ایران خودرو

ایران‌خودرو: با تولید هر پژو 206 چهل‌وپنج میلیون تومان ضرر می‌کنیم!

پژو ۲۰۶ یکی از بهترین انتخاب‌های صنعت خودروی ایران و بطور خاص ایران‌خودرو برای مونتاژ در اوایل دهه ۸۰ شمسی بود چراکه خودرویی نسبتاً به‌روز محسوب می‌شد و با توجه به قیمت آن زمان و امکاناتش و تیپ‌هایش می‌توانست افراد زیادی را به خود جذب کند؛ اما متأسفانه این خودرو هم همانند اکثر محصولات دیگر ایران‌خودرو به مرور زمان با مشکلاتی مواجه شد و در کنار کاهش کیفیت شاهد افزایش قیمت آن بودیم. حالا مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو) در اظهاراتی اعلام کرده است قیمت‌گذاری دستوری باعث شده ایران‌خودرو برای تولید هر پژو ۲۰۶ حداقل چهل‌وپنج میلیون تومان زیان کند!

آقای عادل پیرمحمدی می‌گوید اگر اجازه می‌دادند پژو ۲۰۶ با قیمت تمام شده واقعی عرضه شود این امر باعث افزایش تولید، عرضه و کاهش قیمت این خودرو در بازار می‌شد و در این صورت نه خودروساز و نه مشتری ضرر نمی‌کردند. به گزارش ایکوپرس، آقای پیرمحمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و گرامی داشت روز خبرنگار، در خصوص وضعیت تولید خودروهای اقتصادی در کشور اظهار داشت:

اکنون بهترین خودرو اقتصادی کشور پژو ۲۰۶ است، چراکه این خودرو با قیمت تمام شده پایین کاملاً رقابتی است و می‌تواند استانداردهای تعیین شده را پاس کند.

این مدیر ارشد ایران‌خودرو افزود:

در سال ۱۴۰۰ قیمت تمام شده پژو ۲۰۶ تیپ دو بدون احتساب مالیات بر ارزش‌افزوده و سود، ۱۶۹ میلیون تومان بوده است که ۱۲ برابر قیمت مصوب سال ۹۰، اما قیمت بازار این خودرو ۲۴۰ میلیون تومان و ۱۹ برابر سال ۹۰ بوده است. در شهریور سال ۹۰ پژو ۲۰۶ تیپ دو حدود ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان قیمت داشت که به‌صورت اقساطی هم به فروش می‌رسید و در این زمان قیمت دلار ۱۱۰۰ تومان بوده است، این در حالی است که در شهریور سال قبل نرخ دلار ۲۶ هزار تومان بوده است.

پیرمحمدی با بیان اینکه قیمت مواد اولیه پتروشیمی و فلزات مورد استفاده در صنعت خودرو بر مبنای قیمت بورس فلزات لندن تعیین می‌شود و قیمت هر کیلو ورق فولادی از ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان در سال ۱۳۹۰ با رشد ۳۰ برابری در سال ۱۴۰۰ همراه بوده گفت:

برای تولید چهار عدد رینگ آلومینیومی خودرو حدود ۴۴ کیلوگرم آلومینیوم نیاز است که قیمت آن از هر کیلوگرم ۸۵ هزار تومان به سه میلیون و ۷۴۰ هزار تومان افزایش یافته و با احتساب هزینه‌های ذوب و ریخته‌گری و … این قیمت به حدود پنج میلیون تومان افزایش می‌یابد و با در نظر گرفتن قیمت چهار حلقه لاستیک، قیمت تمام شده چهار چرخ این خودرو به حدود ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

مدیرعامل ساپکو با بیان اینکه تأثیر قیمت مواد اولیه در تولید خودرو حدود ۷۰ درصد است اظهار داشت:

کدام صنعت را می‌توان سراغ گرفت که قیمت نهاده‌های تولید آن ۳۰ برابر افزایش داشته اما قیمت مصوب محصول نهایی ۱۲ برابر شده باشد؟ این در حالی است که همین پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نسبت به سال ۹۰ از نظر ایمنی و امکانات ارتقا داشته است.

وی در خصوص ملموس نبودن رشد کیفی محصولات ایران‌خودرو تصریح کرد:

برنامه‌های کیفی کاملاً در جریان است، اما تا برای مردم ملموس شود قدری طول می‌کشد و باید مردم در این خصوص قضاوت کنند. ملاک سنجش کیفیت محصولات ایران‌خودرو شاخص‌های کیفی اعلام شده توسط مؤسسات غیردولتی مانند ISQI است.

یکی دیگر از مباحث مدنظر مدیرعامل ساپکو رتبه‌بندی کیفی سازندگان قطعات بود. پیرمحمدی در این خصوص می‌گوید قبلاً قطعات در رتبه‌های A تا D تولید می‌شد که ایران‌خودرو هم‌اکنون رتبه D را حذف کرده و در نظر دارد تنها از قطعات گرید A و B استفاده کند. مدیرعامل ساپکو می‌گوید در شرایطی که ایران‌خودرو برای تولید برخی خودروها تا ۷۰ میلیون تومان زیان می‌دهد مباحث ارتقای کیفیت و بهره‌وری را نیز در دستور کار دارد. او می‌گوید ایران‌خودرو در بهمن سال گذشته بیش از ۸۰ هزار خودروی ناقص داشت اما با تلاش شبانه‌روزی کارکنان و یاری تأمین‌کنندگان امروز در حال صفر کردن خودروهای ناقص در سراسر کشور است. پیرمحمدی اظهار می‌دارد در حال حاضر تعداد خودروهای ناقص در تمامی سایت‌های تولیدی ایران‌خودرو به ۱۱ هزار دستگاه رسیده و تا پایان مردادماه نیز این میزان صفر خواهد شد.

همان‌طور که می‌دانید بحران جهانی کمبود نیمه‌رساناها روی تولید بسیاری از خودروسازان تأثیر گذاشته و مدیرعامل ساپکو نیز دراین‌باره می‌گوید:

در صنعت قطعات الکترونیکی عقب هستیم و اگر بین چین و تایوان بحرانی به وجود آید، همه صنایع در جهان دچار مشکلات بسیاری می‌شوند، زیرا این دو کشور تأمین‌کنندگان بزرگ قطعات الکترونیکی هستند و در شرایطی که تحریم‌های اخیر غرب علیه صنعت خودرو روسیه این کشور را زمین‌گیر کرده ما در شرایط تحریم و با تلاش صنعتگران کشور به تولید ادامه دادیم.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها موجب رشد و بالندگی صنعت خودرو در زمینه طراحی و توسعه محصول شده افزود:

این در حالی است که تا زمانی که خودمان طراح خودرو نباشیم، نمی‌توانیم عیوب کیفی آن را مرتفع کنیم، اما یکی از دردهای صنعت خودرو در گذشته آن بوده که توسعه محصول نداشته است. ایجاد ارزش‌افزوده در صنعت خودرو با توسعه محصول و نه مونتاژکاری محقق می‌شود و با توسعه محصولی که در دور دوم تحریم‌ها اتفاق افتاده طرح‌های بهبود کیفیت در خودروهایی مانند تارا و ری‌را به ثمر نشسته است.

پیرمحمدی می‌گوید ایران‌خودرو مخالف همکاری با شرکای خارجی نیست اما نمی‌خواهد مونتاژکار صرف محصولات آن‌ها باشد. این مدیر ارشد اظهار می‌دارد:

توقف تولید خودروهای ناقص موجب کاهش زیان‌دهی ایران‌خودرو شده و تولید روزانه ایران‌خودرو در حالی افزایش یافته که برای تأمین برخی قطعات الکترونیکی و بازسازی خطوط تولید با مشکلات تحریم و تأمین قطعه مواجه هستیم.

او خاطرنشان می‌سازد:

تا زمانی که در کشور از محصول نهایی حمایت نشود و خام فروشی در اولویت باشد شرایط تولید بهبود نمی‌یابد، مثلاً مواد اولیه با قیمت جهانی در بورس عرضه می‌شود به جای این‌که با قیمت مناسب و آسان به دست تولیدکننده برسد تا محصول نهایی با هزینه کم‌تر و قیمت پایین‌تر تولید شود، اما گاهی قیمت مواد اولیه موردنیاز صنعت خودرو در بورس کالا حتی از قیمت جهانی هم بالاتر است.

مدیرعامل ساپکو به نقش با اهمیت قطعه سازان در تحقق تولید کامل و اهداف امسال ایران‌خودرو اشاره کرد و با شمردن اقدامات ساپکو در زمینه داخلی سازی و کاهش ارزبری تولید گفت ۱۰۵ میلیون یورو کاهش ارزبری در سال گذشته رقم خورده است. پیرمحمدی اظهار داشت تنها تأمین یک‌سوم از قطعات وارداتی خودرو مرتبط با صنعت خودروست و ۳۳ درصد از ارزبری هر خودرو مربوط به قطعه ساز و خودروساز، ۳۰ درصد در حوزه تولیدکنندگان قطعات الکترونیکی و بخش اصلی نیز ۳۷ درصد در حوزه تأمین مواد اولیه است. در پایان این نشست خبری نیز اصحاب رسانه از بزرگ‌ترین انبار مکانیزه کشور در شرکت ساپکو بازدید به عمل آوردند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2948 ديدگاه)

    حقوق ها رو کم کنید ، شرکت های زیر مجموعه الکی را جمع کنید ، افراد اضافی رو بیرون کنید!

    موافقم 134
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (10422 ديدگاه)

      حسین جان
      این‌هایی که گفتید را اگر اجرا کنند که دیگر انگیزه‌ای برای تولید نیست و اشتغالزایی صورت نمیگیرد 😂🤦‍♂️!

      موافقم 71
      مخالفم 6
    2. phonix

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      بعد موج بیکاری تورم زیاد
      انقلاب راه میندازه
      بود نبود اقایون به مو بنده
      جالب اینجای که آمریکا هیچ غلطی نمی تونه بکنه
      از اون سر دنیا نسخه همه رو پیچیده

      موافقم 79
      مخالفم 12
    3. حق گوی باطل

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1023 ديدگاه)

      اگه ۴۵ میلیون داری از جیب دولت و مردم ضرر میدی که خودتو سرپا نگه داری غلط کردی به تولید ادامه میدی!!!
      جمع کن بی سواد
      پنجم دبستاناتونو معادل مدرک دانشگاهی کردی میای بالا داستان میگی

      موافقم 100
      مخالفم 2
    4. مزدا

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2093 ديدگاه)

      وقتی کلی نیروی سفارشی استهدام میکنید که هیچ تخصصی با خودروسازی ندارند و حقوق های نجومی به مدیرانتون میدید و با این همه امکانات نمیتونید یه خودرو کم مصرف و ایمن بسازید بعد منت سرمون میزارید ضرر میدیم!!!؟
      خب به مار چپم
      ضرر بده

      موافقم 54
      مخالفم 3
    5. سعید

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش ساده ای. دروغ میگن عین چی. اینا نقششونه واسه گرون کردن لگناشون

      موافقم 14
      مخالفم 1
    6. 🔥A.H MOTORS🔥

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (490 ديدگاه)

      * پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نسبت به سال ۹۰ از نظر ایمنی و امکانات ارتقا داشته است.*
      چرت و پرت محض…

      کجاش افزایش داشته؟ بلکه 1000 برابر کاهش داشته است !

      وقتی راهنما میزنی ماشین برف پاک کن میزنه کجاش افزایشه!

  2. ehsan

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (193 ديدگاه)

    تنها کلمه ای که بعد از خواندن متن به ذهنم رسید ، (( جیره خور !! ))

    موافقم 86
    مخالفم 6
    1. KSH

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (78 ديدگاه)

      اون قسمتی که گفت نسبت به سال 90 پیشرفت تو امکانات رفاهیو ایمنی داشتیم قشنگ موهای تنم سیخ شد

      موافقم 49
  3. Hl>i

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (135 ديدگاه)

    زمزمه گران شدن خودرو به دنبال شکست مذاکرات اتمی

    +|<i

    موافقم 85
    مخالفم 8
  4. دیجی

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (420 ديدگاه)

    نه بابا جدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 53
    مخالفم 1
  5. Reza Waffen SS

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5350 ديدگاه)

    پس غلط اضافی میکنید تولید میکنید

    موافقم 94
    مخالفم 2
  6. رضا

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بخدا راضی به ضررتون نیستیم
    کرکره ویران خودرو رو بکش پایین

    موافقم 82
    مخالفم 3
  7. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (216 ديدگاه)

    شاید راست بگن… و هزینه ها بالاتر باشه..
    قیمت قطعه شاید بالاتر از این در میاد
    اما تقصیر مشتری چیه
    خودرو جدید و به روز تولید کنید تا بتونین به قیمت بفروشین…

    قیمت ورق
    قیمت پلاستیک
    قیمت لاستیک
    قیمت شیشه
    قیمت آلیاژ آلومینیوم
    و…
    شاید تو خودروی جدید هم همین قیمت در بیاد..

    اما نمیخاین زحمت ساخت یه خودروی جدید و خوب واقعی را به خودتون بدید…
    ۲۰۶ مال اواخر دهه نود هست..

    زحمت بکشید یه زحمتی به خودتون بدین.. بهترشا بسازین… اگه نمیتونید … پس ساکت لطفا…

    موافقم 45
    مخالفم 3
  8. احمدرضا

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (743 ديدگاه)

    عزییییزم
    اصلا آدم جیگرش کباب میشه واسه مظلومیت صنعت خلاق و مردمی خودروسازی کشور
    بخاطر رفاه مردم حاضرن با ضرر کار کنن و از سهم خودشون بزنن تا ما مردم بتونیم بهترین خودروهای روز دنیا رو با حداقل قیمت سوار شیم
    خدا حفظتون کنه
    به نظرم به جبران این همه معرفت و بزرگی و زیانی که هر روز به خاطر ما مردم بهشون تحمیل میشه قیمت هر 206 برسونیم به 500 میلیون تومن شاید واسه این عزیزان زحمتکش تهش یه دو زار سود بمونه

    موافقم 66
    مخالفم 1
  9. فرزاد

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (313 ديدگاه)

    به اینکار نمیگن تولید کردن بلکه میگن (ری*استارت کر*دن) پس واقعا احسندُم

    موافقم 29
    مخالفم 1
  10. Mostafa

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    بی ربط هم نمیگه الان ۲۰۶ قیمت کارخونه ۱۵۰ میلیون هستش
    یعنی ۵ هزار دلار
    با ۵ هزار دلار کدوم ماشین صفر کیلومتر با رینگ آلومینیومی بهتون میدن

    موافقم 14
    مخالفم 74
    1. sina7

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (437 ديدگاه)

      حضرات مگه نمیگن آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه؟
      پس چرا دلارش واسه شما و همون حضرات شده تصمیم گیرنده؟ :)))
      حقوق مردم رو هم لابد به دلار میدن که شما حساب کردی ۵ هزار دلار منطقیه!
      جدا از همه اینا، کجای دنیا الان ماشین ۲۵ سال پیش تولید میشه که بخواد ۵ هزار دلار هم بابتش پرداخت بشه؟(بماند که با این مسخره بازیای قرعه کشی!!! همین ۱۵۰ میلیونی که شما میگی هم واسه ۹۹ درصد مردم دست نیافتنیه)
      رینگ آلومینیومی به چه درد میخوره وقتی ایربگ باز نمیشه و کلی مشکل کیفی دیگه هم وجود داره!

      موافقم 56
      مخالفم 2
      1. Mostafa

        ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (131 ديدگاه)

        دستمزد کارگر تو ایران کمه چه ربطی به قیمت جهانی آلمینیوم و مواد اولیه دیگه داره
        اینکه دولت عرضه دلار در کشور محدود کرده قیمتش رفته بالا چه ربطی به خودرو ساز داره که آلمینیوم با قیمت جهانی میخره ؟

        موافقم 2
        مخالفم 32
    2. SS

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (823 ديدگاه)

      206 هیچوقت رینگ الومینیومی نداشته
      207 یه زمانی داشت که برداشتن
      جو ندیم
      ———-
      در ضمن من هم با قیمت گذاری دستوری مخالفم و به نظرم خودروسازان “مهترم” هم باید به تولید ادامه بدن
      فقط به یک شرط
      واردات خودرو بدون عوارض گمرکی و هزینه های اضافی دیگه آزاد بشه و ضررهای خودروسازها هم از این به بعد از جیب مردم داده نشه
      اونوقت بازار خودش تصمیم میگیره کی باید بمونه و کی باید بره

      موافقم 51
      1. Payfast

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (805 ديدگاه)

        چون خودروساز خودش داره عرضه دلارو کم میکنه که بیان قوطی کمپوت هاشو بفروشه

        موافقم 1
        مخالفم 1
  11. aMiRsHaYaN

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (456 ديدگاه)

    بخدا لازم نیست تولید کنین که ۴۵ تومن ضرر بزنین.
    من از این اینا بدم میاد که منت سر مردم میذارن

    موافقم 48
    مخالفم 1
  12. Swedish Arrogant Tiger

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    با فرض راست بودن حرف هات اون 45 تومن رو که به نحو دیگه باز دارید از جیب مردم میگیرید!
    جمع کنید بساط تون رو دیگه.

    موافقم 41
    مخالفم 2
  13. Afg

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (498 ديدگاه)

    در سال نود پژو ۲۰۶ رو ۱۳هزار دلار میفروختن به ملت تقریبا پول یک تویوتا کرولا ی پایه
    اون موقع یکی شون اعتراض نکرد بگه این قیمت بالاست الان توقع دارن ۳۰ برابر قیمت سال نود بفروشن درحالیکه اکثر سهام ایرانخودرو در اختیار دولت هست ایا درامد مردم هم سی برابر شده؟ایا کسانیکه سال نود یک میلیون حقوق میگرفتن الان سی میلیون حقوق دارن؟بخدا ملت ایران راضی به ضرر شما نیست هرچه زودتر فامیل و اشناهاتونو اخراج کنید در کارخونه روهم تخته
    جلوی ضررو هروقت بگیرید سوده

    موافقم 49
    مخالفم 1
  14. MAHDI

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1475 ديدگاه)

    روی تولید بله ضرر میدن اما روی خدمات و تعمیرات و فروش قطعات سود میکنن
    البته این سیاست خیلی از کمپانی های دیگه هم هست اما با این تفاوت که جنس به روز تری میدن نه قدیمی
    پس متوجه شدید چرا با وجود ضرر (اولیه) بازم دست بردار نیستن و میسازن

    موافقم 28
    مخالفم 2
  15. محمد

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1478 ديدگاه)

    مگه بنگاه خیریه راه انداختی که داری ماشین با ضرر به مردم میدی ؟ ضرر میکنی درشو تخته کن ، دو تا تیم فوتبال ، مدیرانی با حقوق های نجومی ، کلی کارمند و کارگر که الکی تو کارخونه ها بیکار میگردن ، هزاران قطعه ساز سوری که معلوم نیست دقیقا چیکار میکنن بعد صفر تا صد ماشینا چینی ، شما به عنوان یه مونتاژ کار بدبخت با یک بیستم کارمند های فعلیت باید فعالیت کنی نه اینکه بازار ۸۶ میلیون آدم به طور انحصاری دستت باشه و پنج میلیارد دلار زیان انباشته داشته باشی

    موافقم 38
    1. Sevlan

      ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (55 ديدگاه)

      گل گفتی، زنده باشی!!!!

      موافقم 14
  16. Si

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (525 ديدگاه)

    بچه ها قیمت کاغذ چنده میخوام بدنه رو حساب کنم ببینم راست میگن یا دروغ الان برای محاسبه پیچ های ماشین به قیمت پلاستیک نیاز داریم و برای داخل هم کلا باز پلاستیک

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. Payfast

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (805 ديدگاه)

      A4 دونه تو صادقیه ۱۰۰۰ تومن حراج میکنن پلاستیکی که بسته ۱۰۰ تاییش ۲۰۰۰۰ هزار تومن تو جنت اباد بقیشو نمیدونم اهنگ کیلویی ۵۰۰۰ هزار تومن(موتور)

  17. R@min

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2079 ديدگاه)

    تولید ملی که نمی تونه گلیم خودشو از آب بکشه اصلا چرا باید وجود داشته باشه. البته همه می دونیم این حرفا دروغی بیش نیست.

    موافقم 29
    مخالفم 1
  18. meysam

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3616 ديدگاه)

    اینم دوباره یه داستان دیگست برای افزایش دوباره قیمت

    موافقم 19
    مخالفم 1
  19. Shayan

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (129 ديدگاه)

    مقدمه گرون شدن هست…

    موافقم 12
    مخالفم 1
  20. مهدی

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1744 ديدگاه)

    والا این قرعه کشی ها جدا از اینکه واقعا یه توهین مضاعف به مردمه برندش هم معلوم نیست کیا هستن! اولین کار منطقی اینه که درب کارخونه های خودروسازی تخته بشه و حقوق پرسنل رو خود دولت بده اینجور خسارت کمتره. راهکار منطقی بعدی هم اینه که اجازه افزایش قیمت بدن به خودروساز . الان ۲۰۶ رو کارخونه میگه ۱۵۰ اجازه بدن ۲۰۰ بفروشه باز بهتر از ۳۰۰ تومن هست که تقریبا همه مردم دارن با این رقم خرید و فروش میکنن

    موافقم 10
    مخالفم 4
  21. سامان اذری

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3200 ديدگاه)

    دروغ میگن مثل ***
    ۱۰۰ تومن هم مایه اش نیست ۲۰۶

    مطمئن باشید

    این پولهایی که چمدون چمدون میفرستن به لبنان و فلسطین از پولهایی که میان رو ماشینها ورمیدارن

    موافقم 21
    مخالفم 5
  22. مجید

    ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (290 ديدگاه)

    جان مادرتون اینو از تولید خارج نکنین خب بیار هم شما ضرر بدید چی میشه مگه شعار شما دولت فدای ملت نیست

    موافقم 9
    مخالفم 2
  23. محمد

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آره ارواح ننت ، خوب جمع کن فرغون هاتونو بیسواد کی به شما گفته ضرر کنید ، یه روز آخرین مدل ماشینتون میخرم برای لانه مرغهام بعدش هم رسانه ایش میکنن

    موافقم 4
    مخالفم 1
  24. حسین

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    غلط کرده هر پژوه 206 تیپ 2ضرردارد
    شما بی خود مدیر شدی شما گوسفند هم نمی توانی بچرانی
    این همه خودرو ساز با کیفیت در جهان وجود دارد
    شما مدیران خودرویی لایق مرگ هستید

    موافقم 4
    مخالفم 1
  25. هاشمی

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خب تولید نکن عزیز بکش کنار بالاخره مملکت مجبوره ی فکر کنه ما راضی ب ضرر شما ک نیستیم‌هم ب نفع شما هم ما

    موافقم 5
    مخالفم 1
  26. یوسفی

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ای بابا بخدا مردم راضی به صرر شما نیستن. جمع کنین این بساطتان رو جای دیگه پهن کنید. برید جایی مثل افغانستان که ضرر نکنین. ببینین ن دم ایران رو با این حرفاتون مسخره می کنین میتونین طالبان رو هم سر کار بزارین. ..

    موافقم 1
    مخالفم 1
  27. محمد

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    امتیاز اونو واگذار کنین دراطلاعیه دیگه ای مشتری پیدا شده بود 51 درصد اونو میخواست ولی شما قبول نکردین جریان چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا