کیا

معرفی رسمی کیا K4، جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچبک

کیا K4 به‌عنوان جایگزین سراتو در نسخه‌های سدان و هاچ‌بک از نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۴ با پیشرانه‌های تنفس طبیعی و توربو راهی بازار خواهد شد.

درحالی‌که چند روز پیش تصاویر کیا K4 منتشر شد، حالا این خودرو رسماً در نمایشگاه نیویورک رونمایی شده است. این یک سدان کامپکت است که جایگزین سراتو یا فورته خواهد شد و از سیستم نام‌گذاری جدید کیا استفاده می‌کند. این ماشین در ایالات‌متحده با دو پیشرانهٔ چهار سیلندر عرضه خواهد شد. موتور پایه یک نمونهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی است که ۱۴۹ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما می‌توانند موتور ۱.۶ لیتری توربو را با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور انتخاب کنند که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک متصل می‌شود.

در طراحی بیرونی K4 الهام گیری از کراس‌اوور الکتریکی EV9 مشهود است. طراحان همچنین برای این ماشین فرم فست‌بک را در نظر گرفته‌اند اما این به قیمت کاهش فضای داخلی تمام نشده است زیرا سدان جدید کیا با ۴,۷۰۹ میلی‌متر طول و ۱,۸۴۹ میلی‌متر عرض، بزرگ‌ترین خودرو در کلاس سدان‌های کامپکت محسوب می‌شود. این موضوع فضای کابین K4 را نسبت به سراتو افزایش داده است. کیا همچنین برای کسانی که خواهان ظاهر اسپرت‌تری هستند دو تیپ GT-Line و GT-Line Turbo را تدارک دیده است که در بیرون از ویژگی‌های منحصربه‌فردی مثل‌ تریم مشکی براق، رینگ‌های ۱۸ اینچی، زه کرومی مات روی خط کمر و قاب مشکی برای آینه‌های جانبی بهره می‌برند. این دو تیپ همچنین در عقب به تعلیق چند اتصالی مجهز هستند که باعث بهبود هندلینگ می‌شود.

نمونه‌هایی که به رینگ‌های ۱۸ اینچی مجهز هستند برای کاهش سروصدا از لاستیک‌های آکوستیک بهره می‌برند درحالی‌که تمام تیپ‌ها به‌صورت استاندارد به شیشهٔ جلوی آکوستیک هم مجهز هستند. همچنین در داخل هم خریداران از دو نمایشگر یکپارچه با مجموع اندازهٔ ۳۰ اینچی بهره‌مند می‌شوند. اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، قابلیت به‌روزرسانی از راه دور و دستیار صوتی Hey Kia هم از دیگر ویژگی‌های این سدان جدید کره‌ای هستند.

کیا همچنین به ایمنی K4 هم توجه داشته و سیستم‌های ایمنی فعال زیادی مثل دستیار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی و سیستم پیشگیری از برخورد را برای آن ارائه کرده است. علاوه بر این، سیستم دستیار فرمان هم قابل سفارش خواهد بود که در صورت تشخیص امکان تصادف، با چرخاندن خودکار فرمان خودرو را به سمت فضای آزاد هدایت می‌کند. مجموعاً ۲۹ سیستم کمک‌رانندهٔ مختلف برای این ماشین ارائه می‌شود درحالی‌که در بخش ایمنی غیرفعال هم به‌صورت استاندارد از هشت ایربگ بهره می‌برد. کیا K4 در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۴ با گارانتی ۱۰ ساله راهی بازار آمریکا خواهد شد.

کیا K4 هاچ‌بک

کیا در نمایشگاه نیویورک علاوه بر معرفی سدان K4، در اقدامی غیرمنتظره تیزر نسخهٔ هاچ‌بک این خودرو را هم منتشر کرده است. شرکت کره‌ای فعلاً جزئیاتی در مورد K4 هاچ‌بک منتشر نکرده اما این مدل قرار است به‌زودی در نیمهٔ دوم سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود. کیا به عرضهٔ این ماشین در ایالات‌متحده هم اشاره کرده است و احتمالاً با همان پیشرانه‌های نسخهٔ سدان ارائه خواهد شد. K4 هاچ‌بک در طراحی بیرونی هم به‌جز خط سقف متفاوت و حذف صندوق تفاوت دیگری با همتای سدان خود ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. هرمز

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    بسیار زیباست

    موافقم 13
    مخالفم 8
    1. MehdiTurbo

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1942 ديدگاه)

      طراحی بیرونیش سلیقه ای
      من خودم طراحی بیرونی دو نسل قبل سراتو یعنی اخرین نسلی که اومد تو ایران بسیار دوست داشتمذبه نظرم زیبا ترین نسل سراتو بود و واقعا از لحاظ طراحی نسبت به سیویک و کرولا خیلی سر تر بود تو این نسل طراحی بیرونیش سلیقه ای
      ولی طراحی داخلی داشبوردش یه چرم اضافه کنی تمام قسمتای پلاستیک چرم دوزی کنی قشنگ میشه یه خودروی لوکس سه چهار سال پیش با این امکانات تجهیزاتی که داره تازه سدانم نیس یعنی این تجهیزات این طراحی کابین برای یه خودروی زیر اقتصادی عالی
      بهترینا اول از همه مزدا برای من بعدم این چون من اولین چیزی که برام مهم طراحی کابین حتی بیرونشم نه ولی کابین بیشترین فضایی که راننده باهاش درگیر برای خودروی شهریم کسی دنبال پیست نیس واسه همین اصلا خودروهایی مثل تسلا با اون سبک طراحی که اخیرا همه بهش رو اوردن برایذسود اوری بیشتر حتی کادیلاک اسکالید نسل جدید بنز و بی ام و و … را دوست ندارم
      فعلا مزدا و نیسان و کیا و هیوندا و ائودی و پورش و …
      حتی فورد و لینکلن که یه خودرو جدید داد جدیدترینش زدن جاده خاکی

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. زیزیگولو

        ۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (4693 ديدگاه)

        به نظر من این زیباتره و در واقع با نگاه به این ماشین نسل قبلی سراتو کاملاً از رده خارج به نظر میرسه

        موافقم 10
        مخالفم 4
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۹ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (10156 ديدگاه)

          حقیقتاً درکِ این طراحی سختِ ، نه میشه گفت خوبه نه بد !
          رندرهاشو که چند روز پیش گذاشتن جذابتر بود ، برید خودتون ببینید!!!

          واقعاً چرا کسی باید قیدِ کرولا سیویک مزدا3 را بزنه و این عجیب‌الخلقه رو بخره!!!

          به یه نتیجه رسیدم که شاید واقعاً کره فقط باید کپی کنه تا به چشم بیاد و هر طرحی از خودش در این مدت دروَکَرده ، فاجعه بوده ، سانتافه‌ی جدید که دیگه نورِ اَلا نورِ !!!

          موافقم 7
          مخالفم 8
        2. زیزیگولو

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (4693 ديدگاه)

          آره نوید به نظر منم سانتافه جدید خیلی زشته

          موافقم 3
          مخالفم 2
        3. net

          ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
          سوابق: (3102 ديدگاه)

          نوید درست میگه چند سالی هست کیا به بن بست طراحی بیرونی خورده

          موافقم 3
          مخالفم 3
    2. پیام

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1474 ديدگاه)

      کلا کره اینقدر خوب طراحی میکنه که وقتی ماشینای ارزون‌ترش رو بیرون میده، ماشینای سال قبل از جلوی چشم می افتن!

      موافقم 5
      مخالفم 10
      1. No BTS

        ۹ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        موتور ترند تیتر خیلی جالبی برای اون نسخه هاچبک زده :
        2025 Kia K4 in Photos: The Loud New Civic-Chasing Compact From Every Angle

        سنگ محک رو سیویک در نظر گرفته که این بیچاره به دنبالشه :)

        موافقم 8
        مخالفم 2
    3. ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2968 ديدگاه)

      یه نوع کیا K4 هست جلوش شبیه KMC😐

      موافقم 11
      مخالفم 1
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (921 ديدگاه)

    طراحیشو سلیقه ای دوست ندارم اما خیلی برام قابل تحمل تر از طراحی های هیوندای

    موافقم 11
    مخالفم 0
  3. eternal

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    پشتش چرا اینجوریه…..

    موافقم 12
    مخالفم 2
    1. ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2968 ديدگاه)

      شبیه موزه

      موافقم 9
      مخالفم 2
  4. رامتین

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3036 ديدگاه)

    بنظرم اگر به شکل مجزا به بخشهای مختلف این خودرو نگاه کنیم زیباست. یعنی چراغ جلو، نمای پشت و کابین. اما ایراد زمانی هست که به کلیت خودرو ببینیم. یعنی از نظر هندسی. قوس سقف، فاصله درجلو تا صندوق، خود در که چون کوپه هست باید بزرگتر طراحی میشد و… در کل من زیاد نپسندیدم و با اختلاف k5 را انتخاب میکنم‌

    موافقم 11
    مخالفم 1
  5. جرمی کلارکسون

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    دستگیره در عقب کجاست؟
    گیربکسش هم که CVT عه

    موافقم 8
    مخالفم 0
    1. 𝐀𝐥𝐢

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (921 ديدگاه)

      دستگیره در عقب مثل نیسان جوک رو شیشه عقب قرار داره

      موافقم 8
      مخالفم 1
      1. جرمی کلارکسون

        ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (262 ديدگاه)

        دستگیره رو میزاشتن رو سقف
        سانروف رو میزاشتن کف ماشین

        موافقم 4
        مخالفم 0
    2. ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2968 ديدگاه)

      😂💔

      موافقم 8
      مخالفم 1
  6. blackwing

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (846 ديدگاه)

    این کیا و هم رده‌های جهانیش میتونست جایگزین حلب‌هایی مثل سورن ، پارس ، دنا ، ۴۰۵ و… باشه

    تو امارات و قطر و کویت اینا رو به عنوان زیرپایی استفاده میکنن اما اینجا هنوز یه پیکان وانت میبینی که شاسی خم خورده ، تمام اتاق داغون شده . زیر در تا بالا پوسیده ، یه راننده خسته نشسته میکه دمپایی کهنه… 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

    موافقم 10
    مخالفم 3
    1. ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2968 ديدگاه)

      روزای جمعه هم بیدارمون میکنن من چی بگم اعصاب ندارم 🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤬

      موافقم 6
      مخالفم 0
  7. مهدی

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (164 ديدگاه)

    این دسته دنده به کابین مدرنش نمیاد.

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Ehsan

      ۹ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (526 ديدگاه)

      اتفاقا مدرن بودن هیچ ربطی به دنده دکمه ای و تاچ نداره
      اینطور که فیزیکی باشه خیلی بهتره

      موافقم 3
      مخالفم 7
  8. Ehsan

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (526 ديدگاه)

    خیلی شیک شده.واقعا سرتره نسل قبله
    خیلی خوبه که دسته دنده داره و دکمه ای نیست

    موافقم 1
    مخالفم 9
  9. رهام

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (32 ديدگاه)

    ما بیچاره الان دوباره باید دعوای ژاپن فنا و کره فنا را ببینیم

    موافقم 4
    مخالفم 1
  10. JUST GERMANY

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1428 ديدگاه)

    تو کره از سر ماشین شروع میکنن طراحی و …
    تا بیان برسن عقب وقت و بودجه تمام میشه !!!
    هم سانتافه هم این عقبش و خیلی نا موزون در آوردن.
    اینو بیش از حد فضایی و حجم دار طراحی کردن. وقتی این طراحی باشه بنظرم تر میزنن به نسل بعدی اپتیما که هماهنگی و رعایت کنن!!!

    موافقم 5
    مخالفم 2
  11. شهرام

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    گلگیر عقبش جوریه انگار شلوارش گشاد هست .

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. ممدقلی

    ۹ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (71 ديدگاه)

    از پشت شبیه جلو میمونه

    موافقم 2
    مخالفم 0
  13. RAM1500TRX

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (182 ديدگاه)

    با گارانتی ۱۰ ساله 😮😮😮😦😦😦
    دمش گرم بابا👍👍👍👌👌👌

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا