جیپکادیلاکلینکلن

درگ بزرگ‌ترین شاسی‌بلندهای جهان! کادیلاک اسکالید، لینکلن نوگیتور و جیپ واگنییر

سه شاسی‌بلند غول‌پیکر آمریکایی با نزدیک به ۳ تن وزن و بیش از ۴۰۰ اسب بخار قدرت در مسابقات درگ و رولینگ به مصاف هم رفته‌اند.

سنگین‌ترین عضو این جمع تمام آمریکایی، جیپ گرند واگنییر با وزن ۲۸۸۳ کیلوگرم است. این شاسی‌بلند مجلل که بر اساس پیکاپ رم ۱۵۰۰ ساخته شده، یک نیروگاه ۶.۴ لیتری V8 همی با ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۷۰ نیوتن متر گشتاور زیر کاپوت دارد. البته ارائهٔ این موتور از سال ۲۰۲۴ متوقف شده و جای آن را پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی هوریکین با ۵۱۰ اسب بخار قدرت گرفته است. کادیلاک اسکالید اما همچنان از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 بلوک کوچک استفاده می‌کند که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو که شاسی شورلت سیلورادو ۱۵۰۰ را زیر بدنهٔ شیک خود پنهان کرده است، ۲۷۳۷ کیلوگرم وزن دارد.

پیشرانهٔ لینکلن نویگیتور اما کاملاً با دو رقیب خود متفاوت است. این ماشین از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. نویگیتور از لحاظ وزن با ۲۷۵۷ کیلوگرم، بین دو خودروی دیگر قرار می‌گیرد. انتقال نیرو در نویگیتور و اسکالید توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد که به‌طور مشترک توسط فورد و جنرال موتورز توسعه پیدا کرده است اما گرند واگنییر از یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF استفاده می‌کند.

ابتدا اسکالید و گرند واگنییر در برابر هم قرار می‌گیرند تا مشخص شود کدام‌یک برای به چالش کشیدن نویگیتور شایسته‌تر خواهد بود. در هردو مسابقهٔ رولینگ از سرعت‌های ۶۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت، جیپ با وجود وزن بیشتر، اسکالید را مغلوب می‌کند و همین موضوع در مسابقات درگ هم تکرار می‌شود. هرچند اگر اسکالید V در این جمع حضور داشت اجازهٔ نفس کشیدن به رقبا نمی‌داد اما موتور بلوک کوچک تنفس طبیعی جنرال موتورز توان رقابت با نیروگاه بزرگ‌تر همی را ندارد. در رقابت بعدی اما پیشرانهٔ سنتی همی حریف V6 توئین توربوی مدرن فورد نمی‌شود و نویگیتور به‌جز رولینگ اول، در سه مسابقهٔ بعدی گرند واگنییر را مغلوب می‌کند. در این رقابت، لینکلن ظرف ۵.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۴۰۰ متر را در ۱۳.۹ ثانیه طی می‌کند که برای خودرویی با این وزن و اندازه اعداد چشمگیری هستند.

مقایسه مشخصات فنی

جیپ گرند واگنییر کادیلاک اسکالید لینکلن نویگیتور
پیشرانه ۶.۴ لیتری V8 ۶.۲ لیتری V8 ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۴۷۰ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار ۴۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۷۰ نیوتن متر ۶۲۵ نیوتن متر ۶۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۸۸۳ کیلوگرم ۲۷۳۷ کیلوگرم ۲۷۵۷ کیلوگرم
قیمت ۹۳,۹۴۵ دلار ۸۳,۸۹۰ دلار ۸۵,۲۶۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. AMIN JAFARI

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (139 ديدگاه)

    لینکولن واقعا ی جورایی خاص و پر پرستیژه و ی امریکایی لوکسه

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. froG-driVer

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (589 ديدگاه)

      لینکلن لوکسه.جیپ اصیل و پر قدرت.کادیلاک هر دوشون🤪🤪🤪البته هر کدوم اجی خود دارن و جذاب😀😀

      موافقم 3
      مخالفم 1
  2. (Ali(chevynova

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (7106 ديدگاه)

    ماشالاه هر ۳ تاشون
    فقط همین ۳ تا هستن که لایق رقابت باهمن و از پس همدیگه برمیان
    ماشالاه اصالتشون
    ماشالاه وقار و پرستیژ بالاشون

    موافقم 7
    مخالفم 10
    1. (Ali(chevynova

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (7106 ديدگاه)

      تیتر رو نباید نوشت:

      ((درگ بزرگترین شاسی بلندهای جهان))

      باید نوشت:

      ((درگ اصالتمندترین شاسی بلندهای جهان))

      موافقم 14
      مخالفم 11
      1. پیام

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1976 ديدگاه)

        واقعا هر سه عالی هستن. انتخاب سخته

        موافقم 12
        مخالفم 5
    2. Kurosh33

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (114 ديدگاه)

      چاپلوس ترین ادم دنیا وجود نداره….

      موافقم 9
      مخالفم 3
  3. میتر

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    مگه میشه نگفت : ماشالا امریکن کارز .

    موافقم 17
    مخالفم 1
  4. پیام۲

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (223 ديدگاه)

    مدل دو در جیمنی وارد میشه؟

    موافقم 3
    مخالفم 6
  5. johnmarston

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (106 ديدگاه)

    ماشین های مورد علاقه روسای مافیا تو آمریکا
    سلاطین جاداری و گولاخ بودن

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. راستگو

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      مافیای امریکا قدرتمند نیس
      (ب اندازه سایر کشورا)

      موافقم 1
      مخالفم 11
      1. johnmarston

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (106 ديدگاه)

        جدی می‌فرمایید ؟
        یعنی مافیای نیویورک که پایتخت تجارت جهانیه از مافیای سیسیل قدرتمند تر نیست؟
        درباره سابقه مافیای ایتالیایی نیواورلئان شنیدی که از قرن ۱۹ اونجا فعالیت دارن؟
        یا مافیای شیکاگو که حتی قبل و بعد از آل کاپون هم قدرتمند بود و تو دوره کاپون به اوج قدرت رسید؟

        موافقم 10
        مخالفم 0
        1. راستگو

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (90 ديدگاه)

          ایتالیاو سیسیل کیلو چند
          چشم اسکوبار کبیر رو دور دیدی؟

          موافقم 3
          مخالفم 6
  6. زیزیگولو

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (6016 ديدگاه)

    جای دوج دورانگو بین اینا خالیه

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2692 ديدگاه)

      به نظرم نه.
      چون اینا فول سایزن ولی اون میان سایزه.

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. زیزیگولو

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (6016 ديدگاه)

        درسته … ولی نمیدونم چرا جاشو بین اینا خالی دیدم و دوست داشتم اونم بود

        موافقم 7
        مخالفم 0
        1. Taha Ayoobi

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2692 ديدگاه)

          اگه تیپ هلکت بود که به نظرم با اختلاف برنده میشد.

          موافقم 4
          مخالفم 0
  7. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (200 ديدگاه)

    جیپ خدایی یه چیز دیگس البته با انجین همی

    موافقم 9
    مخالفم 2
  8. khashayar0

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    جیپ گرند واگنییر ایتالیایی با موتور بی ام و گیربکس ZF المانی عالیه بقیشون چیز خاصی نیستند

    موافقم 9
    مخالفم 8
      1. بی خیال اسم 2

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (185 ديدگاه)

        نگفت موتورش آلمانی هست

        گفت گیربکسش آلمانیه

        فکر کنم از نظر تو ZF آمریکایی باشه

        موافقم 8
        مخالفم 5
      2. khashayar0

        ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        موتور هوریکین قطعا از روی موتورهای bmw کپی شده
        گیربکس zf که مال آلمانه
        لاستیک هاش هم احتمالا میشلن فرانسه باشه
        شاید ورق فلزی که برای بدنش استفاده شده امریکایی باشه
        ———————-
        امریکا هرچی داره از صدقه سر المان نازیه. از مصادره شرکتهای المانی بعد جنگ بگم یا از عملیات گیره کاغذ برای بردن دانشمندان آلمانی به امریکا. از شرکت یونکرس بگم که سال 1928 موتور با 700 اسب بخار ساخته و ……………
        ——————–
        از ترامپ با هوش بالای اقتصادی با تبار المانی بگم یا از ایلان ماسک آلمانی (نیای چرتو پرت بنویسی کتاب زندگی نامه ایلان ماسک هست خودش اونجا گفته اجدادش المانیه) و ………………..

        موافقم 8
        مخالفم 11
        1. سوشیانت

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          موتور هوریکین کپی نشده دوست عزیز این یک لینک به عنوان مثال بود شما اگر سرچ کنید این موتور معروفه به هوریکین گروه کرایسلر در رابطه با گیربکس هم اکثر شرکت های خودروسازی خودشون گیربکس طراحی نمیکنن حتی خود آلمانی ها هم مثل بنز و بی ام و از همین zf استفاده میکنن در ضمن صنعت خودرو آمریکا خودش کلی اختراع داره نمونش همین گیربکس اتوماتیک

          موافقم 4
          مخالفم 10
        2. khashayar0

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          hurricane and S58 specification == DOHC, DI, bore 84.0mm, 90.0mm stroke, closed deck, water-to-air intercooler, plasma transfer wire arc wall
          به نظر به طور تصادفی ویژگی های هر دو موتور عین هم هستند.

          موافقم 10
          مخالفم 5
        3. سوشیانت

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.caranddriver.com/news/a41589986/jeep-hurricane-inline-six-grand-wagoneer-tested-performance/&ved=2ahUKEwjSgPDVi8KGAxUu0QIHHTfVBboQFnoECDgQAQ&usg=AOvVaw0fmD5MAq3fW62RMJ25fKCd
          ممکنه که در بعضی قسمت ها شبیه هم باشن ولی اگر کپی بود حداقل باید یک سایت اشاره میکرد کار اند درایور هم گفته موتور جیپ

          موافقم 4
          مخالفم 5
        4. khashayar0

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          سوشیانت عزیز کار اند درایور یک مجله خودروییه اگه بخوای به این مجلات توجه کنی که هیوندا بهترین خودروساز جهانه ایونیک 5 بهترین پرفرمنس رو داره ، کوروت و 911 و فراری لافرای و لامبورگینی و فورد موستانگ و …… رو تو قوطی کرده. ؟؟؟

          خیلی راحت میشه فهمید که یک موتور کپیه یا نه . حقیقت اینه که استلانتیس به دنبال کاهش هزینه هاس. و هرکاری میکنه که ای اتفاق بیافته. موتور بی ام و (s58/b58) هم که یک موتور خوب و با دوامه و هم مصرف سوخت کمی داره و الایندگی کمتری هم داره توانش هم به اندازه موتور همی است. راحت میتونه استاندارد های الایندگی امریکا رو پاس کنه.

          موافقم 7
          مخالفم 7
        5. سوشیانت

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          خشایار عزیز منبع شما چیه من دو تا منبع برای شما فرستادم که نشون میداد این موتور برای گروه کرایسلر هست یکی دیگه هم دیدم که همچین حرفی میزنه اون رو هم پیدا کنم میفرستم

          موافقم 2
          مخالفم 0
        1. Taha Ayoobi

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2692 ديدگاه)

          خشایار چرا آلمان درحد اینا چیزی نداره؟

          موافقم 8
          مخالفم 3
        2. راستگو

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (90 ديدگاه)

          حالا اقا خشایار نظرشو بگه اما نظر من اینه ک اینا تو المان مشتری ندارن .ینی شایدم باشه ها اما بدرد تولید انبوه نمیخوره تو اروپا نمیخوره چون سلیقه اروپایی بیشتر حمع و جور و مقرون به صرفه هست

          موافقم 8
          مخالفم 2
        3. khashayar0

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          طاها عزیز دلایل زیادی میتونه داشته باشه:
          اول اینکه فرهنگ و جغرافیای آمریکا جوریه که بزرگتر به معنی بهتره. اینکه یک suv معمولی (یا مید سایز) چه محدودیتی داره که حالا 20 سانت به محورش اضافه کنی یک کلاس جدید به اسم فول سایز ایجاد کنی؟؟ تازه هرچه ابعاد خودرو بزرگتر بشه پایداری و هندلینگ کم میشه. وزن هم اضافه میشه.
          با توجه به معماری شهری کشورهایی اروپایی خیابان ها و کوچه ها برای این ابعاد ساخته نشدن . باز هم میگم کلاس suv های بزرگ در عمل بی کاربردن در واقع اندازه یک ون هستند. میتونی سرچ کنی که چرا در اروپا استیشن واگن طرفدار زیادی داره یا چرا وانت ها در اروپا طرفدار ندارند. یا چرا x class بنز شکست خورد؟
          در واقع چون نیازی به این کار ندارند. وگرنه خیلی راحت میشه نسخه فول سایز gls و bmw xm و کاین و … رو با افزایش فاصله محوری ساخت و ازش یه فول سایز در آورد. تکنولوژی جدیدی که نمیخواد فقط اندازش یکم بزرگتره.
          ——————————————————

          موافقم 11
          مخالفم 3
        4. Taha Ayoobi

          ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2692 ديدگاه)

          خشایار جون این همه مهندسی وتکنولوژی رو خیلی سریع بردی زیر سوال، من هنوز موندم.
          چجوری میگی فقط اون خوبه بقیه شون چیز خاصی نیستن؟

          قبول دارم که اروپا خیلی به پیکاپ و suv فول سایز علاقه ندارن ولی چون اونا علاقه ندارن شد بی مصرف؟
          همون 20 سانت اضافه باعث میشه که اسکالید و نویگیتور و واگنیر بتونن 8 نفر رو در آرامش کامل حمل کنن ولی GLS و X7 ردیف آخر راحتی نداشته باشن، و یا اینکه فاصله محوری بزرگتری هم دارن، هندلینگ شون کم و کسری از اونا نداره.

          موافقم 5
          مخالفم 5
        5. khashayar0

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (188 ديدگاه)

          ** چجوری میگی فقط اون خوبه بقیه شون چیز خاصی نیستن؟ **
          از روی تعصب اینو میگم 😆
          ولی جدای از شوخی یک دلیلش مصرف سوخته که ماشین های امریکایی بشدت پرمصرفن و الایندگی زیادی دارن همین باعث شده که به تسلا حق الایندگی بدن دلیلشم استفاده از ساختار های قدیمی موتوره مثل همی مثل ls , …
          ——————
          مردم اروپا بخاطر نداشتن منابع فسیلی و به تبع گران بودن بنزین به سمت کاربرد محور بودن خودرو ها حرکت کردن مثلا فرض کن میخوان یه خودروی خانوادگی بگیرن اولویتشون جا دار بون و فضای بار خوبه که استیشن براشون بهترین گزینه اس هم اندازه بزرگی نداره و هم مصرف پایینی داره و صندق عقب جاداری هم داره در صورتی که سدان این ویژگی رو نداره
          ——————-
          در مورد ردیف سوم هم اینجوری نیست ورود و خروج ازش سخته و در واقع فضای بار رو کاهش میده. الان هم خانواده 8 نفره خیلی کمن . کسی هم با اینا نمیره افرود سنگین فوقش تا یه روستایی یا جایی با ناهمواری کم میرن. فود برانکو و … برای افرودن.
          ——————————–
          در پایان هم به نظرم خیلی از کلاس های خودرویی اضافیه . مثلا بنز کلاس A , B اضافین. پورشه ماکان و 718 اضافین. اس یو وی های فول سایز اضافین. و ………

          موافقم 5
          مخالفم 3
        6. Taha Ayoobi

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2692 ديدگاه)

          قربون آدم راستگو😂

          ورود و خروج به ردیف سوم رو نمیدونم ولی هم تست هایی که از ماشینا هست میگه راحته، هم خودم از نزدیک جی ام سی یوکان و شورلت سابربان رو دیدم، واقعا راحته.
          و حتی در وضعیتی که سه ردیف صندلی بالا باشه، فضای بارش اندازه صندلی خوابیده سه ردیفه های دیگه اس.
          اینا که اصلا برای آفرود سنگین نیستن.

          ماکان و 718 رو نظری ندارم ولی کلاس A و B همونطور که گفتی برای اروپا به درد میخوره و اس یو وی فول سایز هم برای سفر های دسته جمعی عالیه.

          موافقم 4
          مخالفم 0
        7. سوشیانت

          ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2743 ديدگاه)

          خشایار یواش یواش داری نشون میدی که رو آلمان تعصب داری یه ماشین فول سایز واسه چی باید هندلینگ خوبی داشته باشی در ضمن ماشین های آمریکایی حدود چهل پنجاه سانت طول بیشتری دارن نتیجش شده فضای بار بسیار زیاد در حالی که مثلا همین x7 فقط ۳۶۰ لیتر فضا داره و بر خلاف آلمانی ها که همه ماشین هاشون مشکل تنگی ردیف سوم دارن آمریکایی ها با این مشکل رو به رو نیستن در ضمن تا جایی که میدونم ون با اس یو وی زمین تا آسمون فرق داره در ضمن استیشن ردیف سوم نداره و برای خانواده های پرجمعیت مناسب نیست

          موافقم 5
          مخالفم 0
    1. سوشیانت

      ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2743 ديدگاه)

      مازیار معمولا از پنج سالگی خانواده ها شروع میکنن به آموزش کودکشون که خیلی از حرف ها مناسب نیست از جمله مسخره کردن اسم دیگران ولی خب متاسفانه شما یاد نگرفتید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. jalopy

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (126 ديدگاه)

    کادیلاکه عجب رخی داره واقعا

    موافقم 12
    مخالفم 0
  10. Taha Ayoobi

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2692 ديدگاه)

    اختلاف های 0.5 ثانیه ای خیلی اهمیت نداره، همه شون عالی ان.

    موافقم 13
    مخالفم 0
  11. علیزاده

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (245 ديدگاه)

    تنها ماشینایی که هنوز امریکایی موندن

    موافقم 10
    مخالفم 0
  12. ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4718 ديدگاه)

    انتخاب من
    اسکالید پلاک گذر رو شیشه عقب و جلوش و پلاک آمریکا روی جای پلاکش و پرچم 🦁☀️ رو شیشه عقبش و دور دور تو شهر😆

    موافقم 9
    مخالفم 0
  13. ابوالفضل

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    هر سه عالی 👍🏻
    انتظار نداشتم تو درگ لینکلن بتونه جیپ رو بزنه
    ولی عالی عملکرد حتی تو رولینگ هم رقابتشون حساس بود
    آمریکن عشقه ❤️

    موافقم 6
    مخالفم 0
  14. Kurosh33

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (114 ديدگاه)

    هر سه عالیین انقدر عالین نظری ندارم.

    موافقم 7
    مخالفم 0
  15. ماکان

    ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (779 ديدگاه)

    سلام . از نظر من اگر که جی ام سی یوکان هم در این درگ حضور داشت بهتر بود

    موافقم 4
    مخالفم 0
  16. آرش

    ۲۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    این سه تا عالی بودن همه شون پر قدرت هستن فعط ای کاش جی ام سی یوکان و شرولت تاهو هم بودن.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا