هیوندای

معرفی کامل و اعلام مشخصات هیوندای سوناتا مدل 2024

در نمایشگاه حمل‌ونقل سئول هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۴ به نمایش درآمده است. این خودرو با پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و توربو و همین‌طور ۲ لیتری هیبریدی عرضه می‌شود.

سوناتا مدل ۲۰۲۴ چند روز پیش به‌صورت آنلاین رونمایی شد اما حالا هیوندای این سدان میان سایز را در نمایشگاه حمل‌ونقل کرهٔ جنوبی برای اولین بار به نمایش عمومی درآورده و مشخصات اولیۀ آن را اعلام کرده است. به گفتهٔ هیوندای، سوناتا مدل ۲۰۲۴ چیزی بیش از یک فیس‌لیفت ساده است و کره‌ای‌ها تغییرت زیادی در این ماشین ایجاد کرده‌اند. در جلوی خودرو، شاهد زبان طراحی جدید هیوندای هستیم که نوار LED سراسری، چراغ‌های مخفی، جلوپنجرهٔ عریض‌تر و ورودی‌های هوای تهاجمی‌تر از ویژگی‌های آن هستند.

تغییرات ظاهری خودرو در عقب هم ادامه پیدا کرده و شاهد درب صندوق جدید و چراغ‌های متفاوت با نوار LED هستیم. نسخهٔ اسپرت N Line نیز از جلوپنجرهٔ بزرگ‌تر، رینگ‌های ۱۹ اینچی متفاوت، اسپویلر عقب چشمگیرتر و سر اگزوزهای دوتایی جدید بهره می‌برد.

طراحان هیوندای همچنین وقت زیادی را در داخل سوناتا مدل ۲۰۲۴ صرف کرده‌اند. در اینجا بیش از همه صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی جدید و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲.۳ اینچی جلب‌توجه می‌کند که هردو در قالب یک صفحه‌نمایش منحنی پانوراما ادغام شده‌اند. هدآپ دیسپلی ۱۲ اینچی، سیستم صوتی پریمیوم Bose با ۱۲ بلندگو، قابلیت به‌روزرسانی نرم‌افزاری از راه دور و سوئیچ دیجیتالی با قابلیت اتصال به گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند هم از دیگر ویژگی‌های داخلی قابل‌توجه این سدان کره‌ای هستند.

سوناتا فیس‌لیفت مدل ۲۰۲۴ با سه پیشرانهٔ مختلف شامل ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی، ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو و هیبریدی ۲ لیتری به بازار عرضه خواهد شد اما هیوندای فعلاً قدرت و گشتاور این موتورها را اعلام نکرده است. این شرکت همچنین هنوز از ارائهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک هم که قبلاً پروتوتایپ آن را در حال آزمایش دیده بودیم حرفی نزده است. چیزی که فعلاً میدانیم این است که پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربو صرفاً در سوناتا N Line ارائه می‌شود درحالی‌که به گفتهٔ هیوندای، نسخهٔ هیبریدی برای بهبود مصرف سوخت به سیستم احیای انرژی ترمزها مجهز است.

در سوناتای جدید تکنولوژی‌های ایمنی فراوانی مثل دستیار جلوگیری از برخورد جلو، دستیار برخورد نقطه کور، کروز کنترل هوشمند و دستیار رانندگی در بزرگراه به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود. هیوندای همچنین برای این ماشین سیستم دستیار پارک از راه دور هوشمند را هم در نظر گرفته است که امکان پارک خودرو از راه دور با استفاده از سوئیچ هوشمند را فراهم می‌کند. همچنین به گفتهٔ سازندهٔ کره‌ای، سوناتا بهترین عملکرد ترمز و مسافت توقف را در کلاس خود خواهد داشت و سطح ارتعاش، لرزش و سروصدای آن‌هم کاهش پیدا کرده است. انتظار می‌رود به‌زودی در نمایشگاه نیویورک مشخصات نسخهٔ آمریکایی سوناتا مدل ۲۰۲۴ اعلام شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۸ دیدگاه‌ها

  1. mahdi-es17

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (565 ديدگاه)

    جلوی ماشین بیشتر به یک شاستی بلندی میخوره که غلطک از روش ردشده ماشین به سدان تبدیل شد

    موافقم 1
    مخالفم 18
    1. Mahdi Samsami

      ۸ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      اینجوری که میگی نیست
      از نظر من که عالیه

      موافقم 6
      مخالفم 0
  2. mahdi-es17

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (565 ديدگاه)

    جلوی ماشین بیشتر به یک شاستی بلندی میخوره که غلطک از روش ردشدش و ماشین به سدان تبدیل کردش 😂

    موافقم 24
    مخالفم 125
    1. پیام

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1580 ديدگاه)

      اتفاقا بهترین طراحی داره. کددم برند با این قیمت اینجور طراحی داره؟!

      موافقم 107
      مخالفم 32
      1. ❤ ب ت bugatti

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (179 ديدگاه)

        فورد

        موافقم 38
        مخالفم 44
        1. محمدرضا

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1068 ديدگاه)

          کدوم فورد؟ فورد دیگه سدان تولید نمیکنه.

          موافقم 49
          مخالفم 13
      2. MehdiTurbo

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1972 ديدگاه)

        شاید باورت نشهولی خیلی سخته طراحی چراغ جرو نوار باریک که این همه هماهنگ باشه و تو ذوق نزنه خیلی خودروها چراغ دو تیکه زدند ولی به جرئت هیچ کودومشون به هماهنگی کره ای ها نبود حتی بی ام و سری ۷ حالا تز بی ام و بعید بود ولی همون طرحم که زد کره ای ها تو طراحی چراغ دو تیکه هماهنگ تر بود
        حالا تو ذوق نزدن یه چیز دلنشین و هماهنگم باشه یه چیز دیگه و برای چنین طراحی چراغ جلویی اصلا راحت نیست
        اون خطوط جلو افتادگی رو پایین اون درز کم زیر چراغ و اسپویلر و چراغ پایین جلو طرح هجومی کرده
        برعکس دو نسل قبلش که طرح هماهنگ نبود اصلا و تو فیس لیفت هماهنگ شد این نسل واقعا هماهنگ

        موافقم 14
        مخالفم 7
    2. محمدرضا

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      خوشم میاد همیشه اولین کامنت زیر مطالب هیوندا .هیتر هایی هستند که در فشار خوردن هستند😅🤣😂

      موافقم 45
      مخالفم 23
    3. یه بنده ی خدا

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      چه ربطی داشت

      موافقم 11
      مخالفم 7
      1. mahdi-es17

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (565 ديدگاه)

        خب حسی مه من به جلو پنجره این ماشین دارم اینه که برای suv طراحی شده بعد اومدن فشردش کردن که به سدان هم بیاد

        موافقم 3
        مخالفم 18
        1. یه بنده ی خدا

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1113 ديدگاه)

          چه ربطی داشت به طالبی

          موافقم 6
          مخالفم 1
    4. محمد

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      برو تویوتا اسباب بازی سوار شو …

      موافقم 14
      مخالفم 28
      1. mahdi-es17

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (565 ديدگاه)

        سهام دار هیوندای؟

        موافقم 12
        مخالفم 12
        1. محمد

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (344 ديدگاه)

          تو سهامدار تویوتایی ؟

          موافقم 5
          مخالفم 4
  3. محمد

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    خدا رو شکر هیچ کدوم از نسل های ماشین های کره ای شباهتی به نسل قبلیشون ندارن این ماشین نزدیک به ۴۰ ساله داره تولید میشه .واقعا به این فکر نکردن طراحی هر نسل باید یذره مکمل نسل قبل باشه و یذره اصالت داشته باشه؟ترکیب چراغ های به هم پیوستشون هم که کپی برداری محصولات آلمانی چند سال پیش هست.

    موافقم 38
    مخالفم 61
    1. کمال پاشا

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (46 ديدگاه)

      چراغ های جلوی به هم پیوسته که تازه مد شده و تا الان هیچ شرکت المانی چراغ جلوی به هم پیوسته نداشته
      قبلا چراغ عقب به هم پیوسته مد بود که اون هم در دهه های گذشته شرکت های امریکایی استفاده کرده بودن معروف ترینشون هم چارجر 1970 بعد هم لینکلن کانتیننتال 1976 بود

      موافقم 36
      مخالفم 10
      1. محمد

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (219 ديدگاه)

        چراغ های جلوی مرسدس eqs با اون نوار روی لبه صندوق جلو به هم پیوسته حساب میشه یا نه ؟ به نظرتون چراغ دو قسمتی مخفی جلو الگو برداری از سری هفت جدید نیست ؟فرم چراغ های عقب رو هم که چند سال پیش آئودی و پورشه باب کردند و جا انداختند.ولی فرمایش شما درسته خیلی قبل تر رو محصولات آمریکایی این سبک طراحی چراغ متداول بود.

        موافقم 7
        مخالفم 12
        1. کمال پاشا

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (46 ديدگاه)

          چراغ جلو به هم پیوسته رو قبل از این ها شرکت کیا روی سئول ۲۰۲۰ داشت
          اگه این مدل چراغ به هم پیوسته منظور باشه

          موافقم 8
          مخالفم 4
    2. محمدرضا

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      تمام نسل های کمری از ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۷ تو ایران موجوده هیچ شباهتی به هم ندارند.طراحی تکاملی هم نداشتند.تنها شباهتشون داشتن ۴تا چرخ بود.😅

      موافقم 41
      مخالفم 25
      1. Siyavash

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (662 ديدگاه)

        حرف دل منو زدی…کوچکترین اصالتی در طراحی محصولات هیوندای وجود ندار حتی در فیس لیفت..چه برسه نسل جدید که دیگه واویلا….

        موافقم 14
        مخالفم 18
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        سلطان کمری را با لگن اوراقی سوناتا مقایسه میکنه 😂🤦‍♂️ !

        این روزها صندوق عقب لگن‌های کره‌ای قدیمی را بزنید بالا ( یه عالمه آچار پیچگوشتی قطعات واشر تسمه روغن‌سوخته یا.تاقان پیستون سوپاپ اورِنگی پیچ مهره و…… ریخته اون پشت جهت احتیاط 😂 ) تا بفهمید فاصله‌ی ژاپنی کره‌ای ، زمین تا آسمان هست !

        اما صندوق عقب یه ژاپنی ۳۰ ساله را بزن بالا ( عقبش پُره از لوازم کمپ و خوشی به همراه عطر و ادکلن جهت رسیدن به جلسات مهم کار و زندگی 😎 ) !

        به لیست‌نامبر موبایل مالکان کره‌ای یکبار توجه کنید !!! چی میبینید ؟؟؟
        شماره تلفن یدک‌کِش ، قطعه‌فروش ، مکانیک ، و تمام !!!!!

        موافقم 19
        مخالفم 35
        1. محمدرضا

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1068 ديدگاه)

          اوکی تویوتا ۳۰ سال کار میکنه🤣فکر کنم تویوتا ۱۹۹۳ از نزدیک ندیدی حتی اتاق ۱۰۰ هارو هم همیشه تو میکانیکی میبینی. مثلا فرض کن پیچگوشتی هم نخورده🤣
          ولی طراحی های نسل هایی که به ایران وارد شده هیچ شباهتی به هم نداره.
          حتی طراحی خودرو های هم نسل هم همینطور راو۴ و chr پرادو و لندکروز موجود در ایران کوچکترین شباهتی به هم ندارن.

          موافقم 15
          مخالفم 11
      3. محمدرضا

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1068 ديدگاه)

        اونایی که دیس دادن ۲تا شباهت کمری ۲۰۰۵ با ۲۰۰۸ موجود در ایران رو بگن ۲۰ نمره🤣بجز داشتن چراغ جلو

        موافقم 17
        مخالفم 16
    3. MASOUD 0099

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (421 ديدگاه)

      میشه بگی کدوم خودرو آلمانی ؟؟!!

      موافقم 7
      مخالفم 8
      1. محمد

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (219 ديدگاه)

        چراغ های عقب آئودی و پورشه و مرسدس eqs.چراغ های جلو الگو برداری از بی ام و سری هفت جدید و یه مقدار هم مرسدس eqs

        موافقم 4
        مخالفم 10
        1. محمدرضا

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1068 ديدگاه)

          محد جان چراغ جلو ۲تایی رو هیوندا و جنسیس قبل از بنز و بی ام و ترند کردن

          موافقم 8
          مخالفم 5
    4. محمد

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (344 ديدگاه)

      تویوتا اصالت داره لابد … اره یه نگاهی کمری و راوفور و لندکروز بنداز دستت میاد

      موافقم 13
      مخالفم 8
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (10232 ديدگاه)

        اون روزی که تویوتا لندکروزر را شروع به تولید کرد ( ۷۲ سال پیش ) ، پدر مادرانِ مدیرانِ عامل کره‌مربایی دیروز و امروزی ، تازه اُمورات اداری به وجود آمدنشان را داشتند انجام میدادند تا فرایند شیمیایی شیادیشون طی بشه 😂 !

        ماه رمضانِ ، اول وضو بگیر ، بعد اسم حضرت لندکروزر به زبون بیار !!!

        موافقم 12
        مخالفم 16
        1. محمدرضا

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1068 ديدگاه)

          فعلا که تویوتا در تلاشه با کمک هایی که داره ازBYD میگیره و مهندسی معکوس تسلا مدلY که هر دو شرکت طول عمرشون به اتاق ۲۰۰ هم نمیرسه بتونه یه خودرو در حد EV6 تولید کنه.شاید مثل BZ4 چرخش نره تو چشممون .میبینی قدمت خودرو سازی مهم نیست تکنولوژیه که حرف اولو میزنه.

          موافقم 4
          مخالفم 5
        2. مشتاقی

          ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (166 ديدگاه)

          نمیدونم چرا نوید انقدر توهین میکنه!
          ولی آینده قدرت و اقتصاد دنیا دست چینه

          موافقم 6
          مخالفم 3
        3. محمد

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (344 ديدگاه)

          ماشین رویاهاته لندکروز ؟

          موافقم 1
          مخالفم 1
        4. محمدرضا

          ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
          سوابق: (1068 ديدگاه)

          نه ولی تنها ماشین ژاپنیه که ژاپنی باز ها ازش اطلاعات دارن و طبق اون میشه براشون بقیه مسال رو توضیح داد وگرنه در بیشتر نقاط جهان به دلیل فروش کم از نمایندگی ها جمع آوری شده

          موافقم 1
          مخالفم 2
    5. Hamilton1970

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (529 ديدگاه)

      ولی خدایی عقب این ماشین رو از دور نگاه کنی میفهمی سوناتاست

      موافقم 3
      مخالفم 0
  4. زیزیگولو

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (4927 ديدگاه)

    در حال حاضر از بین هیوندای سوناتای جدید و کیا اپتیمای جدید (K5) من کیا اپتیمای جدیدو بیشتر میپسندم

    موافقم 28
    مخالفم 11
  5. ❤ ب ت bugatti

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    طراحی اش در مغز نگنجد
    به راستی که ژاپن مهد شاسی بلند است

    موافقم 16
    مخالفم 24
  6. Saji

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (58 ديدگاه)

    تنها شانسی ک آورده اینکه چین متولد نشده اگه نه همه تعریفا تیکه و تمسخر بود برا طراحیش ):

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. محمدرضا

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      میبینی که چینی آریزو ۵ معرفی شد همه ازش تعریف کردن.ولی ژاپنی فن ها کره رو هیت میکنن و میگن طراحی این خوب نیست.
      البته حق دارند چند میلیون از سهم بازار آمریکا رو ازشون گرفته.

      موافقم 3
      مخالفم 5
  7. Amirreza.M

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (273 ديدگاه)

    هر چند من با طراحی قبل فیس لیفتش هم حال می کردم اما با توجه به نظرات می دیدم که با سلیقۀ خیلی ها جور نیست اما فیس لیفتش هم قشنگه هم سلایق بیشتری رو جذب کرده و این خوبه.
    از نظر طراحی داخلی هم خیلی زیباست

    موافقم 15
    مخالفم 8
  8. hassan

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (110 ديدگاه)

    چرا از تصاویری که به صورت خبری از نمایشگاه تهیه شده استفاده نکردید؟ این تصاویر عکاسی صنعتی هست! این ماشین فیس لیفت قبلی هست از گلگیر های جلو و عقب مشخصه! به نظر من کره درحال حاضر تو طراحی سوناتا سردرگم شده. دنبال یه راه حلی میگرده تا برش گردونه به صدر فروش تو امریکا! ایده چراغ جلو پیوسته چه فلسفه ای داره مثل KMC J7 ؟ دنبال ایمنی عابر پیاده هست؟ این رو نویسنده یه تحلیلی بکنه!

    موافقم 6
    مخالفم 10
  9. Alireza

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (193 ديدگاه)

    این مسئله که طراحی هر خودروی کره ای با نسل قبلیش زمین و آسمونه خیلی رو مخمه . شما از قیافه یکی خوشت میاد بعد نسل بعدیش کلا یه چیز دیگست و فقط در اسم باهم مشترک هستن

    موافقم 10
    مخالفم 7
  10. سالار فصل

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    نظر بنده اینکه در این سال ها محصولات هیوندا بر خلاف کیا هر سال عملکرد ضعیف تری در طراحی دارن
    دارن وارد دوران 2000 تا 2010 میشن

    موافقم 7
    مخالفم 8
  11. shetab-car

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    به نظرم ترکیب چراغ های دوتایی تو این ماشین خوب رعایت شده و کاملا هماهنگه

    موافقم 13
    مخالفم 3
  12. Amin

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    از خوندن کامنتا لذت میبرم خود سهام دارای تویوتا و هیوندا اینجوری باهم صحبت نمیکنند

    موافقم 10
    مخالفم 1
  13. samurai

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (546 ديدگاه)

    کشورای درجه یکو فاکتور بگیری با چینیا که رقیب این لگن زشتن صد در صد هم کیفیت هم طراحی چینیا چند پله بالاتره بجز اون اچ کج و کوله طراحیش با چینیا هیچ فرقی نداره بلکه پایینتر و کیفیتشم که معلومه اشغاله ..

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. محمدرضا

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (1068 ديدگاه)

      سوال همیشگیم اینه چرا ژاپنی فن ها میخوان با پایین کشیدن کره ژاپن رو بالا ببرند.
      حتی حاضرن حرف هایی بزنن که هرکس تاحالا خودرو از نزدیک دیده خندش میگیره.
      مثل:
      صد در صد هم کیفیت هم طراحی چینیا چند پله بالاتره
      😅🤣😂
      کیفیتش از چینی ها پایین تره ولی تو بازار آمریکا فروشش از مجموع فروش تک برند هیوندا از برند های هوندا نیسان میتسوبیشی و مزدا بیشتره😅🤣😂آمریکایی ها اسکلن ۱دونه چینی هم نمیخرن تو میفهمی

      موافقم 3
      مخالفم 2
  14. Hamilton1970

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (529 ديدگاه)

    با همه چیز این ماشین حال میکنم به جز غربیلک فرمونش…
    در ضمن خواهشاً منو پاره نکنید من طرفدار کره نیستم، طرف ژاپن رو هم نمی‌گیرم طرف هیچ سمت دیگه ای هم نیستم. همه به نوبه خودشون قابل احترامن

    موافقم 3
    مخالفم 0
  15. مجتبی .

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    طرفدارش نیستم ولی به نظر من طراحیش پیشرفت داشته ودرداخل و بیرون بهتر شده وامکانات ایمنی هم که گفت زیادتر اگه فنی هم خوب شده باشه واقعا جای تبریک داره.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  16. وحید

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عجیبه برام کسی از طراحی بسیار زشت عقبش،انتقاد و صحبت نمیکنه؟؟!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا