کیالامبورگینی

درگ کیا EV6 GT با لامبورگینی اونتادور SVJ با نتیجه‌ای شگفت‌آور

یک دهه پیش وقتی صحبت از خودروهای سریع می‌شد هیچ‌کس حتی به محصولات کیا فکر هم نمی‌کرد اما با الکتریکی‌سازی خودروها، زمانه تغییر کرده و اکنون در دورانی هستیم که در خط مستقیم، کیا فاصلهٔ زیادی با لامبورگینی ندارد. کارواو در جدیدترین ویدئوی خود، یک کیا EV6 GT را در برابر لامبورگینی اونتادور SVJ قرار داده است و در نگاه اول شاید رویارویی یک کراس‌اوور الکتریکی نه‌چندان گران‌قیمت با سوپرکار چند صد هزار دلاری V12 را مسخره کنید اما اگر بدانید کراس‌اوور کره‌ای‌ها گشتاور بیشتری نسبت به گاو خشمگین سنت آگاتا دارد شاید نظرتان تغییر کند.

EV6 GT از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور را تحویل چرخ‌ها می‌دهند. از سوی دیگر، اونتادور ۷۷۰ اسب بخار قدرت را از نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی خود بیرون می‌کشد که از کراس‌اوور کیا بیشتر است اما گشتاور کمتری برابر با ۷۲۰ نیوتن متر دارد. در هردو خودرو نیز نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود. البته باید توجه داشت که EV6 به خاطر باطری‌ها، به میزان قابل‌توجهی از لامبورگینی سنگین‌تر است اما در عوض از گشتاور فوری موتورهای برقی بهره می‌برد.

با آغاز درگ، کیا به لطف لانچ خوب، در ابتدا کمی جلو می‌افتد اما بااین‌حال نهایتاً اونتادور پیروز می‌شود هرچند که اختلاف خودروها در خط پایان چندان زیاد نیست. برای دور دوم اما مت واتسون سراغ خودروی الکتریکی دیگری می‌رود. این یک آئودی R-Tron GT RS است که سعی کرد اونتادور را شکست دهد اما این سدان قدرتمند آلمانی هم شکست خورد. در این درگ‌ها، SVJ مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۰.۹ ثانیه طی کرد و آئودی پس از ۱۱.۲ ثانیه به خط پایان رسید درحالی‌که کیا با ۱۱.۹ ثانیه، فاصلهٔ چندانی با آن‌ها نداشت؛ بنابراین، بله، ما در دورانی زندگی می‌کنیم که کیا در ۴۰۰ متر فقط یک ثانیه با لامبورگینی فاصله دارد.

مشخصات فنی

کیا EV6

اونتادور SVJ

آئودی RS E-Tron GT

پیشرانه الکتریکی دو موتوره ۶.۵ لیتری V12 الکتریکی دو موتوره
قدرت ۵۸۵ اسب بخار ۷۷۰ اسب بخار ۶۴۶ اسب بخار
گشتاور ۷۴۰ نیوتن متر ۷۲۰ نیوتن متر ۸۳۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۷ سرعته ISR دو سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۱۲۵ کیلوگرم ۱۳۵۰ کیلوگرم ۲۳۴۷ کیلوگرم
قیمت ۶۲,۶۴۵ پوند ۳۸۰,۰۰۰ پوند ۱۱۵,۰۰۰ پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. Alan.r

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    خب که چی؟
    درگ یه درون‌سوز با یه الکتریکی چه معنی میده؟
    حالا یه سری از طرفداران الکتریکی ها ذوق هم می‌کنن

    موافقم 88
    مخالفم 22
    1. Amir

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (121 ديدگاه)

      روزگار عجیبی داره میشه طرف با خانواده اش توی یه خودرو الکتریکی نشسته بعد یکی که توی لامبورگینی ۳۸۰۰۰۰ پوندیش نشسته رو میزنه .
      این تند رفتنا هم جذابه هم نگران کننده
      ادمیزاد واقعا میتونه تفاوت بین صفر تا صد ۳ ثانیه ای و ۱.۵ ثانیه ای متوجه شه؟ تو جفتش تو صندلی اب میشی

      موافقم 35
      مخالفم 8
      1. پارسا

        ۱۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (282 ديدگاه)

        چطوره که قبلا پولدار ها میتونستن ماشین سریع کنترل کنن الان که بیشتر مردم میتونن بهش برسن خطرناک شده ؟
        اون ۱.۵ و ۳ هم بله واقعا حس میشه . چون که شتاب دو برابر میشه . مثل اینه که از 206 برسی به سری ۷

        موافقم 9
        مخالفم 24
    2. Royal Driver UK

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      حاجی همه ی چالش هارو لامبو برد :|

      موافقم 39
      مخالفم 5
    3. محمد

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (1486 ديدگاه)

      معنیش اینه که مردم عادی هم میتونن لذت شتابگیری مثل یه سوپر اسپرت یا بهتر از اون رو توی یه ماشین خانوادگی با قابلیت استفاده روزمره داشته باشد

      موافقم 34
      مخالفم 6
      1. ferimia

        ۱۸ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (95 ديدگاه)

        لذت شتابگیری صدای موتور و حس کردن تعویض دنده و خیلی چیزای دیگس که یه ماشین شارژی نمیتونه القا بکنه😉

        موافقم 41
        مخالفم 5
        1. محمد

          ۱۸ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (1486 ديدگاه)

          باشه

          موافقم 13
          مخالفم 3
    4. علی

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      لامبورگینی اونتادور ، یک اسطوره است یک اعجوبه ، مقایسه آن با هر ماشینی غیر از فراری ، گناه کبیره است ، نکنین اینکارها را

      موافقم 32
      مخالفم 25
    5. پارسا

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (282 ديدگاه)

      مهم نیست الکتریکیه یا بنزینی یا هیدروژنی
      مهم عملکرد نسبت به پولیه که پاش میدی
      این برای سوال معنیش چیه
      ولی در کل الان لامبورگینی با اینکه خیلی قدیمی تره همشون رو زد . نمیدونم طرفداران الکتریکی باید با چیش ذوق کنن . فک نکنم ای ترون جی تی جلوی هیچ ماشین دیگه این اینقدر زشت جلوه کنه چون خودش خیلی زیباست . صد در صد خوفی که تو دل مردم میفته وقتی تو خیابون لامبورگینی میبینن قابل قیاس با اون دو تای دیگه نیست .تا حالا هیچوقت از یه ماشین اندازه اونتادور خوشم نیومده . که همه اینا باعث میشه قیمتش توجیح بشه

      موافقم 20
      مخالفم 2
    6. Reza Waffen SS

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (5340 ديدگاه)

      هزار بارم درگ کنن انتخابم گاو وحشیه

      موافقم 19
      مخالفم 6
  2. BMW/M-POWER

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (110 ديدگاه)

    البته svj تایم 400 متر رو در 10.3 ثانیه ثبت میکنه و توی همین کانال یوتیوبی هم 10.4 قبلا ثبت کرده که اتفاقا با این گیربکس قدیمی و کند ISR Graziano زمان خیلی خوبیه
    مشکل اصلی این اونتادور ها هم بر میگرده به گیربکس که متاسفانه بخاطر نوع پلتفرم این نسل یه هیچ عنوان نتونستن سمت گیربکس های
    DCT برن چون طبق گفته ی مهندس های لامبورگینی این پلتفرم برای استفاده از DCT نیاز داره از اول دوباره باز طراحی بشه

    موافقم 22
    مخالفم 3
    1. Regra loaded

      ۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (227 ديدگاه)

      ببخشید فرق این گیربکس ها چیه؟

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. 4wheeled

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط carwow هست که همیشه اصرار داره بین الکتریکی و بنزینی درگ بزاره!!

    موافقم 13
    مخالفم 5
  4. شاهین

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    وزن اونتادور درست نیست
    توی رولینگ هم مشکوک بود اونتادور باید فاصله کیلومتری ایجاد میکرد با رقیب. توی یکی از قسمت های رولینگ گاز خور اونتادور مشخص بود که نمیخواد گاز بده!

    موافقم 21
    مخالفم 2
    1. Carbonado Aventador

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (4469 ديدگاه)

      باد مخالف زیاد میومد این رو تایمای هر دوتا ماشین تاثیر گذاشته بود..
      مخصوصا اونتادور که درگ خیلی زیادی هم تولید میکنه

      موافقم 7
      مخالفم 1
  5. R

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    آونتادور یک سفینه فضایی که از ۱۱ سال پیش سنگ محک تمام خودروهای تولیدی بوده چشم خیلیا رو هنوزم که هنوزه داره درمیاره

    موافقم 23
    مخالفم 3
  6. مهران

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    صدای اونتادور🥲

    موافقم 23
    مخالفم 3
  7. Royal Driver UK

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    لامبو💪 با وجود درون سوز و تنفس طبیعی بودنش پیروز شد!

    موافقم 22
    مخالفم 1
  8. Amir evolution

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (106 ديدگاه)

    اینارو ول کن
    چرا دود امد داخل اتاق کیا 😂

    موافقم 24
    مخالفم 6
  9. HS

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (64 ديدگاه)

    Bwoah
    Who cares

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. Sobhan

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    موتور برقی نبود اینا هیچی نبودن 🤣

    موافقم 16
    مخالفم 8
  11. Sobhan

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    اگه می‌بینید اون لامبور راه نمیره چون پوست از کلش کندن وحتی تمیزش هم نکرده چه برسه رسیدگی های فنیش رو انجام داده باشه

    موافقم 11
    مخالفم 11
  12. Sobhan

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (418 ديدگاه)

    اگه میبینید اون لامبور‌ راه نمیر ،چون پوست از کلش کندن و حتی تمیزش هم نکرده چه برسه رسیدگی های فنیش رو انجام داده باشه

    موافقم 9
    مخالفم 12
  13. پیام

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1559 ديدگاه)

    با ورود قوی هیوندای به عرصه ماشینای الکتریکی، تموم معادلات اسطوره‌سازی از خیلی برندها داره بهم میریزه و این بازی در ۵ سال آینده خیلی جذابترم میشه!!! بازی خوبی شروع شده! تازه اولشه!

    موافقم 10
    مخالفم 33
    1. علی

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (836 ديدگاه)

      بله گوسفندها هم پرواز میکنن ! مقایسه کیا با لامبو !!!! مثل اینکه بخوای سمند را با فراری مقایسه کنی!!!!

      موافقم 16
      مخالفم 2
    2. d1123

      ۱۸ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (100 ديدگاه)

      آره
      وقتی بقیه برندا 400 متر رو کمتر 10 ثانیه ثبت کنن
      اوضاع برمیگرده به حالت عادی و خوب
      مثلا همین EV6 که میخواد معادلات اسطوره سازی رو از بین ببره در قیاس با تایکان و مدل اس محو خواهد بود(چه برسه به سوپراسپرت های برقی آینده)
      در سالهای آتی معادلات اسطوره ها برمیگرده به حالت عادی و هر برند در جایگاه خودش قرار میگیره

      موافقم 11
      مخالفم 3
  14. مهردادکمال

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1825 ديدگاه)

    ببرین تو پیست دو دور بزنن اونوقت ببینین کدوم یه دور عقب میفته
    درگ زدن کار هر بچه ایه مهم پیسته
    در ضمن ممکنه یه ماشین اسباب بازی کنترلی هم تو درگ حرفی برا گفتن داشته باشه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  15. مشتاقی

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (166 ديدگاه)

    آفرین به کیا
    واقعا قیمت مناسب، کیفییت بالا، پرفورمنس عالی و ظاهر بسیار جذاب رو یکجا جمع کرده است.

    موافقم 8
    مخالفم 15
  16. Muscle car

    ۱۸ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چرا با یه درون سوز ننداختید؟😂
    لمبو هم بخواد برقی بسازه اسباب بازیای کره و چین به گردشم نمیرسن.
    آمریکا، ایتالیا، آلمان، ژاپن اسطوره های خودرو سازی هستن، وقتی که کره و چین حتی ماشین اقتصادی هم نمیساختن آمریکا و ایتالیا داشتن سوپر اسپرت میساختن!!
    هروقت با دوج دیتونا برقی انداخت بیاد حالشو بپرسم.
    یا هروقت موتور درون سوزاشون که تو مصارف شهری فکشون میاد پایین با اونتادور انداختن حالشونو خریدارم.

    موافقم 17
    مخالفم 3
  17. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱۹ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    اونی که تو ویدیو دیدیم یک اونتادور بود فقط نامش به اندازه اون دوتا دیگه میرزه

    موافقم 7
    مخالفم 3
  18. پوریا چالش

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    چرا اون اونتادور اینقد کثیف بود خدایی

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا