ایران خودروپژو

انواع پژو 206 صندوقدار

پژو ۲۰۶ صندوق دار پنجمین و آخرین نوع از ۲۰۶های تولیدی است. این خودرو در میان مدل های دیگر خانواده خود شامل ۲۰۶ هاچ بک ۳ در و ۵ در، کوپه روباز و استیشن به دلیل برخورداری از صندوق عقب بیشتر مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفته است.

206 sd

پژو ۲۰۶ صندوقدار یا SD که طراحی آن توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۰۵ در غرفه پژو در معرض دید قرار گرفت. در حال حاضر ۲۹ تیپ متنوع از ۲۰۶ هاچ بک و صندوقدار در ایران خودرو تولید می شود که ۱۵ تیپ آن به بازار داخل و ۱۴ تیپ دیگر به بازارهای صادراتی اختصاص پیدا کرده است. در اینجا  سه تیپ V1 ، V8، V9 و V20 را با یکدیگر مقایسه می کنیم. هرچند که عرضه V20 در ایران کمتر است و این تیپ بیشتر برای بازارهای صادراتی در نظر گرفته شده است. حجم موتور سه تیپ V1 ، V8 و V9، ا۱۶۰۰سی سی است در حالی که V20، ا۱۵۰۰سی سی می باشد. سه تیپ اول مذکور ۱۶ سوپاپه است؛ اما V20 ،ا۸ سوپاپ دارد. حداکثر سرعت ۴ تیپ یاد شده نیز تا حدودی با یکدیگر متفاوت است؛ چراکه با V1 و V8 تا ۱۹۳ کیلومتر در ساعت می توانید گاز دهید در حالی که با V9 تا ۱۸۹ و با V20 تا ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می توانید رانندگی پرسرعت را تجربه کنید؛ اما پژو ۲۰۶ SD کلا در هر تیپی، خودرویی کم مصرف محسوب می شود؛ به همین دلیل نیز این خودرو پس از سهمیه بندی بنزین خیلی مورد توجه قرار گرفت. میانگین مصرف ترکیبی V6 و V8، ا ۶.۶ لیتر، V9 ، ا۷.۳ لیتر و V20 نیز ۶.۴ لیتر می باشد. از بین تیپ های ذکر شده تنها V9 اتوماتیک و بقیه دستی هستند. هر سه خودرو نیز در کلاس C قرار دارند و تنها دو تیپ V8 و V9 ترمز ضدقفل (ABS) و ایربگ دارند. در حال حاضر قیمت خودروهای مذکور در بازار به این ترتیب می باشد. V1 با قیمت ۱۵میلیون و ۱۰۰هزار تومان،V8،ا۱۷میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، V9 با قیمت ۱۹میلیون و ۵۰۰ و همچنین V20 با قیمت ۱۳میلیون و۹۰۰هزار تومان در بازار عرضه می شود.

بیشتر بخوانید: هزینه و اجرت تعمیرات رانا و رانا پلاس

206 صندوقدار

206 صندوقدار

مشخصات V1 V8 V9 V20
ابعاد طول ۴۱۸۸ mm
عرض mm1655
ارتفاع ۱۴۵۶ mm
فاصله بین دو محور ۲۴۴۳ mm
بدنه نوع رنگ متالیک
کلاس خودرو C
مشخصات V1 V8 V9 V20
تزئینات قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده دارد
نوع جلو داشبورد تولید بروش تزریق پلاتیک – جنس: PP
پشت سری صندلی عقب ندارد دارد ندارد
نوع سپر جلو پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
نوع سپر عقب پوسته پلیمری- همرنگ بدنه
رینگ اسپرت
یخچال
موبایل هندزفری
کروز کنترل
تجهیزات کولر دارد
لامپ سقفی جلو دارد
شیشه برقی جلو دارد
شیشه برقی عقب دارد
آینه های جانبی برقی دارد
دماسنج روی داشبورد دارد
مبدل کاتالیتیک اگزوز دارد
نوع برف پاک کن دو تیغه ای – سه سرعته
شیشه گرم کن عقب دارد
آنتن برقی
سیستم تهویه دارد
سنسور اکسیژن دارد
سیستم تهویه قابل تنظیم دارد دارد
سیستم تهویه اتوماتیک دارد
چراغ روشنایی (داخل داشبورد)
سیستم صوتی و تصویری رادیو پخش کاست
رادیو پخش سی دی دارد
نشان دهنده ها مسافت سنج دیجیتال دارد

مشخصات فنی:

مشخصات فنی V1 V8 V9 V20
موتور نوع موتور N6A- TU5 K6D-TU3
حجم موتور ۱۵۸۷ سی سی ۱۳۶۰ سی سی
تعداد سیلندر ۴
نسبت تراکم ۱۰.۵ ۹.۶
حداکثر قدرت ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۷۵ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۱۸ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه
سیستم سوخت رسانی انژکتور الکترونیکی با پاشش چنذ نقطه ای
نوع سوخت بنزین
تعداد سوپاپ ۱۶ ۸
سیستم احتراق جرقه زنی الکترونیکی
استاندارد حد آلایندگی یورو ۴ یورو ۳
عملکرد حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت ۱۷۰کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۱.۴ ثانیه ۱۲.۶ ثانیه ۱۴.۱  ثانیه
مصرف سوخت مصرف سوخت در بزرگراه ۵.۴ لیتر در صد کیلومتر ۵.۸ لیتر در صد کیلومتر ۵ لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت در شهر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۸.۸ لیتر در صد کیلومتر ۱۰.۱ لیتر در صد کیلومتر ۸.۹ لیتر در صد کیلومتر
میانگین مصرف سوخت ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۶.۶ لیتر در صد کیلومتر ۷.۳ لیتر در صد کیلومتر ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر
انتقال قدرت گیربکس (جعبه دنده ) ۵ دنده دستی ۴ دنده اتوماتیک ۵ دنده دستی
نوع کلاچ تک صفحه ای خشک تک صفحه ای خشک هیدرولیکی و الکترونیکی تک صفحه ای خشک
چرخ های محرک دیفرانسیل جلو
حجم و ظرفیت ظرفیت باک بنزین ۵۰ لیتر
ظرفیت صندوق عقب ۴۰۰ لیتر
روغن موتور (با فیلتر ) ۳.۲ لیتر
حجم روغن موتور بدون احتساب فیلتر ۳ لیتر
حجم روغن گیربکس و دیفرانسیل ۲ لیتر
ظرفیت سیستم خنک کننده ۶ لیتر
حجم روغن هیدرولیک فرمان ۱ لیتر
فرمان نوع فرمان پینیون و دنده شانه ای هیدرولیک
میزان گردش قفل به قفل فرمان ۳.۸ دور
ترمزها نوع ترمز هیدرولیکی بوستر دار دو مداره
نوع ترمزهای جلو دیسکی تهویه شونده دیسکی
نوع ترمزهای عقب دیسکی کاسه ای
ترمز ضد قفل برای تمام چرخ ها با توزیع کننده الکترونیکی نیرو
تجهیزات برقی و الکترونیکی نوع وتوان باتری ۶خانه ای (اسید سرب) – ۵۰آمپر ساعت
نوع دینام ۸۰آمپر – کلاس ۸ کلاس ۷
استارت ۱.۱ کیلووات – کلاس ۳ کلاس ۲
واحد کنترل الکترونیکی موتور بوش
اوزان وزن ۱۰۸۶ کیلوگرم ۱۱۰۴ کیلوگرم ۱۱۳۸ کیلوگرم ۱۰۵۰ کیلوگرم
حداکثر وزن قابل یدک کشی ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثروزن مجاز با سرنشین ۱۵۶۷ کیلوگرم ۱۶۱۴ کیلوگرم ۱۵۶۷ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور عقب ۷۸۰ کیلوگرم
حداکثر بار روی محور جلو ۸۵۵ کیلوگرم

ایمنی:

مشخصات V1 V8 V9 V20
قفل مرکزی با کنترل از راه دور دارد
جعبه کمک های اولیه
سیستم هشدار دهنده
نوع کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه ای با پیش کشنده
نوع کمربندهای ایمنی عقب سه نقطه ای
نوع گیرنده و فرستنده قفل مرکزی رادیویی
کیسه هوای ایمنی جلو دارد
سیستم اعلام خطر دنده عقب
سیستم ایمنی دزدگیر
سیستم قطع خودکار سوخت در مواقع اضطراری دارد
سیستم کنترل انتشار بخار بنزین دارد
سنسور نور و باران
تور نگهدارنده اشیاء (داخل صندوق عقب) دارد
چراغ مه شکن جلو و عقب دارد

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد – سایت ایران خودرو

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۳۱ دیدگاه‌ها

  1. میلاد

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منم v8مدل تیر93دارم تا حالا40000باهاش رفتم ازجاده چالوس مخصوصا با 5نفرسرنشین با دنده 2وسه میرفتم مشکل نداشت. فقط اوایل مشکل صدای تسمه دینام داشت که با عوض کردن پایه آن درست شده تا حالا دیگه مشکل نداره . فقط بگم پارس بدنش زود زنگ میزنه .

    موافقم 7
    مخالفم 2
  2. آرش

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمتای چهار سال قبلو میزنین اینجا؟. خیلی باحالین

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. رضا

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام. لطف کنید بگید دلیل قفل شدن چرخ جلو 206 v8 با وجود داشتن سیستم abs چیه.

    موافقم 0
    مخالفم 6
  4. حمید

    ۱۲ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان منو راهنمایی بفرماین که 206 اس دی وی8 تا چه سالی ارزش خرید داره میگن از 91 به این ور اصلا کیفیت نداره و خوب نیست !!؟

    موافقم 22
    مخالفم 1
  5. فرشاد

    ۱۳ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان میشه منو راهنمایی کنید.ارزش خرید وکیفیت ۲۰۶ تیپ ۵ بیشتره یا ۲۰۶ وی۸ .البته شنیدم وی هشت هندلینگ و نرمی بیشتر داره.ولی خوب قیافه هاچبک قشنگ تره.لطفا منو راهنمایی کنید.به نظر شما کدوم؟؟؟؟؟

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. علی

    ۲ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مدلهای 92 به بعد مشکل گیربکس دارن دوستم یه 93 داره بعد از 2ماه دیسکش الکی خراب شد.بین sd و معمولی(هاچبک) از لحاظ نرمی فرقی با هم ندارن من بیشتر مدل هاچبک ترجیح میدم چون برا ترافیک شهر بهتره سبکتر و چالاکترهم هست.

  7. میثم

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    خدا رحمت کنه اون روزا رو.
    چه ماشینایی با چه قیمتهایی وجود داشتن…

    موافقم 3
    مخالفم 1
  8. عادل

    ۳۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من 206 تیپ 2 و اس دی v1 مدل 86 داشتم و الان اس دی مدل 93 دارم
    از لحاظ شتاب و نرمی و قدرت موتور و کیفیت لوازم اس دی مدل 86 خیلی از مدل 93 بهتره.و خودم بزرگترین اشتباه رو کردم اونو فروختم 93 خریدم .فرمون سفت و صدای گیربگس و صداهای عجیب غریب اتاق و داشبورد داره که اون 86 اصلا نداشت.
    ولی 206 تیپ دو هاچ بک به هیچ عنوان سواری و نرمی اس دی رو نداره.صدای طاقچه عقبشم عذاب آوره.شتابشم که هیچی بماند.
    اس دی v8 میخرین زیر 90 باشه که سیلندرش هنوز داخلی سازی نشده بود.الان توجه کنید ماشینهای جدید همشون آمپر بالا هستن و مدلهای زیر 90 آمپراشون از 75 بالاتر نمیاد چون گردش آب بهتری دارن.

  9. حسین

    ۱ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیزمن شما موتور tu5رو باموتورمعمولی مقایسته میکنی.موتورای جدید ازلحاظ قدرت ده برابر قدیمیان .اگه فنی باشی متوجه حرفم میشین.فقط مشکل صداشه اونم توجاده لازم به ذکره هنوز توایران قطعات اصلی ۲۰۶ساخته نشده یعنی نتونستن جنسای جدید هم هلندی هستش

  10. رضا

    ۱۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان عزیزم: اگر انشاالله قصد خرید206 صندوق دار v8را دارید حتما مدل قبل از 91 را خریداری کنید چون اولا موتورش فرانسوی است دوما کم مصرف است سوما بسیار ماشین نرم و خوش رکابی است

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. سید علی

      ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام بزرگوار من قصد خرید دارم مدل ۹۱ … شما میفرمایید ۹۱ هم خوب نیست؟؟

  11. آیهان

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام اقایون من اس دی 88v1دارم خیلی عالی اصلانم v8رو با این مقایسه نکنین چون خودتون میدونین چقد سیستم برقی 206 کم باشه بهتره وv1اصل فرانسه میباشد

    موافقم 1
    مخالفم 4
  12. سینا

    ۱۷ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (126 ديدگاه)

    من بابام اولین سری صندقدار که تو ایران اومد خرید اونم وی 8 بود رنگش سبز انگوری بود مدل 87 خیلی خوب بود هیچ ایرادی نداشت ولی 206 دو تا ایراد بزرگ داره یک جاده های دربه داغون ایران واسه بدنه اتاق 206 مثل یه غده سرطان میمونن دوم این که واسه خانواده نیست برا همین بابام سه سال بعد فروختش یه دونه EF7 پایه گاز سوز گرفت که اونم ماشین خوبیه تا الان داریمش ولی من کلا با استایل صندقدار حال نمی کنم ولی بازم از 206 خوشم میاد برا همین امسال خودم رفتم یه تیپ 5 مدل 83 گرفتم اصل فرانسس عالییییییه کلا 206 ترتمیز فرانسوی ( قبل سال های 89 یا 90) گیرتون اومد دریغ نکنید اصلا سمت 206 های ایران خودرویی نرید مثل تخم مرغ شانسین تازه از نظر من اصلا شتاب قدرت 206 های فرانسوی رو ندارن

  13. محسن

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی خیلی ممنون از راهنمایی کاملتون

  14. مبین

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.206صندوقدار داریم که هم tu5باشه هم تیپ پنج!؟ خواهشا راهنمایی کنین چون واقعا گیج شدم

  15. وحید

    ۱۳ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلا من ی ۲۰۶v1 مدل ۸۹ دارم. مگه نمیگن مدل V1 ایربگ و abs نداره؟؟؟ پس چطور ۴چرخش همabs دیسکی داره هم ایربگ راننده هم موتورش tu5 هست؟؟؟؟ همش همینطوره یا فقط مال ما اینطور شده؟

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. علیرضا

      ۲ آذر ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      وی۱ ایربگ داره موتورشم تی یو ۵ هستش.عزیز دلم ترمز دیسکی ربطی به abs نداره.قرار نیس دیسکی بود یعنی abs.abs رو روی دیسک سوار میکنن اون جداست

      موافقم 4
      مخالفم 1
    2. عبداله

      ۲۷ فروردین ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اشتباه شده داداش. برو سریع پسش بده…

  16. محمدرضا ارشادی

    ۶ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام من تازه یک دستگاهد۲۰۶ صندوقدار وی۸ مدل ۹۶ تحویل گرفتم موقع سرد بودن خودرو از قسمت سمت چپ ماشین وقتی که سرد هست صدای تق تق میآد که بعد از کمی گرم شدن صدا میفته لطفا راهنمایی کنید ببینم باید چکار کنم ببرم گارانتی یا چیز خاصی نیست ممنون میشم فقط خطرناک و باعث ایراد دیگه نشه لطفا بگید

    1. عبدالمجيد

      ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من ماشینم این صدا رو داشت ،این صدا مال تسمه تایم هستش که شل شده وقتی داغ بشه یا صدا کم میشه ویا کلا ناپدید میشه

    2. سیداسماعیل حسینی

      ۲۵ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام بروبلبرینگ کلاچ تعویض کن دوست عزیز

  17. مهدی

    ۳۰ دی ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . من اس دی v1 تیو فایو دارم علامت ایربگ رو صفحه داره ولی نمیدونم واقعا ایربگ داره یا نه؟ دوستان راهنماییم کنین. متشکر

  18. Saman

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منظور از موتور کوچیک و بزرگ چیست به کدوم مدل میگن موتور کوچیک؟؟؟؟

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. علی

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ۲۰۶ اس دی در بدو تولید با موتور تی یو ۳ تولید شد با حجم ۱۳۶۰ و چون اتاق پژو سنگی نتر از هاچ پک بود و ماشین تو سر بالایی کم می اورد موتور تی یو ۵ رو روی ۲۰۶ صندوقدار استفاده کردن موتور کوچیک ۱۳۶۰ هستش و موتور بزرگ ۱۵۷۸ یعنی تیو ۵

  19. علی

    ۲۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مدل v20 و v 8 کدوم بهتره میشه راهنمایی کنید فرقش چیه . کدم مدل اس دی بهتره

  20. Behzad

    ۱۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان من 206v20دارم خیلیم ازش راضیم مدل 90به پایین خیلی خوبن همه چیزش اصله

  21. وحید

    ۱۹ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام، مدل V1 سال 89 دارم خیلی عالیه ازش راضیم.
    برای دخترم هم یک هاچ بک تیپ۲ سال ۸۹ خریدم اونم خیلی خوبه ، هیچ مشکلی ندارن، از این جدیدیا خیلی بهتر هستن.

  22. حسام

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    V20 عالیه واقعا حرف نداره مدل ۸۸ دارم بسیار نرم و بی صدا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا