جیپنیسان

دوئل جیپ واگنییر و نیسان آرمادا

مرحلهٔ نیمه‌نهایی، گروه بیستم، شاسی‌بلندهای فول سایز، دوئل اول

دور اول مرحلهٔ نیمه‌نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال تقریباً رو به پایان است و امروز به گروه بیستم یعنی شاسی‌بلندهای فول سایز رسیده‌ایم. در مرحلهٔ مقدماتی در این گروه شاهد رقابت شش شاسی‌بلند بزرگ بودیم که از بین آن‌ها سه خودروی دوج دورانگو، تویوتا سکویا و جیپ واگنییر به‌طور مستقیم راهی مرحلهٔ نیمه‌نهایی شدند اما برای اینکه تعداد این خودروها زوج شود، خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود یعنی نیسان آرمادا هم به آن‌ها اضافه شد تا مرحلهٔ نیمه‌نهایی به صحنهٔ رقابت دو ژاپنی و دو آمریکایی تبدیل شود. آخرین دوئل گروه شاسی‌بلندهای فول سایز در مرحلهٔ مقدماتی هم بین تویوتا سکویا و فورد اکسپیدیشن برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده می‌کنید.

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ نیمه‌نهایی

نتایج دوئل قبلی بین فورد اکسپیدیشن و تویوتا سکویا

مجموع آراء: ۱۳۳۹

آراء تویوتا: ۹۲۰

آراء فورد: ۴۱۹

پیروز دوئل: تویوتا سکویا با کسب ۶۹ درصد از کل آراء

نیسان آرمادا

تاریخ معرفی: نمایشگاه شیکاگو ۲۰۱۶

پلت‌فرم: Y62 نیسان

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۶.۶ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۲,۸۱۴ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱,۶۴۳ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: پنج سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: رانندگی راحت و آرام، سواری نرم، پیشرانه V8 نرم و قدرتمند، مملو از ویژگی‌ها و تجهیزات استاندارد محبوب، کابین لوکس با تودوزی چرمی، نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی

نقاط منفی: مصرف سوخت وحشتناک، هزینه‌های نگهداری بالا، برخی قطعات قدیمی در کابین، بادی‌رول زیاد در پیچ‌ها و سرعت‌های بالا، صندلی‌های ردیف سوم می‌توانستند جادارتر باشند

چکیده: آرمادا برای یک شاسی‌بلند غیرلوکس سطح تجمل بالایی دارد و ظاهر جدید و ویژگی‌های بروز شده هم به آن برای رقابت با رقبای جدید کمک کرده‌اند اما این هنوز هم هیولایی تشنه به سوخت با برخی ایرادات دیگر است

جیپ واگنییر

تاریخ معرفی: مارس ۲۰۲۱

پلت‌فرم: DT رم

امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰

امتیاز از موتورترند: ۸.۱ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲,۶۷۵ دستگاه

فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۳,۱۶۹ دستگاه

گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: تعلیق و سواری نرم، محیط لوکس کابین، توانایی‌های آفرود واقعی، ارائهٔ سیستم تعلیق بادی، ظرفیت حمل حداکثر هشت نفر

نقاط منفی: ابعاد خیلی بزرگ، هندلینگ ناشیانه و سنگین، قیمت پایهٔ گران آن‌هم برای یک جیپ، تناسبات بیرونی نامناسب از برخی زوایا، برخی متریال ارزان‌قیمت در داخل

چکیده: واگنییر یک شاسی‌بلند خانوادگی مدرن و مجهز است که شایستهٔ نام تاریخی خود بوده و هرچند ابعاد بزرگ و کابین جاداری دارد اما همچنان توانایی‌های برادران چابک‌تر خود برای رفتن به هر مسیری را حفظ کرده است

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

جیپ واگنییر

نیسان آرمادا

پیشرانه ۵.۷ لیتری V8 ۵.۶ لیتری V8
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۳۹۲ اسب بخار ۴۰۰ اسب بخار
گشتاور ۵۴۸ نیوتن متر ۵۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب یا چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۶.۷ ثانیه ۶.۰ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۵.۱ ثانیه ۱۴.۷ ثانیه
توقف از ۹۶ ۴۴.۸ متر ۳۷.۵ متر
شتاب جانبی ۰.۶۱ جی ۰.۷۳ جی
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
دایرهٔ چرخش ۱۱.۵ متر ۱۲.۶ متر
مصرف سوخت ۱۳.۸ لیتر ترکیبی ۱۵.۷ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۱۰۰ لیتر ۹۸ لیتر
وزن ۲۸۳۰ کیلوگرم ۲۷۲۰ کیلوگرم
ظرفیت بکسل ۴۵۴۰ کیلوگرم ۳۸۵۰ کیلوگرم
طول ۵,۴۵۳ میلی‌متر ۵,۳۰۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۱۲۴ میلی‌متر ۳,۰۷۶ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۷۶۰ لیتر ۴۷۰ لیتر
ظرفیت سرنشین ۷ یا ۸ نفر ۸ نفر
قیمت ۶۳,۹۹۵ دلار ۵۴,۵۹۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. کیان

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    مقایسه خیلی منظقی نیست بنظرم، البته تقصیر کسی هم نیست، ولی نیسان مدتهاست ک دستی به ارمادا (پاترول) و یا اینفیتی 80 نزده، و یه سری تغییرات بسیار جزیی داشته، در شرایطی ک جیپ کلا یه چیز خیلی جدیده واقعا، داخل نیسان واقعا قدیمی هست، داخل جیب از بروزترینهای جذاب هست
    ولی خارجی نیسان باز بنظر خودم تناسبات بهتری داره خصوصا عقبش و گلگیرهای عقب

    موافقم 48
    مخالفم 12
    1. TML BN

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1058 ديدگاه)

      بله تا وقتی که آرمادا فروش وحشتناک تو خاور میانه داره چرا بیاد بهش دست بزنه و پاترول خیلی متناسب تره جیپ منو یاد آمبولانس میندازه😂😂

      موافقم 36
      مخالفم 25
  2. JDM lover

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    ارمادا قدرتش بیشتره ، گشتاورش بیشتره ، شتابش بهتره ، ترمزگیریش بهتره و قیمتشم کمی ارزونتره

    از اون طرف جیپ هم ظرفیت بکسلش بیشتره و فضای صندوقش خیلیی بیشتره و یذره هم جادارتره و کابینش هم خیلی جدید تر و زیبا تره

    بستگی داره به کدوم یکی از این موارد اهمیت بیشتری میدی ، با توجه به اون میتونی گزینه درست رو انتخاب کنی

    من خودم نمیتونم اننخاب کنم ولی کابین جیپ و همچنین جادار تر بودن باعث شد تا به حیپ رای بدم
    بنظرم بهتره نیسان یه فکری به حال کابین ارمادا بکنه چون از لحاظ طراحی واقعا قدیمی بنظر میاد

    موافقم 43
    مخالفم 7
  3. Reza Waffen SS

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (5340 ديدگاه)

    جیپ واگنییر انتخابم

    موافقم 34
    مخالفم 7
    1. Hello 1

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (26 ديدگاه)

      الان که جیپ کیفیت بهتری هم داره پس چیپ بهتر هست نیسان خیلی عقب مونده تو این ماشین….

      موافقم 18
      مخالفم 14
  4. KHAN

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (33 ديدگاه)

    با احترام به نیسان جیپ بخاطر ابهت. گیراییش وافرودش انتخابمه

    موافقم 25
    مخالفم 9
  5. عاشق پدال

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (253 ديدگاه)

    30 رای برای نیسان؟
    خواب میبینم؟
    یا اشتباهی گزینه رو انتخاب کردن؟
    جیب وگوونیر اونقدر عالیه که

    موافقم 23
    مخالفم 24
  6. Si

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    انتخابم جیپ هست ولی همیشه یه سوال ذهنم رو درگیر کرده بود چرا انزوی کبیر گفته اسپرت ترین ماشین آمریکا جیپ هست؟؟؟ 🤔

    موافقم 16
    مخالفم 5
  7. imperial

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    برخی مواقع هست آدم بسته به نیازش ماشین میخره و خب میخره میزاره پارکینگش و استفادشو میکنه مسافرت میره و…ولی غیر اون یه ماشین هست بخاطر علاقه قلبیش میخره چون خیلی دوسش داره…حالا ممکنه یه کرایسلر امپریال1937کوپه 50هزار دلاری باشه یا یه واگنییر نو یا واگنییر1990.فرقی نداره ، عشق نه مشخصات میشناسه نه قیمت نه ظاهر…حالا رقبا دها برابر بهتر باشن.

    متاسفانه یا خوشبختانه در دنیای شاسی بلندا یکی واگنییر یکی گرند واگنییر جلوم باشن بشخصه و رقیب هرچی باشه انتخابش نمیکنم.تنها ماشینی که تو دنیا اینطوری هست برای من این 2 تا هستن.چی دارن نمیدونم ولی از همون روز رونمایی بشدت طرفدارش شدم…

    موافقم 22
    مخالفم 2
  8. كارevol

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    جیپ خیلی به روز تره،طراحی کابین شیک تر و نمرات بهتر،ظرفیت بکسلش هم خیلی بیشتره

    موافقم 16
    مخالفم 8
  9. aliakbarkhoei

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (137 ديدگاه)

    امنیت نیسان + شتاب‌جانبی + پرفورمنسش بالاتره. رایم نیسان آرمادا. هرچند ک جیپ رو هم دوست‌دارم.

    موافقم 19
    مخالفم 11
  10. قاطر فروش

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1115 ديدگاه)

    جیپ واقعا عالیه به عنوان کسی ک تا پارسال از این برند متنفر بود میگم بی نظیره شده این کمپانی ولی امیدوارم مشکلات همیشگی کیفیت رو رفع کرده باشند

    موافقم 13
    مخالفم 4
    1. امیر

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2956 ديدگاه)

      در نسل های جدید محصولاتش، مشکلات کیفیت رفع شده
      مخصوصا سری واگونییر و چروکی که در بررسی های مختلف کیفیتشون از رقبای. امریکایی بهتره و در حد اروپایی هاست

      موافقم 12
      مخالفم 2
  11. Sina

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (811 ديدگاه)

    من قطعا پاترول رو بر میدارم
    چونکه منه شاسی بلند دوست اول به توانایی آفرودش اصتحکامش استهلاکش ظرفیت حملش و این چیزها نگاه میکنم بعدش میرم سراغ باقی موارد که توی این چیزها قطعا آرمادا بهتر از واگنیره چونکه آرمادا از پایه و اساس یعنی از خشت اولش درست و اصولی ساخته شده ولی واگنیر یه چیز حول حولکیه با باطن پیر و کهنه ست که فقط ظاهرشو ارایش کردن محصولات فیات کرایسلر هم قطعا در برابر ژاپنی ها کیفیت ساخت به مراتب پایین تری دارن

    موافقم 15
    مخالفم 14
  12. holbay با کاربرات ۴ دهنه

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (635 ديدگاه)

    کاربران فقط به خاطر نام و قدمت جیپ رای دادن و راحت گول مطالب دروغین سایت ها رو تارنماهای ایرانی وخارجی که گفتن کابین نیسان قدیمیه رو خوردن در صورتی که نیسان کابین بروزی داره و آینده نگرانه کابین جیپ به نظر شخصی من که کلی دیسلایک می خورم ساده است و در حد داستر با همان پلاستیک خشک چرم مصنوعی چرمی که در ساخت ماشین های سمند پارس استفاده میشه

    موافقم 13
    مخالفم 20
    1. پویا

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (447 ديدگاه)

      نفس عمیق بکش

      موافقم 2
      مخالفم 0
    2. عاشق پدال

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (259 ديدگاه)

      به قول ما شمالیا خااااا
      . خاااا
      خخااااا
      . بابا تو خوبی و نیسان

      موافقم 2
      مخالفم 0
    3. holbay با کاربرات ۴ دهنه

      ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (635 ديدگاه)

      من ده تا دیس گرفتم اما فقط شوخی بود همین جیپ رو مسخره نکردم

      موافقم 1
      مخالفم 0
  13. ایلیا

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    دوست عزیز بهتره اینو بدونی که فقط شوآف و حرف نیست برو تو اینترنت و فیلم های کیفیت متریال و لوکس بودن گرند واگنییر و بقیه خودروهای جیپ رو ببین بعدشم اگه کیفیتش مثل سمند و داستر باشه 😂😂که من احساس میکنم برای شوخی و اغراق گفتید اصلا فروش نمیرفت محصولا جیپ ، نهایتا با همه شوآف و قدمت و نام جیپ نهایتا هزارتا فروش میکرد کل کمپانی جیپ .

    موافقم 7
    مخالفم 1
  14. Yasin

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (243 ديدگاه)

    نیسان تو اکثر موارد بهتره

    موافقم 12
    مخالفم 5
  15. Kato

    ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (449 ديدگاه)

    فقط آرمادا

    از هر لحاظ بهتره

    به امار فروش هم دقت کنید…

    موافقم 8
    مخالفم 3
  16. ELX

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من اول میخواستم به جیپ رای بدم ولی نیسان تو بعضی از چیز ها بهتره و مخصوصاً قیمت فوق العاده نیسان

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا