کیا

تیونینگ گرافیکی کیا EV6 GT با کیت بدنه مخصوص پیست

کیا EV6 GT یکی از سریع‌ترین خودروهای الکتریکی پنج درب به شمار می‌رود اما طراحی ظاهری آن چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. به همین خاطر یکی از طراحان مستقل دنیای خودرو با نام زفیر دیزاین تصمیم گرفته با استفاده از ابزارهای مدرن گرافیکی و طراحی این کراس اوور الکتریکی را به یک هاچبک و داغ اسپرت با ظاهری جذاب تبدیل کند. این تغییرات مجازی کاملاً گسترده هستند و ما را به یاد ساعت‌هایی می‌اندازند که در بازی نید فور اسپید آندرگرند صرف ارتقای خودروها می‌کردیم. کیت بدنه سفارشی چیزی نیست که از یک خودروی الکتریکی رده میانی انتظار داشته باشید اما این کیت روی EV6 به خوبی جواب داده است.

در بخش جلو ورودی‌های بزرگ روی سپر که از خودروهای مسابقه‌ای DTM الهام گرفته‌اند نظرات را به خود جلب می‌کنند. به این موارد باید اسپلیتر فیبر کربنی و کاپوتی با ورودی‌های هوا را اضافه کنیم. قوس گلگیرها با ورودی‌های هوای ادغام شده نیز باعث می‌شوند این خودرو بسیار پهن‌تر به نظر برسد. همین قطعات بخشی از چراغ‌های جلو و عقب LED را پنهان کرده‌اند. گلگیرهای عقب به روی درب‌ها کشیده شده‌اند و ورودی‌های جانبی نیز تنها برای جذابیت بصری وجود دارند زیرا این خودرو از پیشرانه درون‌سوز استفاده نمی‌کند.

اما چشمگیرترین ویژگی این خودرو قطعاً بال عقب بزرگی خواهد بود که از فیبر کربن ساخته شده و اگرچه می‌تواند داون فورس زیادی را تولید کند اما قطعاً روی شعاع حرکتی چنین خودرویی تأثیر منفی می‌گذارد. دیگر ویژگی برجسته EV6 را می‌توان رینگ‌های افترمارکتی برنزی دانست که بزرگ‌تر از رینگ‌های استوک ۲۱ اینچی هستند. سیستم تعلیق نیز با کاهش ارتفاع روبرو شده و احتمالاً از تنظیمات سفت تری استفاده می‌کند.

نسخه استاندارد کیا EV6 GT با دو پیشرانه الکتریکی که قدرت ۵۷۷ اسب بخاری و گشتاور ۷۴۰ نیوتون متری دارند عرضه می‌شود. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعتی دارد. اگرچه این عملکرد ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد اما قطعاً رندرهای موردبحث جذابیت‌های بصری بیشتری دارند. واضح است که چنین طرحی وارد خط تولید نخواهد شد اما مشتاقیم ببینیم تیونرها با محصولات الکتریکی هیوندای و کیا چه خواهند کرد. فعلاً آپشن های تیونینگ چنین خودروهایی اکثر به کیت‌های بدنه محدود شده‌اند اما شاید در آینده بهبودهای فنی نیز به سراغ خودروهای الکتریکی بیاید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Hasanak

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آیا اگر در حالت دستی کولر را روشن کنیم
    دمایی که تنظیم شده تفاوتی ایجاد میکند

    مثلا کولر را دستی روشن کنیم فرق میکند دمای تنظیمی روی ۲۰ باشد یا ۳۰
    اتومات خاموش هست و عمل نمیکند

    موافقم 6
    مخالفم 4
  2. سوشیانت

    ۲۱ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    صفرتاصدش ۳.۵ هست

    موافقم 9
    مخالفم 0
  3. Erfan

    ۲۲ تیر ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    وقتی ازت میپرسن هدف از تیونینگ یه ماشین برقی چیه؟
    در جواب فقط باید گفت بیکاری و کم بود ماشین در دسترس برای تیونینگ.
    تیونینگ زمانی معنی واقعیش رو میگیره که حداقل یه سود یا یه چیز مثبتی رو برای ماشین ایجاد بکنه.
    این تیون ها فقط به ضرر ماشین های برقیه چون برد ماشین مخصوصا با این رینگ ۲۱از بین می‌ره کامل

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا