ایران خودرو

آغاز تولید دنا جوانان و تارا سال ایران خودرو؛ معرفی مشخصات و امکانات

دنا پلاس اتوماتیک EFP به یاد پیکان جوانان؛ تارا کامل‌تر شد!

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو طی مراسمی خصوصی خط تولید دو محصول جدید این شرکت، دنا جوانان و تارا سال را افتتاح کرد.

دنا جوانان کامل‌ترین تیپ از خودروی دنا پلاس، مجهز به موتور جدید EFP و گیربکس اتوماتیک تولید خواهد شد. تارا سال نیز به عنوان نمونه آپشنال و بهینه از تارا، جایگزین محصول فعلی در سبد محصولات ایران خودرو می‌شود.

مشخصات فنی و ویژگی‌های دنا جوانان

قدرتمندترین محصول ایران خودرو به سبک نامگذاری چهل سال پیش  (مدل نوستالژیک پیکان جوانان)، دنا جوانان نام گرفته است.

دنا جوانان

این خودرو به پیشرانهٔ جدید EFP مجهز شده که نسخهٔ ارتقایافتهٔ موتور EF7 است. این موتور که با نام EF7 پلاس هم شناخته می‌شود و حالا برای اولین بار در نسخهٔ جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک معرفی شده است، در قسمت‌های میل‌لنگ، یاتاقان‌ها، شاتون‌ها، پیستون، میل بادامک، سر سیلندر، منیفولدهای هوا و دود، توربوشارژر، سیستم خنک‌کننده و… تغییراتی را تجربه کرده است. این موتور همچنین به سیستم دوگانهٔ زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها هم مجهز شده است.

دنا جوانان EFP

به لطف تغییرات، موتور ۱.۷ لیتری EFP حدود ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا قوی‌ترین پیشرانهٔ داخلی لقب گیرد. این اعداد نسبت به موتور EF7 توربو، ۱۵ اسب بخار و ۲۵ نیوتن متر قوی‎‌تر خواهد بود.

به گفتهٔ ایران‌خودرو، این افزایش قدرت با کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت و آلایندگی و همین‌طور بهبود دوام پیشرانه همراه است. گفته شده مصرف سوخت ترکیبی موتور EFP در دنا پلاس به‌صورت ترکیبی به ۶.۸ لیتر رسیده که حدود یک لیتر از نسخهٔ قبلی این موتور کمتر است. پیشرانهٔ جدید ایران‌خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۵ برخوردار است و سازگاری بیشتری با شرایط سوخت و آب‌وهوای ایران دارد.

نسخهٔ جدید دنا پلاس توربو اتوماتیک علاوه بر تجهیز به موتور EFP، به چند آپشن جدید از جمله سنسور نور، سنسور باران، سیستم پایش باد تایرها، استارت دکمه‌ای و سیستم ورود بدون کلید نیز مجهز شده است. قرار است در آینده سیستم کنترل پایداری و سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی‌ها هم به لیست تجهیزات این خودرو افزوده شود.

کابین دنا جوانان

مشخصات فنی و ویژگی‌های تارا سال

تارا از ابتدای عرضه با حواشی و انتقادات زیادی روبرو شد. از طراحی نه چندان جالب چراغ عقب گرفته تا کمبود برخی امکانات، همگی باعث شد تا ایران خودرو به فکر بهینه سازی محصول گران خود باشد. تارا سال در دو تیپ V3 (دنده‌ای) و V4 (اتوماتیک) جایگزین نمونه های فعلی این خودرو خواهد شد.

چراغ جدید تارا سال

در نمای خارجی تارا سال، تغییر گرافیک چراغ عقب و جایگزینی آنتن بال کوسه با نمونه اکتیو مشاهده می‌شود.  درون کابین دکمه‌های شیشه‌ بالابر از روی کنسول به روی درها منتقل شده؛ همچنین کنسول وسط نیز تغییر کرده و اکنون فضای مناسبی برای قرار دادن تلفن همراه مهیا شده است.

تارا اتوماتیک تیپ V4 از نظر فنی تفاوتی با نسخه فعلی (تیپ V2) ندارد و همان پیشرانه ۱.۶ لیتری TU5 پلاس روی آن نصب است. این پیشرانه قدرت ۱۱۳ اسب بخار و  گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می‌کند. جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT این خودرو نیز ساخت شرکت چینی لندای (Landay) است.

 

تارا سال

تارای سال همانند تارا V2 به امکاناتی مانند کروز کنترل، محدودکننده سرعت، فرمان کمکی برقی، سنسور نور و باران، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، تریم داخلی چرم و پارچه، سانروف، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، چهار کیسه هوا، تنظیم برقی صندلی های جلو، استارت دکمه ای و… مجهز است.

علاوه بر موارد فوق برای تارا سال اتوماتیک امکانات و تغییراتی همچون بازشدن برقی صندوق عقب با سنسور حرکتی پا، صندلی برقی شش حالته راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، دوربین عقب با خطوط پارک متحرک، چراغ خوشامدگویی زیر درها و زیرپایی، تغییر جنس پارچه سقف، اضافه شدن جا عینکی و تغییر پنل روشنایی سقف، آینه و چراغ برای آفتابگیر راننده، چراغ روشنایی داشبورد، کنسول زیر آرنجی ردیف عقب، تغییر تودوزی صندلی‌ها، آینه الکتروکرومیک، دو عدد تویتر جهت افزایش کیفیت صدای سیستم صوتی و دستگیره‌های سقفی تاشو در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در جریان این مراسم اظهار داشت:

با بهبود مشخصات و کیفیت محصولات در مسیر افزایش رضایتمندی مشتریان گام برمی داریم. به زودی محصول جدید تارای سال که طبق نظرات مشتریان بهبود یافته از طریق بورس کالا عرضه خواهد شد. بیش از ۱۰ بهبود در محصول تارای سال نسبت به نسخه پیشین ایجاد شده است. گرم کن صندلی، تغییر گرافیک چراغ عقب، جعبه ذخیره کننده برخی محتویات برای صندلی عقب و جلو، تغییر محل کلیدهای شیشه بالابر از کنسول میانی به روی درها از جمله خواسته های مشتریان بوده که در این محصول اعمال شده است. در خصوص دنا جوانان نیز قوای محرکه جدید (موتور جدید پرقدرت EFP با گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر و گیربکس شش سرعته) و افزودن سیستم های جدید کی لس، سنسور نور و باران، سامانه پایش فشاد باد تایرها و… در مسیر تحقق خواست مشتریان صورت گرفته است. این دو محصول با تنوع رنگی جدید و همچنین ارتقای کیفیت در اختیار مشتریان قرار خواهند گرفت.

کیانوش پورمجیب قائم مقام تأمین و تولید گروه صنعتی ایران خودرو نیز در حاشیه این افتتاحیه به ویژگی‌های جدید محصول جدید ایرانخودرو اشاره کرد:

دنا با قوای محرکه به روزتر و مصرف سوخت یک لیتر کم‌تر و مجهز به سامانه برق و الکترونیک متعلق به گروه صنعتی ایران خودرو به تولید انبوه رسیده است. یکی از مزایای سامانه برق و الکترونیک ایران خودرو در تک نود بودن است که تمامی کارکردها توسط یک نود صورت می گیرد. سرعت پردازش توسط این سامانه نسبت به سامانه های پیشین بالاتر، به روزتر و کارآمدتر است، به گونه ای که به راحتی می توان امکانات جدیدی را برای محصولات تعریف و اجرا کرد.
عمده استانداردهای جدیدی که سازمان استاندارد تکلیف کرده است را در محصولات جدید و به روز شده به کار برده‌ایم، سامانه های مختلف پایش فشار باد تایرها، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سامانه تعویض بهینه دنده، سنسور نور و باران، کنترل پایداری الکترونیکی، صندوق پران به وسیله پا و… از جمله این بهبودهاست. دنا و تارا استاندارد ایمنی برخورد با عابر پیاده را نیز با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۷۸ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۸ دیدگاه‌ها

  1. TML BN

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1058 ديدگاه)

    آخه جوان بدبخت میتونه اینو بخره؟؟
    کارمند با ۳۰ سال خدمت به زور بتونه بخره
    درز کاپوت تارا هم در عکس آخریه واقعا جالبه😂

    موافقم 207
    مخالفم 5
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2338 ديدگاه)

      درز کاپوت امضای طراح هست
      هویت خودرو محسوب می شه، مثل جلوپنجره بی ام و

      موافقم 249
      مخالفم 8
      1. F

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (223 ديدگاه)

        سلام خدمت جناب اشتری.

        جناب اشتری عرض کنم خدمت شما من از نزدیک دنا پلاس توربو دیدم، خیلی هم دیدم. اون درز رو که میفرمایید توسط یک جیر بسیار با کیفیت (جدی میگم) پوشانده شده اول از همه برای اینه که صدای برخورد کاپوت با بدنه در دست انداز صفر بشه که واقعا آرام و بیصدا است در سفر و در شهر، مورد دوم اینه که دنا پلاس بالای دوتا چراغ جلوش با ظرافت مثال زدنی و واقعا با مهندسی دوتا ورودی هوا تعبیه شده که بدون کوچک ترین صدا و نویزی هوا رو به زیر کاپوت و داخل فضای موتور منتقل و پمپ میکنه و باعث بهبود راندمان و تهویه گرمایی میشه.

        خب پس متوجه میشیم که این امضا همون طور که شما فرمودید واقعا زیبا و با کیفیت و علمی است دقیق مثل همون گریل ب ام و ، حالا ب ام و تکنولوژی بالاتری داره و گریل پویا داره، ولی مال ما پویا و داینامیک نیست و به صورت مکانیکی ایجاد شده.

        خیلی خوب شد که این رو ذکر فرمودید، برام یاد آوری شد، واقعا بالیدم به جوانان و مهندسان کشورم که مثل جوانه گندمی درحال روییدن و نمو و بالیدن هستند. خدا قوت کشور زیبای دلربای من❤️

        موافقم 41
        مخالفم 216
        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (2338 ديدگاه)

          ممنونم از روشنگری شما عزیز دلربا
          بالیدن به ایران خودرو، جوانان و مهندسان کشورتون خیلی خوبه
          من هم آرزویی ندارم جز تعطیلی سایپا و ایران خودرو یا اقلا واگذاری 100 درصد این شرکت ها به یک خودروساز خارجی
          فقط با مدیریت مستقل از مافیا توسط برند خارجی، شاهد موفقیت و خلق شاهکار توسط جوان ایرانی خواهید بود

          موافقم 279
          مخالفم 13
        2. Sigma

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1036 ديدگاه)

          آقای اشتری با توجه به وضعیت ایران تنها شرکت خارجی که ایرانخودرو رو گردن بگیره وحدت موتورز افغانستانه

          موافقم 201
          مخالفم 9
        3. سجادی

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (233 ديدگاه)

          شما یک ایمیل بزنید به خودروسازان بزرگ دنیا از بنز گرفته تا فوردو تویوتا و بهشون بگید که این روش خیلی بهتره تا اونها هم ازین طراحی کاپوت و جیر باکیفیت استفاده کنند تا کمتر از صنعت ساخت خودرو عقب بمونن.
          درمورد اسم جوانان هم نودونه درصد فکر می کردم پست رو باز کنم با چراغ های دوتایی و یا طراحی که اون چراغ ها رو تداعی کنه طرفم یا شاید جلو یه چیزی تو مایه چلنجرو اینا، واقعا این ماشین در این زمان در مقابل جوانان تو زمان خودش. زمین تا آسمان فاصله و تفاوت داره

          موافقم 84
          مخالفم 2
        4. A1

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (226 ديدگاه)

          بله دقیقا همین طوری که مدیران ارشد در نهاد های مختلف برای مبارزه با تبعیض و پول شویی اختلاص انجام میدهند

          موافقم 39
          مخالفم 0
        5. Real

          ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (38 ديدگاه)

          حیفم اومد چیزی نگم فقط میتونم بگم خوش بحالت😂😂

          موافقم 36
          مخالفم 0
      2. محمدهادی

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2142 ديدگاه)

        😄😄😄

        موافقم 68
        مخالفم 2
        1. مهدی موتور

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1196 ديدگاه)

          ایران ناسیونال صاحاب داش ازش دزدیدن😑

          موافقم 79
          مخالفم 4
      3. امید

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (26 ديدگاه)

        درز بایَ درز باشَ.درزی که درز نباشَ،درز نی…

        موافقم 79
        مخالفم 1
      4. Siyavash

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (662 ديدگاه)

        بله دقیقا مثل لکسس lfa

        موافقم 5
        مخالفم 0
    2. matin

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (358 ديدگاه)

      فکر کنم در کاپوت بازه
      اخه یعنی چی دست من توش جا میشه

      موافقم 80
      مخالفم 1
      1. mahdi-es17

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (565 ديدگاه)

        در کاپوت باز هستش

        موافقم 59
        مخالفم 3
        1. A

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (4 ديدگاه)

          😂😂چه گیری دادین به در کاپوت چیکارش دارین بزارید تو تولید جوانان ببینیم چقدر شاهکار کردن
          فردا میبنم میزنن دنا نوجوانان همین کم داشتیم

          موافقم 42
          مخالفم 3
    3. aMiRsHaYaN

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      در کاپوت بازه ها فک کنم

      موافقم 42
      مخالفم 2
    4. محمدهادی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2142 ديدگاه)

      این فاصله درز کاپوت در دنا ها هم وجود داره!

      موافقم 34
      مخالفم 5
    5. F

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (223 ديدگاه)

      سلام جونه دل ، چطوری عزیز.

      خط تولید هست و باز بودن درب ها، درب کاپوت بازه، درب صندوق بازه، درب درب ها بازه🙂، برای چک نهایی و کنترل کیفی نهایی(همون برچسب هایی که روی شیشه جلو نصب هست، اگه خودرو صفر رو دقت کرده باشید).بزار از اونجا بیاد بیرون بعد متوجه طراحی زیباش میشیم.

      بخدا قسم ایران وطنمونه، با هرکی مشکل داریم و هر مقامی که داره مهم نیست، ایران وطن ما هست، پس تا خونمون در بدن می چرخه باید عاشق باشیم.

      موافقم 22
      مخالفم 141
      1. Habib

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (20 ديدگاه)

        اره قربونت برم. هرکه دلش واسه وطنش می سوزه، انتقاد پذیری داره و تلاش می کنه تا حد ممکن مشکلات رو کمتر کنه. دلسوزی به وطن به معنی نادیده گرفتن نکات منفی یک محصول نیست، بلکه تلاش برای رفع ایراد هست. پاسخگویی مسوولین و استعفای آنها در صورت ناتوانی مهمترین ویژگی وطندوستی است. تو حالا شنیدی که تو کل تاریخ این دو شرکت، مدیران ایران خودرو یا سایپا استعفا بدن؟
        «نشان مرد خدا عاشقی است با خود دار/که در مشایخ شهر این نشان نمی بینیم»
        حافظ.

        موافقم 84
        مخالفم 2
      2. phonix

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1798 ديدگاه)

        اها
        وای عجب کشور اشغالی ولی نباید ازش انتقاد کرد:) بالاخره کشور ماست
        انتقاد میکنیمو اوضاع اینه وای به حال روزی که انتقاد هم نشه

        موافقم 71
        مخالفم 6
        1. حسین

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (2820 ديدگاه)

          همه فقط انتقاد میکنن ، از اون طرف تو صف ثبت نام اند ، از طرف دیگه هم از فامیلشون توقع پارتی بازی دارن!

          موافقم 34
          مخالفم 1
      3. سامان اذری

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        داداش فکنم خودتم درزت یکم بیش از اندازه بازه
        برا همین درزهای گشاد رو خیلی علاقه داری بهشون

        موافقم 37
        مخالفم 4
      4. نویدی

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (299 ديدگاه)

        داداش دیگه زیادی روی فیس لیفت سمند تعصب داری،هر چی باشه پلتفرم و ایمنیش برمیگرده به پژو 405…یعنی امنیت ((صفر)).
        یعنی جون مردم برای خودروساز اهمیتی نداره.

        موافقم 17
        مخالفم 0
      5. Sevlan

        ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (9 ديدگاه)

        شما اگه عشق وطن داشتی نمیگفتی هر مقامی داره مهم نیست، همون مقاما کشور رو به این وضع رسوندن، برو اسیر اوهام باش، آره!!!!

        موافقم 4
        مخالفم 1
    6. زیزیگولو

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (4867 ديدگاه)

      در کل خیلی وقته که تو این مملکت چیزایی که قدیما عجیب به نظر میرسیدن الآن کاملاً عادی شدن!!! مثلاً اگه تو خیابان دو نفرو ببینیم که به جون هم افتادن اصلاً تعجب نمیکنیم و شاید فقط یذره کنجکاو بشیم که علت دعواشون چیه!!؟؟؟ یا مثلاً اگه تو خیابون ببینیم یه موتوری از کنار یه خانوم رد شد و کیفشو دزدید بازم تعجب نمیکنیم و فقط اگه خودمونم کیف داشته باشیم محکم تر اونو میگیریم!!!! یا هزار جور اتفاق دیگه که دیدنشون واسه مردم عادی شده و اصلاً واسه نردم عجیب به نظر نمیرسن ….. درست مثل رونمایی از گاریا و بنجلای سایپا و ایرانخودرو که دیگه واسه همه عادی شده و کسی تعجب نمیکنه

      موافقم 36
      مخالفم 2
    7. علی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (36 ديدگاه)

      دنا جوانان.دنا نوجوانان . دنا کودکی .دنا نوزادی . توروخدا این چه مسخره بازی کلا ایران خودرو بازی با هرچی رو دوست داره بازی با پلتفرم فسیل شده 405 که ازش 20 یا 30 هست داره استفاده میکنه بازی با اسم ماشین دنا پلاس دنا معمولی دنا سال دنا توربو سمند سورن پلاس معمولی . سمند سورن پلاس مانیتور دار بدون دوربین سمند سورن با دوربین بدون پاور ویندوز و الا ماشالله تا دلت بخواد بازی با امکانات دنا پلاس قالپاقی دنا پلاس نیمه فول دناپلاس فول و غیره کاش ایران خودرو به جای بازی بازی کردن به فکر پیشرفت بود (که البته با این وضع امکان نداره) خلاصه بزار ایران خودرو با همین کارا خوش باشه سودش رو بکنه تازمانی که ما ازش ماشین میخریم

      موافقم 33
      مخالفم 0
    8. ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (3193 ديدگاه)

      بابای من می‌تونه بخره 😛😛😛😛😛😛😛😛😛😛 ولی باید خونمون بفروشیم 😐👍

      موافقم 15
      مخالفم 0
  2. AMANTE

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1855 ديدگاه)

    جوان هایی که بتونن این جوان و سال رو بخرن خیلی کمه.

    موافقم 64
    مخالفم 2
  3. matin

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (358 ديدگاه)

    کیفیت افتضاح داشبورد دنا از تو عکس معلومه

    موافقم 57
    مخالفم 2
  4. aMiRsHaYaN

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (100 ديدگاه)

    باشه
    در ضمن توی متن نوشتید فشاد تایر بجای فشار

    موافقم 19
    مخالفم 1
  5. mahdi-es17

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (565 ديدگاه)

    جوان؟ بجز تارا سن پلتفرم های ویران خودرو از سن من بیشتره، 😂

    موافقم 48
    مخالفم 2
  6. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    این ده اسب رو با هدرز و کیت مکش میشه کشید بیرون و نزدیک 50،60 میلیون کمتر دارد

    موافقم 40
    مخالفم 4
  7. مهدی

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    محل قرارگیری دکمه استارت تو دنا جالبه! فکر کنم دیگه اون محفظه پشت دکمه استارت قابل استفاده نیست.

    موافقم 22
    مخالفم 1
  8. محمدهادی

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2142 ديدگاه)

    ایول
    برای اولین بار کمی در محصولات داخلی احساس توجه به انسان و حس کیفیت بهم دست داد
    امیدوارم راندمان محصول و دوام قطعات هم ارتقا پیداکرده باشه و صرفا تغیرات چشم پرکن نبوده باشن
    سوال:
    #دنا جوانان رنگ های بدنه مخصوص به خودش داره؟
    #دنا جوانان نسب به دنا پلاس معمولی در مولفه های وزن نهایی،شتاب اولیه و حداکثر سرعت چه تغیراتی پیداکرده؟

    موافقم 11
    مخالفم 55
    1. RENAULT5

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1113 ديدگاه)

      حدود۲۰اسب بخاری قدرتش بیشتره

      موافقم 22
      مخالفم 4
  9. آرین

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (444 ديدگاه)

    حس خوبی به موتوری که ایران خودرو(شک دارم) دستکاری کرده ندارم.
    کاش همون پلتفرم پیکان جوانان رو ارتقا داده بودن.

    موافقم 37
    مخالفم 7
  10. Saeed

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    نمیشه هیچ جوره دنا ثبت نامی رو تبدیل به دنا جوانان کرد؟

    موافقم 8
    مخالفم 15
  11. محمد

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (599 ديدگاه)

    عنو آب گرفتن….بخیالشون شده عناب!

    موافقم 51
    مخالفم 2
    1. مهرانیان

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (58 ديدگاه)

      قشنگترین نظر بود. دمت گرم

      موافقم 21
      مخالفم 1
  12. علی جردن

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1039 ديدگاه)

    گیربکس اتوماتیک روی راناپلاس چی شد ؟

    موافقم 12
    مخالفم 2
  13. Habib

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (94 ديدگاه)

    از سخنان گهربار مدیرعامل ایران خودرو:
    «با بهبود مشخصات و کیفیت محصولات در مسیر افزایش رضایتمندی مشتریان گام برمی داریم.»

    البته رضایت خداوند متعال یادش رفته و کسی هم بهش تذکر نداده.

    من حاضرم قسم بخورم که مهمترین دغدغه ایران خودرو کسب رضایت مشتری است. اینو جدی میگم.

    موافقم 36
    مخالفم 0
  14. صالح

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کاش حداقل که میخواستند از اسم جوانان استفاده کنند از موتور تزریق مستقیم سوخت ای اف سون استفاده می کردند!

    موافقم 15
    مخالفم 2
  15. محسن

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (190 ديدگاه)

    دنا جوانان چه کوفتیه دیگه؟

    موافقم 19
    مخالفم 0
  16. fordglx2008

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    ماشینای ایران خودرو و سایپا صرفا یه سرمایه گذاری هستن پول سوخت نشه گمون نکنم هنوز کسی عشق ماشین باشه دغدغش موتور ef7 تیو5
    باشه یا رو کروز کنترل هیجانی بشه

    موافقم 16
    مخالفم 1
  17. هادی

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (458 ديدگاه)

    یکی به من بگه اگه همه موتور های اشغال رو تولید نکنن فقط همین ای اف پی رو تولید کنن بزارن رو 206 تیبا چی میشه ؟! مگه چقدر فرق داره تولید این موتور با موتور دیگه ؟ سرعت تولید میره بالا دیگ مردم موتور اشغال سوار نمیشن xu m15 هزار تا اشغال دیگه به نسبت بقیه این موتور باز بهتره

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. حسین

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      خط تولید اونا، کارگر هاش ، قالب هاش و … چی میشه؟
      بعدشم مگه ظرفیت تولید این چقدره؟

      موافقم 6
      مخالفم 3
      1. هادی

        ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (458 ديدگاه)

        خودت میگی کارگر . کارگر چه فرقی می‌کنه براش اون اسمبل کنه یا اینو قالب هم یه بلوک و الی سر سیلندر همش با دستگاه تراش نهایت یه هشت سوپاپ بیشتر و یه توربو با یه سری ریزه کاری نهایت چند ده میلیون می‌ره روش

        موافقم 7
        مخالفم 1
  18. TESLA

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    درز کاپوت تارا به معنای مهر تاییدی بر افزایش کیفیت نسبت گذشته هست 😂😂😂🙌🙌

    موافقم 17
    مخالفم 2
  19. ماهان

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کدوم جوانی اتومات دوست داره؟ کاش دنده دستی میدادین

    موافقم 10
    مخالفم 13
  20. Mehdi

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    وقتی مسئولان و رهبران سیستم فعلی حرف از پیشرفت و آسایش ملت میزنن آدم نمیدونه باید بخنده یا افسوس بخوره

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. مرد بی‌نام و نشان

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (86 ديدگاه)

      فقط باید گریست…

      موافقم 8
      مخالفم 1
  21. Bmwgg6

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (112 ديدگاه)

    دنا جوانان 240 اسب؟؟ 😐😂

    موافقم 9
    مخالفم 5
    1. Bmwgg6

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (112 ديدگاه)

      ببخشید یه لحظه اشتباه خوندم… 😐😂
      150 اسب؟؟؟؟؟

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. Bagher

        ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (121 ديدگاه)

        165

        موافقم 11
        مخالفم 0
  22. HesamS500

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (123 ديدگاه)

    خانه از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است …

    موافقم 15
    مخالفم 1
  23. زیزیگولو

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4867 ديدگاه)

    عجیب ولی واقعی🤦‍♂️🤦‍♂️

    موافقم 9
    مخالفم 3
  24. شاهین

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1166 ديدگاه)

    خرید ماشین توربو در ایران بدترین اشتباهه مگه اینکه جیبت پر پول باشه هر باک اکتان اصل بریزی(داداشه رفیقم بی ام و 528 داره هر باک تقریبا 400 تومن هزینه میکنه!)
    میگن این موتور استاندارد یورو 5 داره! اوکی قبول
    وقتی بنزین اشغال یورو 3 که از بوش معلوم نیست چیا قاطیش کردن که اشتعال پذیر باشه بره توی موتور توربو اون موتور چقدر میخواد عمر کنه؟ اصلا چقدر میتونه قدرت تحویل بده
    با موتور های 20 سال پیش مثل xu7 وقتی از دو مکان متفاوت بنزین میزنی کاملا مشخصه فرق بین بنزین خوب و بد. گاز خور ماشین به شدت احساس میشه با این بنزین ها
    ولی شما بخرید. 11 میلیون نفر برای پارس و رانا و … صف کشیدین این دیگه 22 میلیون نفر رو میطلبه. جوانان مخصوصا!!!

    موافقم 22
    مخالفم 1
    1. هادی

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (458 ديدگاه)

      این چرت پرت بنزین کم کیفیت که با … درست میشه کردن تو مغز ملت بزار کنار کلی ماشین توربو دیدم با بنزین غیر سوپر دقیقا شتاب کارخونه رو میزنن اگه یورو ۴ نبود غیر ممکن بود

      موافقم 4
      مخالفم 18
  25. بنانج

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    انصافاً با این افزایش قدرت اعجاب انگیز ما را اسکل گیر آورده اند

    موافقم 14
    مخالفم 0
  26. بنانج

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    عجیبه، قریبه، بعیده ولی واقعیه

    موافقم 10
    مخالفم 1
  27. بنانج

    ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    اصلا اسمش را باید گذاشت دنا شیرون سوپر اسپرت

    موافقم 18
    مخالفم 1
  28. عرفان

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    آخه کدوم جوونی میتونه اینا رو بخره؟!! من که همون پیکان جوانان دسته دوم رو هم نمیتونم بخرم!🙂💔😐
    برای #آزادی

    موافقم 17
    مخالفم 2
  29. SinaSVJ

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (235 ديدگاه)

    دنا جوانانه ولی فقط بازنشسته های کارخانه دار و پالایشگاه نفتی میتونن بخرن که اونام انقد عقل دارن که نخرن

    موافقم 11
    مخالفم 1
  30. ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (3193 ديدگاه)

    خرید سمند دسته دوم و گذاشتن یه گیربکس اتومات و چند تا آپشن قیمت به صرفه تری داره تا این

    موافقم 9
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا