در نمایشگاه حملونقل سئول هیوندای سوناتا مدل ۲۰۲۴ به نمایش درآمده است. این خودرو با پیشرانههای ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و توربو و همینطور ۲ لیتری هیبریدی عرضه میشود.
سوناتا مدل ۲۰۲۴ چند روز پیش بهصورت آنلاین رونمایی شد اما حالا هیوندای این سدان میان سایز را در نمایشگاه حملونقل کرهٔ جنوبی برای اولین بار به نمایش عمومی درآورده و مشخصات اولیۀ آن را اعلام کرده است. به گفتهٔ هیوندای، سوناتا مدل ۲۰۲۴ چیزی بیش از یک فیسلیفت ساده است و کرهایها تغییرت زیادی در این ماشین ایجاد کردهاند. در جلوی خودرو، شاهد زبان طراحی جدید هیوندای هستیم که نوار LED سراسری، چراغهای مخفی، جلوپنجرهٔ عریضتر و ورودیهای هوای تهاجمیتر از ویژگیهای آن هستند.
تغییرات ظاهری خودرو در عقب هم ادامه پیدا کرده و شاهد درب صندوق جدید و چراغهای متفاوت با نوار LED هستیم. نسخهٔ اسپرت N Line نیز از جلوپنجرهٔ بزرگتر، رینگهای ۱۹ اینچی متفاوت، اسپویلر عقب چشمگیرتر و سر اگزوزهای دوتایی جدید بهره میبرد.
طراحان هیوندای همچنین وقت زیادی را در داخل سوناتا مدل ۲۰۲۴ صرف کردهاند. در اینجا بیش از همه صفحه آمپر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی جدید و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲.۳ اینچی جلبتوجه میکند که هردو در قالب یک صفحهنمایش منحنی پانوراما ادغام شدهاند. هدآپ دیسپلی ۱۲ اینچی، سیستم صوتی پریمیوم Bose با ۱۲ بلندگو، قابلیت بهروزرسانی نرمافزاری از راه دور و سوئیچ دیجیتالی با قابلیت اتصال به گوشیها و ساعتهای هوشمند هم از دیگر ویژگیهای داخلی قابلتوجه این سدان کرهای هستند.
سوناتا فیسلیفت مدل ۲۰۲۴ با سه پیشرانهٔ مختلف شامل ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی، ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربو و هیبریدی ۲ لیتری به بازار عرضه خواهد شد اما هیوندای فعلاً قدرت و گشتاور این موتورها را اعلام نکرده است. این شرکت همچنین هنوز از ارائهٔ نسخهٔ چهارچرخ محرک هم که قبلاً پروتوتایپ آن را در حال آزمایش دیده بودیم حرفی نزده است. چیزی که فعلاً میدانیم این است که پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری توربو صرفاً در سوناتا N Line ارائه میشود درحالیکه به گفتهٔ هیوندای، نسخهٔ هیبریدی برای بهبود مصرف سوخت به سیستم احیای انرژی ترمزها مجهز است.
در سوناتای جدید تکنولوژیهای ایمنی فراوانی مثل دستیار جلوگیری از برخورد جلو، دستیار برخورد نقطه کور، کروز کنترل هوشمند و دستیار رانندگی در بزرگراه بهصورت استاندارد ارائه میشود. هیوندای همچنین برای این ماشین سیستم دستیار پارک از راه دور هوشمند را هم در نظر گرفته است که امکان پارک خودرو از راه دور با استفاده از سوئیچ هوشمند را فراهم میکند. همچنین به گفتهٔ سازندهٔ کرهای، سوناتا بهترین عملکرد ترمز و مسافت توقف را در کلاس خود خواهد داشت و سطح ارتعاش، لرزش و سروصدای آنهم کاهش پیدا کرده است. انتظار میرود بهزودی در نمایشگاه نیویورک مشخصات نسخهٔ آمریکایی سوناتا مدل ۲۰۲۴ اعلام شود.
mahdi-es17
۱۱ فروردین ۱۴۰۲جلوی ماشین بیشتر به یک شاستی بلندی میخوره که غلطک از روش ردشده ماشین به سدان تبدیل شد
Mahdi Samsami
۸ خرداد ۱۴۰۲اینجوری که میگی نیست
از نظر من که عالیه
mahdi-es17
۱۱ فروردین ۱۴۰۲جلوی ماشین بیشتر به یک شاستی بلندی میخوره که غلطک از روش ردشدش و ماشین به سدان تبدیل کردش 😂
پیام
۱۱ فروردین ۱۴۰۲اتفاقا بهترین طراحی داره. کددم برند با این قیمت اینجور طراحی داره؟!
❤ ب ت bugatti
۱۱ فروردین ۱۴۰۲فورد
محمدرضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۲کدوم فورد؟ فورد دیگه سدان تولید نمیکنه.
MehdiTurbo
۱۱ فروردین ۱۴۰۲شاید باورت نشهولی خیلی سخته طراحی چراغ جرو نوار باریک که این همه هماهنگ باشه و تو ذوق نزنه خیلی خودروها چراغ دو تیکه زدند ولی به جرئت هیچ کودومشون به هماهنگی کره ای ها نبود حتی بی ام و سری ۷ حالا تز بی ام و بعید بود ولی همون طرحم که زد کره ای ها تو طراحی چراغ دو تیکه هماهنگ تر بود
حالا تو ذوق نزدن یه چیز دلنشین و هماهنگم باشه یه چیز دیگه و برای چنین طراحی چراغ جلویی اصلا راحت نیست
اون خطوط جلو افتادگی رو پایین اون درز کم زیر چراغ و اسپویلر و چراغ پایین جلو طرح هجومی کرده
برعکس دو نسل قبلش که طرح هماهنگ نبود اصلا و تو فیس لیفت هماهنگ شد این نسل واقعا هماهنگ
محمدرضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۲خوشم میاد همیشه اولین کامنت زیر مطالب هیوندا .هیتر هایی هستند که در فشار خوردن هستند😅🤣😂
یه بنده ی خدا
۱۱ فروردین ۱۴۰۲چه ربطی داشت
mahdi-es17
۱۱ فروردین ۱۴۰۲خب حسی مه من به جلو پنجره این ماشین دارم اینه که برای suv طراحی شده بعد اومدن فشردش کردن که به سدان هم بیاد
یه بنده ی خدا
۱۲ فروردین ۱۴۰۲چه ربطی داشت به طالبی
محمد
۱۱ فروردین ۱۴۰۲برو تویوتا اسباب بازی سوار شو …
mahdi-es17
۱۱ فروردین ۱۴۰۲سهام دار هیوندای؟
محمد
۱۲ فروردین ۱۴۰۲تو سهامدار تویوتایی ؟
محمد
۱۱ فروردین ۱۴۰۲خدا رو شکر هیچ کدوم از نسل های ماشین های کره ای شباهتی به نسل قبلیشون ندارن این ماشین نزدیک به ۴۰ ساله داره تولید میشه .واقعا به این فکر نکردن طراحی هر نسل باید یذره مکمل نسل قبل باشه و یذره اصالت داشته باشه؟ترکیب چراغ های به هم پیوستشون هم که کپی برداری محصولات آلمانی چند سال پیش هست.
کمال پاشا
۱۱ فروردین ۱۴۰۲چراغ های جلوی به هم پیوسته که تازه مد شده و تا الان هیچ شرکت المانی چراغ جلوی به هم پیوسته نداشته
قبلا چراغ عقب به هم پیوسته مد بود که اون هم در دهه های گذشته شرکت های امریکایی استفاده کرده بودن معروف ترینشون هم چارجر ۱۹۷۰ بعد هم لینکلن کانتیننتال ۱۹۷۶ بود
محمد
۱۱ فروردین ۱۴۰۲چراغ های جلوی مرسدس eqs با اون نوار روی لبه صندوق جلو به هم پیوسته حساب میشه یا نه ؟ به نظرتون چراغ دو قسمتی مخفی جلو الگو برداری از سری هفت جدید نیست ؟فرم چراغ های عقب رو هم که چند سال پیش آئودی و پورشه باب کردند و جا انداختند.ولی فرمایش شما درسته خیلی قبل تر رو محصولات آمریکایی این سبک طراحی چراغ متداول بود.
کمال پاشا
۱۱ فروردین ۱۴۰۲چراغ جلو به هم پیوسته رو قبل از این ها شرکت کیا روی سئول ۲۰۲۰ داشت
اگه این مدل چراغ به هم پیوسته منظور باشه
محمدرضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۲تمام نسل های کمری از ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۷ تو ایران موجوده هیچ شباهتی به هم ندارند.طراحی تکاملی هم نداشتند.تنها شباهتشون داشتن ۴تا چرخ بود.😅
Siyavash
۱۱ فروردین ۱۴۰۲حرف دل منو زدی…کوچکترین اصالتی در طراحی محصولات هیوندای وجود ندار حتی در فیس لیفت..چه برسه نسل جدید که دیگه واویلا….
NAVID۰۰۹۸
۱۱ فروردین ۱۴۰۲سلطان کمری را با لگن اوراقی سوناتا مقایسه میکنه 😂🤦♂️ !
این روزها صندوق عقب لگنهای کرهای قدیمی را بزنید بالا ( یه عالمه آچار پیچگوشتی قطعات واشر تسمه روغنسوخته یا.تاقان پیستون سوپاپ اورِنگی پیچ مهره و…… ریخته اون پشت جهت احتیاط 😂 ) تا بفهمید فاصلهی ژاپنی کرهای ، زمین تا آسمان هست !
اما صندوق عقب یه ژاپنی ۳۰ ساله را بزن بالا ( عقبش پُره از لوازم کمپ و خوشی به همراه عطر و ادکلن جهت رسیدن به جلسات مهم کار و زندگی 😎 ) !
به لیستنامبر موبایل مالکان کرهای یکبار توجه کنید !!! چی میبینید ؟؟؟
شماره تلفن یدککِش ، قطعهفروش ، مکانیک ، و تمام !!!!!
محمدرضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۲اوکی تویوتا ۳۰ سال کار میکنه🤣فکر کنم تویوتا ۱۹۹۳ از نزدیک ندیدی حتی اتاق ۱۰۰ هارو هم همیشه تو میکانیکی میبینی. مثلا فرض کن پیچگوشتی هم نخورده🤣
ولی طراحی های نسل هایی که به ایران وارد شده هیچ شباهتی به هم نداره.
حتی طراحی خودرو های هم نسل هم همینطور راو۴ و chr پرادو و لندکروز موجود در ایران کوچکترین شباهتی به هم ندارن.
محمدرضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۲اونایی که دیس دادن ۲تا شباهت کمری ۲۰۰۵ با ۲۰۰۸ موجود در ایران رو بگن ۲۰ نمره🤣بجز داشتن چراغ جلو
MASOUD 0099
۱۱ فروردین ۱۴۰۲میشه بگی کدوم خودرو آلمانی ؟؟!!
محمد
۱۱ فروردین ۱۴۰۲چراغ های عقب آئودی و پورشه و مرسدس eqs.چراغ های جلو الگو برداری از بی ام و سری هفت جدید و یه مقدار هم مرسدس eqs
محمدرضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۲محد جان چراغ جلو ۲تایی رو هیوندا و جنسیس قبل از بنز و بی ام و ترند کردن
محمد
۱۱ فروردین ۱۴۰۲تویوتا اصالت داره لابد … اره یه نگاهی کمری و راوفور و لندکروز بنداز دستت میاد
NAVID۰۰۹۸
۱۱ فروردین ۱۴۰۲اون روزی که تویوتا لندکروزر را شروع به تولید کرد ( ۷۲ سال پیش ) ، پدر مادرانِ مدیرانِ عامل کرهمربایی دیروز و امروزی ، تازه اُمورات اداری به وجود آمدنشان را داشتند انجام میدادند تا فرایند شیمیایی شیادیشون طی بشه 😂 !
ماه رمضانِ ، اول وضو بگیر ، بعد اسم حضرت لندکروزر به زبون بیار !!!
محمدرضا
۱۱ فروردین ۱۴۰۲فعلا که تویوتا در تلاشه با کمک هایی که داره ازBYD میگیره و مهندسی معکوس تسلا مدلY که هر دو شرکت طول عمرشون به اتاق ۲۰۰ هم نمیرسه بتونه یه خودرو در حد EV6 تولید کنه.شاید مثل BZ4 چرخش نره تو چشممون .میبینی قدمت خودرو سازی مهم نیست تکنولوژیه که حرف اولو میزنه.
مشتاقی
۱۱ فروردین ۱۴۰۲نمیدونم چرا نوید انقدر توهین میکنه!
ولی آینده قدرت و اقتصاد دنیا دست چینه
محمد
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ماشین رویاهاته لندکروز ؟
محمدرضا
۱۲ فروردین ۱۴۰۲نه ولی تنها ماشین ژاپنیه که ژاپنی باز ها ازش اطلاعات دارن و طبق اون میشه براشون بقیه مسال رو توضیح داد وگرنه در بیشتر نقاط جهان به دلیل فروش کم از نمایندگی ها جمع آوری شده
Hamilton1970
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ولی خدایی عقب این ماشین رو از دور نگاه کنی میفهمی سوناتاست
زیزیگولو
۱۱ فروردین ۱۴۰۲در حال حاضر از بین هیوندای سوناتای جدید و کیا اپتیمای جدید (K5) من کیا اپتیمای جدیدو بیشتر میپسندم
❤ ب ت bugatti
۱۱ فروردین ۱۴۰۲طراحی اش در مغز نگنجد
به راستی که ژاپن مهد شاسی بلند است
Saji
۱۱ فروردین ۱۴۰۲تنها شانسی ک آورده اینکه چین متولد نشده اگه نه همه تعریفا تیکه و تمسخر بود برا طراحیش ):
محمدرضا
۱۲ فروردین ۱۴۰۲میبینی که چینی آریزو ۵ معرفی شد همه ازش تعریف کردن.ولی ژاپنی فن ها کره رو هیت میکنن و میگن طراحی این خوب نیست.
البته حق دارند چند میلیون از سهم بازار آمریکا رو ازشون گرفته.
Amirreza.M
۱۱ فروردین ۱۴۰۲هر چند من با طراحی قبل فیس لیفتش هم حال می کردم اما با توجه به نظرات می دیدم که با سلیقۀ خیلی ها جور نیست اما فیس لیفتش هم قشنگه هم سلایق بیشتری رو جذب کرده و این خوبه.
از نظر طراحی داخلی هم خیلی زیباست
hassan
۱۱ فروردین ۱۴۰۲چرا از تصاویری که به صورت خبری از نمایشگاه تهیه شده استفاده نکردید؟ این تصاویر عکاسی صنعتی هست! این ماشین فیس لیفت قبلی هست از گلگیر های جلو و عقب مشخصه! به نظر من کره درحال حاضر تو طراحی سوناتا سردرگم شده. دنبال یه راه حلی میگرده تا برش گردونه به صدر فروش تو امریکا! ایده چراغ جلو پیوسته چه فلسفه ای داره مثل KMC J7 ؟ دنبال ایمنی عابر پیاده هست؟ این رو نویسنده یه تحلیلی بکنه!
Alireza
۱۱ فروردین ۱۴۰۲این مسئله که طراحی هر خودروی کره ای با نسل قبلیش زمین و آسمونه خیلی رو مخمه . شما از قیافه یکی خوشت میاد بعد نسل بعدیش کلا یه چیز دیگست و فقط در اسم باهم مشترک هستن
سالار فصل
۱۱ فروردین ۱۴۰۲نظر بنده اینکه در این سال ها محصولات هیوندا بر خلاف کیا هر سال عملکرد ضعیف تری در طراحی دارن
دارن وارد دوران ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ میشن
shetab-car
۱۱ فروردین ۱۴۰۲به نظرم ترکیب چراغ های دوتایی تو این ماشین خوب رعایت شده و کاملا هماهنگه
Amin
۱۱ فروردین ۱۴۰۲از خوندن کامنتا لذت میبرم خود سهام دارای تویوتا و هیوندا اینجوری باهم صحبت نمیکنند
samurai
۱۱ فروردین ۱۴۰۲کشورای درجه یکو فاکتور بگیری با چینیا که رقیب این لگن زشتن صد در صد هم کیفیت هم طراحی چینیا چند پله بالاتره بجز اون اچ کج و کوله طراحیش با چینیا هیچ فرقی نداره بلکه پایینتر و کیفیتشم که معلومه اشغاله ..
محمدرضا
۱۲ فروردین ۱۴۰۲سوال همیشگیم اینه چرا ژاپنی فن ها میخوان با پایین کشیدن کره ژاپن رو بالا ببرند.
حتی حاضرن حرف هایی بزنن که هرکس تاحالا خودرو از نزدیک دیده خندش میگیره.
مثل:
صد در صد هم کیفیت هم طراحی چینیا چند پله بالاتره
😅🤣😂
کیفیتش از چینی ها پایین تره ولی تو بازار آمریکا فروشش از مجموع فروش تک برند هیوندا از برند های هوندا نیسان میتسوبیشی و مزدا بیشتره😅🤣😂آمریکایی ها اسکلن ۱دونه چینی هم نمیخرن تو میفهمی
Hamilton1970
۱۲ فروردین ۱۴۰۲با همه چیز این ماشین حال میکنم به جز غربیلک فرمونش…
در ضمن خواهشاً منو پاره نکنید من طرفدار کره نیستم، طرف ژاپن رو هم نمیگیرم طرف هیچ سمت دیگه ای هم نیستم. همه به نوبه خودشون قابل احترامن
مجتبی .
۱۲ فروردین ۱۴۰۲طرفدارش نیستم ولی به نظر من طراحیش پیشرفت داشته ودرداخل و بیرون بهتر شده وامکانات ایمنی هم که گفت زیادتر اگه فنی هم خوب شده باشه واقعا جای تبریک داره.