اینفینیتی

معرفی نسل جدید اینفینیتی QX80، شاسی‌بلند پرچم‌دار با کابین مجلل و پیشرانه V6

نسل جدید اینفینیتی QX80 با کابین بسیار لوکس‌تر، پیشرانهٔ V6 توئین توربوی جدید با ۴۵۰ اسب بخار قدرت و قیمت پایهٔ ۸۲ هزار دلار راهی بازار خواهد شد.

اینفینیتی با معرفی نسل جدید QX80 رنسانس محصولات خود را آغاز می‌کند. این شاسی‌بلند بزرگ که پرچم‌دار برند لوکس نیسان محسوب می‌شود، پنجره‌ای به سمت مسیر آیندهٔ اینفینیتی خواهد بود. نسل کنونی QX80 که در سال ۲۰۱۰ معرفی و دو بار در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ فیس‌لیفت شد، هم‌اکنون کاملاً سالخورده شده و ژاپنی‌ها برای رقابت با رقبای سرسختی مثل کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور به شاسی‌بلند جدیدی نیاز داشتند.

هرچند نسل جدید QX80 به‌وضوح دنباله‌روی پیشینیان خود است اما از زبان طراحی «هنر در حرکت» اینفینیتی استفاده می‌کند که پیش‌نمایش آن با کانسپت QX مونوگراف ارائه شد. ازاین‌رو، شاهد ظاهر چشمگیری هستیم که هم تازه و هم آشنا به نظر می‌رسد. در جلوی خودرو نسخهٔ جدیدی از جلوپنجرهٔ دو قوسی اینفینیتی را می‌بینیم که الگوی داخلی آن از اشکال جنگل بامبو الهام گرفته و لوگوی چراغ‌دار اینفینیتی در میانهٔ آن خودنمایی می‌کند. این جلوپنجره همچنین توسط چراغ‌های دوقسمتی و ورودی‌های هوای عمودی احاطه شده است.

در پروفیل جانبی شاهد طراحی تکاملی هستیم اما طراحان با مشکی کردن ستون‌ها و تعبیهٔ عنصری موج مانند در انتهای خط کمر خودرو سعی در ایجاد نمای متفاوت و بروزتری داشته‌اند. در عقب نیز ژاپنی‌ها سراغ چراغ‌های سراسری رفته‌اند. این چراغ‌ها از ۳۰۰ لامپ LED تشکیل شده و به‌گونه‌ای طراحی شده است که یادآور انعکاس آرام نور روی سطح آب باشد. علاوه بر این، هنگامی‌که مالک به خودرو نزدیک می‌شود، دستگیرهٔ مخفی درها به‌طور خودکار باز و لوگوی اینفینیتی روشن می‌شود و سپس سیستمی بنام Light Path یک طرح بال را روی زمین می‌اندازد.

کابین همیشه نقطه‌ضعف QX80 بوده و به همین دلیل حالا اینفینیتی در اینجا سنگ تمام گذاشته است. درنتیجه، خریداران از دو نمایشگر ۱۴.۳ اینچی به همراه یک نمایشگر ۹ اینچی جدید در پایین بهره‌مند خواهند شد که امکان دسترسی به انتخاب‌گر حالات رانندگی، تنظیمات سیستم تهویه و تنظیمات صندلی‌های جلو را فراهم می‌کند. غیر از نمایشگرها، QX80 همچنین از ترکیب لوکسی از چرم، چوب و فلز هم بهره می‌برد. یکی دیگر از ویژگی‌های برجستهٔ داخل این ماشین هم سیستم نورپردازی ۶۴ رنگ است.

اینفینیتی برای QX80 جدید گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌های ردیف اول و دوم و گرم‌کن صندلی‌های ردیف سوم را در نظر گرفته است و برای اولین بار ماساژور هم برای صندلی‌های ردیف اول و دوم ارائه می‌شود. علاوه بر این، یک سیستم خنک‌کنندهٔ بیومتریک جدید هم برای این خودرو طراحی شده است که از یک سنسور مادون‌قرمز در آستر سقف برای تشخیص گرمای بدن سرنشینان ردیف دوم استفاده می‌کند و اگر گرمای بالا را تشخیص دهد به‌طور خودکار سیستم تهویه را فعال می‌کند تا سرنشین سریع خنک شود.

QX80 جدید در تیپ‌های پایه بنام پیور و لوکس با سیستم صوتی ۶۰۰ وات Klipsch با ۱۴ بلندگو ارائه می‌شود اما تیپ‌های سنسوری و اتوگراف از سیستم ۲۴ بلندگویی با ساب‌ووفر و آمپلی‌فایر بهره می‌برند. تیپ پرچم‌دار اتوگراف همچنین به لطف برخورداری از صندلی‌های چرمی نیمه آنیلین، تریم چوبی خاکستری و نمایشگر لمسی عقب برای کنترل سیستم تهویه و تنظیمات صندلی، کابین فوق‌العاده لوکسی دارد. علاوه بر تجهیزات بیشتر، نسل جدید QX80 حالا جادارتر شده و ۳۰ درصد فضای بار بیشتری را پشت صندلی‌های ردیف سوم ارائه می‌کند.

زیر کاپوت، موتور ۵.۶ لیتری V8 قدیمی جای خود را به یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدید داده است. این موتور ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که ۵۰ اسب بخار و ۱۴۰ نیوتن متر بیشتر از قبل است. علاوه بر این، گیربکس هفت سرعته هم حالا با یک نمونهٔ ۹ سرعتهٔ اتوماتیک جدید جایگزین شده است. تیپ‌های پیور و لوکس به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت محرک عقب ارائه می‌شوند درحالی‌که تیپ‌های سنسوری و اتوگراف از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برند. QX80 همچنین به سیستم تعلیق بادی هم مجهز است که می‌تواند ارتفاع را تا ۷۰ میلی‌متر کاهش یا برای آفرود ۶۰ میلی‌متر افزایش دهد.

نسل جدید اینفینیتی QX80 در تابستان پیش رو راهی بازار خواهد شد. قیمت این شاسی‌بلند لوکس ژاپنی از ۸۲,۴۵۰ دلار آغاز می‌شود که جهش قابل‌توجهی را نسبت به قیمت پایهٔ ۷۴,۱۵۰ دلاری نسل قبلی نشان می‌دهد و حالا هم‌سطح رقبایی مثل کادیلاک اسکالید با قیمت پایهٔ ۸۱,۹۰۰ دلار شده است. قیمت گران‌ترین تیپ QX80 یعنی اتوگراف هم ۱۱۰,۵۹۵ دلار خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. yaghoub

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (286 ديدگاه)

    از روبرو یاد لکسوس افتادم .

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. Arshia m3csl

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1003 ديدگاه)

      عقبش هم خود lx600 هست اینفینیتی qx80 جدید کپی لکسوسه انگار😑

      موافقم 1
      مخالفم 17
    2. شهروند ایرانی

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (761 ديدگاه)

      کلن لقبش کرگدن زشت برعکس لندکروز که همیشه شکیل بوده و لکسوس ال ایکس قیمت خیلی بالاس من باشم قطعا لندکروز ترجیح میدم حتی پاترول رخش بهتر از این از قسمت عقب و داشبوردش هم به نسبت قیمت چنگی به دل نمیزنه

      موافقم 4
      مخالفم 18
    3. net

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3105 ديدگاه)

      کرگدن زشت

      موافقم 5
      مخالفم 15
      1. net

        ۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3105 ديدگاه)

        نسبت به کرگدن زشت qx80 نسل قبلی طراحی داخلی و بیرونی این گرگدن کمی بهتر شده

        موافقم 10
        مخالفم 3
    4. ممد ژانگولر

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (3492 ديدگاه)

      بهترین لقب براش اوران گوتان دوست داشتنیه . من که خیلی حال کردم . ولی نمای عقبش قابل تغییره

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. net

        ۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (3105 ديدگاه)

        اینفینیتی qx80 و نیسان پاترول ۲۰۲۰ ملقب به کرگدن زشت هستند

        موافقم 5
        مخالفم 10
  2. AMANTE

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    نمیشه گفت زیباست ولی میشه گفت جذاب تر شده و زرق و برق بیشتری داره.
    اما برای من سخته که کادیلاک اسکلید رو بیخیال بشم و اینفینتی QX80 رو انتخاب کنم.

    موافقم 12
    مخالفم 6
  3. سالار فصل

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (364 ديدگاه)

    باریکلا ، دوباره جایگاهشو قراره پس بگیره

    موافقم 9
    مخالفم 9
  4. MehdiTurbo

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1942 ديدگاه)

    اینقدر کابین خودروهای اقتصادی لوکس و با کیفیت امکانات شده انتظار از لوکسا بیشتر شده خدایی کابین خودروهای اقتصادی حالا اسم نمیبرم دعوا نشه شده مثل کابین خودروهای لوکس ۳ ۴ سال پیش بعضی هاشون حتی طراحی بهتر و چیدمان بهتری دارن
    امیدوارم خودرو ها همینطوری بمونن و کمتر حالت خودران و تسلا طور پیدا کنن این حس خودرو میده اصلا با کابین خلوت که فقط یه مانیتور حال نمیکنن هر چند خیلی برندا رفتن اون سمت ولی این کابین حس خودرو بودن داره

    موافقم 15
    مخالفم 3
    1. زیزیگولو

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (4700 ديدگاه)

      ارتقای کیفت و امکانات رفاهی و همینطور توجه به زیبایی و طراحی داخلیو بیرونی خودرو و حتی کاهش قیمت تمام شده خودرو و ……….. همه و همه فقط بخاطر جلب رضایت مشتری ولی تو ایران برعکس شده!!! کیفیتو امکانات رفاهیو طراحی روز به روز کاهش پیدا میکنه ولی قیمت افزایش پیدا میکنه

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. MehdiTurbo

        ۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1942 ديدگاه)

        یادم یه زمانی ایران خودرو ۲۰۶ به روز میداد که کیفیتش فوق العاده بالا بود حالت اسپورت داشت رنگای متنوع کیفیت داشبورد فوق العاده بالا خودرویی بود که بقیه جاها عرضه مید پوروتنم بود هم قیمت ۲۰۶ سفاریش بود قیمت جهانی که همه جا عرضه میشد حتی مزدا ۳ اون موقع یه اختلاف جزئی با ۲۰۶ داشت بعد دیگه ۲۰۶ با خودروهای به روز فرانسه به روز نشد و مردم هم چنان میخریدن
        چند نسل از نسل جدید ۲۰۶ گذشت و مردم همچنان میخریدن
        نسل جدید ۲۰۶ همچنان نیومد کابین به شدت افتضاح شد و مردم همچنان میخریدن
        مطمئن باش تو تمام این کشور ها هم اگه مردم همچنان میخریدن دولتشان بهشان میفروخت اونجا مجبورن یبار شیر گرون شد یکم تمام شیرها را مجبور شدن بریزن دور و ضرر زیاد کلا هیچ دولتی طرف مردم نیست کم و زیاد داره فقط و تا جایی که بتونن
        دومین مسئله اگه واقعا دولتی باشه دلسوز باشه که حتی اگه زورش برسه نکنه خانواده ای که اون افراد ازش میان بیرون پدر مادرشان شخصیت اون افراد تماما متفاوت من هر روز دارم میبینم یا پلاستیک یا دستمال کاغذی یا فیلتر سیگار از شیشه ماشین پرت میکنن از شیشه بیرون وقتی شعور ادمای یه کشور تو این نقطه است نمیشه نتیجه متفاوت باشه

        موافقم 5
        مخالفم 11
        1. B

          ۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (343 ديدگاه)

          شما مثل اینکه هنوز نفهمیدید بازار یعنی چه هر جای دنیا انحصار بشه همینطور میشه رفته رفته چون خریدار گزینه دیگه ای نداره

          موافقم 11
          مخالفم 1
        2. MehdiTurbo

          ۲ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (1942 ديدگاه)

          انحصار از اولش نبود منم تو متن همین توضیح دادم وقتی هی ادامه دادن خریدارم بود بوجود اومد اوایلش ۲۰۶ به روز با قیمت جهانی کنار پروتن و مزدا ۳ بود اون زمان ۲۰۶ سفارشی اتوماتیک که حالت اسپورت داشت ۲۶ تومن بود مزدا ۳ ۳۲ تومن بود
          کم کم وضع شد این وقتی میخرن چرا نکنن تو متن کلی توضیح دادم که اینو نگین بازم اخر …

          موافقم 5
          مخالفم 4
  5. زیزیگولو

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4700 ديدگاه)

    نسل قبلی QX80 یه شاسی‌ بلند فول‌ سایز لوکس بود و یه موتور V8 باحجم ۵.۶ لیتر داشت و یکی از قدرتمندترینای کمپانی بحساب میومد …….. ولی انگار موتورای پرقدرت همه کمپانیا هر سال دارن آب میرن و سال به سال کوچیکو کوچیکتر میشن

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. مجتبی .

      ۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1153 ديدگاه)

      درسته موتور کوچیک شده ولی هم قدرت وهم گشتاور بیشتر شده. مجبورن قوانین رو رعایت کنن تا اجازه فروش داشته باشن.

      موافقم 5
      مخالفم 0
  6. mo$tafa

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    از بغل شبیه لکسوس و رنجروره

    موافقم 10
    مخالفم 2
  7. Galant.VR4(JDM)

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (625 ديدگاه)

    چه ابعاد هیولایی داره مشخصات فنی خوب و طراحی بیرونی جذابی داره حتی داخلش هم نسبتا خوبه به جز نمایشگر میتونست بهتر طراحیش کنن، اما این از اون دسته ماشیناس که برد باختش تو بازار مشخص میشه یعنی ایراد خاصی نداره که موفقیتش زیر سوال ببره.
    دستخوش اینفینیتی

    موافقم 13
    مخالفم 0
  8. حسین

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1084 ديدگاه)

    طراحی عقبش به نظرم زشته واقعا مخصوصا گرافیک چراغ عقب. طراحی کابینش هم چندان چنگی به دل نمیزنه

    موافقم 5
    مخالفم 11
  9. Arshia m3csl

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1003 ديدگاه)

    چقدر عقبش لکسوس lx600 شده خیلی ماشین ها دارن مثل هم میشن فقط پورشه و ائودی و بی ام و و بنتلی و رولزرویس و فراری و مکلارن دیگه طراحی متفاوت دارن

    موافقم 4
    مخالفم 7
  10. 𝐀𝐥𝐢

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (921 ديدگاه)

    نسل قبل خیلی قشنگ تر بود

    موافقم 0
    مخالفم 7
  11. Amir

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (137 ديدگاه)

    این روزا اینفینیتی داره در جا میزنه و امکان تعطیل شدنش هست با سبد محصولات محدود و نه چندان دلچسب به نظرم نیسان باید دست به کار بشه و یه برند لوکس دیگه تاسیس کنه

    موافقم 1
    مخالفم 11
  12. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (88 ديدگاه)

    چقدر زیبا چقدر هیکلی.حال کردم پقص نداره.فقط طرح کلی چراغ عقب یکم شبیه موهاوی جدیده سده که بد نیست.داخلش چقدر گرم و جذابه.موتورشم که قدرت و گشتاور عالی داره لکسوس رفت دو باقالیل

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. پاشا

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    طراحی حرف نداره و داخلشم عالی شده ،یک شاسی زیبا و بی نقص شده و فنی که حرف نداره ، حالا شاهد یک شاسی لوکس بی نقص از کمپانی نیسان هستیم👌👌🙌

    موافقم 5
    مخالفم 1
  14. بهنام

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (820 ديدگاه)

    بسیار عالی شده و نمای قلدر و باکیفیتی داره . سیستم صوتی جالبی داره کلیپش . برای من که عاشق سیستم صوتی هستم دیدن این نام‌ها در یک خودروی تولید انبوه واقعا جالبه . بنظرم یونیت ها و امپیلی فایرها ساخت کلیپش و پخش کننده ساخت پاناسونیک باشه.
    امیدوارم در بازار فروش موفق باشه با وجود اونهمه رقیب گردن کلفت. اقای کارگر که از این مدل خیلی تعریف و تمجید کرد و گفت که اینفینیتی به موفقیت این مدل امیدواره .

    موافقم 10
    مخالفم 1
  15. Taha Ayoobi

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1077 ديدگاه)

    بدون لحظه ای شک کادیلاک.

    موافقم 3
    مخالفم 7
  16. Taha Ayoobi

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1077 ديدگاه)

    فرمونش کامل از روی لینکلن ناتلیوسه

    موافقم 3
    مخالفم 10
  17. Mind$

    ۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    برای شروع دوران جدید اینفینتی خوبه اما کافی نیست . بقیه مدل های کراس و سدان هم امیدوارم به زودی به روز بشن و ارتقا پیدا کنن
    تو یکی دو سایت دیدم که از داخل کابین و متریالش خیلی تعریف شده و نسبت به قبلش کاملا جهش کرده .
    متاسفانه به علت شرایط مالی نیسان ، این برند محبوب تو گرد و خاک فراموشی رها شده و امیدوارم به روزای خوبش برگرده .

    موافقم 4
    مخالفم 0
  18. MjM

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (720 ديدگاه)

    ترند طراحی چراغ های جلوی داخل سپر و ابرویی های بالا و چراغ های بهم پیوسته عقب. چیزی که خیلی زود از مد خواهد افتاد و سالها بعد میگن این چی بود مد شده بود!

    موافقم 0
    مخالفم 2
  19. گات

    ۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    کرگدن لوکس و مجلل ژاپنی
    عجب هیولای جذابیه این ماشین!!

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا