کیا

کیا EV6 برقی بالاترین امتیازهای ایمنی را در تست‌های تصادف کسب کرد

کیا EV6 برقی بالاترین امتیازهای ایمنی را در تست‌های تصادف موسسه ایمنی IIHS کسب کرد. این خودروی بدون آلایندگی سومین خودروی کیا پس از K5 و استینگر است که توانسته بالاترین امتیاز ایمنی یعنی +Top Safety Pick را به دست می‌آورد.

EV6 ۲۰۲۳ در تمامی شش تست تصادف IIHS رتبه‌بندی خوب را کسب کرده است. از جمله این تست‌ها می‌توان به اورلپ سمت راننده کوچک، اورلپ سمت سرنشین کوچک، اورلپ جلوی متوسط، استحکام پروفایل جانبی و سقف و نهایتاً تست‌های حفاظت از سر اشاره کرد. خودروی برقی کیا حتی در بخش سیستم‌های پیشگیری از تصادف جلو امتیاز عالی را به دست آورده و چراغ‌های جلوی استاندارد آن نیز امتیاز خوب را کسب کرده‌اند.

کیا EV6 برقی در مدل ۲۰۲۳ خود دیگر با تریم پایه قبلی عرضه نمی‌شود و بجای آن تریم جدید ویند وجود دارد که به‌صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک عرضه خواهد شد. ارزان‌ترین مدل موجود برای سال ۲۰۲۳ از نوع ویند دیفرانسیل عقب است که ۴۹۷۹۵ دلار قیمت دارد. این در حالی است که‌ تریم پایه سال ۲۰۲۲ با قیمت ۴۲۶۹۵ دلار عرضه می‌شد.

دیگر عضو جدید خانواده کیا EV6 برقی در سال ۲۰۲۳ با نام GT شناخته می‌شود که قوی‌ترین مدل بوده و قدرت ۵۷۶ اسب بخار دارد. این مدل در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و شعاع حرکتی آن نیز توسط EPA حدود ۳۳۲ کیلومتر اعلام شده است. خودروی موردبحث هم‌اکنون دهمین محصول کیاست که یکی از دو جایزه اول IIHS را به دست می‌آورد. علاوه بر سه مدل یاد شده با امتیاز +Top Safety Pick، خودروهای تلوراید، سورنتو، سلتوس، کارنیوال، اسپورتیج و سول توانسته‌اند امتیاز Top Safety Pick را کسب کنند. قطعاً ایمنی یکی از اولویت‌های اصلی خریداران خودرو در بازارهای جهانی بوده و کره‌ای‌ها نیز به‌درستی این موضوع را درک کرده‌اند. به همین خاطر است که اکثر محصولات هیوندای و کیا دارای بالاترین امتیازهای ایمنی در سخت‌ترین تست‌های تصادف هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۲۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3455 ديدگاه)

    میگن تو آمریکا همه گفتن تنها رقیب تسلا ۳ همین ماشینه که هم جادارتره هم خوشگلتره

    موافقم 40
    مخالفم 7
    1. پیام

      ۲۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1393 ديدگاه)

      الان میان میگن هیوندای پول داده 😂😂😂😂

      موافقم 29
      مخالفم 6
    2. داود

      ۲۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (198 ديدگاه)

      حتما به IIHS پول دادن. کیا در این حد نیست اسپورتیج اینجا گفته نمره خوبی گرفته ولی تو آدرس https://www.pedal.ir/chinese/jac-e10x-gets-zero-stars-in-latin-ncap-crash-test/ گفته بهتر از جک ( صفر ستاره) ظاهر شده و سه ستاره گرفته یعنی اسپورتیج درحد ۲۰۶ فرانسوی( چهار ستاره) سی سال پیش هم نیست .نتیجه گیری یعنی کره به چین هم نخواهد رسید چه برسه به آلمان و ژاپن و امریکا.فقط مثل جام جهانی ۲۰۰۲ همه را خریده.

      موافقم 3
      مخالفم 11
  2. محمدرضا

    ۲۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1064 ديدگاه)

    به IIHS پول داده
    آپشن در رفتن چرخ هم نداره

    موافقم 16
    مخالفم 28
    1. حسین

      ۲۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1066 ديدگاه)

      NHTSA خطاب به مالکان خودورهای کیا هیوندای:
      خودروهاتون رو خاموش کنید و در یک مکان امن دور از خیابان های شلوغ و مناطق مسکونی پارک کنید 😂😂 داعش هم نمی تونه مسئولیت بمب های ساعتی هیوندا رو گردن بگیره

      موافقم 14
      مخالفم 23
    2. پیام

      ۲۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1393 ديدگاه)

      اتفاقا اون ماشینای ژاپنی بودن که بیشترین آپشنشون شیشه بالابر برقی بود! مثل نیسان تینا!

      موافقم 10
      مخالفم 7
  3. مجتبی .

    ۲۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    تاهمین چند ماه پیش کامنتهای دوستان کلی مطلب آموزشی داشت ولی حالا یجور عقده گشایی و پر ازاراجیف شده. بااینکه طرفدار کره ایها نیستم ولی دمش گرم هرکمپانی که روی ایمنی کاربیشتری انجام بده واقعا شایسته تشویقه.

    موافقم 39
    مخالفم 2
    1. phonix

      ۲۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1797 ديدگاه)

      همین الان هم هست
      فقط چون اقا ایمان یکم عادت دارن دیر میان کامنت میزارن دریگیری ها و بحث های ما دور از دید عموم میشه تو دو روز فکر کنم در مجموع هشت یا ده کامنت نزدیک 5 یا 6 تا لینک مقاله علمی و اطلاعات رد و بدل شده البته اگر عزیز زحمت بکشن بخونن عالی میشه
      نقطه نظر ها واقعا مختلفه نه اقا ایمان؟

      موافقم 6
      مخالفم 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا