اینفینیتی

اینفینیتی Q45 با سن ۲۱ سال، چه قدر می‌ارزد؟

سفر اینفینیتی به عنوان برند لوکس نیسان از سال ۱۹۸۹ با معرفی یک سدان لوکس پرچم‌دار با نام Q45 آغاز شد. خودرویی با موتور ۸ سیلندر و توانایی‌های اسپرت برای رقابت با مرسدس و ب‌ام‌و و علی‌الخصوص لکسس از تویوتا که با همین هدف متولد شده بود.

در زیر کاپوت اینفینیتی Q45، یک موتور ۴.۱ لیتری V8 قرار داشت که ۲۶۶ اسب بخار نیرو و ۳۷۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد. این قوا از طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شد. هرچند این اعداد در استانداردهای امروزی و بعد از دو دهه کاملاً معمولی و حتی سطح پایین به نظر می‌رسند.

به عنوان یک سدان لوکس، این خودرو در زمان خود از بالاترین ویژگی‌ها سود می‌برد. صندلی‌ها با پوشش چرمی، صندلی برقی جلو با تنظیم ۸ جهته و گرم شونده، ساعت آنالوگ و مقادیر زیادی تزئینات چوبی در کنار سیستم تهویه مطبوع خودکار، آفتاب‌گیر برقی عقب، سیستم صوتی Bose با ۸ بلندگو با امکان پخش از نوار کاست و CD، کروز کنترل، سانروف، آینه برقی خودکار و سیستم ناوبری اختیاری در آن زمان برای یک خودروی لوکس در این کلاس جلب توجه می‌کردند.

این خودرو در ابتدا با قیمت ۴۹۸۴۰ دلاری به فروش می‌رسید. بر اساس محاسبه‌گر تورم اداره کار ایالات‌متحده، این قیمت معادل ۸۲۰۶۷ دلار امروزی است.

حالا یک نسخه کم کارکرد مدل ۲۰۰۰ از اینفینیتی Q45 برای فروش به حراج bringatrailer رفته است. این نسخه که وضعیت بسیار خوبی دارد، با عمری ۲۱ ساله تنها ۲۷,۵۸۹ کیلومتر رانده شده و نمونه‌ای عالی برای رفتن به اوایل دهه ۹۰ میلادی است. خریدار این خودرو یک سدان لوکس ژاپنی به رنگ مشکی آبسدین، چراغ‌های HID، تزئینات کرومی، رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی و یک گوشی تاشوی موتورلای قدیمی به عنوان آپشن را با قیمتی ۱۱,۲۵۰ دلاری صاحب خواهد شد.

نظر شما چیست؟ آیا چنین خودرویی با این عمر و البته ویژگی‌ها برای خرید، ارزنده است؟

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. کوشا

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (196 ديدگاه)

    “در زیر کاپوت اینفینیتی Q45، یک موتور ۴.۱ لیتری V8 قرار داشت که ۲۶۶ اسب بخار نیرو و ۳۷۶ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد. این قوا از طریق یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شد. هرچند این اعداد در استانداردهای امروزی و بعد از دو دهه کاملاً معمولی و حتی سطح پایین به نظر می‌رسند.”:))))))

    این ظلم که به زودی تموم میشه ولی نمیدونم اونهایی که هنوز دارن دفاع میکنن بعدا چطور سرشون رو پیش خدا و مردم بالا نگه می دارند!!!

    موافقم ۵۰
    مخالفم ۷
    1. Hamid

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1930 ديدگاه)

      سگش میارزه به کل خودرو های داخلی (حتی مدل ۱۴۰۰)
      حالا اینجا با فقط آوردن اسم گیربکس اتومات ۱۵۰ تمن میکشن رو قیمت ماشین …
      بله ظلم بزودی تموم میشه ولی معلوم نیس بعدش چی میشه … امیدوارم بدتر از وضع موجود نشه …
      والا اینا که هر کاری بخوان دارن میکنن (دزدی – اختلاس – تجاوز و …) ، بیگانگان هم که قشنگ ما رو دارن قورت میدن …
      گویا فقط ش*اه اضافه بود این وسط!!!

      موافقم ۵۲
      مخالفم ۶
    2. AMIR / ARMI

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (853 ديدگاه)

      همون جور که از نظام قبلی رنگ عوض کردن به این جا رسیدن
      باز این آفتاب پرستان با تراشیدن صورت برای چپاول آماده میشن

      موافقم ۵۰
      مخالفم ۴
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (6402 ديدگاه)

      برای آن زمان که صفر کیلومتر بوده ، حقیقتاً گرلن بوده و رقیب‌هایش ارزش خرید بالاتری داشتند اما برای امروز در نمونه‌های کارکرده بسیار با ارزش هست و رقیب مستقیم این خودرو لکسوس LS430 هست که امروزه در قیمت‌های بالایی در دوبی خرید فروش میشه و به سختی پیدا میشود در نمونه‌های تمیز و کم‌کار و حتی در نمونه‌های ۳۰۰ هزار کیلومتر کارکرد حدود ۴۰ هزار دلار قیمت میخورند و اکثراً شیخ‌ها در پارکینگ خانه‌هایشان دارند و جزوی از واجبات به حساب می‌آید اما میدانم در آمریکا با قیمت‌های بسیار مناسبی میشود خرید و سوار شد .

      موافقم ۱۴
      مخالفم ۱
  2. محمدرضا

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (528 ديدگاه)

    هزینه مالیات و نگه داریش تو آمریکا خیلی بالاست

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۵
  3. محمد مختاری آذر

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (994 ديدگاه)

    من که باشم اصلا نمیخرم با این پول گزینه های بهتری وجود دارد مثلا جگوار XJ سال ۱۹۹۹ با هفت هزار پوند وقدرت ۲۸۴ اسب بخار
    یا مثلا بی ام و M535i سال ۱۹۸۵ با قیمت ۷۵۰۰ پوند ۲۱۵ اسب بخار دیگه خیلی گزینه هست نمیگم

    موافقم ۶
    مخالفم ۲۱
    1. محمد مختاری آذر

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (994 ديدگاه)

      یک مثال یادم رفت مازراتی کواتروپورته ۱۹۹۵ قیمت ۱۱۰۰۰پوند موتور ۶سیلندر با ۳۰۶ اسب بخار پورشه ۹۴۴ S2 موتور ۴سیلندر ۲۱۱اسب بخار با قیمت۱۲۸۲۴پوند که واقعا هم طراحی بهتر دارند وهم از برند عالی هستند

      موافقم ۴
      مخالفم ۱۳
  4. viper

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (207 ديدگاه)

    بله به نظر من کاملا ارزنده هست چون اون شخصی که این رو خریداری کرده یا میکنه برای استفاده نمیخواد برای کلکسیونش میخواد و خودش چندین تا از بهترین و لوکس ترین ماشین ها رو داره برای استفاده و این با این قیمت و با این مشخصات ظاهر خوب کاملا برای کلکسیون منطقی هست ولی اگر بخوام بگم برای استفاده روزانه نه برای استفاده روزانه اصلا منطقی نیست من اگه باشم برای استفاده روزانه بخوام یه ماشین دهه نود لوکس بخرم میرم بنز w140 میخرم

    موافقم ۱۱
    مخالفم ۰
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (6402 ديدگاه)

      نظر شما کاملاً محترم دوست عزیز .
      اما به نظر من این خودرو ارزش سوار شدن دارد تا اینکه کلکسیونی باشد ، چرا ؟
      چون فکر نمیکنم چیزی باشد که در گذر زمان ارزش پیدا کند و از آن‌جایی که کیفیت این رده از خودروها بسیار بالاست پس ارزش سواری هم دارند و البته استهلاک بسیار پائینی هم دارند و تا جایی که میدانم تمام لوازمش را میشود در سایت‌ها با قیمتی بسیار مناسب پیدا کرد .

      متاسفانه اینجا در ایران حتی اگر پراید یا پژو مدل پایین هم کم استفاده کنند ، جدا از اینکه تورم قیمتش را بالا میبرد ، قیمت کلکسیونی هم پیدا میکند🤦‍♂️!

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱
      1. viper

        ۱۴ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (207 ديدگاه)

        کاملا صحیح ممنونم از شما

        موافقم ۳
        مخالفم ۰
  5. NAVID۰۰۹۸

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (6402 ديدگاه)

    این که ماشین نیست که عزیزان !
    این عشق منِ عزیزان❤
    این جون منِ عزیزان❤
    به این میگن ماشین ، به این زندگی ، به خدا قسم بوی داخلش را از اینجا میفهمم .
    نه فقط این ماشین ، بلکه تمام خودروهای اون دوران دیگر تکرار نشدند !
    اون احساسی که از راندن این خودروها به دست می‌آورید را هیچ کجا در بهترین خودروهای امروزی هم پیدا نخواهید کرد !
    به چرم و طرح چوبش دقت کنید ( البته فکر میکنم در این رده خودرویی ، خودِ چوب طبیعی به کار رفته مثل تمام لکسوس‌ها که چوبشان طبیعی هست ) .

    خودروهای امروزی چیزی به جزء چهارچرخه‌ی یکبار مصرف پلاستیکی نیستند که هیچ چیزی از احساس و روح در آن‌ها پیدا نمیکنید و همه چیز در دنیای خودرو شده بهترین شتاب و بهترین سرعت ، در حالی که لذت سواری در خودرو از هر زمینه‌ای بالاتره !

    موافقم ۱۶
    مخالفم ۲
  6. میثم

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    با یه حساب کتاب ساده میشه فهمید تو آمریکا در ۲۱ سال ۶۴.۵% نرخ تورم داشتن که این مقدار برای اقتصاد لازمه
    مقایسه بشه با اقتصاد خودمون که این عدد رو در چه تایمی تجربه میکنیم.
    این یعنی پرایدی که سال ۷۹ (۲۱ سال پیش ) بفرض حدود ۵ میلیون بوده الان باید ۸.۳۰۰ باشه
    اگه تورم رو ۱۰ برابر این عدد هم درنظر بگیریم (۶۵۰%) الان قیمت پراید باید ۳۷.۵۰۰ باشه
    با قیمت ۱۵۰ میلیونی پراید یعنی ما در ۲۱ سال گذشته ۳۰۰۰% تورم داشتیم

    موافقم ۲۱
    مخالفم ۰
  7. viper

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (207 ديدگاه)

    کاملا موافقم همیشه به خانوادم هم میگم
    میگم ماشین جدید پلاستیکیه ماشین باید وقتی درشو میبندی مثل این بیوک (بیوئیک) ها صدای آهن بیاد ماشین کلاسیک و قدیمی روح داره
    اما در کل به نظر من هر کلاسیکی هم خوب نیست چون به نظرم هر ماشینی رو باید تو اوج خودش بخریم مثلا چارجر ۶۹ ۶۸ ۷۰ تو اوجش بود باید مدل های ۶۸ ۶۹ ۷۰ اش رو بخریم و …..

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  8. charger

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (367 ديدگاه)

    با همین پول میشه یه ماکسیما ۶-۷ ساله خرید

    موافقم ۷
    مخالفم ۰
  9. عاشق پدال

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (23 ديدگاه)

    داخلش چقدر شبیه تویوتا کمریه.
    چون پدر گرام داشت میگم. تویوتا انگار از رو این اسکی رفته بوده

    موافقم ۱
    مخالفم ۰
  10. دکتر

    ۱۴ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    پدر ماکسیماهای توی ایرانه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا