کیاهیوندای

مشکلات فنی در موتور خودروهای هیوندای و کیا همچنان ادامه دارد

با وجود فراخوان خودرو هیوندای و کیا طی سال‌های گذشته به منظور رفع عیوب موتور محصولات، شکایات جدیدی علیه این دو خودروساز مطرح شده است که نشان می‌دهد مشکلات موتورهای تتا (Theta) همچنان ادامه دارد.

در تاریخ طولانی نبردهای حقوقی مربوط به موتور در قالب فراخوان خودرو، دادخواست‌های مالکیت فردی و شکایت جمعی، موارد زیادی وجود دارد که پای شرکت‌های خودروسازی را به دادگاه باز می‌کند. به گزارش thetruthaboutcars، در جدیدترین مورد، هیوندای و کیا گرفتار شکایت جمعی برخی از مشتریان شده‌اند. این بار فهرست خودروهای آسیب‌دیده بسیار بزرگ‌تر از موارد قبلی است. به نظر می‌رسد که اکنون با توجه به مشکلات اصلی موتور در خودروهای هیوندای و کیا، شکایت‌ها حدود بیشتر از یک دهه طول کشیده‌اند.

مسائل مربوط به موتورهای مدرن هیوندای و کیا مدل ۲۰۱۵ و سوناتا در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ است. یک شکایت جمعی در ماه مه سال ۲۰۱۵ ادعا کرد که موتور تتا در سوناتا معیوب بوده است. به طور خاص، ادعا شده است که نسخه ۲/۴ لیتری موتور تتا ۲ از مشکل یاتاقان شاتون رنج می‌برد.

یاتاقان‌ها در این موتور دچار مشکل هستند و پلیسه‌های ریزی را به داخل روغن موتور می‌فرسند و باعث ایجاد عیب در موتور می‌شوند. در پرونده شاکی، هیوندای سوناتا هنوز هم تحت پوشش گارانتی قرار داشت که موتور توقیف شد اما فروشنده از تعویض موتور تحت پوشش گارانتی خودداری کرد.

هیوندای کیا / Hyundai Kia در جاده

تا سپتامبر ۲۰۱۵ هیوندای اقدام جدی برای پیگیری این مشکل انجام نداد و حدود ۴۷۰،۰۰۰ دستگاه از سوناتاهای مدل ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ را که دارای موتور ۲ یا ۲/۴ لیتری تتا II بودند، فراخوانی کرد. هیوندای اعتراف کرد که مشکلات مربوط به فرآیند تولید موتورها بقایای فلزی را در اطراف میل‌لنگ بر جای می‌گذارد، که باعث ایجاد مشکلات جریان روغن می‌شود. این فلزات با روغن مخلوط شده و باعث آسیب یا خرابی یاتاقان شاتون می‌شوند. هیوندای این مشکل را به فرآیند غوطه‌وری (معمولاً الکتروشیمیایی) که برای از بین بردن زباله‌های تولیدی از میل‌لنگ استفاده می‌شود، ارتباط داد.

دومین مشکل در موتور تتا II در سال ۲۰۱۶ گزارش شد. در این شکایت جمعی مشکلاتی در کیا اپتیما مدل سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴، کیا اسپرتیج مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ و کیا سورنتو مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ ادعا شده است. این خودروها مجهز به موتورهای ۲ و ۲/۴ لیتری تتا II با سیستم تزریق مستقیم (GDI) بودند. در این دادخواست ادعا شده که سیستم تزریق سوخت خودرو دارای نقص ذاتی است که باعث محدودیت جریان روغن در یاتاقان شاتون و سایر قسمت‌های موتور ( که واقعاً به روغن احتیاج دارند) می‌شود.

در شکایت گفته شده است که محدودیت روغن موتور باعث ایجاد مشکلاتی در دوره گارانتی خودروهای کیا مورد نظر یا اندکی پس از انقضای آن می‌شود. کاهش میزان روغن باعث ایجاد عیب در موتور یا متوقف شدن کامل موتور (معمولاً در حین حرکت) می‌شود. در این پرونده ادعا شده است که هیوندای و کیا درباره‌ی مشکلات مربوط به موتور از منابع مختلف داخلی و خارجی آگاهی دارند اما از انجام فراخوان خودرو خودداری کرده‌اند. علاوه بر این، ادعا شد که این شرکت از بازپرداخت وجوه مالکانی که موتورهای خود را تعمیر یا تعویض کرده‌اند، خودداری کرد.

در حالی که هیوندای هنوز اعتراف نکرده بود مشکلی در موتورها وجود دارد، یکی از مهندسان هیوندای با NHTSA مکالمه داشت. این شخص در آگوست سال ۲۰۱۶ به نهادی دولتی NHTSA گفت هیوندای از این موضوع آگاه است که مشکلاتی در موتور تتا ۲ وجود دارد که باعث ایجاد کوبش در موتور و سایر صداهای ناهنجار و همچنین از دست دادن قدرت می‌شود. این کارمند یکی از باسابقه‌ترین افراد در هیوندای کره به شمار می‌رفت و ۲۵ سال در آن‌جا کار کرده بود.

هیوندای کیا / Hyundai Kia شاسی بلند

هیوندای با فرستادن این مهندس به کمیته انضباطی داخلی خود به این اظهارات پاسخ داد. این شرکت همچنین شکایتی در دادگاه منطقه مرکزی سئول ثبت و ادعا کرد که کارمند موردنظر اطلاعات مخفی شرکت را برای NHTSA فاش کرده است.

در حالی که دادخواست دوم ایالات متحده در حال انجام بود، هیوندای از گسترش فراخوان موتور تتا II ساخت سال ۲۰۱۵ خبر داد که شامل بیش از ۵۷۲،۰۰۰ دستگاه خودرو (تعداد کل ۱،۰۴۲،۰۰۰ دستگاه) می‌شد. این فراخوان گسترده شامل هیوندای سوناتا و سانتافه مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ بود. هیوندای اعلام کرد که موتورها همان مشکلات قبلی سوناتا را دارند.

کیا فراخوان خود را در اوایل سال ۲۰۱۷ انجام داد و تقریباً در همان زمان فراخوان موتور تتا ۲ گسترش یافت. به گفته‌ی مسئولان کیا، خودروهای کیا اپتیما مدل سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴، سورنتو مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ و اسپرتیج مدل سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ در این فراخوان وجود داشتند. این نمونه‌های خاص از موتور تتا در یاتاقان‌های موتور دچار مشکلی بودند. یاتاقان این موتورها به سرعت ساییده شده و باعث ایجاد عیوب مختلف در موتور می‌شد. کیا در توضیح تأخیر آغاز فراخوان خودرو اظهار داشت که موتورهای تتا ۲ خود را در خط تولید متفاوتی نسبت به موتورهای هیوندای می‌سازد و آن‌ها مشکلات یاتاقان متفاوتی نسبت به عیوب موتورهای ساخت هیوندای دارند که ربطی به ساییدگی قطعات ندارد.

با این حال، اقدامات حقوقی بیشتری علیه هیوندای و کیا در آوریل سال ۲۰۱۸ با ارائه‌ی دادخواستی کاملاً جدید علیه موتور تتا ۲ انجام شد. این پرونده به مشکل تزریق سوخت متفاوتی نسبت به مشکلات موتورهای سال ۲۰۱۶ اشاره داشت. پرونده موردنظر در سال ۲۰۱۶ توسط مالک کیا سورنتو ۲۰۱۵ مطرح شد و خودرو مشکل موتوری داشت. در این پرونده، هنگامی که خودرو با موتور معیوب به نمایندگی آورده شد، تکنسین نمایندگی به مشتری گفت که آن‌ها معتقد هستند روغن موتور تعویض نشده است.

کیا ادعای گارانتی موتور را رد کرد و نمایندگی موتوری بازسازی شده را با قیمت ۶۰۰۰ دلار به مشتری فروخت. پس از آن شکایت مطرح شد و شاکی ادعا کرد که سیستم تزریق مستقیم سوخت در موتور تتا ۲ باعث تجمع روغن و سایر مواد شیمیایی در سوپاپ‌های ورودی شده است. گفته می‌شود که انباشته شدن این مواد، قدرت موتور را کاهش داده و در نهایت از سوپاپ‌ها جدا شده است.

هیوندای کیا / Hyundai Kia آبی

در ادامه مواد انباشته‌شده روی سرسیلندر قرار گرفته و سپس به پیستون‌ها و رینگ‌های پیستون رسید. اصطکاک اضافی باعث خراشیدن سطح سیلندر و آسیب ناشی از تجمع اضافی مواد شد. این تجمع مواد در نهایت به لجن تبدیل شد که موتور را معیوب کرد. شاکی مدعی شد که هیوندای و کیا از مشکل لجن روغن مطلع بوده‌اند، اما علت آن را استفاده از فیلتر روغن دست دوم خریداری شده از یک مغازه تعویض روغنی مستقل می‌دانند.

سورنتو ۲۰۱۶ مورد بحث در جدیدترین شکایت جمعی برای موتور تتا ۲ گنجانده شده است، اما این مورد دامنه شکایت را به خانواده موتورهای دیگر شرکت‌های هیوندای و کیا نیز افزایش می‌دهد. این شکایت که در مارس ۲۰۲۲ ارائه شد، ادعا می‌کند که موتورهای خانواده‌های تتا، لامبدا، گاما، کاپا و نو همگی معیوب هستند و روغن زیادی مصرف می‌کنند.

سال‌های مدل تحت پوشش این کلاس از موتورها بین ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۱ است و تقریباً شامل همه خودروهایی است که هیوندای و کیا در این بازه زمانی فروخته‌اند. این دادخواست می‌گوید همه‌ی موتورها بیش از حد روغن مصرف می‌کنند و مالکان را ملزم می‌کند که سطح روغن موتور خود را دائما بررسی کنند. در این شکایت آمده است روغن باید بیشتر از آن‌چه در کتابچه راهنمای مالک اشاره شده، به این موتورها اضافه شود. علاوه بر مصرف زیاد روغن، روغن به قسمت‌هایی از موتورها نفوذ می‌کند که نباید در آن‌ها نفوذ کند و باقیمانده‌های روغن حاصله به قسمت‌های داخلی و اگزوز موتور آسیب می‌زند و به این معنی است که موتورها به درستی کار نمی‌کنند.

گفته می‌شود، مسائلی مانند تجمع کربن، رسوبات لجنی روغن و فرسودگی قطعات موتور در نهایت منجر به بازسازی یا تعویض پرهزینه موتور می‌شود. در این شکایت، ادعا شده است که هیوندای و کیا ادعاهای گارانتی موتورها را در صورتی که مالک نتواند سوابق تعمیر و نگهداری خودرو خود را ارائه کند، رعایت نکرده‌اند. علاوه بر این، فروشندگان حتی در صورت وقوع، میزان مصرف روغن خودروها را به مشتریان نمی‌گویند، بلکه از مالک می‌خواهند تا آزمایش‌های طولانی‌مدت مصرف روغن را طی هزاران مایل انجام دهند.

هیوندای کیا / Hyundai Kia در برف

هشت شاکی در شکایت جمعی ۲۰۲۲ از ایالت‌های مختلف در سراسر کشور آمریکا حضور دارند. هر کدام از آن‌ها مدل‌های مختلفی از خودروهای هیوندای و کیا دارند و ادعا کرده‌اند روغن زیادی مصرف می‌کنند. شاکیان می‌گویند هیوندای و کیا نمی‌توانند مصرف بالای روغن موتور را به منظور جلب رضایت مشتریان تعمیر کنند و این شرکت به مالکانی که باید دائماً روغن را در موتورهای خود بریزند، غرامت پرداخت نکرده است.

اخیراً، یک شکایت جمعی دیگر توسط مشتریان کانادایی که ادعا می‌کنند مصرف روغن موتور خودرو به شکایت ایالات متحده شباهت دارد، ثبت شده است. فهرست مدل‌های این پرونده بسیار شبیه به مدلی است که در بالا اشاره کردیم. شکایت شهروندان کانادایی هنوز جدید است و در ژوئیه ۲۰۲۲ ثبت شد. اگر فراخوانی برای رفع این عیوب انجام شود، حدود ۱۵ میلیون خودرو را تنها در ایالات متحده شامل می‌شود.

سخنگوی هیوندای در واکنش به این شکایت جدید پاسخ داد:

هم‌اکنون ما نمی‌توانیم درباره‌ی دعاوی در حال انتظار اظهار نظر کنیم.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
thetruthaboutcars
بیمه بازار

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. Mahdi911turbos

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (73 ديدگاه)

    جنگ جهانی سوم رو تا چند دقیقه دیگه شاهد خواهیم بود

    موافقم ۸۴
    مخالفم ۶
    1. کیان

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1100 ديدگاه)

      این واقعا نه تنها بد نیست بلکه عادی هم هست
      پدال اینقدر خبر تکراری کار نکن خسته شدیم آنقدر این خبر و خوندیم

      موافقم ۴۱
      مخالفم ۲۹
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۳ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (8197 ديدگاه)

        از قدیم گفتن سلام کردن ثواب داره !
        اومدم یه سلام کنم ، اونی که باید ، خودش علیک میده😂👋🏻 !
        سلام دلاوران !
        اونی که خودروشناس و خودروسوار باشه ، خودش میفهمه به چی میگن ماشین و چی میگن خودرو !
        ماشین رو که همه میسازند ، اما خودرو ساختن کار هر کَس نیست ، گاو نر میخواهدو مرد کوهن !

        موافقم ۳۹
        مخالفم ۹
    2. miladzm

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (316 ديدگاه)

      این بولوف های رسانه ای به هیچ وجه تکرار میکنم به هیچ وجه توی دنیای واقعی وجود خارجی نداره. اتفاقا موتور های سری تتا از نظر راندمان و کشش و دوام اگه بی نظیر هم نباشن کم نظیرن .
      دوام بلوکشون هم در رده قیمتیشون خوبه و میتونن تیون خور خوبی هم داشته باشن و دیدم که با ریمپ و چندین تغییر کوچیک کلی اسب ازش گرفتن . الان این همه سانتافه و اسپورتیج و توسان زیبا و با ابهت توی خیابون تردد دارن یعنی پس موتور همشون مشکل داره ؟ پسچجوری راه میرن ؟
      کلی سانتافه بالای ۲۵۰ تا کارکرد داریم که انجیناشون عین ساعت دارن کار میکنه
      این اسپورتیج ها چون انجیناشون به شدت پر کشش و خوش صدا هستن راننده ها حدالامکان بهشون میگازونن ولی انجیناشون مثل شیر کار میکنه !
      در آخر اینکه بازار برنده اصلی رو تعیین میکنه و گروه کیا هیوندای چهاریمن خودروساز پرفروش دنیا شدن
      در کشور خودمون هم که میبینیم مردم خودرو های کره ای رو به انواع محصولات از کشور های دیگه که نمیخوام اسم ببرم ترجیح میدن و سوار میشن .
      بار ها گفتم بارم میگم کره در کنار آمریکا و آلمان در اوج قله های افتخار صنعت خودروسازی اند .
      جوایز و تحسین هایی که کره ای ها در سال های اخیر کسب کردن واقعا جایی برای حرف باقی نمیزاره .

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱۰۷
      1. Hadi

        ۲۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (402 ديدگاه)

        اسپورتیج پر کشش و خوش صدا؟ مثل شیر؟؟
        متاسفانه با خبر شدیم که لکسس LFA سیگاری شد 🚬…

        موافقم ۲۸
        مخالفم ۴
      2. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۲۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (678 ديدگاه)

        مثل شیر می گازونن ولی مثل گربه میرن تعمیر گاه

        موافقم ۲۲
        مخالفم ۱
    3. امیر

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (154 ديدگاه)

      مهندس miladzm که همیشه به کامنت اول ریپ میزد نظری در این مورد ندارن ؟ 😂😂

      موافقم ۳۸
      مخالفم ۳
  2. امیر

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (50 ديدگاه)

    😂😂😂

    موافقم ۷
    مخالفم ۱
  3. کافر مقدس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1566 ديدگاه)

    دقت کردید هیج خبری از فراخوان خودروهای چینی در اخبار خودرو از نوع ایرانی وجود نداره :) نیست که خیلی فنی هستن و متریال خوبی دارن فراخوان لازم نداره خودرو چینی و ایرانی بر خلاف کل دنیا

    موافقم ۶
    مخالفم ۹
    1. حامد

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      چونکه درآمد اعضای پدال از تبلیغ ات اشغالای چینی هست

      موافقم ۸
      مخالفم ۹
    2. کرگدن باواریا

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (439 ديدگاه)

      چینی آخه کجا فروش نسبتا بالای هیوندای رو داشته که فراخوان هم داشته باشه ؛ سالی ۲ نفر اونم ملّیت چینی ؛ چینی میخره همون خراب بشه فراخوان لازم نیست زنگ میزنن میگن بیا درستش کنیم

      موافقم ۱۲
      مخالفم ۲
  4. کافر مقدس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1566 ديدگاه)

    هشت شاکی در شکایت جمعی

    هشتا کلا ؟ برای هشت تا دادگاه میذارن دمشون گرم اینجا یه قطار آدم جلو سایپا و ایران خودرو گاز فلفل میخورن :)

    موافقم ۶۹
    مخالفم ۱۳
    1. phonix

      ۲۴ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (1266 ديدگاه)

      افشانه فلفلی*

      موافقم ۷
      مخالفم ۱
  5. datsun

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (2832 ديدگاه)

    اون قدیمها هم که مشکل نداشتن موتور میتسوبیشی بود حالا فهمیدین چرا هیوندا سریع دنبال الکتریکی سازی رفت چون تو درون سوزها هیچی نبود.

    موافقم ۹۶
    مخالفم ۱۴
  6. امیر

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (154 ديدگاه)

    تمومی نداره 😂😂😂😂😂😂

    موافقم ۵۰
    مخالفم ۱
  7. بهنام

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (477 ديدگاه)

    بعضیا فن این آشغالا هم هستن این بده .

    موافقم ۶۸
    مخالفم ۱۲
    1. RNRN

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (10 ديدگاه)

      داداش پژو پارس فن داره، چه برسه به هیوندای و کیا

      موافقم ۲۵
      مخالفم ۲
    2. رضا

      ۲۵ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      اینایی که بهشون صفت آشغال دادی نه در دسترس منه نه تو،واقع بین باش و چرت و پرت نگو

      موافقم ۳
      مخالفم ۸
  8. فرامرز

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    اگر فراخوانی برای رفع این عیوب انجام شود حدود ۱۵ میلیون خودرو را تنها در ایالات متحده شامل می‌شود 😳😳
    هرجا سخن از خرابی موتور خودرو باشد نام کیا و هیوندای میدرخشد
    دمتون گرم بابا با اینهمه ادعای توو خالی
    بازم گلی به جمال چینی ها

    موافقم ۶۶
    مخالفم ۱۴
  9. بهزاد

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    اگر ۱۵ میلیون فراخوان بشه با احتساب هر موتور ۶ هزار دلار جمعا ۹۰ میلیارد دلار هزینه در پی داره و در صورت وقوع این امر قطع و یقین این شرکت اعلام ورشکستگی خواهد کرد.
    همین الانم شرکت سامسونگ در معرض میلیاردها دلار جریمه به خاطر باتری های باد کرده قرار داره و فکر میکنم یک دومینو سقوط در راه داشته باشیم.
    کاهش کیفیت و قیمت برای رقابت کردن آخر سر گریبان گیره و خدا میدونه بعدها چیپ های سامسونگ که برای رقابت با TSMC ساخته میشه حاصل چه نوع فرآیند کاهش قیمتی هست و ممکنه با فاجعه روبرو بشیم چون کره ای ها آبرومندانه بازار رو ترک نمیکنن و هر جور شده میخوان باشن.

    موافقم ۴۵
    مخالفم ۵
  10. اوستا

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    راستش علت را باید در این مورد جستجو کرد که خودروهای کره ای برای دوام زیاد ساخته نمیشه و اصولا خود کمپانی هم ادعای durability رو مطرح نمیکنه
    ماشین کره ای برای کسی خوبه که زود به زود ماشین عوض میکنه
    و در نتیجه خشتک خریداران کره ای دست دوم همیشه نزد خیاط در حال تعمیر هست

    موافقم ۵۸
    مخالفم ۲
  11. یوسف

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (674 ديدگاه)

    مرده شور ببره اول هیوندا رو بعد کیا رو….. ننگ خودروسازی هستن اینا

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۱۰
  12. meysam

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (3529 ديدگاه)

    چرا آدم یه ژاپنی هم قیمت رو ول کنه بره کره ای بخره
    چه تو ایران چه خارج
    ولی تو برقیها دارن بهتر از ژاپنیها بازی میکنن (البته فعلا)

    موافقم ۵۴
    مخالفم ۳
    1. RezaRs

      ۲۳ مهر ۱۴۰۱
      سوابق: (278 ديدگاه)

      خب مثلا اقا میثم سانتافه پول نقد متحرکه رافور فروشش سختره ولی کسی که میخواد بخره نگهداره قطعا پیشنهاد میشه رافور بخره اگه با فیسش کنار میاد نمیدونم فیسشو نمیتونم هضم کنم

      موافقم ۱۱
      مخالفم ۱۹
      1. phonix

        ۲۴ مهر ۱۴۰۱
        سوابق: (1266 ديدگاه)

        اره از جلو شبیه خوکه

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  13. بیقراق

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (44 ديدگاه)

    یکی از دوستان جک جی ۵ اتومات داره. فارق از همه بدی هاش. انصافاً موتور ۱.۸ لیتری میتسوبیشی خیلی توپی داره و تنها نقطه قوت بعضی از چینی ها همین موتورهای تحت لیسانس میتسوبیشی هستش

    موافقم ۴۴
    مخالفم ۳
  14. Sina

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (755 ديدگاه)

    دوست ندارم از آب کل آلود ماهی گرفته بشه و بگم اره ماشین های کره ای آتاآشغالن

    من از همون اوایل که کیا هیوندای با ورود پیتر شرایر آلمانی تحولش رو شروع کرد یه جورایی ازش دفاع میکردم
    یادمه میگفتم تویوتا ماشین های زمخت بدقیافه میزنه با امکانات غارنشینی اما قیمت مناسب.(البته نظر مال اون سال هاست)
    از اونور آلمانی ها پر از امکاناتو صفحه نمایشو دوربینو قیافه شیک و اسپرتین اما خب گرونن

    حالا یه شرکتی به اسم کیا و هیوندای اومدن که ماشینهایشون مثل ژاپنی ها قیمتش مناسبه و مثل آلمانی ها شیک و اسپرتی و جوون پسندن با کلی امکانات هرچند کیفیت ژاپنی هارو ندارن ولی خب واسع مصرف کننده ای که قراره ده سال استفاده کنه خوبه و این مزیته همینم باعث شد کلی کیاهیوندای مطرح بشه

    اما الانها
    چیزی که باید قبول کرد تجربه و سابقه خودروسازیه چیزی که کیاهیوندای نداره هرچقدر هم مهندس استخدام کنی توی هر شغل و حرفه ای یه سری قلق ها و نکنته های ریز هست که همون ها تفاوت کار تورو با بقیه نشون میده ،که این مشکلات بوجود اومده نشون میده کیاهیوندای حالاحالاها به کیفیت و تخصص ژاپنی های باتجربه توی خودرو نخواهند رسید و‌کلی راه دارن کلی آزمون خطا و کسب تجربه جلوی راهشونه
    شما وقتی با یه تعمیرکار صحبت میکنی عشق مکینه موتور تویوتا را باز مکینه چونکه همه چیز مرتب و زیبا کنارهم چیده شده ولی از اونور کیاهیوندای رو یه سرهم بندی اسباب بازی طور میبینه

    موافقم ۴۷
    مخالفم ۲
  15. Kato

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (301 ديدگاه)

    😂😂😂

    و باز هم شاهکاری از کره ای های تازه به دوران رسیده…

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۴
  16. holbay با کاربرات ۴ دهنه

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (606 ديدگاه)

    اینم عکس یه نوزاد که لبخندی شیطانی زده و غذا از اطراف دهانش بیرون ریخته غذا بیسکویت هست یاد دهه شصت بخیر و شیر بطری شیشه ای راستی چقدر من نمکدون هستم این نی نی پوشک نداره و کهنه داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم ۳
    مخالفم ۱۶
  17. Mehdi

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (87 ديدگاه)

    موتور سوناتی برادر منم دو هفته پیش گیرپاچ کرد الکی الکی ۱۰۰ تومن گذاشت رو دستش
    افسوس که تو این مملکت جهل زده هیچ خدمات پس هز فروشی در دسترس نیست

    موافقم ۲۸
    مخالفم ۳
  18. samurai

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (431 ديدگاه)

    این دوتا برن تو زباله دونی کنار سانگ یانگ و دوو ..نوبت گوشی ساز بنجل سامسونگه جایی که ۹۰ درصد سود فروش گوشی مال اپل هست ۱۰ درصد مال اندروید سازا الکی نیست زاپنیا بیشتر واسه خود ژاپن گوشی میزنن سونیم واسه بعضی کشورای خاص ال جیم که داره لباسشویی و ظرفشویی و اینجور چیزا واسه کشورای عقب مونده میزنه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۵
  19. Arshia m3csl

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (218 ديدگاه)

    مثل bts میمونه دقیقا کیا و هیوندای رسانه ای و معروف ولی فاقد کیفیت و اصالت و خوب بودن ولی فولکس واگن مثل ac dc میمونه اسطوره ای و عالیه و معروف هم هست و بزرگتره فرق فولکس واگن و کیا و هیوندای همین اصالت و سابقه و کیفیته که فولکس واگن داره ولی هیوندای و کیا هیچکدوم رو نداره فولکس واگن کمپانی ای هست که همیشه عالی عملکرده و تکنولوژی بی‌نظیر داره هیوندای و کیا تا ۲۰ سال دیگه درحد فولکس واگن نیستن

    موافقم ۷
    مخالفم ۲
  20. R@min

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (490 ديدگاه)

    خیلی خوش شانسن که یه تسلایی بود و مسیر خودروسازی رو از درون سوزها تغییر داد.

    موافقم ۲۷
    مخالفم ۱
  21. SadjadArt

    ۲۳ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    کاری ندارم که چون کره این اینجورین
    در کل میخوام بگم پیشرفت فقط یه قسمت کوچیک و مشتری پسندش آپشن و متریال خوب و طراحی خوب نیست
    پیشرفت اصلی باید توی ایمنی و بعد فنی خودرو باشه، بقیه چیزا صرفا بزک کردنه
    مثل خیلی از ماشینای چینی رسما فنی تعطیل
    کره ایام خوب پیشرفت کردن ولی ساختن و حتی آپگرید کردن یه انجین یا حتی سیستم تعلیق کار هرکسی نیست.
    فرق انجینای پورشه و بنز و فراری و انجینای امریکایی و… اینجا مشخص میشه.
    شاید توی فروش چینیا و یا کره ایا جلوبزنن ولی نمیشه گفت پیشرفته ترن
    قدمت مهندسی خیلی چیز مهمیه توی صنعت

    موافقم ۹
    مخالفم ۲
  22. علی

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    مافیای واردات خودرو دودهه بازار ایران را داد دست کره ، حالا هم داده دست چین!!! لعنت خدا بهشون که فقط بفکر جیبشون هستن ،

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا