
    مخالفم ۳
  9. [email protected]@DRZ

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (205 ديدگاه)

    داش آروم تر به خدا این ۹۱۱ نیست ( عکس چهارم ) 😂

    موافقم ۱
    مخالفم ۲
  10. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4475 ديدگاه)

    درمورد طراحی بیرونیش نظری ندارم ولی داخلش قشنگه،صفحه نمایش پشت فرمون چه طرح جالبی داره،بنظرم به نسبت قیمت خیلی می ارزه خصوصا سیستم تعلیق الکترونیکی هم داره…

    موافقم ۴
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا