ایران خودرو

رونمایی از قوی‌ترین موتور بنزینی ایرانی در نهمین دوره نمایشگاه موتور تهران

نهمین نمایشگاه موتور تهران که در روزهای ۲۷ ام تا ۲۹ ام اردیبهشت‌ماه در سالن همایش‌های ساپکو برگزار شد، شاهد رونمایی از جدیدترین و قوی‌ترین محصول مرکز تحقیقات موتور ایران خودرو بود.

این موتور به‌عنوان جدیدترین نسخه از خانواده موتور چهار سیلندر ملی یعنی ای اف سون بشمار می‌رود و EF7 TC GDI دارد.

این پروژه بر روی نسل جدید موتور ملی یعنی ای اف سون پلاس توربوشارژ اجرا شده و در آن قابلیت مهم پاشش مستقیم سوخت به داخل سیلندر (یا اصطلاحاً جی دی آی) به این موتور اضافه شده است.

توربو شارژر موتور ef7

با اضافه شدن این تکنولوژی به موتور ای اف سون، شاهد ارتقای قابل توجه قدرت خروجی به عدد ۲۰۵ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتون متر گشتاور، کاهش یک لیتری مصرف سوخت نسبت به مدل پایه و ارتقای استاندارد آلایندگی به استاندارد یورو شش هستیم.

با توجه به این مشخصات، برای اولین بار می‌توانیم شاهد رقابت یک موتور ایرانی با پیشرانه‌های جدید خودروهای چینی بازار کشورمان باشیم.

پیشرفته‌ترین پیشرانه‌های توربویی که در حال حاضر بر روی خودروهای چینی بازار ایران قرار دارند و مجهز به فناوری جی دی آی هستند، در انواع مختلف بین ۱.۵ لیتر تا ۲ لیتر حجم و ۱۶۴ اسب و ۲۰۵ نیوتون متر (متعلق به کی ام سی کی ۷ سفارش ایران) الی ۲۳۵ اسب و ۳۶۵ نیوتون متر (متعلق به دیگنیتی پرستیژ) قدرت و گشتاور دارند. با توجه به گزینه‌های فوق می‌توان گفت که موتور ایرانی با توجه به حجم و کیفیت ساخت، از قدرت و گشتاور مناسبی نسبت به رقبای خود برخوردار است.

 موتور ef7 توربوی GDI جدید

به گفته‌ی مسئولین ایپکو، این موتور با هدف استفاده در کراس اوورهای بزرگ و اس یو وی‌ها طراحی شده و فعلاً خودروی مشخصی کاندید بهره‌برداری از این موتور نیست اما با توجه به توسعه سبد محصولات ایران خودرو در آینده‌ی نزدیک، از این موتور بر روی نسل دوم پلت فرم ملی یعنی IKP2(در مقاله‌ای جداگانه به معرفی این پلت فرم خواهیم پرداخت) استفاده خواهد شد.

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2246 ديدگاه)

    تکنولوژی GDI روی موتور اگر با قطعات کیفیت پایین همراه شه باید فاتحشو تو همون سال اول استفاده خوند که نمونه های کره ای داخل ایران از مشکلات شدید یاتاقان و سرسیلندر رنج می برن(بنظر میاد که کیا-هیوندای تو محصولات جدید کیفیت ساخت رو بالاتر برده باشه) و با توجه به سابقه درخشان ویران خودرو این قضیه بسیار محتمل هست.

    تاپاله توربو شدشون که آمار خرابی هاش و مشکلات فنیش تو نمایندگی ها بیداد می کنه و اخیرا یکی از همکارها بعد مدت ها یه دنا توربو خرید و بعد یه هفته توربو سوخت و نزدیک ۴۰ میلیون هزینه رو دستش گذاشت حالا خدا با اینا بخیر بگذرونه.

    موافقم ۹۶
    مخالفم ۱۳
    1. محمد امین

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1946 ديدگاه)

      تازه گرونی قطعات سیستم gdi هم اضافه بشه ، دیگه ….

      موافقم ۵۱
      مخالفم ۲
      1. R@m!n

        ۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2246 ديدگاه)

        دقیقا همین جوریش این ماشینارو با این قیمت تو آستین خلق الله فرو می کنن و با وقاحت تمامم می گن داریم ضرر می دیم‌.

        اصلا اینا تو سرشون بخوره تولید کننده قطعات این تکنولوژی برندهای بسیار مطرح صنعتی هستن که همشون هم ما رو تحریم کردن الان میخوان از چین بگیرن که اونم خدا می دونه چه پولشویی پشتش خوابیده از طرفی این سیستم با جون مردم طرفه کوچکترین بی دقتی تو ساخت و طراحی این سیستم باعث آتش سوزی میشه. همه کمپانی هایی که این سیستم رو استفاده می کنن بشدت محصولاتشونو رصد می کنن و هر چند سال فراخوان میدن.

        موافقم ۳۸
        مخالفم ۲
    2. M

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (62 ديدگاه)

      gdi مخفف Gasoline Direct Injection هست که بر خلاف موتور های (MPi (multi-point injection سوخت رو به طور مستقیم به محفظه احتراق (combustion chamber) میفرسته که حدودا افزایش ۱۰ درصدی گشتاور و اسب بخار را داره و باعث میشه احتراق کامل انجام بشه و دمای موتور کاهش پیدا کنه .
      اون مشکل هیوندایی به خاطر ی چیز دیگست چون موتور های MPi هیوندایی نیز همون مشکل رو دارن

      موافقم ۲۶
      مخالفم ۷
      1. datsun

        ۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2448 ديدگاه)

        موتورهای تتا هیوندای یه طورهای شرف موتورهای GDI رو در سطح جهانی بردن طوری که اسمش میاد مشتری ترس وجودش رو میگیره وگرنه GDI های مثل میتسوبیشی بهترین و بی نقصن.
        این ef7 هم بدون شک دست کمی از تتا نداره.

        موافقم ۳۳
        مخالفم ۳
      2. محمد هادی

        ۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (878 ديدگاه)

        GDI رو باید ژاپن بسازه
        کره شم زوری بود
        خدا ایرانی و چینی شو بخیر کنه
        امیدوارم از آلیاژ های مناسب استفاده کنن
        وگرنه از اشغالای قبلی حتی آمار خرابیاشم بالاتر میره

        موافقم ۳۴
        مخالفم ۳
      3. R@m!n

        ۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2246 ديدگاه)

        دوست عزیز من نگفتم مشکل از سیستم GDI بوده.

        مشکل استفاده از قطعات بی کیفیت بوده که نه فقط این سیستم بلکه کل بخش موتور این مشکل رو داشتن. پیرو حرفای داتسون عزیز این سیستم تقریبا تو تمام موتورهای امروزی اعم از فورد و تویوتا و فولکس واگن و… استفاده میشه و هیچ مشکلی ندارن چون کیفیت ساخت قطعات در بالاترین سطحه.

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۳
    3. بهنام

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (730 ديدگاه)

      بحث یاتاقان زدن هیوندای و کیا ربطی به نوع پاشش سوخت نداره و مشکل جای دیگه هست
      این مشکل تو سری موتور های ۲۴۰۰ شایع هست و که تا ۲۰۱۶ فقط MPI وارد می شد
      این ایراد تو کراس اور ها هم بیشتر و زود تر خودش نشون میده که دلیلش وزن بیشتر خودرو و تخت فشار بودن بیشتر موتوره

      موافقم ۲۴
      مخالفم ۵
    4. Amin

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      توربو میسوزه دانشمند؟
      لطفا تعصبی نظر نده از لهن و بیانتون میشه فهمید یکی از تعصب کش های پژو هستید و هدفتون خراب کردن این موتوره این رفتار های بچگانه چیه از خودتون نشون میدید کیفیت متریالی ک تو موتور ها استفاده میشه رو قبول دارم خیلی بده اما موتور رو اگه فقط روغنش رو سرموقع عوض کنید ب این اسونیا ک شما میگید مشکلی براش پیش نمیاد

      موافقم ۱۵
      مخالفم ۲۸
      1. R@m!n

        ۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2246 ديدگاه)

        سوختن توربو یه اصطلاحه وقتی پره ها به خاطر حرارت بالا و عدم مدیریت گرما پره ها می سوزن میگن توربو سوخته.

        موافقم ۳۰
        مخالفم ۳
      2. مهدی

        ۲ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (413 ديدگاه)

        آقای Amin شما اولین نظر را دادید فکر کنم از ایران خودرو هستید و مقاله را شما ارسال کردید.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۱
        1. محمد هادی

          ۲ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (878 ديدگاه)

          🤣🤣🤣🤣🤣🤣

          موافقم ۴
          مخالفم ۱
    5. aliHOZA

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (451 ديدگاه)

      کلا حرف درستیه. اما تزریق مستقیم به یاتاقان و سرسیلندر ارتباطی داره؟

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۲
      1. R@m!n

        ۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2246 ديدگاه)

        مشکل اصلی سیستم gdi جمع شدن رسوبات هست به خصوص رسوبات کربنی که باعث اختلال و افت در عملکرد سیلندر، سوپاپ و سایر اجزا میشه و هر چی کیفیت قطعات پایین تر باشه این مشکلات بیشتره که خب کمپانی های بزرگ ساز و کارهایی برای مقابله با این موضوع اتخاذ کردن که خیلی طولانی و مفصله البته مطالبش تو اینترنت هست دوست داشتی یه مطالعه داشته باش. این موضوع به خودی خود دلیل اصلی مشکلاتی که گفتم نبود.

        البته فکر کنم حرفم باعث کج فهمی بعضی دوستان شد من عذرخواهی می کنم، روی صحبتم راجب کیفیت قطعات بود نه سیستم gdi بازم عذرخواهی می کنم از دوستان.

        موافقم ۱۴
        مخالفم ۲
        1. حسام

          ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دانشمند تو ماشین های gdi سوخت از سوپاپ وارد نمیشه که🤦‍♂️ از کنار شمع یه لوله ای هست سوخت از اون میاد و از سوپاپ هوا به تنهایی وارد میشه بعد تو دهمین موتور برتر دنیا از نظر طراحی که اون ای اف سون عادی هم بود رو میگی به درد نخور طراحی موتور المانی ها از کی بدرد نخور بوده ماشین های کره ای جایگاهی از نظر طراحی ندارن و هیچ تکنولوژی غیر از gdi ماشیناشون نداره اون دهمین موتور برتر دنیا هم فکر نکن از خودم گفتم گفته اسب بخارع

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. سجاد

        ۷ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (6 ديدگاه)

        یاتاقان را نمی دونم ولی به سر سیلندر مربوط می شه.

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  2. new reventon

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (63 ديدگاه)

    فقط طراحی پوستر رو نگاه کنین و به عمق قضیه پی ببرین!
    یعنی طراحی ازین داغون تر؟
    شک ندارم تو paint طراحی شده
    کارا دیگشونم همینه

    موافقم ۵۷
    مخالفم ۴
    1. aliHOZA

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (451 ديدگاه)

      من هم میخواستم به اوج ذوق و سلیقه و هنر در طراحی پوستر اشاره کنم که شما کردید.
      دادن منشی دفتر براشون تو ورد درآورده!!! از اون افکتای نوشته نیم دایره هم بهره برده.

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۰
      1. new reventon

        ۲ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (63 ديدگاه)

        یعنی یه ذره اصول طراحی نداره
        همچی درهم:| با کیفیت پایین ادوات و آیکونا. فونتا داغون
        این نشون میده که اینا با فتوشاپ که بلد نیستن کار کنن
        صد درصد با سالید ورک و سایر نرم افزار های طراحی و تحلیل ادوات مکانیکی هیچ آشنایی ندارن.
        در نتیجه دادن چینیا براشون ساختن و اینا فقط سرهم میکنن با کیفیت منتاژ پایین

        موافقم ۱۰
        مخالفم ۰
    2. SS

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (568 ديدگاه)

      احتمالا چند صد میلیون هم خرج این پوستر شده
      ضرر دادن مونتاژکارها اصلا چیز عجیبی نیست و واقعی هست
      اما جالب اینجاست که مدیرعامل شرکتی با چنین زیان انباشته آخر سال چقدر پاداش میگیره

      موافقم ۹
      مخالفم ۰
  3. Jdm باز

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    این رو هر محصولی از ایران خودرو بیاد قظعا قیمتش بالای ۶۰۰ تومن خواهد بود

    ولی بازم نمیشه بهش اعتماد کرد باید دید عملکردش تو دنیای واقعی چطوره

    موافقم ۳۰
    مخالفم ۲
    1. F.L.P

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      خب عزیز من چه ربطی به ایران خودرو داره کدوم ماشینی با ۲۰۰ اسب قدرت زیر ۶۰۰ میلیونه 😑😑 ( البته منظورم تو ایران هست )

      موافقم ۱
      مخالفم ۴
  4. Hamid

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    سلام و عرض ادب
    پدال جان ما دوستار سایت وزین شما، حاضریم بابت مقالات مفید و کامل و اطلاعاتی که سایت شما منتشر و موجب ارتقای معلومات صنعت خودروی ما خوانندگان می شود، برای ادامه از سایت شما حمایت مالی داشته باشیم تا نیازی به رپورتاژ امثال ایران خودرو و سایپا نداشته باشید. ما دوستاران صنعت خودرو به اندازه عشق و علاقه به این صنعت، از این دو مونتاژ کننده متنفریم، چرا که حسرت یک خودروی اقتصادی ایمن و زیبا را با قیمت مناسب در دل مردم ایران زمین کاشتند. فکر نکنم هیچ عاشق خودرویی عضو پدال حتی علاقه مند به دانستن پیشرفت های خودرویی این دو باشد. همیشه بعنوان یک کارشناسی که در دانشگاه ها جزو نفرات برگزیده بودم و در رشته خودم جزو صاحب نظران این مرز و بوم هستم، عرض می کنم که این دو برای همیشه مونتاژ کننده باقی و زندگی زالو صفتی خواهند داشت. من هم به صرف این نوشتار این مطلب را خواندم. لطفا اخبار و تولید محتوای این دو شرکت را تحریم فرمایید. متشکرم.

    موافقم ۴۱
    مخالفم ۲۳
  5. seyedjavad.mercedesbenz

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (402 ديدگاه)

    پدال میدونی یکی از دلایل اینکه بهترین سایت خودرویی ایرانی چیه ، اینه که تا حالا فضای سایتتو با اخبار معتبر و دلچسب و خوب خارجی پر کردی که نتیجه اون بوجود اومدن محیطی تخصصی برای علاقه مندان واقعی خودرو و اون هایی هست که واقعا از خودرو سر در میارن و در اینجا میتونن بصورت تخصصی با هم به بحث بپردازن ، حالا در کنار اونها چنتا ترول هم هست که زیاد مهم نیست ، اما اگر به این رویه ادامه بدی میشی سایتی مثل اسب بخار که سالی یه خبر از خارجی ها میزاره و در عوض روزی ۱۰ تا پست از خودروهای داخلی میزاره ، وقتی هم میری توی بخش کامنتاش همه دوستان سلطان پارس و لات جاده و … توش حضور دارن ، لازمه بگم که ما سایتایی که اخبار داخلی رو پوشش بدن به اندازه کافی داریم ( باما ، خودروبانک ، خودرو۴۵ ، اسب بخار ، چرخان و … ) ولی تقریبا هیچ سایتی رو نداریم که تا الان انقد خوب اخبار خارجی رو پوشش بده ، یکی سایت شما تا الان محیطش مسموم نشده بود ، یکی هم f1 ایران ، که دوتا سایت هیچوقت تا الان خودشونو درگیر این اخبار اعصاب خورد کن نکردن

    موافقم ۶۳
    مخالفم ۲
    1. R@m!n

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2246 ديدگاه)

      بشدت موافقم 👍👍👍

      البته اینم صدقه سره همکاری با یه سایت فناوری هست !!! دو روز دیگه تبلیغات فروش گیفت کارت پلی استیشن و هندزفری دیدیم نباید تعجب کنیم.

      موافقم ۳۷
      مخالفم ۰
    2. کامران

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (65 ديدگاه)

      ۱ – طبق دستور دیکتاتوری زومیت سایت پدال باید از همه خودروهای ایرانی و چینی داخل بازار بررسی بزاره تا وقتی اسم اون آشغال داخل گوگل سرچ شد رتبه پدال و بازدید از سایت بیاد بالا

      ۲ – اخبار داخلی باید به همین شکل پوشش داده بشوند تا بازدید بره بالا برای همینه هر روز خبر آزادسازی واردات خودرو با تیتر های مختلف کار میشه

      ۳ – به نظر کاربران اهمیت داده نمیشه چون مهم ترین چیز = بالا رفتن بازدید از سایت

      پ.ن: همانطور که ایران تو قراردادی به دیکتاتوری چین فروخته شد سایت پدال هم طبق قراردادی به دیکتاتوری زومیت فروخته شد حالا هر چقدر میخای اعتراض کن فقط با سانسور و بی اهمیتی مواجه میشی .

      موافقم ۵۲
      مخالفم ۱
      1. شاهین

        ۱ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (4086 ديدگاه)

        سلام وقت بخیر
        از این همه دل نگرانی و محبت شما عزیزان به سایت خودتون جدا لذت بردم و باعث افتخار هست که با شما دوستان هم کلام هستم.
        این موضوعی که شما میفرمایین برای ماشین بازها کاملا قابل درک هست ولی بخش اعظمی هم هستن که اخبار داخلی رو پیگیر هستن و مجبورن ماشین داخلی بخرن. حالا ما اونارم پوشش میدیم و خب اینجوری بهتر هم میشه وضعیت سایت و…

        ممنون که درک میکنید و همراه ما هستید ♥️🌷

        موافقم ۲۴
        مخالفم ۴
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (7172 ديدگاه)

          آقا شاهین
          برادران و نازنین‌های پدالی

          حداقل اگر هم میخواهید پوشش بدید ، از تست و بررسی‌های بلند مدت ایرانی و چینی را پوشش دهید تا اون شخصی هم که میخواد خودرویی بخره با دید باز بخره و نه این مدل پوشش دادن که انگاری فقط از سرِ اِجبار مقاله ایرانی چینی میگذارید !

          کسایی که حداقل ۱۰۰ هزار کیلومتر با خودروها رانندگی کرده باشند بهترین تجربه را دارند و نه این دست مقالات که گویی از روی کاتالوگ برداشته شده و در پدال بازنشر میشه هروز و هرساعت !

          موافقم ۹
          مخالفم ۲
  6. AMANTE

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (700 ديدگاه)

    موتور EF7 خطاب به مدیران ویران خودرو، ( ولم کن بزار بمیرم. )
    عجیبه با این همه ادعا نمیتونن یک موتور کاملا جدید بسازن و فقط توربو اش میکنن که اونم با بنزین های بسیار ممتاز ایران و مکمل های سوخت شانسی یا گرون یک ترکیب عالی بوجود میارن.
    بهترین راه حتی به سایپا هم پیام دادم و تلفنی صحبت کردم اینه که موتور رو هیبرید کنن، درسته پیچیدگی بیشتری داره ولی بازدهی خوبی بدون فشار به موتور میگیره.

    موافقم ۲۴
    مخالفم ۱
  7. محمد

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (545 ديدگاه)

    بعد از هجوم ترول ها و متعصب های بی سواد با هزاران سابقه کامنت بی محتوا فقط پر شدن سایت از این محتوا ها و تبلیغات به در نخور رو کم داشتیم که اونم به لطف زومیت انجام شد

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
    1. محمد هادی

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (878 ديدگاه)

      این زومیت از پدال چی میخواد؟؟
      عه!
      نکنه امتیاز پدالو خریده؟

      موافقم ۲۰
      مخالفم ۰
  8. میم دال

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به مجموعه سایت پدال .
    اخبار‌ خودرو ی داخلی را بیشتر‌ پوشش بدید مخصوصا به صورت فنی مثل نقد و بررسی ها و این اخبار اخیر .
    من که حالا حالا ها پول خودرو ی خارجی‌ ندارم بدم مثل خیلیای دیگه ، اونم با این قیمت میلیاردی ، باید آشنایی پیدا کنم با ماشین های همین مملکت . تازه شما خودرو وارداتی هم که پوشش میدید . ما همه با ماشینای مملکت سر و کار داریم باید بشناسیم یا نه …
    به واقعیت زندگی هم نزدیکتره .

    موافقم ۴
    مخالفم ۲۳
    1. Mad.z.Max

      ۱ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1736 ديدگاه)

      برای آشنایی با ماشین های مدرن و بیشمار مملکت (چین)، سایت های بسیار زیادی در مملک موجود هست که روزانه اطلاعات شما رو از خودروهای مملکت زیاد میکند.

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۴
    2. F.L.P

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      ترو خدا مارو ول کن . خب برو یک سایت دیگه ایرانی بخون . صد تا سایت دیگه هستش . چیکار به این پدال ما داری ؟؟

      موافقم ۶
      مخالفم ۲
    3. محمد هادی

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (878 ديدگاه)

      لطفا این جور چیزارو برید از چند سایت معروف دیگه که دوستان گفتن
      مثل باما،خودرو بانک و اسب بخار پیگیری کنید
      مطمئن باشید اونجا دوستان زیادی پیدا میکنید
      اینجا بحث سر ماشینای روز دنیاست
      همه اعضاشم عشقشو دارن
      جالبه تو این پست چندین بوزر جدید وجود داره
      جریان چیه؟!

      موافقم ۴
      مخالفم ۱
  9. بهراد

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (713 ديدگاه)

    شاتون پلاس با برش اولفین و لیزری

    موافقم ۳
    مخالفم ۷
  10. شاهین

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1056 ديدگاه)

    مگه این موتور پایه گاز سوز نبود؟
    سر خرابی های متعددش میگفتن موتور گاز سوزه شما نباید با بنزین نا مرغوب ازش کار بکشید!!!
    الان این حجم از قدرت و گشتاور رو با چه سوختی تحویل میده؟
    اینا که انقدر بودجه حروم میکنن خب بجای این موتور میرفتن موتور XU7 JP4 تحقیق توسعش میدادن و سیستم vvt و gdi رو براش تعبیه میکردن الان بهترین نتیجه رو میگرفتن. حالا توربو هم میزاشتن که دیگه بهتر

    موافقم ۱
    مخالفم ۴
    1. Mad.z.Max

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1736 ديدگاه)

      حاجی اون انجین تباهه دیگه، مال زمان تیرکمون شاهه

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۰
      1. شاهین

        ۲ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1056 ديدگاه)

        چرا تباه؟!
        همین انجین روی سلطان حلبی پارس بود الان بعد چند سال هنوز دارن تقویتش میکنن و شوتی بازی میکنن باهاش، خب همینو اگر اصولی و کارخونه ای بهش رسیدگی میکردن و خرجش میکردن بروز میشد الان وضعیت بهتر بود

        موافقم ۲
        مخالفم ۹
    2. امیر

      ۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2822 ديدگاه)

      شاهین
      درمورد سوخت ای اف ۷، در سری توربو و سری gdi نسبت تراکمو پایینتر اوردن که با سوخت های معمولی هم سازگارتر باشه اما بازم همیشه برای اکثر موتورهای به روز ، بنزین با اکتان بالا توصیه میشه
      موتور ای اف۷ اگه بالجبار بنزین معمولی زدین زیاد مشکلی نیست و سعی کنید همیشه با گاز استفاده کنید چون از بنزین معمولی استهلاکش کمتره

      موافقم ۳
      مخالفم ۰
      1. شاهین

        ۲ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1056 ديدگاه)

        متاسفانه بنزین خوبی نداریم و تک و توک تو بعضی جایگاه ها بنزین سوپر هست فقط، بقیه بنزین ها بوش که میکنی میفهمی ترکیبی هست حالا معلوم نیست با چی ترکیب کردن(شاید گازوئیل باشه)
        بنظرم یه موتور تنفس طبیعی رونمایی میکردن بهتر میشد که اقلن خرابی توربو تو پاچه مصرف کننده نمیرفت با این کیفیت بد بنزین و خوده توربو

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. Mad.z.Max

          ۲ خرداد ۱۴۰۱
          سوابق: (1736 ديدگاه)

          آره منم موافق انجین اتمسفریکم تو شرایط کشورمون، مثلا یه ۴ سیلندر ۲۲۰۰ یا خدای نکرده زبونم لال یه شیش سیلندر خطی با حدود ۳ لیتر حجم بدون استفاده از پرخوران و با سیستم MPI، میتونن آپشنای جون دار و کم استهلاکی باشن برای شرایط خاص ایران. که هم بنزین داغونمون اذیتشون نکنه هم شرایط متفاوت آب و هواییمون. ولی خب افسوس که اینا تصوراته فقط..

          موافقم ۵
          مخالفم ۰
  11. حسین

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2319 ديدگاه)

    با پلتفرم تارا یک هاچ بک سه درب طراحی کنن و این موتور را داخلش بزارن برای جوانان!

    بخوان میتونن .

    موافقم ۳
    مخالفم ۰
  12. امین

    ۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    کم کم ایرانخودرو داره به خودش ی تکونی میده البته با قیمت های بالا

    موافقم ۲
    مخالفم ۱
  13. فربود

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    رو کاغذ که خوبه تو عمل ولی باید دید!

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  14. momeni

    ۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    یبار اون قسمت مقایسه با خودروهای رقیب رو با دقت بخونی
    خداوکیلی ببینید ایرانخودرو با چه سرمایه و هزینه ای داره به دوتا ماشین چینی با تکنولوژی معمولی با یک هزارم دارایی و سرمایه ایرانخودرو مقایسه میکنه . خوب آخه خودت نادونی چرا فکر میکنی ماهم نادونیم ؟ فکر کردی الان ما بهت افتخار میکنیم که کلی هزینه رو دست بیت المال گذاشتی و یه موتور ضعیف تر از نسخ های چینی طراحی کردی ؟ مثلا اگر از همون چین موتور ۱۵۰۰ سی سی با ۱۷۱ اسب بخار میخریدی و رو تارا میزاشتی ما بهمون بر میخورد ؟ یا دیگه تو قرعه کشی خرید ماشینهای آشغالت شرکت نمیکردیم ؟ نه عزیزم . شما اصلا پیشرفت هم نکنی ما اونقدر بدبختیم که بازم ازت ماشین میخریم . خیالت راحت. یادته برای صندوق دار کردن ۲۰۶ چند میلیون دلار هزینه رو دست بیت المال گذاشتی؟ ما حرفی زدیم؟ الان هم مثل بچه آدم برو از چین موتور بخر روی آشغالات سوار کن .اقلا دیگه شاید ماشینات دچار حریق نشن . این خودش کلی پیشرفته .

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  15. مهدی

    ۴ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    کار بزرگی انجام دادید ولی تو ایران چون به روغن ماشین رسیدگی نمیشه و اکثرا دیر روغن تعویض میشه و روغنها نامرغوب هستند این نوع موتور پیشرفته بدرد این ملت نمیخوره البته اکثرا اینطور ماشین نگهداری میکنند همون ای اف تنفس طبیعی نمونه عرض میکنم بعلت دیر عوض کردن روغن و ریختن روغن ارزون موتور به شاتون زدن انداختند

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا