کیا

شتاب‌گیری تحسین‌برانگیز و بی‌صدای کیا EV6 GT در اتوبان

تریم GT پرچم‌دار خانواده کیا EV6 بوده و می‌توان آن را اولین خودروی برقی و پرفورمنس این خودروساز کره‌ای دانست. بر اساس آنچه کیا به‌صورت رسمی اعلام کرده، این خودروی پرقدرت در عرض ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن نیز ۲۵۹ کیلومتر در ساعت است؛ اما کیا EV6 GT در دنیای واقعی چه عملکردی خواهد داشت؟ در ویدئوی پیش رو می‌توانیم عملکرد این محصول بدون آلایندگی را در اتوبان تماشا کنیم.

خودروهای برقی کاملاً سریع‌تر از رقبای درون‌سوز هستند. زمانی که راننده پدال گاز را تا انتها فشار دهد گشتاور آنی در دسترس او خواهد بود. البته صدای ناله‌ای که از پیشرانه بلند می‌شود اندکی بعد به خاطر صدای باد و لاستیک‌ها محو خواهد شد و تحت تأثیر آن‌ها قرار خواهد گرفت. دو پیشرانه برقی این خودرو قدرت ترکیبی ۵۷۶ اسب بخار و گشتاور ۷۴۰ نیوتون متر تولید می‌کنند و بنابراین کیا EV6 GT از نظر شتاب گیری مشکلی نخواهد داشت. راننده در اکثر زمان‌ها با سرعت فراتر از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت کرده تا پرفورمنس این خودروی جدید را برجسته سازد.

زمانی که اتوبان خلوت‌تر می‌شود راننده حتی سرعت‌های بالاتر را نیز امتحان می‌کند. در سرعت‌سنج می‌توانیم ثبت سرعت ۲۶۶ کیلومتر در ساعت را نیز تماشا کنیم هرچند دستگاه جی‌پی‌اس موجود سرعت ۲۶۲ کیلومتر در ساعت را نشان می‌دهد. کیا حداکثر سرعت EV6 GT در آمریکا را ۲۵۹ کیلومتر در ساعت اعلام کرده و بنابراین احتمال دارد خودروی حاضر در این ویدئو کمی سریع‌تر حرکت کرده باشد.

باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی خودروی موردبحث شعاع حرکتی تخمینی ۳۳۲ کیلومتری را تأمین می‌کند و این کمترین مسافتی است که یکی از اعضای خانواده EV6 طی می‌کند. با استفاده از شارژر ۳۵۰ کیلوواتی می‌توان ۸۰ درصد باتری را در زیر ۱۸ دقیقه شارژ کرد. EV6 GT از سیستم تعلیق با دامپرهای کنترل الکترونیکی سود می‌برد. یک دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی نیز کشش بهینه‌ای را فراهم خواهد کرد. دیسک‌های ترمز ۱۵ اینچی در جلو و ۱۴.۲ اینچی در عقب نیز جزو دیگر مشخصات این خودروی برقی هستند. GT فقط به سرعت و شتاب فکر نمی‌کند و به تکنولوژی‌ای مجهز است که با استفاده از آن می‌توان برق دستگاه‌های سبک خانگی را تأمین کرد. این خودرو از سه‌ماهه پایانی امسال راهی بازار آمریکا می‌شود و قیمت پایه ۶۲۶۹۵ دلاری دارد. خریداران می‌توانند با خرید این خودرو از اعتبار شارژ ۱۰۰۰ کیلووات ساعتی در جایگاه‌های الکتریفای آمریکا استفاده کنند.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ❤BMW❤

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (240 ديدگاه)

    خیلی ماشین خوبیه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۱۰
    1. پیام

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (195 ديدگاه)

      جون واسه این تیترها

      موافقم ۸
      مخالفم ۸
    2. مشتاقی

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (87 ديدگاه)

      آفرین به کره

      موافقم ۱
      مخالفم ۲
    3. Ali rezaii

      ۵ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (17 ديدگاه)

      ببین شاید جزو تعداد انگشت شمار کره ای باشه که ازش خوشم اومد . خیلی شتاب گیری باحالی داشت و به بی صدا بود و همین باحالش می کرد .

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. ارسلان

        ۵ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (284 ديدگاه)

        Ali rezaii
        شما یه ماشین برقی بگو که صدا داشته باشه !!!
        اون سایت خارجی که همچین تیتری انتخاب کرده و پدال ترجمه کرده که نوشته شتاب گیری تحسین برانگیز و بی صدا کیا EV / مشخصه یه رپورتاژ خاموش برای کره ای ها رفته !! چرا ؟؟
        چون اولا این خاصیت خوده موتور الکتریکی هست که بخاطر گشتاور آنی شتاب خوبی داره و در تمام ماشینای الکتریکی یکسانه مگه اینکه یه موتور الکتریکی کم توان برای مصرف کم برای یک بدنه ی سنگینتر از توان موتور انتخاب کنن
        دوما موتور الکتریکی خاصیت دومش بی صدایی اون هست ولی وقتی یه مقاله ای این خصوصیات طبیعی آرمیچر رو ربط میده به یه برند از پیش تعیین شده طورری که انگار بقیه برقی ها چنین خصوصیاتی ندارن مشخصه داستان رپورتاژی بیش نیست و قضیه یه بیزنس رسانه ای هست

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
  2. ix55

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلطان تکرار نشدنی

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۱۸
    1. پیام

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (195 ديدگاه)

      تویوتایی‌ها کجان؟ 😂😂😂😂

      موافقم ۷
      مخالفم ۱۷
  3. DoctoR

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (592 ديدگاه)

    شتاب قابل توجهی داشت ولی نزدیک به ۶۳۰۰۰دلار اونم قیمت پایه برای کیا زیاده تا وقتی مدلY با پایه حدود ۶۴۰۰۰ دلار هست کی پول جای کیا میده!

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۹
    1. phonix

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (913 ديدگاه)

      من
      به مراتب از تسلا روح دار تره
      کلا با تسلا حال نمیکنم یه طوریه ماشین نیست انگار
      طراحی داخلی این خیلی از طراحی داخلی تسلا بهتره

      موافقم ۱۸
      مخالفم ۵
  4. مردیم از خوشی

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (928 ديدگاه)

    ۲‌ و نیم دقیقه فیلم مفید
    از اینا بیش تر بزارید تا اون ها ۲۰ دقیقه حرف می‌زنند ما اکثرا انگلیسی مون اونقدر خوب نیست که متوجه بشیم

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱
    1. حامد

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (843 ديدگاه)

      اصلا اون ۲۰ دقه ای ها اگر هم فارسی صحبت کنن بازم حوصله سر بره و صحبتاشون لوسه

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  5. Mohsen63

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    عالی.

    موافقم ۲۰
    مخالفم ۱۲
  6. phonix

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (913 ديدگاه)

    طراحی داخلی این با طراحی بیرونی ایونیک ۵
    قشنگ درمیاد

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  7. Just toyota

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (399 ديدگاه)

    ( این خودرو از ۳ ماهه پایانی امسال راهی بازار آمریکا می‌شود و قیمت پایه ۶۲۶۹۵ دلاری خواهد داشت ) یکی نیست به مدیران کیا بگه : خب باهوشا کسی بخواد ۶۳ هزار دلار ماشین پرفورمنس الکتریکی بخره میره سمت تسلا مدل ۳ و y پرفورمنس که هم شتاب بهتری دارن و هم شبکه شارژ بسیار گسترده تر و خدمات پس از فروش بهتر ، ev6 تا وقتی ارزش داره که قیمتش حدود ۴۵ هزار دلار باشه نه بیشتر چون قیمت بیش تر از این بشه همانطور که گفتم انتخاب های بسیار بهتری میان مثل مدل y پرفورمنس یا کادیلاک لیریک ( خداییش شما کیفیت ساخت کادیلاک رو با این مقایسه کن !! ) ۵ ماه دیگه هم که لکسوس rz450e میاد که اون هم تو همین حدود قیمتی هست و اون موقع شاهد غوغا سومین برند لوکس پرفروش آمریکا در زمینه الکتریکی ها میشیم 😎😎🇯🇵🇯🇵🇯🇵💪💪

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱۱
    1. Just toyota

      ۳ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (399 ديدگاه)

      شتابگیریش خوب بود ولی یه ایراد بزرگ داشت اون هم عدم پخش صدای مجازی از بلندگو ها ،اگر دقت کرده باشین از سرعت ۲۰۰ به بعد به شدت صدای باد میومد که تنها راه رفع این ایراد پخش صدای مجازی از بلندگو ها هست ، تو تسلا وقتی گاز میدن صدای خودرو های فرمول e میده یا مرسدس و پورشه های الکتریکی صدای سفینه میدن

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲
    2. 4wheeled

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (117 ديدگاه)

      جاپونی فن نمیتونه تو مطلب مربوط به الکتریکی نظر بده!
      فعلا که جاپون اومد الکتریکی ساخت اول چرخش در رفت بعد اعداد اعلامیش نصف واقعیت از آب در اومد!!
      از کادیلاک هم بالا نرو،همونطور که آیونیک ۵ موفق شد اینم دقیقا تو همون مسیره بالاخره اونا بلدن الکتریکی بسازن مثل جاپون نیستم دست به دامن چانگان بشن خودشونم میدونن چطور قیمت بزارن

      موافقم ۱
      مخالفم ۱
  8. پدرام

    ۳ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (741 ديدگاه)

    ژاپن با اون عظمت نمی دونم چرا خیلی تمایل نداره ماشین برقی پرفورمنس بزنه دقت کرده باشید بیشتر تمرکزشون رو گذاشتن رو هیبرید، هیدروژن که اونم خوبه اما ناراحتم از این که رقبای کره ای دارن فرا گیر میشن و هنوز جواب خاصی رو از طرف ژاپنی ها دریافت نکردن!

    موافقم ۲
    مخالفم ۸
    1. phonix

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (913 ديدگاه)

      نسل جدید LFA برقی هست
      ضمن اینکه ژاپنی ها خیلی دنبال ساخت سوپر اسپرت نبودن و نیستن کلا الان شرکت های ژاپنی خیلی راحت طلب شدن
      به نظر بخاطر اینه که مدیرانشون پیر شدن و از رقابت به دور هستن

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۲
    2. Just toyota

      ۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (399 ديدگاه)

      دوست عزیز ناراحت نباش ، لکسوس قراره جانشین lfa افسانه ای رو به صورت یه ابرخودرو الکتریکی سال ۲۰۲۵ راهی بازار کنه که خیلی از مجلات ادعا می‌کنند که صفر تا صد زیر ۲ ثانیه داره و از این حیث میتونه با تسلا رودستر نسل جدید رقابت کنه ، علاوه بر لکسوس مدیر تکنولوژی آکورا هم تاکید کرده که قصد دارن نسل بعدی nsx رو به صورت سوپرکار ۴ چرخ محرک الکتریکی بسازن ( که البته این محصول هنوز موفق نشده چراغ سبز تولید رو از مدیران ارشد هوندا بگیره ، هر چند به احتمال خیلی زیاد این اتفاق میوفته ) ، کی میدونه شاید یکی از علت هایی که نیسان هنوز یه gtr متحول شده رو نسبت به سال ۲۰۰۹ رونمایی نکرده این باشه که داره روی یه نسخه الکتریکی کار میکنه

      موافقم ۳
      مخالفم ۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا